Şimdi Ara

Laguna 2.0T Aisin 55-50 sanzuman

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
3.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracımın şanzımanda ara sıra biraz vurma var ısınınca biraz daha artıyor çoğu usta hic elleme bozulana kadar devam diyor ama ben yağ bakımı yapmak istiyorum varmı acaba anlayan bilen bu şanzımanları...
    Teşekkürler



  • Volvo ile aynı şanzuman . 6 litre yağ alıyor 3 / 3 değiştirmeniz lazım.


    atf 3309 yağ harici kullanmayın alt tapayı açınca 3 litre boşalır yukarı dolum çubuğundan 3 litre ekleyip aracı biraz kullanıp ( 1 hafta civarı ) tekrardan boşaltıp 3 litre yeni yağı koymanız gerekiyor.
  • Bazıları yağı değişince dahada kötü olabilir diyorlar o yüzden çekiniyorum valla yoksa aldığım günden beri aklımda şimdi vurma olayı biraz arttti diye daha çok üstüne düşüyorum bu şanzımanlar biraz sorunlu diyorlar bozulunca pek toplaması zor diyorlar hep diyorlar bizde inanıyoruz mobil birde Castrolun var 3309 serisi yağı
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Bu işi şölede yapar. 3 litre alttan boşalır. sonra radyatör borusuna giden boruyu söker yeni yağ gelene kadar çalıştırır sonra 3 litre daha ekler tertemiz olur.
  • Araç 6 ileri herhalde yağı kırmızı ise Motul ATF VI tam uyumlu olur
  • YozgatLee0666 kullanıcısına yanıt
    Birde makinayla çekiliyormus herhalde yağ komple çekiyormus diyorlar öyle tek seferde de olabilir diyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YozgatLee0666

    Araç 6 ileri herhalde yağı kırmızı ise Motul ATF VI tam uyumlu olur
    Araç 5 ileri 2006 model
  • hakanberber53 H kullanıcısına yanıt
    Diyorlarda diyorlar...

    https://www.youtube.com/watch?v=t-WmsB3lwI0&t=870s şu videoyu izle bu honda accord üstünde aisin şanzıman var kodu aynı olmasa bile üretim kafası aynı :) Böyle işlem yap dene bozana kadar bin diyen adamın 100 metre yakınından geçme. Yağ değiştikten sonra daha kötü olursa zaten kötüydü için rahatlıkla söktürür revizyon yaptırırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YozgatLee0666

    Diyorlarda diyorlar...

    https://www.youtube.com/watch?v=t-WmsB3lwI0&t=870s şu videoyu izle bu honda accord üstünde aisin şanzıman var kodu aynı olmasa bile üretim kafası aynı :) Böyle işlem yap dene bozana kadar bin diyen adamın 100 metre yakınından geçme. Yağ değiştikten sonra daha kötü olursa zaten kötüydü için rahatlıkla söktürür revizyon yaptırırsın
    Bunları diyen hepsi dükkan sahibi usta olunca insanın kafası bulanıyor haklısınız valla denemiş görmüş oluruz sonuçta herşeyin bakımı var herşeyin tamiri var illaki yapılır




  • @nacker Hocam senin uzmanlık alanın. Yağ değişimi bir de adaptasyon olayından bahsediyordun sanırım.




  • Yağ eğer çamur kıvamına gelmişse değişim fayda etmez hatta araç yürüyemez hale gelebilir. Ama değilse değiştir sorun olmaz.



    Yağ çok eskiğinde, uzun süre kullanılırsa dişliler aşınıyor. Balçık kıvamına gelmiş yağ ile gittiği yere kadar gidiyor ancak yeni yağ koyulursa akışkan olduğu için araç kaçırma yapıyor. Tabi daha teknik açıklaması vardır ancak yalım haliyle durum bu. O yüzden yağ değişimi çok önemli, gecikilirse iş işten geçmiş olabilir.
  • YozgatLee0666 kullanıcısına yanıt
    Bu şanzımanın yağı 3309'dur hocam. Aynı şanzımanın 4 ileri modeli aw44 ATF3 kullanıyordu. Ama 5 ileri aw55'de 3309 kullanmak gerek. Bu konuda özellikle yabancı forumlarda ciddi uyarılar var. Farklı yağ konulması halinde orta-uzun vadede sorun çıkarabiliyor.
  • hakanberber53 H kullanıcısına yanıt
    Öncelikle şu an şanzımanda bulunan yağ ne durumda o önemli. Şanzıman yağ çubuğu olması lazım, kaputu açınca motorun sağında aşağılarda sarı bir rengi var. Oradan rengini ve kıvamını kontrol edebilirsiniz. Eğer akışkanlığını koruyorsa (şanzıman yağı motor yağından daha incedir ve kırmızı renktedir) değiştirmenin riski daha az.



    Değişim işleminde kesinlikle makineyle çekme falan yaptırmayın. Böyle yapınca kirli yağ aniden gidip yerine temiz yağ geliyor ve şanzıman afallıyor.

    Sizin yapmanız gereken, alttan şanzıman tapasını açıp çıkan yağı bir kaba boşaltıp, aynı miktarda yeni yağı üstten eklemek. Daha sonra bir kaç yüz km yol yapın ve tapayı tekrar açarak yine çıktığı kadar boşaltıp üstten yeni yağ ekleyip seviyesini kontrol etmek.

    Eğer isterseniz bu işlemi daha fazla tekrarlayabilirsiniz, ama genelde iki defa yeterli oluyor.

    Bu şekilde yapınca bir nevi alıştıra alıştıra değiştirmiş oluyorsunuz ve sorun çıkma ihtimali minimuma iniyor.

    Aman diyeyim makineyle-vakumla çekme işlemi özelikle eski arabalarda çok riskli.



    Bu işlemlerden sonra düzelirse ne ala, her 50-70 bin km'de bir düzenli olarak değiştirmeye devam edersiniz (verdiğim aralık sürüş tarzınıza ve trafikte ne kadar kaldığınıza bağlı).

    Eğer düzelmezse zaten aşınacağı kadar aşınmıştır, yapacak pek bir şey yok.



    Son olarak bazı araçlarda bilgisayar üzerinden şanzımana yağ adaptasyonu yapılabiliyor. Büyük ihtimalle sizde de vardır, onu da yaptırırsanız iyi olur.




  • Aynı araçtan kullanan bi.kac arkadaşda 3309 tavsiye ettiler marka konısında biraz daha araştırma yapayım ama.ilk olarak yağın kıvamına bir bakayim sonra bismillah deyip tipayi açalım zaten sorun varsa illaki bozulacakti kısmetimizde ne varsa artik
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Sende biliyorsun herhalde ATF 3 4 ileri için sonra Mobil ATF 71141 çıkardı ATF Dextron 5 e takabül etti. 3309 da bu 71141 ile kardeş yağ... Sonra li yıllar Dextron ATF 6 çıktı bunların hepsinin onayını özellikleri karşıladı üstüne ekledi... Bu yüzden 3309 yerine Motul ATF 6 dedim 3309 özel yağ diye litresi ine 100 lira vermesin. Bende Merso 5-Gtronic var Mannol ATF 6 kullandım... Normalde herkes Özel 236.14 yağ kullan der Mannolde bu onay var zaten 😁 Burdaki olay şanzıman hangi onay kodu istediği onun bi yazısını gönderin ben bakayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YozgatLee0666

    Sende biliyorsun herhalde ATF 3 4 ileri için sonra Mobil ATF 71141 çıkardı ATF Dextron 5 e takabül etti. 3309 da bu 71141 ile kardeş yağ... Sonra li yıllar Dextron ATF 6 çıktı bunların hepsinin onayını özellikleri karşıladı üstüne ekledi... Bu yüzden 3309 yerine Motul ATF 6 dedim 3309 özel yağ diye litresi ine 100 lira vermesin. Bende Merso 5-Gtronic var Mannol ATF 6 kullandım... Normalde herkes Özel 236.14 yağ kullan der Mannolde bu onay var zaten 😁 Burdaki olay şanzıman hangi onay kodu istediği onun bi yazısını gönderin ben bakayım
    Doğru mantığınız var. Bence de doğru nokta yağın adı değil, hangi onaya sahip olduğu. Mesela x2 diye bi onay olan oil12 yağı önerilen olsun. Sonraki yıllarda çıkan hemde daha pek çok yönden geliştirilmiş olive4 yağının x2 onayı varsa hangisi ucuzsa onu kullanırım. (marka ve onay kodunu salladım)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilhdmr -- 9 Kasım 2018; 12:30:8 >




  • ilhdmr kullanıcısına yanıt
    Aynen. Ben işte C180 i yeni aldım. Öncesinde de 2014 Sportage vardı 6 ileri şanzıman. İlk Motul Atf VI kullandım çok güzel sonra internette acaba başka yağ var mı vs derken Mannolü buldum. Sportage a kullandım kullandığım gün akşamı çarptılar :) sonrada sattım 1000 km kullandım. C180 şanzıman yağı değişecek Allahın emri mannol kutusu duruyordu bi baktım 236.14 bu yağdan başkada ucuzda bu onaylı yağ yok. Hemen sipariş geçtim şuan şanzıman çiçek Mannol Alman malı dolum fabrikası Litvanya
  • Kardeşim bakhttps://youtu.be/t-WmsB3lwI0 böylede değişim olabilir bi gitsin sonra değişsin olayına gerek kalmaz
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.