Şimdi Ara

Dizel motorlar cazibesini kaybediyor (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
1
Favori
10.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muuzoo

    Dizel ile ilgili pek çok şey söylenebilir fakat , dizel yakıtın karbon emisyonu daha düşüktür. Hatta dizel kullanımı azaldığı için karbon salınımı artmıştır [1]. Dizeldeki sıkını NOx salınımdır. Önce buna bir açıklık getirelim. İkisinin de zararları farklı farklı. O yüzden hangisi daha iyidir kıyaslama manasız. Ama merak ederseniz şu linke bakabilirsiniz [2].
    Ben dizel konusundaki bu tartışmaları manasız buluyorum. Çünkü arabalardan çok daha büyük tehlike olan gemileri konuşan yok.

    quote:

    Hava kirliliğinde ciddi problem meydana getiren bu gemilerin meydana getirdiği kirliliğini hesaplarsak, ortaya korkunç rakamlar çıkıyor. Şöyle kabaca bir hesaplama yapalım. 1 geminin havaya bıraktığı zehirli gaz miktarı 21.4 milyon Passat TDI arabanın havaya bıraktığı gazla aynı miktara denk geliyor.


    quote:

    100 geminin meydana getirdiği hava kirliliğini 1.42 milyon araç meydana getiriyor. Azot oksit filtresi dışında her hangi bir temizleyicisi olmayan gemiler, ciddi hava kirliliğine neden oluyor. Büyük yolcu gemileri 150 ton ağır yağ tüketimi ve 450kg zararlı gaz dolu duman çıkarıyorlar. Bulundukları bölgeye göre hesaplandığında kişi başına düşen zararlı gaz 5140mg oluyor. Bu yeni model bir aracın 12mg/gün salımına göre 428 kat daha fazla.


    O yüzden bir suçlu aranacaksa önce gemilerden başlamamız gerek gibi.





    [1]https://tr.motor1.com/news/225253/dizel-dusus-co2-artisi/
    [2]https://www.sekizsilindir.com/2016/10/dizel-mi-benzin-mi-zehirli.html
    [3]https://www.hesaplamaci.com/butun-suc-otomobillerde-mi-142

    Alıntıları Göster
    Burada geminin taşıdığı yükü de hesaba katmak gerekmiyor mu?

    Bir gemi binlerce ton faydalı yük taşıyabiliyor. Saldığı egzoz gazlarını taşıdığı yüke oranlayınca bence ortaya farklı bir sonuç çıkar.

    Yani 30 bin ton yük taşıyan bir gemi mi havayı daha çok kirletir, yoksa o yükü 1200 tıra dağıtıp onlarla taşımak mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mahallenin_delisi kullanıcısına yanıt
    İyi de hocam dizel aracı sıkıştırınca 10-15 yakmıyor mu zannediyorsunuz? 1.3 , 1,5 ve 1.6 dizel araç kullandım birtek 1.3 az yakıyordu oda araba gitmiyordu. Hele 1.6 vay anam benzinli araç gibiydi (d segment).

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • vay anam vay serhat neler dönmüş ya. seviye düşmediği sürece güzel yazılar var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel ile sehirici kasmadan 6 litre yakarsiniz benzinli ile kasarak 6 litre yakamazsiniz mazotun yogunlugu daha fazla dizel daha verimli bi motor .scr li sikistirma orani dusuk euro 6 dizel motorlar icin nerdeyse cevreye zarar vermiyorlar denebilir o sebeple kolay kolay dizelden vazgecilmez bi 5 sene daha fakat uretimi cok maliyetli oldugu icin firmalar birakirsa birakir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zygoma

    İyi de hocam dizel aracı sıkıştırınca 10-15 yakmıyor mu zannediyorsunuz? 1.3 , 1,5 ve 1.6 dizel araç kullandım birtek 1.3 az yakıyordu oda araba gitmiyordu. Hele 1.6 vay anam benzinli araç gibiydi (d segment).
    1.5 dusterle yaylalara 1.viteste cikip icinince bile ortalama 7.5 litre yakiyo. bu ortalmadan fazlasinida gormedim . 10 yaktirmak icin bayirda 1. viteste 5bin devir lazim heralde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • realitych R kullanıcısına yanıt
    Şehir içi yakıt tüketimi 1.6 superb için gayet fazlaydı, 1.5 110’luk fluence gene aynı şekilde. Elazığ’da yaşıyorum. Bana göre çok yaktığını düşünüyorum bu iki aracında.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zygoma

    Şehir içi yakıt tüketimi 1.6 superb için gayet fazlaydı, 1.5 110’luk fluence gene aynı şekilde. Elazığ’da yaşıyorum. Bana göre çok yaktığını düşünüyorum bu iki aracında.
    benim arac da 1.5 110luk . sizinkinde net sorun var . aylik ortalamam 6 ltreyi gecmedi suana kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 sene dizel kullanıp, Reno 1.2 tce megane benzinli araca geçiş yaptım çok memnunum. Az km yapan biri olarak yıllık mtv ve bakım masrafı farkıyla, motorin benzin farkını kapatığımı söyleyebilirim. Turbo benzinli motorun torku çekişi dizeli hiç aratmıyor. 1.3 multijet 75 bg. Şimdi aracım 1.2 130 beygir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ottoman 16 kullanıcısına yanıt
    Güle güle kullan kardeşim. Mantıklı seçim yapmışsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KNTLG

    Dizel zararlı

    LPG patlar güvenli değil

    Benzinli bu fiyata enayilik.

    Afedersinizde ne kullanacaz biz.?
    Hyundai Ioniq. Birde LPG dönüşümü yapacaksın, şehirler arası 2-3 litre benzin yakan hybrid LPG ile toplam 8 ila 11 kuruş arasında yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orman yakıp otel yaptıran şahıslara (<--güzel iki çift laf) hiç gıkınız çıkmıyor ama sözde çevreci özde duyarcı arkadaşlar?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bir kere benzinli motorda aragaz olmuyor. Debriyajı seve seve besleyemiyorsun. Esmerin nazına hastayım 2521'in aragazına.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benzinin litre fiyatında gece yarısından geçerli olmak üzere 17 kuruş indirim yapılacak. İndirimin ardından İstanbul'da benzinin fiyatı motorinin altına inecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    gercekten ogrenmek isterseniz googla sorun derim
    EEDI - VLCC - HFO - ECA
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Hocam cidden ufacık Leon'a nasıl sığıyorsunuz? Ben kendim ve köpeğimle birlikte standart Doblo'ya zor sığıyorum, seneye de muhtemelen baya bi uzun yolum var sırf bu yüzden Doblo Maxi ile Vito-Custom'lara bakmaya başladım.



    Cidden 300-500 litrelik bagajı olan sedanlara nasıl sığıyorsunuz?

    Alıntıları Göster
    Hocam doblo maxi ya da Vito customa nasıl sığmayi planlıyorsunuz, ben şahsen vw transportera zor sigiyorum Citroën jumper a geçmeyi düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çoğumuz mecburiyetten dizel araç kullanıyoruz, yakıt masrafı sorun olmasa dizel gibi pis, toksik gazlar yayıp havayı kirleten, yaşam süresini düşüren bir yakıtın savunulacak tarafı olamaz bana göre.
  • İsveç 2030 yılında kaldıracağını açıkladı,isveç gibi bir ülke 2030 diyorsa biz kafadan 2050 kadar kullanırız daha çok zaman var :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drcd

    Hocam doblo maxi ya da Vito customa nasıl sığmayi planlıyorsunuz, ben şahsen vw transportera zor sigiyorum Citroën jumper a geçmeyi düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    Valla hocam tam üstüne bastın bu hafta gidip yeni Crafter ile Man TGE'yi inceleyeceğim. 7.4 mt uzunluk, 18.4 m3 iç hacim. Arka taraf iç genişliği kurtarıyorsa karavan için iyi bir tercih olabilir 177 ps 4x4 auto versiyonu.

    Yoksa Ducato 15m3 Power için konuşacağım. Italya'da var 180 hp 4x4 ducato. Bakalım bu vatandaşı bizde alabiliyor muyuz. Yoksa geriye 160 hp'lik jumper kalıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Her gün zam yapmayın, Dizelin satışını yasakla olsun bitsin, politika kalmadı ülkede,,

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerikalıların bir lafı var.

    Dizel yük gerektiren, benzin hız gerektiren araçlarda kullanılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.