Şimdi Ara

OPEL SİGNUM (O BİR ŞAHESER)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
446
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tasarım ve iç mekan

    Opel Signum, üçüncü nesil Vectra'nın özellikleri ve teknolojisi üzerine kurulmuş bir otomobil olmasına rağmen, Opel yetkilileri onun için "Vectra Signum" denilmesine çok karşılar. Burun kısmı Vectra'yla neredeyse aynı olan Signum'daki farklılıklar, A sütununun tavanla birleştiği bölgede başlıyor. Tavan rayları bagaja doğru ilerlerken, arka kapının ve C sütununun Vectra'dan tamamen farklı olduğu kolaylıkla anlaşılıyor. 4636 mm'lik toplam boyu, Signum'u Vectra'dan 40 mm daha uzun kılıyor. Dış boyutta çok aşırı fark bulunmamasına rağmen dingil mesafesindeki uzunluk farkı tam 130 mm. Bu da otomobilin iç hacminde ve diz mesafesinde büyük artışlara yol açıyor.

    Signum'un içi, özellikle da konsol yapısı Vectra'dan alınmış. İç mekanda; gösterge tablosundan çok, ortada yer alan iri LCD ekran dikkat çekiyor. Bu ekranda otomobille ilgili tüm özellik ve bilgiler, anlık ve ortalama olarak yer alıyor. Signum'un kendine has karakterini yansıtan en büyük özelliklerse arka kısımda. Meriva'da kullanılan FlexSpace hareketli koltuk sistemi, Signum'da da mevcut. Arka koltuk sırasının orta kısmında çıkıntılı olarak duran minder, bir kol yardımıyla kendi ekseninde 180 derece dönerek katlanıyor; bardaklık ve eşya gözlerinin yer aldığı bir yapıya dönüşebiliyor. Ayrıca sırt minderi de indirilerek kol dayama haline gelebiliyor. Bu minderin arkasında kalan bölümse açılarak, bagaja yönelen bir kapı görevini görebiliyor. Ayrıca koltuk arkalıklarının, 30 derecelik açıya sahip bir diklik ayarı da bulunuyor ve koltuklar öne doğru 130 mm kaydırılabiliyor. Bunun yanında Signum'da arka yolcular için koltuk ısıtma sistemi de bulunuyor.

    Signum'un bagaj yapısı hatchback otomobilleri andırıyor. Yani bagaj ve yolcu alanı tek bir hacimde toplanmış. Bagajı hayat kabininden ayıran tek engel, rulo biçimimde açılan arka pandizot. Signum'un 365 litrelik bagaj hacmi, koltuklar yatırıldığında maksimum 1410 litreye kadar ulaşabiliyor.

    Donanım

    Yüksek donanım paketiyle sunulan ve bu sayede ailenin en pahalı üyelerinden biri olan Signum 2.2 Cosmo'nun standart donanı m paketinde; ABS, ETC, ESP, immobilizer, sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları, EPS, derinlik ve yükseklik ayarlı deri direksiyon simidi, direksiyon kumandalı radyo-CD-kasetçalar, 4'lü CD çalar, FlexSpace hareketli koltuk sistemi, çok fonksiyonlu seyahat asistanı, dijital bilgi ekranı, elektrikli ön ve arka camlar, elektrikli katlanabilir ve ısıtmalı dış aynalar, hız sabitleme sistemi, elektronik klima, ön ve arka kol dayama, koyulaştırılmış arka camlar, okuma lambası, ısı yalıtımlı ön cam, ışığa duyarlı iç ayna, elektrikli, hafızalı ve ısıtmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar, aktif gergili emniyet kemerleri, arka cam sileceği, xenon farlar, 17 inç'lik alaşım jantlar, sis farları, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yağmur sensörü, park sensörü, yol bilgisayarı ve elektrikli açılır tavan sunuluyor.

    Performans

    Opel'in Vectra modelinden tanıdığımız 2.2 litrelik 4 silindirli motor da diğer Opel modelleri gibi Ecotec sistemini kullanıyor. Daha önce Vectra 2.2 GTS'te test etme olanağı bulduğumuz bu motor, Signum'un Vectra'ya göre daha yüksek bir ağırlığa sahip olmasının da etkisiyle, Signum'da daha düşük bir performans sergileyebiliyor. Üstten çift egzantrikli ve silindir başına 4 supaplı 2198 cc'lik motorun maksimum gücü 5600 d/d'de 155 HP. Bu motorun daha iddialı olan tork değeriyse 3800 d/d'de 220 Nm olarak belirtiliyor. Fabrika verilerine göre 0'dan 100 km/s'ye Activematic şanzımanla 11.0 saniyede ulaşılabilen Signum, maksimum 206 km/s'ye çıkabiliyor. Testlerimiz sırasında bu değerlerden daha başarılı rakamlar elde edebildik. Bu değerlerden en çok etkilendiğimizse 225 km/s'ye kadar ulaşabilen maksimum hız oldu. Bunun yanında Signum'un en iyi 0- 100 km/s hızlanmasını 10.8 saniye olarak belirledik.

    Signum, 2.2 lt hacminde bir motora ve ağır karosere rağmen, Ecotec teknolojisi sayesinde yakıt konusunda da sahibini üzmüyor. 100 km'de ortalama 9.1 lt'lik yakıt tüketim değerine sahip olan Signum 2.2, bizimle olduğu süre boyunca ortalama 9.8 lt/100 km tüketti. 60 lt'lik yakıt deposuna sahip Signum'un ortalama menziliyse 612 km.

    Sürüş özellikleri

    Signum'un içine oturduğunuzda yabancılık hissetmiyorsunuz. Yeni nesil Opel'lerin tipik konsol özelliklerinin sunulduğu Signum'da Vectra'ya has bir oturma pozisyonu bulunuyor. Bu sayede rahat ve geniş bir görüş açısına sahip olunabiliyor. Yüksek tavan yapısı sayesinde baş mesafesiyle ilgili de hiçbir problem yaşanmıyor. Signum'un modern ve fonksiyonel iç kabinindeki her butonun yeri özenle seçilmiş. Kullanan kişinin boyutları ne olursa olsun, tüm butonlara rahatlıkla ve sırtını koltuktan ayırmadan ulaşabiliyor. Oturma pozisyonu da bir hayli başarılı. Elektrikli ve hafızalı sürücü ve yolcu koltuğu ile derinlik ve yükseklik ayarının bir arada sunulduğu direksiyon simidi, derin tasarlanmış kokpitle uyumlu bir yapı sergiliyor ve ergonomi konusunda hiçbir problem yaşatmıyor. Signum, hem direksiyon tepkileri hem motor tepkisi hem de süspansiyon olarak bir hayli başarılı. Konforlu olmasına rağmen, performanslı kullanıma da her zaman hazır bir otomobil olan Signum, 2.2 litrelik motoruyla, aslında çok etkili performans değerleri sunamasa da kullanıcının isteğine çok çabuk cevap verebilen 5 kademeli Active Select şanzımanının da yardımıyla sportif hisleri canlandırmayı başarıyor. Gaz pedalının başarılı tepkileriyle, o anda bulunan vitesi anında 2, hatta 3 kademe aşağı çekebilen bu şanzımanı manuel olarak da kullanabilmek mümkün. Bunun yanında, özellikle direksiyonun yoldan alıp sürücüsüne ilettiği his ve sürücüsünün ona göre yaptığı direksiyon hareketlerine anında ve olumlu olarak cevap vermesi, Signum'u daha da çok sevmemizi sağladı. Tabii otomobilin cevaplarının olumlu olmasının nedeni sadece direksiyon değil. Aynı zamanda süspansiyon da bir hayli başarılı. Signum; tatlı-sert süspansiyon sistemi ve 225/45 ZR17 boyutlarındaki sportif lastikler sayesinde virajlarda zevkli ve güvenli. Aynı virajlarda gitgide hızlanarak yaptığımız denemeler sonucu, ilk cevabını önden veren Signum'un arkasını kaydırabilmek biraz zor gibi gözüküyor. Zaten böyle bir girişimde bulunulsa bile zamanında devreye giren ESP sistemi otomobili derhal rayına sokarak güvenliği sağlıyor.

    Sonuç

    Meriva'nın büyüğü olarak adlandırabileceğimiz Vectra bazlı Opel Signum; fonksiyonel koltuk yapısı, dinamik kullanım özellikleri ve ekonomi ile performansı bir arada sunan motoruyla, bize göre başarılı bir otomobil...










    .







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.