Şimdi Ara

Sonsuz yaşam yoksa hayat anlamsız değildir.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Teistlerin(benim de geçmişte yaptığım) genelde yaptığı en büyük hatalardan birisi."Sonsuz yaşam yoksa hayat anlamsızdır"
    Öncelikle anlam kelimesi subjektif ve ek olarak çok geniş bir anlama sahip.Örneğin, Kimine göre anlam kedisinin doyması,kimine göre farklı şey olabilir.
    Teistlerin benim anladığım kadarıyla asıl bahseettiği öncüllere gelirsek:
    1-Bir şey ancak sonsuz ise anlamı vardır.
    2- Yaşamın gerçekten anlamlı olabilmesi için sonsuza kadar yaşanmasi gerekir.

    Bu öncüllerin temellendirmek aşırı zor gözüküyor.Hatta imkansız.

    Başka bir itiraz da:"Hayat eninde sonunda son bulacak.Dinsiz kişinin Nihilizmden kaçması imkansız."
    Öncelikle Nihilizm felsefi bir ekoldür.Ateist bir kişi istediği görüşte olabilir.Hayatın sonu olması nihilist olacağın anlamına gelmez.Yine yukarıdaki öncüllere geliyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Anlam kelimesi subjektif falan değil. Burada kastedilen anlam, varoluşun mutlak ereği, kişiden kişiye değişmeyen biricik gerçekten yani 'the truth' dan ibarettir. Eğer Tanrı hatta dine atıf yoksa hayatın böyle bir anlamdan yoksun olduğu gayet ortadadır. Yaptığın hata, kişilerin hayatı anlamlı algılamasına yol açan ögeleri, felsefi bir argümantasyon sonucu ulaşılabilen 'mutlak anlam' a bir tutmaktır. Halbuki bu tarz 'kedileri sevelim, kelebekler uçuyor, aşk çok güzel' tarzı üst düzey anlam içeren ve göz dolduran hisleri, insanlığın hatta varoluşun ereğine eşlemek saçmalıktan ibarettir.

    Bu arada söylemeden edemeyeceğim, öncül, argüman, temellendirme gibi kelimeleri kullanıp 1- 2- diye liste yapınca daha inandırıcı ve felsefi olmuyorsun söylemek istedim.







  • Bana göre hayatin anlamlı olması için herkes tarafından kabul görmesi gereken bir şeye gerek yok.İslam'da bile bazı mezheplerde Din ve Şeriat ayrımı var.Yani farklı toplum ve Şeriatlarda yaşayan kişiler anlamsız bir hayat mi yaşamıs oluyorlar? Gördüğün gibi anlam kelimesi subjektif.

    "Eğer Tanrı hatta dine atıf yoksa hayatın böyle bir anlamdan yoksun olduğu gayet ortadadır." Neden ? Hicbir örnek vermemişsin.



    Ben zaten kişinin hayatının anlamlı olması için varoluşunun bir anlamı olması gerektiğini söylemedim.

    Neden varolduğunun hiçbir anlamı olmadığına inanan bir insan da kendi subjektif bir hayat görüşüne sahip olabilir.



    Analitik felsefeyi benimsiyorum.Bu

    yüzden,öncül,argüman vb. terimleri kullanmam da sorun görmüyorum.Felsefi olmak diye bir şey söz konusu değil.

    Hangisi daha rasyonel ise onu kabul ederiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Anlam insanın oluşturduğu beşer bir kavram. Doğada ve hayvanlarda da ölüm var, hayat var. Ama insan dışında hiçbir canlı anlamın varlığını bilmez ve anlamlandıramaz.
  • İslam'a göre bu gezegendeki yaşam anlamsızdır.80-90 sene evrenin milyarca yılına göre çok küçük ve çok kısadır ona haddinden fazla değer vermek manasızdır.İslam'a göre ahir boyutu sonsuz zamansız olduğu için oldukça değerli kılınmıştır.Bende islam mensubu olarak (ateistlikten gelip)bnde bu fikri benimsiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nazgul Founder

    İslam'a göre bu gezegendeki yaşam anlamsızdır.80-90 sene evrenin milyarca yılına göre çok küçük ve çok kısadır ona haddinden fazla değer vermek manasızdır.İslam'a göre ahir boyutu sonsuz zamansız olduğu için oldukça değerli kılınmıştır.Bende islam mensubu olarak (ateistlikten gelip)bnde bu fikri benimsiyorum
    Güzel.

    Müslüman olma sebebiniz duygusal mı yoksa bazı mantıki sonuçlarla mı doğru olduğuna inandınız?

    Birde hangi İslam yorumunu benimsiyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Güzel.

    Müslüman olma sebebiniz duygusal mı yoksa bazı mantıki sonuçlarla mı doğru olduğuna inandınız?

    Birde hangi İslam yorumunu benimsiyorsunuz?

    Alıntıları Göster
    1-https://forum.donanimhaber.com/tanri-20-soruda-kanitlanabilir--125932607





    2-Yaşar Nuri öztürk(ilahiyatçı),Caner taslaman(felsefeci),

    Taşkın Tuna(fizik prof.),Michio Kaku(Japon asıllı amerikalı fizik prof),Stanley Kubrick(Amerikalı Film yönetmeni)-sonuncusu bonus filmlerini izlemen lazım masonik-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nazgul Founder -- 24 Ekim 2018; 20:34:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Güzel.

    Müslüman olma sebebiniz duygusal mı yoksa bazı mantıki sonuçlarla mı doğru olduğuna inandınız?

    Birde hangi İslam yorumunu benimsiyorsunuz?

    Alıntıları Göster
    1-

    https://forum.donanimhaber.com/tanri-20-soruda-kanitlanabilir--125932607





    2-Yaşar Nuri öztürk(ilahiyatçı),Caner taslaman(felsefeci),

    Taşkın Tuna(fizik prof.),Michio Kaku(Japon asıllı amerikalı fizik prof),Kubrick(Amerikalı Film yönetmeni)-sonuncusu bonus filmlerini izlemen lazım masonik-

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Güzel.

    Müslüman olma sebebiniz duygusal mı yoksa bazı mantıki sonuçlarla mı doğru olduğuna inandınız?

    Birde hangi İslam yorumunu benimsiyorsunuz?

    Alıntıları Göster
    .Sonsuz yaşam yoksa hayat anlamsız değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nazgul Founder -- 24 Ekim 2018; 20:36:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tanrı inancı olmayan bir hayat yaşanmaya değmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pallad

    Tanrı inancı olmayan bir hayat yaşanmaya değmez.
    Orta Doğu ve afrika ülkelerinin neden sömrüldüğünü ortaya koyan bir söz olmuş (tabiki başka sebepleride var).
  • Eğer tanrı yoksa:

    1)Yaşam denen şey şans eseri oluşmuştur, bir sebebi veya amacı yoktur.
    2)Rastgele anlamsız hayatın da anlamı yoktur. Kedileri sevmek vs. bunlar anlam değildir.

    eğer tanrı varsa:

    1)Yaşam yaratılmıştır. Anlamlı veya anlamsız olabilir.
    2)Tam bir anlamdan söz edilemez, olabilir de olmayabilir de

    eğer tanrı + din varsa ya da sadece din de diyebiliriz bilemedim:

    1)Yaşam yaratılmıştır. O dinin içeriğine göre bir anlamı vardır. (Reenkarnasyon, karma, islam)
    2)Anlamı olan bir hayat vardır, yaşamaya değer.

    Tek başına tanrı kavramının da yaşamı tam olarak anlamlandırabileceğini düşünmüyorum. Tanrısız bir hayatın zaten anlamı yoktur.
  • kardesim guzel yazmissin boyle devam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonsuz hayat fikri beni çıldırttırdı. Her şeyvden çabuk sıkılan biriyim.



    Dünya hayatı da anlamsız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Varsa hayat yine anlamsız olmazdı.
  • uçakta yemek yiyecen ve bu durum bilete yansıyacak. haliyle ortalama 350 tl civarında maliyeti olan bir yemek yerdik.

    şimdi dünya denen gezegende yemek yiyoruz ve başka dünya su an yok. bunun maliyetini düşünelim?

    en pahalı uçak bileti bu dünyadaki olmalı.

    ...................................

    ikizsiniz ve kardeşiniz bir an kalbi durmuş gibi yaptı. şimdi kalbi durmuş gibi yapan kardeşinize göre yaşadığınız her bir anın süresi ne kadardır?

    esasen dünya denen yerde ister bir an ister 80 yıl yaşayın bu sonsuzdan kesilmiş bir an olarak sonsuz süreyi ifade eder.

    sonsuzluğun varlığını bu şekilde biliyoruz. ancak bize göre sonsuzluk var derken esasen bizim yokoluş anımızın buna denk gelmesinden ötürü bu süreden tam manası ile haberdar değiliz.

    ....................................

    düşünürsek biz sonsuz bir hayat yaşayacağız. ilahi kudret bizi öldürse dahi sözünü tutmuş ve bir sonsuzluk bahşetmiş.

    .....................................

    dünya denen yerde yuvarlak cisimlerde piden dolayı sonsuz hacim sorunsalları mevcut. cismi kübik yapıp fazlayı atarsanız ve bunu her keresinde yaparsanız elinizde zerre boyutlu bir şey kalır. sonsuz kütlenin ağırlığı bu zerredir. bu kainatın zerresi altın hükmündedir.

    dünya denen yerde en pahalı yemeği yedik, sonsuza kadar yaşadık ve zerresinin sonsuz kütle olduğunu anladık.

    şimdi ölüm ve bu realiteler bir arada nasıl dururdu bunu anlamak lazım.

    ...........................................

    vefat etmiş ve cisimsiz kalmış ben fiziksel olana dokunmak istese idi aynen havanın bana dokunmak istemesi gibi bir halete düçar olurdu.

    teorik olarak her gün ölen bizi kapsayan havanın bizim yok olmuş fiziksel bedenimizi simüle ettiğini varsayarsak, bir şeyin ölmüş bedeni tarafından ihata edilen bize dokunmak isteyen bir şey var diyebiliriz.

    ölüm ve bedensel bizi dünya denen yerle düşünürsek aslında içine batırıldığımız havanın anlam ve meali de çok ilginçtir denebilir.




  • "eğer kişisel bir tanrıya inanmıyorsanız, 'hayatın amacı ne?' sorusu sorulamaz ve yanıtlanamaz olacaktır." j.r.r. tolkien
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.