Şimdi Ara

Nasıl / Neden Kazıklanıyoruz? Arçelik Kurutma Makine Arızası ve Tamir Edişim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
9.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
49 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Bu konuda yaşadıklarımı paylaşacağım. Kim kazıklıyor, kim fırsatçı belirtmiyorum. Sadece olduğu gibi anlatacağım, sonunda kimin/kimlerin fırsatçı, kazıkçı olduğunun veya olmadığının kararı sizin.

    5 Aydan fazla olmuştur. Arçelik 2772 KT kurutma makinem fazla gürültü çıkarmaya başladı. Sonra fark ettik ki kazan hafif aşağı düşmüş ve içeride makine ile kazan arasında bir boşluk oluşmuş.

    Nasıl / Neden Kazıklanıyoruz? Arçelik Kurutma Makine Arızası ve Tamir Edişim

    Hatta kurutma yaparken bazen eşyaların oraya sıkıştığını da fark etmiş bizim hanım. Sıkışınca dönmesi falan zorlandığı oluyormuş. Neyse kurutma makinesini alalı daha 5-6 yıl oldu, olmadı. Zaten daha önce kart arızası verdi ve ciddi bir miktar bayıldık. Yine yetkili servisi çağırdık, abiler gelmiş, (O zaman 600-700 tl civarı para sayıp almıştık makineyi) kazan tambur vs. değişecek, 600 lira civarı masraf çıkar demiş. Neyse, gel zaman git zaman. Geçtiğimiz günlerde babam geldi. Makineler bozuldu vs. konuşurken neyi var gel bakalım, dedi önceki gün. (Peder anlar, eli yatkındır.) Bir açtık ki makineyi, meğer kazanın sağında ve solunda yer alan iki teker var, dengeyi sağlayan, kazanın sessiz dönmesine yardımcı olan. İkisi de ciddi hasar görmüş. Parçalanmış, parçalar sağa sola dağılmış.

    Nasıl / Neden Kazıklanıyoruz? Arçelik Kurutma Makine Arızası ve Tamir Edişim

    Muhtemelen, kullanmaya devam ettiğimiz için böyle daha da parçalandı o tekerler. Allah'tan kazan zarar falan görmemiş. Tabi, o kadar masraf çıkarınca yetkili servis, kazan gitti diyince, ben güvendim ve madem öyle yenisini alırız diyerek umursamamıştım, bozulana kadar yolu var demiştim. O yüzden de hanım kullanmaya devam etmişti.

    Neyse, önce dedim ki baba dur bir bakalım, fiyat alayım.
    Armut'a girdim ve sorunu yazdım. Üç teklif geldi. Teklifler 300 TL civarı.

    Nasıl / Neden Kazıklanıyoruz? Arçelik Kurutma Makine Arızası ve Tamir Edişim

    Babam dedi ki, bunlar uçmuş, bu tekerler daha ucuza bulunur, birkaç yere sor, biz takalım dedi.

    Yedek parça satışı yapan bazı esnaflar buldum internetten. Onlardan fiyat aldım. Whatsapp'dan fotoğrafları yolladım, bilgileri yazdım. İki farklı yerden aldığım fiyat sadece o tekerler için şöyle;

    Nasıl / Neden Kazıklanıyoruz? Arçelik Kurutma Makine Arızası ve Tamir Edişim

    Evet iki teker 150 TL :)

    Yetkili servisleri de aradım. 5 Arçelik yetkili servisi ile görüştüm. 3'ü dışarı satmadıklarını söyledi. Biri ellerinde olmadığını söyledi. Biri de var, tanesi 25 lira dedi :) Dedim geliyorum :)))

    Neyse gittim iki teker aldım. Tanesi 25 Liradan, toplam 50 Liraya...

    Nasıl / Neden Kazıklanıyoruz? Arçelik Kurutma Makine Arızası ve Tamir Edişim
    Nasıl / Neden Kazıklanıyoruz? Arçelik Kurutma Makine Arızası ve Tamir Edişim

    Eve geldim ve babam ile birlikte eski tekerleri çıkardık ve yeni tekerleri taktık. Çok da zorlanmadık.

    Nasıl / Neden Kazıklanıyoruz? Arçelik Kurutma Makine Arızası ve Tamir Edişim

    Şu da yeni tekerlerin takılmış hali.

    Nasıl / Neden Kazıklanıyoruz? Arçelik Kurutma Makine Arızası ve Tamir Edişim


    Şükür, kazan kendi yerini buldu, dengeye oturdu ve eski sessizliğinde dönüyor.

    Açık ve net söylüyorum. Yetkili Servis veya tamirci, gelip bana problem şudur dese, makaralar gitti, 100-150 TL dese. Bu zamana kadar 1 dk düşünmez yaptırırdım.

    Şimdi merak ediyorum dostlar,

    Yetkili servis neden bir problemi makineyi açıp kontrol etmeden problemi şu der?
    Yetkili servis, neden böyle ufak bir problem için aşırı meblağlar talep eder?
    Yetkili servis, neden problemin net olarak ne olduğunu söylemez?
    Yedek parça satıcıları, 10-15 Lira maliyeti olan bir şeyi neden 10 misli fiyata satar?
    Bir yetkili servis, yedek parça verebiliyorsa, diğer yetkili servisler elinde olduğu halde neden isteyene vermez?
    Beyaz eşya tamircileri çok daha uyguna ve kısa sürede evde yapılabilecek bir işi neden çok yüksek fiyatlarla talep eder?

    Yazık günah değil mi?







  • toplum bu kadar cahilce tüketim çılgını olduğu sürece böyle şeyler olmaya devam edecektir.

    Müstehaktır.
  • Sadece Arçelikte değil, ülkedeki hemen hemen tüm markalar böyle. Siz şanslıymışsınız, elinizden gelmiş, takmışsınız.

    Sorun insanımızda, ahlaksızlığımızda, bu ahlaksızlığı cezasız bırakanlarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrahsnr

    Sadece Arçelikte değil, ülkedeki hemen hemen tüm markalar böyle. Siz şanslıymışsınız, elinizden gelmiş, takmışsınız.

    Sorun insanımızda, ahlaksızlığımızda, bu ahlaksızlığı cezasız bırakanlarda.
    Dediğiniz gibi, sadece Arçelikte değil.
    Burada örnek teşkil eden marka bu ama maalesef artık ne kimseye ne de bir kuruma/markaya güvenmek çok zor...
  • Çok geç olmadan müdahale etmeniz iyi olmuş. Geçmiş olsun.



    Her zaman söylüyorum cihaz işi pek şans olmasa da servis işi tamamen şanstır. Çünkü işin içine insan faktörü giriyor. Servisi konusunda yere göğe sığdırılamayan Arçelik’in diğer markalardan pek farkının olmadığının görülmesi adına doğru bir örnek olmuş.



    Arçelik ne kadar yedek parça stoğunu çok iyi yöneten bir firma olsa da iş servise kalınca konu yine bir yerde takılıyor.



    Parça verilmeme konusunu ben de daha önce yaşadım Arçelik’te. Örneğin Kağıthane servisi zamanında rulman için ya komple kazan alırsın ya da rulman vermem dedi. Halbuki Kasımpaşa servisi bu konuda çok güler yüzlü. Ne istesem rahatlıkla normal fiyatlara aldım.



    Size önerim bu tarz onarımlar için armut tarzı platformları veya internetten rastgele bulduğunuz servisleri kullanmayın. Onlar bu konuda daha sıkıntılı. Olumlu bir referans varsa istisnaidir elbette.



    Geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: candogan62

    Çok geç olmadan müdahale etmeniz iyi olmuş. Geçmiş olsun.



    Her zaman söylüyorum cihaz işi pek şans olmasa da servis işi tamamen şanstır. Çünkü işin içine insan faktörü giriyor. Servisi konusunda yere göğe sığdırılamayan Arçelik’in diğer markalardan pek farkının olmadığının görülmesi adına doğru bir örnek olmuş.



    Arçelik ne kadar yedek parça stoğunu çok iyi yöneten bir firma olsa da iş servise kalınca konu yine bir yerde takılıyor.



    Parça verilmeme konusunu ben de daha önce yaşadım Arçelik’te. Örneğin Kağıthane servisi zamanında rulman için ya komple kazan alırsın ya da rulman vermem dedi. Halbuki Kasımpaşa servisi bu konuda çok güler yüzlü. Ne istesem rahatlıkla normal fiyatlara aldım.



    Size önerim bu tarz onarımlar için armut tarzı platformları veya internetten rastgele bulduğunuz servisleri kullanmayın. Onlar bu konuda daha sıkıntılı. Olumlu bir referans varsa istisnaidir elbette.



    Geçmiş olsun.
    Yorumunuz ve tavsiyeleriniz için teşekkür ediyorum.

    Ayrıca,

    Daha önce size başka bir konuda teşekkür ettim, muhtemelen görmediniz. Buradan tekrar paylaşayım;

    Bundan 9 sene önce, evlenirken, beyaz aşya alma zamanında sizin yönlendirmeleriniz ile beyaz eşya almıştık bu forumdan. Şükürler olsun aldığımız fırın, bulaşık makinesi, dolap ve çamaşır makinesi çok sağlam çıktı :) o zaman sizin tavsiye ettiklerinizi seçmiştik, çok dua aldınız...




  • Dediğiniz çoğu şeyde geçerli. Motorumdan örnek vereyim , alttarafı yağı değişicek 200cclik bi motor ortada herhangi bi kompleks iş yok. Servise gidiyorsun servis yağını fiyatını 30 liradan fazla alıyor en az bir de diyor ki işçilik 100 lira.Dayı alttarafı somun gevşeticeksin bu ne gevşeklik. Bu dönem ülkeye döndüğümde bakımını kendim yapıcam çok basit bir olay.
  • Yedek parçacılar fiyatı yüksek söylemiş kafasına göre fiyat koyuyor adamlar.



    Yetkili servis ise sorunu tam anlayamadı sanırım. Sorunun farklı olduğunu görünce size bilgi vereceklerdi muhtemelen. Orada çalışan teknisyen niye kazan değiştirmekle uğraşsın? Babasının işyeri mi? Değil elbette.



    Üstelik düzgün servisler eski parçaları elinde tutar veya gösterir size.



    Teknisyenin hatası da olabilir.



    Bazı korsan servislerde yetkili yazabiliyor bir komşunun başına gelmişti. Belki sizin çağırdığınız da korsan servis olabilir...
  • Bizimde 5-6 yıllık garantisi bitmiş bosch çamaşır makinesi yeni arızalanmıştı sürekli şalteri attırıyordu. İnternette biraz gezindim herkes rezistans arızası olduğunu yazmış. Bende söktüm eski rezistansı saolsun devletimiz tertemiz kireçsiz sular ve çok stabil elektrik sağladığı için eski rezistans duman olmuştu uygun yeni rezistans sipariş ettim 30 liraya. Gelincede taktım 1 haftadır çok şükür sorunsuz çalışıyor.
  • çünkü o yetkili sahtekarlar 50 liralık 2 tekeri değiştirip size kazan değişti şu oldu bu oldu demekle birlikte 600-700 liralık fatura çıkaracaklardı
  • Ortada kazıklanma falan yok, yüzeysel düşünüyorsunuz. Dünyanın her yerine işçilik ve tamir ücretleri pahalıdır çünkü üzerinize bir sürü sorumluluk almış oluyorsunuz. Yetkili servislerin pahalı olmalarını çok normal buluyorum ben..

    Siz birde avrupada ki tamir ücretlerine bakın yağ değiştirmeye 100-200 euro arası işçilik alınıyor Tamircilerin aldığı sorumluluğu küçümsememek lazım.
  • 1 hafta once camasir makinesinin kazani donmemeye basladi. Servise sorduk komur bittiyse 130tl motor yandiysa 350tl dendi.

    O gun de tesaduf 9-15 arasi elektrikler yoktu servis o yuzden gelmedi. Internette arastirdik komur olayini. Babamla actik baktik komur bitmis. Internet fiyati 22tl den 2 parca komur 44tl. Dedik internetten alalim degisimi zaten 2 vida. Elektrik gelene kadar sokak arasi esnaflara bi soralim dedik belki bulunur. 2 parca komuru 25tl ye aldik. 5dkda degistirdik makine canavar gibi.



    Mutlaka arastirin bakin oyle ust duzey bi iscilik gerekmiyorsa muhakkak yaparsiniz
  • Su tesisatçıları bunların bir level üstü kazıkçıdır.
  • BackConnect kullanıcısına yanıt
    Hocam valla tebrik ederim aynı benim gibisiniz, üstelik Benim peder hiç karışmaz hep ben hallederim geçen benzer olay bizim kombide oldu termostat blanzesi mi nedir o bozuldu. Tanıdık yetkili servisin cebini aradım. Ondan öğrendim bakmadan söyledi ve parçacısını aradı 320 TL Fiyat aldı. Direkt armuta yazdım ve perşembe pazarına baktım 150-200 TLye alıp ben takacaktım, kombi diye evdekiler müsade etmedi Allah’tan Bosch yetkili Servisi tanıdıktı, bizim büroya çaktırmayın yoksa çok yüksek fiyat çıkar dedi. Sonra geldi 10 dakika uğraşıp söküp taktı. En azından kafamız rahat. Ama işte keşke herkes sizin peder gibi meraklı olsa açıp baksa.. Aşırı üşengeç toplumuz.
  • geçen sene demirdöküm şofbenimiz bozuldu. yetkili servisi aradım geldiler 285tl masrafı var dediler tamam yapın dedim parçayı değiştirdiler eski parçayıda bana bıraktılar. kredi kartı ile ödemek istedim önce zorluk çıkardılar ardından kabul ettiler yarın geliriz dediler gittiler.

    şu parça neymiş diye bi bakayım dedim fiyatını görünce kafamdan aşağı kaynar sular döküldü. parça 50tl !!!

    servisi hemen aradım telefondaki hıyar artislik yaptı olmaz indirim yapmayız şöyleydi böyleydi bir sürü laf saydı.yalnız ben parayı ödemedim diyince çıldırdı :))

    bana gelen usta en az 50kere aradı açmadım telefonu. Bir süre sonra açtım bi yalvarmalar bi kendini acındırmalar gel parçanı sök defol git dedim

    ertesi gün 50tl parça 50tl işçilik toplam 100tl ye hallettim
  • Parçayı hiç satmasalar bu sefer de 3d yazıcıdan basardık. Pek karmaşık birşeye benzemiyor.
  • Servislerin ve yedek parça satıçılarınında isimlerini deşifre etseniz aslında iyi olur sanki
  • Bende bir tane anlatayım.

    Bunda 4 yıl önce bizim evdeki kombi bozulmuştu. Sıcak su düğmesini açtığın zaman hiç tepki vermiyordu. Servisi çağırdık adamlar geldi söktü baktı felan. Sonra dediki abi bunun beyni yanmış. Dedi 300 lira 1 yıl garantili. Dedim takın. Adam da dedi abi saat 2 gibi gelir takarız. Saat 12 idi bu arada. Yedek kart yanımızda değil. Herneyse gittiler öylece bırakıp. Sonra ben karta baktım üzerinde bir tane çip tarzı bir şey var. Onun lehimi kopmuş. La dedim acaba bundanmı. Kartı aldım karşıdaki tv tamircisine gittim leyim yaptı sağ olsun. Sonra getirip bağladım ve baktım çalışıyor. Neyse bizim uyanık tayfa 2 de geldiler. Dedim adama gerek kalmadı. Ben dedim kartı yaptım. Nasıl felan diye sordu. Dedim böyle iken böyle. Hemen başladı o.ç. kıvırmaya. Sonrada dedi servis ücreti. Dedim oldu. Sen gel beni dikmeye uğraş sonrada servis ücreti iste. Kovdum gittiler.







  • Hocam ben rami arcelik yetkili servisinde çalıştım içeren ne olaylar dönüyor bi bilseniz.



    20 liralık kireç kırıcıyı müşteriye 80 liraya satmaya çalışılıyor



    çıkma makina kartını müşteriye sıfır diye 300 liraya takıyorlar



    garantiden tamir yapılan her makinaya kablo soket düzeltme adında yapmadıkları ekstra işçilik ekliyorlar fabrikadan fazladan para almak için



    aynı işçiliği normal müşteriye de ekliyorlar



    eğer makina tamir yaptıracaksanız kesinlikle ama kesinlikle pazarlık yapın fiyattan düşürtün



    ama şunu biliyorum ki helal para kazanmıyorlar kazançlarının yarısı haram



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enes13mes -- 26 Ekim 2018; 18:32:59 >
  • enes13mes E kullanıcısına yanıt
    Zaten hangi marka ve ne tür bir ürün olursa olsun en hayati parçaları özellikle ikinci,üçüncü kez gibi değişimlere açık yapılıyor mantalite bu zaten servislerin bu alanda devreye girmesine kapı açılıyor ama sizin gibi becerikli tüketiciler bir şekilde sorunu daha kullanılır kılabiliyorlar ellerinize sağlık kalın sağlıcakla.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.