Şimdi Ara

MNG kargo rezaleti (Gelişmeler gün gün eklenecektir)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
2.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar konuyu sizi sıkmadan özetin özeti şeklinde yazacağım. Gerekirse daha sonra editlerim. Yinede uzun gelen arkadaşlar için en alta özetin özeti yazacağım :)

    Nisan 2018'de ikinci el olarak xiaomi box ürünü sattım ve alıcıya MNG kargo ile kargoladım. Alıcı ödemeli olduğu için kesilen ücrete bakmamıştım. Eve gittiğim zaman 30tl ücret kesildiğini farkettim. MNG kargo sitesine girdim ve hesaplama aracını kullanarak hesapladığımda iki katı ücret alındığını farkettim ve müşteri hizmetlerini arayıp tutnak tutulmasını istedim. Alıcıyada nasıl olsa fazla kesilen ücreti geri alacağımı düşünerek 15tl iade ettim.

    Neyse konuya girelim yavaş yavaş.. günler haftaları haftalar ayları kovaladı ama beni arayan yoktu. Tekrar Müşteri hiz. aradım. Sonunda beni şube çağırdı ve bir dilekçe yazdırdı. İBAN numaramı aldılar ve yolladılar. Tabi bu olay bir kaç ay önce oluyor. Geçen hafta tekrar aklıma geldi ve şikayetimin akıbetini öğrenmek için çalışmalara başladım.

    - Müşteri hizmetlerini tekrar aradım. Bana şikayet kaydımın olmadığını çözülmüş görüldüğünü, bu bildiriminde şube tarafından yapıldığını söylediler. Yani şube demişki biz olayı çözdük sıkıntı yok...

    -Şubeye gidip onlarla görüştüm. ARADA 15TL FARK VAR NE OLMUŞ Kİ FAZLA ALINMIŞSA?? cevabını aldım. Sen ver o zaman farkı dediğimde ise veremedi maalesef...

    -İzmir bölge müdürlüğünü aradım telefonu açmıyorlar...

    -İzmir muhasebe birimini aradım. Dosya bile 17tl ye gidiyor yanlışlık yoktur yanıtını aldım. Tutanak tutuldu diyincede bir mail adresi verdiler ayrıntıları atmam için o konuya geleceğim.

    -Elimde kanıt bulunması açısından e fatura talebi yaptım. (Halen gelmedi)

    Şimdilik yaptıklarım bunlar arkadaşlar 6 aydır fazla alınan kargonun iadesi için uğraşıyorum. İnanın parasından değil. Kendimi aptal gibi hissettim o yüzden uğraşıyorum. Neyse şimdi gelelim yapacaklarıma.

    7/10/2018 Tarihinde Müşteri hizmetleri ile tekrar konuşup öncelikle e faturaya ulaşmam gerekiyor. Böylelikle karşı şubeden tutanağın kopyasına ulaşıp Tüketici hakem heyetinde hakkımı arayabileceğim.

    7/10/2018 Tarihinde sitelerinden canlı desteğe bağlanıp bilgi alabilmeyi deneyeceğim.

    8/10/2018 tarihi itibariyle almış olduğum e faturadan alıcıya ulaşıp ondanda yardım isteyeceğim. Gerekirse şubeye uğrayıp elden tutanağa ulaşması gerekiyor. Muhasebe birimine mail atmadan önce tüm evrakları toplamalıyım.Alıcı ödemeli yolladığım için iadeyi karşı tarafa da yapmak isteyebilirler. Bu durumda onun iletişim bilgilerine ihtiyacım olacak.

    Gelişmeleri yazıp konuyu güncek tutacağım arkadaşlar.


    DH için özetin özetinin özeti: Fazla alınan kargo ücreti, 6 ay boyunca geri alamama, üzerine ne olmuş ya fazla alındıysa cevabı...

    Edit: sitelerinden doldurduğum form

    Sayın Yetkili,

    Öncelikle bu şikayeti 6 ay boyunca süren sayısız telefon görüşmesi ve açılan şikayet dosyası sonucunda hiçbir şekilde sonuç alamamandan dolayı yazıyorum.
    11.04.2018 Tarihinde internet aracılığıyla bir ürün sattım. Sattığım kişi Konya’daydı ve kargoyu kendisine alıcı ödemeli olarak İZMİR DEMİRKÖPRÜ şubesinden yolladım. Yolladığım ürünün kutusunun boyutu üretici firmanın verilerine göre 101 x 101 x 19.5 mm • Ağırlık: 176.5g (+/- 1g). Bana toplamda 29.38TL fatura çıkartıldı. Ücrete orada da itiraz ettim ancak zam geldiği söylenip şubeden yollandım. Eve geldiğimde sitenizdeki hesaplama aracını kullanarak hesap yaptım ve gönderinin çok daha uygun fiyatla gitmesi gerektiğini öğrendim. (Şu an o hesaplama aracını kaldırmışsınız sanırım. Sitenizde farklı görünüyor.)

    Fazla ücret alındığını öğrenince hemen müşteri hizmetlerini arayıp durumu anlattım. Karşı şubeye bilgi verildi ve orada da tartma ölçme işlemleri yapılıp tutanak tutuldu. Yada bana tutulduğu söylendi.

    Tutanakla birlikte fazla ücret alındığı tasdiklenmiş oldu ki ertesi gün İZMİR DEMİRKÖPRÜ şubesi tarafından arandım ve fazla alınan ücretin iadesi için gelip dilekçe yazmam gerektiğini söylediler. Şubeye gittim ve dilekçe yazdım. iban numarası vs. verdim ve şubeye bıraktım.

    Bu anlattıklarım 6 ay önce oluyor hatırlatmak istedim.

    Neyse daha sonra beklemeye koyuldum. Birkaç ay geçti ancak ne bir arayan vardı neden hesabıma yatan bir para. Bunun sonucunda inanın saymadım ama onlarca kez müşteri hizmetlerini aradım ve şikayet kaydı oluşturdum. Ama hiçimse beni aramıyordu. Yine müşteri hizmetleri ile yaptığım bir konuşmada yapmış olduğum şikayetlerin çözüldü olarak görüldüğü söylendi. Kimse benimle görüşmeden kendi kendine şikayet çözülüyordu. Kimin bu bildirimi yaptığı sorduğumda tabiki İZMİR DEMİRKÖPRÜ şubesi olduğunu söyledi müşteri hizmetleri.. Yani ben şikayet açıyorum şube çözdük diye kapatıyor ancak benimle iletişime bile geçmiyor.

    Birkaç ayda bu şekilde geçti. Bir gün şubenin önünden geçiyorum. Dedim ki girip birde şubeyle konuşayım. Konuyu orada kendini EBRU diye tanıdan bir kişiyle görüştüm. Bakın diyaloğu aynen yazıyorum. Tam ibretlik…

    Ben: Yaşadıklarımı anlatıyorum ve soruyorum… Herhangi bir gelişme var mı? Fazla aldığınız ücret ne zaman iade olacak bana?
    EBRU: Ne kadar fazla ücret alındı beyefendi siz onu söyleyin bana?
    Ben: 15tl kadar olmalı..
    EBRU: e ne olmuş 15TL fazla alındıysa??! 15TL için mi konuşuyorsunuz?
    Ben: Siz verin madem 15TL para değil.
    EBRU Neden benim cebimden çıksın ki?

    Konuşma aynen bu şekilde oldu. Düşünün sizden kasıtlı ya da kasıtsız -artık orasını bilemiyorum – fazla ücret alınıyor. İade talep ediyorsun aldığın cevap “e ne olmuş ki 15tl para mı?”

    Ebru sağ olsun bu konuda beni çok motive etti ve bu işin peşini bırakmamaya karar verdim. Tekrar Müşteri hizmetleriyle 8-10 kez görüşmem oldu. En son açtırmış olduğum şikayet kayıt numaram 888918. En son aramamda yine benim şikayet kapatılmış bu seferde İZMİR BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ tarafından.

    Hazır lafı geçmişken İzmir Bölge Müdürlüğünü ile de görüşmem oldu. Onu da anlatayım. İzmir Bölgeye 15 dakikalık aramam sonucunda ulaşabildim. Çok meşguller sanırım telefonlara bakmıyorlar.... Neyse sonuçta ulaştım bir hanımefendi beni muhasebeye yönlendirdi. Muhasebenin dâhili numarasını öğrendim ve açana kadar aradım. 10-15 kere aramışımdır sanırım.

    Sonunda sinirli bir bayan telefonu açtı. Dilekti sanırım adı. Neyse baştan olayı ona da anlatıyordum ki alınan ücretin doğru olduğunu söyledi. Ben şok tabi. Düşünün yolladığınız kargo fazla gösterilmiş. İtiraz etmişsiniz kabul edilmiş. İban No vermişsiniz ama muhasebedeki biri daha olayı anlamadan doğrudur alınan ücret diyor… Neyse bu bayan ile konuşma kaydımız vardır. Tam ibretliktir.
    Yazıyı buraya kadar okumuş ilgili bir yetkili varsa cidden o konuşmayı talep etsin ve dinlesin. İbretlik. Neyse bu bayanda bir mail adresi verdi bana. Bu yazıyı yazdıktan sonra ona da mail atacağım.
    Şimdi özet geçersek. Başvurulan yerler ve alınan sonuçlar:

    MNG Kargo Müşteri hizmetleri
    İzmir Bölge Müdürlüğü muhasebe
    İzmir MNG Kargo DEMİRKÖPRÜ şubesi.

    Sonucunda geçen zaman 6 ay almış olduğum sonuç 0(SIFIR)

    11.10.2018 Tarihi sabahtan kendi kendime bir değerlendirme yaptım ve Konya ile de görüşmeye karar verdim. Önce KONYA KEYKUBAT şubesi ile görüşüp(alıcı şube) tutmuş oldukları tutanağı talep ettim. Kendilerinde tutanak olmadığını zaten elektronik ortamda tutulduğunu söylediler. Bu arada yiğidi öldür hakkını ver demişler konuştuğum bayan çok ilgilendi en azından dinledi anladı. Bu bile yeter İsmini almadım ama çok teşekkür ederim. Neyse o bayanda beni Konya Bölge Müdürlüğüne yönlendirdi. KONYA BÖLGE de beni Konya Muhasebeye tabiki.

    Konya muhasebeye izmirin aksine hiç beklemeden hemen ulaştım. Çok ilgili bir bayana durumu anlattım. Ona da çok teşekkür ederim. Yapmam gerekenler ile ilgili beni yönlendirdi ve yarın ilk iş muhasebe müdürüne durumu aktaracağını söyledi. İletişim bilgilerimi verdim ondada beklemedeyim. Alıcı olan MERT DE*** bu süreçte bu güne kadar bilgisi yoktu. Bugün kendisinide aradım ve bilgi verdim. Sağ olsun destek verdi ve konuyla ilgileneceğini söyledi.

    Şimdi diyeceksiniz ki kargo alıcı ödemeli. Parayı ödeyen alıcı yani Mert. Ama bu şikayeti yollayan gönderici? Sizin aksine ben müşterilerimin hakkını sonuna kadar savunuyorum .Kendisine ikinci el ürün satan kişiyim ve fazla kargo ücreti ödedi alıcı olan kişi. Bu mağduriyetin giderilmesi için sonuna kadar gideceğimi bilin.

    6. ayımız kutlu olsun

    Bilgilerinize arz ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerim35 -- 19 Ekim 2018; 20:50:0 >



  • Bence sallayın gitsin kendinizi de aptal gibi hissetmeyin o an faturaya falan bakmamışsınız sizde de biraz hata var. Üstünden 6 ay geçmiş boşverin gitsin bidaha kargo yollayacağınız zaman dikkat edersiniz ne kadar fatura kestiklerine
  • Bende figür sattım ama sattığım elemana feci uyuz oldum kendi başına o zaman şunun fiyetı şu olsun toplam bu olsun bu kadar fiyat tamam mı diye diye kendi başına bana 50 tlllik indirim yaptırmaya çalıştı zaten toptan mal aldı diye 25 lira ikram ve bir tanede stand hediye etmişim daha ne yapayım kusura bakma başka fiyat düşmem diye çıkışınca indirim yapılmasından vaz geçti yüzsüz herif o anda satışımı iptal edecektim ama etmedim neyse bende kargoda bir güzel geçiricem ona şimdi şöyle 30-35 tllik fiyat çıkartıcam sigorta falan sıkıyosa geldiğinde almasın geri iade edeceğim ücretten keserim kargo parasını



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nikopoll -- 7 Ekim 2018; 8:5:24 >
  • Az önce yaşadığım sevimsiz bir olaya istinaden MNG Kargo şubesinden geldim. Güncel rezaletleri var mı diye arama yaptım ve karşıma en yeni bu başlık çıktı. Ne desek boş.
  • Yeni gelişmeleri de yarın ekleyecegim konuya
  • Ben fiyatta yanlışlık olduğunu düşünmüyorum sadece 1 kağıt parçasını 10-15 tl'ye götürüyolar. Şube çalışanının yaptığı talihsizlik onu şikayet edebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokens

    Ben fiyatta yanlışlık olduğunu düşünmüyorum sadece 1 kağıt parçasını 10-15 tl'ye götürüyolar. Şube çalışanının yaptığı talihsizlik onu şikayet edebilirsiniz.
    Olay bundan 6 ay önce gerçekleşti . Eve dondugumde MNG kargo hesaplama aracından hesapladim ve fazla alındığını gördüm. Bunun yanında karşı şubeden de tutanak tutuldu o yüzden hesapta sorun yok :)
  • kerim35 kullanıcısına yanıt
    bi tek ptt de sorun yaşamadım açıkcası. aras kargo 2 parçalı kargomun birini bana gönderdi biri diyarbakıra gitmiş ne alakaysa. bi kere hediye kitap kazandım radyodan kitabı birine teslim etmişler görünüyor ama öyle biri yok adreste ve güvenlikte ya kaybettiler ya kendileri aldı günahları boynuna. pttde o kadar gönderi yaptım 1 kere sorun çıkmadı henüz maşallah 1 günde de gönderiyolar vallahi.
  • Günlük gelişmeler

    Alici şube olan MNG kargo Konya Keykubat şubesi ile gorustum. Tutanağın bir örneğini istedim. Ancak kendilerinde olamadığını soylediler. Beni Konya il müdürlüğüne yönlendirdiler .

    Mudurlukle halen görüşme halindeyim. Muhasebe birimi ilgileniyormus. Amacım muhasebe biriminden fazla alınan kargo ücreti ile ilgili bir tutanak alabilmek. Bu şekilde tüketici mahkemesine başvuru yapabilirim.

    Bunun yanında alıcı isim soyisim vb bilgileri kaybetmistim. Hepsine ulaştım. Bugün yarın kendisiyle iletişime geçip onada bilgi vereceğim .
  • 18 Ekim itibari ile gelişmeler.

    Kurumsal şikayet bölümüne yapılan başvurulara geri dönüş oluyor diye bir istihbarat aldım.

    Bunun üzerine MNG Kargo sitesinden bir şikayet formu attım. Formun içeriğini ilk mesaja ekliyorum.
  • Sebepsiz zenginleşme davası açmakla tehdit edin hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yabgufurkan

    Sebepsiz zenginleşme davası açmakla tehdit edin hocam.
    araştırıyorum hocam.
  • Öne cikarirsaniz sevinirim arkadaşlar
  • Bu haklı davaya bir up.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yabgufurkan -- 20 Ekim 2018; 22:3:9 >
  • Günlük gelişmeler :

    Şikayetvar sitesine de yapmış olduğum başvuru sonuçlandı şikayetim şuan yayında bakalım ilgilenen olacak mı.

    https://www.sikayetvar.com/mng-kargo/mng-kargo-fazla-para-aldi-6-aydir-geri-vermiyor
  • MNG ile calisilmaz kesinlikle kargoyu kendin teslim et daha iyi
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.