Şimdi Ara

Cadillac'ın otonom sürüş sistemi Tesla’nın Autopilot teknolojisini gölgede bıraktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Consumer Reports, Cadillac’ın Super Cruise ve Volvo’nun Pilot Assist'i gibi kısmen otonom sürüş sistemlerinin performansını değerlendiren son testlerinin sonuçlarını açıkladı. Çeşitli teknolojileri test eden bağımsız kuruluş, bunlardan en iyisinin Cadillac'ın Super Cruise sistemi olduğuna karar verdi. Gerekçe ise otomobilin güvenli bir şekilde ilerlemesini ve sürücünün dikkatini yola vermesini sağlayabilmesi.

     

    Ayrıca Bkz.Tesla ilk araç güvenlik raporunda Autopilot'u savundu
    Günümüz otomobillerinde yer alan kısmen otomatik sürüş sistemleri, kendi kendine gidebilecek şekilde tasarlanmaktan ziyade, otoban gibi yollarda bazı kontrolleri devralmak üzere geliştirilmiş durumdalar. Yani sürücü yorgunluğunu azaltmaya yardımcı olmak için ideal olduklarını söyleyebiliriz. Consumer Reports testlerinde, her sistemin otomobilin direksiyon ve hızını ne kadar iyi kontrol edebildiği ölçüldü. Ayrıca sürücünün dikkatini yola vermesini sağlayıp sağlayamadığına bakıldı.

     


    Volvo sonuncu oldu


    Söz konusu testler kapsamında Cadillac’ın Super Cruise, Nissan/Infiniti’nin ProPilot Assist, Tesla’nın Autopilot ve Volvo’nun Pilot Assist sistemlerinin performansı değerlendirildi. Birinci sırayı Cadillac’ın Super Cruise sistemi alırken Tesla'nın sistemi kullanım kolaylığı ve yetenekleri sayesinde ikinci olabildi. Nissan’ın yarı otonom sürüş sistemi ise üçüncü sıraya yerleşti. En düşük puanı alan Volvo'nun Pilot Assist sistemi ise anca dördüncü olabildi.







  • anlamsız bir karşılaştırma yapmışlar. tesla autopilottan üstün olduğu tek kısım sürücüye dönük bir kamera ile gözlerin yola bakıp bakmadığını kontrol etmesi.
    otonom sürüş yetenekleri açısından yollarda tesla autopilottan daha iyisi henüz yok. google waymo'su en iddialı olanı onuda hala piyasaya çıkaramadılar.
  • Tesla radar kullanıyor diğerleri lidar kullanıyor buda şu demektir tesla 1 adım hep önde... Yağmurlu sisli görüşün düşük olduğu hava koşullarında her zaman radar (radyo frenkasi) öndedir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • orcnd kullanıcısına yanıt
    Tesla Autopilot sistemi seviye 2, Google Waymo ise seviye 4 olarak geliştiriliyor. Bu anlamda kıyaslamak yanlış olur her ikisini.
    Son kullanıcı tarafında ise seviye 4'ün altında iş gene sürücüde bitiyor, sürücünün mutlaka sistemi takip etmesi gerekiyor. O yüzden Cadillac'ın çözümü sürücüyü takip edebilmesiyle daha üstün kalıyor. Ancak Super Cruise halen geride, Tesla'nın en büyük avantajı elindeki veri ve içlerinde sanıyorum en çok kullanılmış olan sistem. Otonom sistemli araçlar arttıkça bu farklar kapanmaya başlayacak, esas o zaman adil kıyaslamalar göreceğiz diye düşünüyorum.
  • Tesla hicbir zaman en iyisi olmadi. Balon gibi sisirdiler medyatik oyunlarla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teslanın tasarımı hoşuma gidiyor , araçları pek kullanışlı değil gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Tesla radar kullanıyor diğerleri lidar kullanıyor buda şu demektir tesla 1 adım hep önde... Yağmurlu sisli görüşün düşük olduğu hava koşullarında her zaman radar (radyo frenkasi) öndedir.
    diğerlerinde radar da var lidarda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    diğerlerinde radar da var lidarda?

    Alıntıları Göster
    Radar ile Lidar birbirinden çok farklı çalışan sistemler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Radar ile Lidar birbirinden çok farklı çalışan sistemler

    Alıntıları Göster
    ikisini birden kullanıyorlar sadece lidar değil.

    Cadillac'ın otonom sürüş sistemi Tesla’nın Autopilot teknolojisini gölgede bıraktıCadillac'ın otonom sürüş sistemi Tesla’nın Autopilot teknolojisini gölgede bıraktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 8 Ekim 2018; 11:9:55 >




  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Verdiğin örnektende anlaşıldığı gibi mercedes lidar kullanıyor. Lidar kullanarak çevrenin 3D haritasını çıkarıyor.


    http://moba.i.daimler.com/baix/cars/213.0_audio/tr_TR/page/ID_88bff2f45040fdd2354ae3651da555d1-402a2a3b5040fead354ae365059bb4ef-tr-TR.html#

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bakalım dikiz aynasınıda portakalla kandırabilecekler mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Verdiğin örnektende anlaşıldığı gibi mercedes lidar kullanıyor. Lidar kullanarak çevrenin 3D haritasını çıkarıyor.


    http://moba.i.daimler.com/baix/cars/213.0_audio/tr_TR/page/ID_88bff2f45040fdd2354ae3651da555d1-402a2a3b5040fead354ae365059bb4ef-tr-TR.html#
    Hocam Radar Lidardan ustun diye bir sey yok.
    Oncelikle Lidar daha pahali bir sistem. Eger Radar dediginiz gibi her kosulda ustun olsa herkes ucuz olani kullanirdi kimse Lidar ile ulasmazdi.
    Lidarin ustunlugu daha guvenilir olmasi ve daha net data vermesi. Radar o kadar hassas olcum yapamiyor.

    Tesla da bu yuzden kameraya daha cok onem veriyor. Teslanin sistemi kamera agilrikli calisiyor. Diger sistemler ise Lidar agirlikli. Yani sis oldugunda gene Teslanin sistemi calismayacak cunku kamereya ihtiyaci var.




  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Hiç alakası yok asıl tesla sisli bir havada daha iyi sonuçlar veriyor. Lidar sistemler görüşün düşük olduğu koşullarda neredeyse kör duruma düşüyor ve lidar optik kameralara muhtaçtır.

    Radar radyo frekansları ile nesne uzaklığı nesne büyüklüğünü hareketini vs ölçüyor ve teslanin yol bilgisayari bunu rahatlıkla işliyor. Radar sistemi her koşulda çalışıyor radar çok uzak mesefalere kadar az bir hata payı ile ölçüm yapıyorlar.

    Lidar da aynı şekilde lazer darbeleri ile etrafı tarıyor ama sisli havada yağmurlu, karlı havalarda çöküyor. Menzili en fazla 300 ile 500 metredir.

    Neden ucuz olan radarı değilde lidar tercih ediyorlar sorusu mantıksız olmuş her firma kendi teknolojisini geliştirmek için çaba gösteriyor kimisi lidar üzerine sistem geliştirirken kimisi radar yapabiliyor bu tamamen mühendislerin ve alt yapının elinde. Ayrıca ikisininde avantajları ve dezavantajları var.

    Markalar birbirinden daha üstün olmak için çaba gösterir bunun sonucunda hepsinde ayrı ayrı üstünlükler ortaya çıkar ve kullanıcı tercihini yapar.


    Aşağıdaki linkleri inceleyebilirsiniz.

    https://www.elektrikport.com/universite/lidar-ve-radar-arasindaki-farklar/21475#ad-image-0

    https://tr.esdifferent.com/difference-between-lidar-and-radar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 8 Ekim 2018; 21:3:50 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Onu diyorum ben de ikisinin de avantajlari dezavatajlari var. Sen demistin radar her zaman ustundur diye, ona karsilik ikisinin de avantaji dezavantaji var diyorum. Kafadan radar iyi o yuzden Tesla onde diyen sensin.

    Radar sistemi calisir ama kameradan destek almadan otonom surus yapacak kararlari veremez. O yuzden de sis olunca otonom surus su anki sistemle gerceklestiremzsiniz. yani radarin siste calismasi otonom surus icin bir extra saglamiyor onu diyorum. Tek basina radar ile otonom surus yapamzsiniz. Radar siste calismaz demiyorum ama siste Tesla ile otonom surus yapamazsin diyorum cunku kamera calismayacak. Baya basit:)

    hem Lidar hem radarli sistemler su an kameraya muhtac ikisi de calismaz sisli havada. Teslanin sistemi kameraya daha cok yukleniyor bu de bilinen bir gercek. Hatta Tesla romarka carpip adam oldugunde kamera agirlikli oldugu icin bu sekilde oldugu ortaya cikti. Kamera romork ve gokyuzunu ayirt edememisti. buyuk ihtimal radar gordu ama kamera orada bir sey yok gokyuzu dedigi icin arac yola devam etti.

    Ama dedigim gibi butun sistemler kamera sayesinde calisiyor. Sadece Lidar veya Radar ile otonom surus yapamazsiniz. Su anki sistemlerin hepsi icin kameranin goruyor olmasi lazim.

    neyse basta radar ustun o yuzden Tesla onde diye girmistin konuya herhalde anlamissin, ikisinin de avantajlari vara donmussun.

    Teslanin Lidar kullanmamasinin sebebi ayni isi kamera ile yapabilecegini dusunmesi ve Lidarin pahali olmasi.

    quote:

    Elon Musk is not a fan of LIDAR, the laser sensor that most tech and car companies see as an essential component for self-driving cars. In an earnings call on Wednesday, Musk reiterated his dislike of LIDAR and defended Tesla’s strategy of achieving “full autonomy” using only cameras, radar, and ultrasonic sensors.

    LIDAR, which stands for light detection and ranging, has become a common fixture on self-driving cars operated by companies like GM and Alphabet’s Waymo. But Musk has long argued that LIDAR is too expensive and too bulky for Tesla’s vehicles.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 8 Ekim 2018; 22:30:15 >




  • Otonom araçlarda her ikiside bulunmalı. Radarında Lidarında hendikapları var. Lidar sistemi pahalı çünkü donanımı daha pahalı çok hızlı işlemcilere ihtiyacı var çünkü 3d görüntü oluşturmak ve buna derinlik katmak hele bunu hareket halinde yapmak kolay değil. Radar da ise 0-1 derece aralığında kalan cisimler ile radyo sinyallerini emen (mesela yoldaki bir araba lastiği, kompozit malzeme gibi) nesneleri algılayamama hendikapı var fakat daha basit ve ucuz işlemciler ile çalışabilmesi artısı var. Seviye 4 teknolojisi zaten üçünü bir arada kullanmayı gerektiriyor fakat orada hız sorunu var yani 100km hızla ilerleyen bir araçta mili saniyeler içinde 3d görüntü işleyip boyut katmak için maalesef işlemciler henüz yeterli değil.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.