Şimdi Ara

Lütfen artık baz donanım araç almayın.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
0
Favori
11.810
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son bir kaç aracımda yaşadığım olayı paylaşmak istiorum. Bu ne işe yarar bu ne işe yarar, ne gerek var diyerek boş araba almak büyük pişmanlıktir. Bizzat yaşadıgim bir şey olduğu için paylaşmak istedim. trendline, visia, Joy, enjoy gibi donanımlari olan araçları almayın. Paraniz b sınıfına yetiyorsa iyi donanım b alın. Gidip boş c d almayın. İnsan dolu araçtan geçince kıymeti çok iyi anlasiliyor. Sıfır boş araç yerine 2. El dolu araç alin. Yaşınız kaç olursa olsun. Sonra pişman olmayın. Sadece donanım değil çoğu araçta kalite farkı var. İki farklı araç gibi geliyor insana. En son sıfır qashqai visia araç aldım bin pişman oldum. Sattım şimdi egea Lounge dizel otomatik kullanıyorum dünya varmış diyorum. Anlatmak istediğimi anlattığımi düşünüyorum. Herkese keyifli sürüşler.



    Edit : Herkes donanım diyince park sensörü, ekran, jant falan sanıyor. Donanımlı arabaya biner binmez fark hissediliyor. Aynı araba değil de sanki iki farklı araba gibi. Koltuklardan tutun, malzeme kalitesine kdar çoğu şey değişiyor ve kalite algısı çok farklı oluyor. Özellikle belirttiğim konu şu idi. Yukarıda bazı paketler yazdım ki Markaları herkes biliyor. Bu paketlerden uzak durun. Bunlar bu arabalara hakaret gibi bişey. En az Orta paket alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevozgur -- 7 Ekim 2018; 22:6:12 >







  • Başkasını ne ilgilendiriyor ?

    2017 de B sınıfı en baz araç aldım

    Buzdolabı beyazı - Skoda rapid - sis farı yok - jant yok 56 bine aldım
    10k kredi çekip full de alabiliyordum koymazdı da niye donanım için borca gireyim girmedim nispeten sonra ekonomi bozuldu iyiki almamışım işler yavaşladı


    Otomatik alıp ha bozuldu ha bozulacak derdim de yok başkasının işine burnunuzu sokmamanızı öneririm herkesin kendi tercihi
    hayatimdaki en buyuk pismanliklarimdan biri 2009’da 78.000₺’ye bombos 320d almayip 120.000₺’ye luxury paket 320d almis olmam.



    cok matah bisey yapmis gibi aldim hissettim kullandim.. her sey f10 530d’ye binene kadardi.



    opsiyon listesinin kabarik gorunmesi size psikolojik olarak iyi gelebilir ama bir araba opsiyon listesinde gorunenlerden her zaman daha fazlasidir.bir golfte hicbir zaman bir passatin yalitimi veya yol konforu olamaz. surecte calisan arkadasiniz varsa bilirsiniz; her aracin dizayn surecinde belli butceler vardir. clio’nun butcesi 3 liraysa megane’in butcesi 5 lira, talismanin 7 lira. ancak F segmentinde bu butceler açılıyor. B-C-D segmentlerinde hareket ediyorsaniz donanimi ikinci plana atip mutlaka alabileceginiz en ust segment araci alin.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Hocam bugune kadar hep en dolu araclari aldim. Dedigniz gibi dolu araca binmek keyif veriyor ama sinif atlamak da onemli.
    Mesela Son aracimizda sadece isitmali koltuk onemli dedik aldik. Evet bazi ozellikleri (ozellike anahtarsiz giris) ariyor insan. Alistiktan sonra zor geliyor ama konfor, ic hacim, motor vs olarak daha iyi bir araca binmis oluyorsunuz baz donanim bir ust sinifa gecince.

    Ayrica satarken en az kayip baz donanimda oluyor. Donanimlara odenen paranin cok ufak bir kismi geri alinabiliyor.
    Şöyle bir durumda var, mesela ben ikinci elde baz ve orta donanım araçları direk eliyorum :).Hangi marka modele bakarsam bakayım üst donanım paketlerini seçerek filtreliyorum.Benim gibi çok insan var ve ikinci elde baz donanım almak bana mantıksız geliyor.



    Sıfır alırken baz donanım alınabilir zira fiyat farkları abuk oluyor ama ikinci elde, model yılını 1 yıl düşürerek üst donanım tercih etmek daha mantıklı.
  • Aradaki fiyat farkını sen karşılarsan almayiz
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Olayı anlattım. Qashqai yi sattım ve 30 bin tl daha ucuza aldığım araçtan çok daha memnunum. Her yönden bana daha çok mutluluk veriyor.
  • Edit: Cok sert yazmışım rahatsiz oldum. Konuyu tam okumadim.

    Bazi ekonomi odaklı araclarda donanimlar gercekten araca sinif atlatabiliyor.

    Ama bazi araclar var Mesela CRV, Exec ile exec+ arasinda radar ozellikleri haricinde pek fark yok. Ne sinif atlatir ne de kalite farki yaratir.

    Bir de bazi araclar var ilk alimda OTV ya da stok sınırı oluyor. Zamaninda bir highline jetta aldim. BiXenon ve sunroof icin 4 ay bekledim. Zam uzerine zam tdi parasina geldi tsi. Bu da acı tecrübe....
    Sunroof'u gectim BiXenon cok fark ediyor ama sebil gibi jetta var. Elbet orijinal parcalariyla bixenon sistemi tam teşekküllü olarak yapilirdi.passat bile alabilirdim o paraya (tiguan da)

    Bu nedenle katılmıyorum. Kısıtlı arabalarda olabilir (japon italyan fransizlarda) ama alman ve Premium'a geçtikçe daha dogrusu piyasa mali markalara gittikçe iş değişiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 4 Ekim 2018; 23:29:21 >
  • Bende boş araç almaya karşıyım. 3-5 yıl yaşlı olsun dolu olsun.
  • Less is more...



    Boş araç candır. Lüksün sonu yok.
  • Sönmeyen Arıza Lambası. kullanıcısına yanıt
    Aynen o parayi euro olarak tut 3 sene sonra ver takasa al yenisini donanimlarin bir kismi standart olsun
  • Başkasını ne ilgilendiriyor ?

    2017 de B sınıfı en baz araç aldım

    Buzdolabı beyazı - Skoda rapid - sis farı yok - jant yok 56 bine aldım
    10k kredi çekip full de alabiliyordum koymazdı da niye donanım için borca gireyim girmedim nispeten sonra ekonomi bozuldu iyiki almamışım işler yavaşladı


    Otomatik alıp ha bozuldu ha bozulacak derdim de yok başkasının işine burnunuzu sokmamanızı öneririm herkesin kendi tercihi
  • Hocam bugune kadar hep en dolu araclari aldim. Dedigniz gibi dolu araca binmek keyif veriyor ama sinif atlamak da onemli.
    Mesela Son aracimizda sadece isitmali koltuk onemli dedik aldik. Evet bazi ozellikleri (ozellike anahtarsiz giris) ariyor insan. Alistiktan sonra zor geliyor ama konfor, ic hacim, motor vs olarak daha iyi bir araca binmis oluyorsunuz baz donanim bir ust sinifa gecince.

    Ayrica satarken en az kayip baz donanimda oluyor. Donanimlara odenen paranin cok ufak bir kismi geri alinabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 4 Ekim 2018; 23:37:56 >
  • Şimdi seçim "Donanım" ile "Araba" arasında.
    Mesela çok bir donanıma ihtiyacım yok. Bir kaç temel donanım olsun yeter benim için. Daha fazla donanıma hayır demem ama kısıtlı bütçeyi konuşuyoruz. Dolu B sınıfı yerine boş C sınıfı alınabilir. Mesela benim kullanımımda B sınıfı araba istediği kadar dolu olsun, tat vermez. Çünkü B sınıfı araba genel anlamda şehir içi kullanımı düşünülerek yapılır. Konfor seviyesi şehir içi hızları için yeterli olsa da uzun yolda o rahatlığı vermez.

    Ya da B sınıfı araba alacağım, bütçem de var ama çoğu donanıma ihtiyacım yok. Yine temel olarak işimi görecek donanımların olduğu boş bir paketi alır, arta kalan parayı başka amaçla kullanabilirim.

    Benim için arabanın dolu ya da boş olmasından ziyade, boş donanımda boşta düğme olmasın. Orada hiç düğme olmasın mesela. Aslında çok basit bir şey ama kullanıcıya her fırsatta bu arabanın boş olduğunu, daha dolusunun olduğunu hissettirmek için o düğme yuvasını oraya koyuyorlar.




  • Ful dolu Fiestaya bineceğime boş Focusa binerim.

    Ki baz donanım Focusumda Tcs. Tvc, Cc, hız sınıralyıcı. Yokuş kalkış desteği, esp, eba. Abs+Ebd, alaşım jant, fonksiyonel deri direksiyon var.

    Focusa binmek varken fiestaya bineceğime varsın farları ben yakıvereyim, sileceği çalıştırıvereyim nolcak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 4 Ekim 2018; 23:51:30 >
  • hayatimdaki en buyuk pismanliklarimdan biri 2009’da 78.000₺’ye bombos 320d almayip 120.000₺’ye luxury paket 320d almis olmam.



    cok matah bisey yapmis gibi aldim hissettim kullandim.. her sey f10 530d’ye binene kadardi.



    opsiyon listesinin kabarik gorunmesi size psikolojik olarak iyi gelebilir ama bir araba opsiyon listesinde gorunenlerden her zaman daha fazlasidir.bir golfte hicbir zaman bir passatin yalitimi veya yol konforu olamaz. surecte calisan arkadasiniz varsa bilirsiniz; her aracin dizayn surecinde belli butceler vardir. clio’nun butcesi 3 liraysa megane’in butcesi 5 lira, talismanin 7 lira. ancak F segmentinde bu butceler açılıyor. B-C-D segmentlerinde hareket ediyorsaniz donanimi ikinci plana atip mutlaka alabileceginiz en ust segment araci alin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Hocam bugune kadar hep en dolu araclari aldim. Dedigniz gibi dolu araca binmek keyif veriyor ama sinif atlamak da onemli.
    Mesela Son aracimizda sadece isitmali koltuk onemli dedik aldik. Evet bazi ozellikleri (ozellike anahtarsiz giris) ariyor insan. Alistiktan sonra zor geliyor ama konfor, ic hacim, motor vs olarak daha iyi bir araca binmis oluyorsunuz baz donanim bir ust sinifa gecince.

    Ayrica satarken en az kayip baz donanimda oluyor. Donanimlara odenen paranin cok ufak bir kismi geri alinabiliyor.
    Şöyle bir durumda var, mesela ben ikinci elde baz ve orta donanım araçları direk eliyorum :).Hangi marka modele bakarsam bakayım üst donanım paketlerini seçerek filtreliyorum.Benim gibi çok insan var ve ikinci elde baz donanım almak bana mantıksız geliyor.



    Sıfır alırken baz donanım alınabilir zira fiyat farkları abuk oluyor ama ikinci elde, model yılını 1 yıl düşürerek üst donanım tercih etmek daha mantıklı.




  • 1 dolu b segment alacağıma boş c alırım



    2 sana ne?



    3 dolu c alacağıma boş d alırım



    4 sana ne?



    Böyle kesin dille insanları tercihlerini eleştiren, emrivaki cümleler içeren konular hoş olmuyor. Her cümlenin sonu almayı... alın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi macropolo -- 6 Ekim 2018; 0:24:36 >
  • Allah başka dert vermesin...
  • b sınıfının boyutları artıyor böyle giderse sürekli c sınıf tercih ederken b sınıfına yönelebilirim

    Gerci c sınıfı fiyatları istesemde ulaşılamaz oldu :) b ye gücüm yetermi şüpheli :)

    Mesele gecen bir b sınıfı gördüm yeni c3 boyutlarını yerden yüksekligini cok begendim 👍



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 7dreaMSoLdier_ -- 5 Ekim 2018; 1:34:30 >
  • Allah akil fikir versin baska bir dert yoktu zaten tek derdimiz donanim
  • İnsanoğulu doyumsuzdur hiçbir zaman hayır demez lakin iş bütceye gelince işin rengi degişiyor.

    Bütceye göre en dogru araba alma kararı kalıyor.



    Cok donanımlı araba iyi degildir, boş arabada kötü degildir.

    Tüm markaların terazisi aynı. Kişinin hangisine aklı yatıyorsa bütcesi yetiyorsa onu alır..



    Siz kendi kriterinize göre bu durumu ele alıp öneride bulunmuşsunuz.

    Burdaki herkesde kendi kriterlerine göre yorumluyor.



    Boş focusu gördükten sonra dolu egea almam.

    Bir araba boşda olsa estetik, tasarım, konfor sunuyorsa gerisi bütce ile orantılı.

    Bütcem varsa begendiğim arabanın orta veya fullünü alırım.

    Dediğim gibi bunlar kriter ve zevk meselesi.



    Herkes volvonun saglam oldugunu biliyor ama gidip bmw mercedes alıyor acaba neden??

    Herkes mazdanın sorunsuz oldugunu biliyor ama gidip opel vw ford renault alıyor acaba neden.




  • Neye ihtiyacın varsa onu alırsın. Nokta.
  • Hani tamam otomatik far, yağmur sensörü filan şımartıcı şeyler ama 2001 ambiante(boş) focusta silecek fasıla sayısı ghia(dolu) sından azdı. Her yağmurda o tasarrufa giden mühendise sövüyordum.



    Ghiada 4 camın tamamı tam otomatik tek basmayla kapanıp açılıyorken

    ambianteda ön iki camın şöfor tarafı iniyordu kapatırken basılı bekliyorduk. Ön yolcu hem açarken hem kaparken bekliyordu. Arkalar kollu zaten.

    Ben simetri hastası ön iki camı aynı hizaya getirecem diye uğraşır dururdum.



    Bunlar sadece aklıma gelen 2 şey

    Sonuçta ne kadar ekmek o kadar köfte olayıda bir yere kadar.



    Şimdi ailede titanium mondeo 4 var. Her halt var arabada focusta torpido aydınlatması yoktu açınca lönk diye düşerdi.

    Buna amartisörlü soğutmalı torpido yapmışlar.

    Sayın ford mühendisi el insaf be.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.