|
Bildirim
|
Linea ile egea'nın ortak noktası logosu, cam açma düğmeleri ve sinyal kolları. Onların haricinde başka araçlar, kısaca egea daha iyi her açıdan.
|
Selam başka konuya yazmıştım. Aynen kopyalıyorum.
Geçen sene aylık 10.000-12.000 km aralığında 1.3 multijet Linea kullandım. Yaklaşık 7 ay. Sonra 1.6 DCT Egea'ya geçiş yaptım. Şuanda da 1.5 DCI Clio kullanıyorum. Şuan aylık 4.000-5.000 km aralığında seyahat yapıyorum. Linea 1.3 Multijet Manuel için (2 farklı Linea vardı. Birini 100 km de aldım 21.000 km de verdim, diğerini 22.000 km de aldım 67.000 km de verdim); -Yakıt şehir içinde 6 litre altında tüketim için kasmak gerekiyor. Belki dikkatli kullanımda 5,5-5,6 görebilirsiniz. Ama 5 in altına inmez. Şehirler arasında da hız sınırları içerisinde kullanırsanız 4,3-4,5 arasında tüketimi var. Şehirler arasında dağ, tepe sürekli tam gaz kullanırsanız 7 litre görebilirsiniz. Sabit 170 km de (eğer cesaret edip gidebilirseniz) 7,3 civarında yakıyor. Vites oranları kısa. 5. vites 2000 devirde 85 km hız yapıyor. 1.viteste duvara bile çıkabilir vites o kadar kısa. Son hızı düz zeminde 190, rampa da 210 görebilirsiniz. Direksiyon da alışık olmayan için çok ağır. Dönüş çapı kötü. (Bugün arabam bakıma girdiği için Linea'ya bindim. Kullanan kişi hız yapmaz, sakin kullanır. Son 6.500 km'nin ortalaması 100 km/5,8 lt. ortalama hız da yanlış hatırlamıyorsam 32 km/h) BANA GÖRE Artıları; -Aceleniz yoksa 80 km/h hız ile otobüsle gideceğiniz yere aynı maliyette gidersiniz. -Doğru lastik seçiminde Clio 4 ile kıyasladığımızda frenleri oldukça güçlü, yol tutuşu Clio'nun daha iyi. -Farları. Kısaları karşıyı rahatsız etmiyor. BANA GÖRE Eksileri; -Koltukları rahatsız ben kullandığım süreçte bir türlü kendime göre ayarlayamadım. Nasıl hareket ettirirsem ettireyim doğru sürüş pozisyonunu bulamadım. -Direksiyon çok sert ve kütük gibi sanki sediri büküp direksiyon yapmışlar. -Yakıt. Tempolu kullansanız yakıyor. Kullanmasanız turbonun aktif olmadığı süreçte tepki vermiyor. Sürekli bir alt vitese geçmek gerekiyor, devir bitiyor hop diğer vites bu sefer yakıt yükseliyor. -Motor hacminin küçük olmasından mütevelli klimayı açtığınız zaman film kopuyor. 4 kişi ve rampa kombinasyonu olmadan tek başınıza giderken bile oldukça hissedilir düzeyde. Egea 1.6 Multijet DCT için (12.000 km de aldım, 47.000 km de verdim); -Yakıt şehir içinde hafif tempolu kullanımda 6,5 lt. civarında (Start-stop kullanmıyorum). Şehir içinde 6'nın altına inebilir. Belki çok kasarsanız 5,6 anca. Şehirler arası oldukça seri. Bir zamanlar B8 1.6 TDI Passatımız vardı onunla aynı olmasa da eş diyebilirim (60-140 km bandında) performans açısından. Basarsanız gitmem demiyor. Her koşulda gidiyor. Yüksek süratte (170 km/h altına inmeden -Clio, Linea kıyasla-, güvenle sürebilirsiniz) 9 litre yakıyor. Sınırlar içerisinde kullanırsanız 4,5-4,6 lt yakıyor. 90-100 km bandında kullanırsanız 4,3 lt yakıyor. Daha da inebilir mi denemek lazım. Otomatik vites geçişlerinde ekstrem durumlar haricinde vites geçişi normal ancak bazen anlamadığım şekilde sarsıyordu, çözemedim nedenini. 6. vites 2000 devirde 108 km/h hız yapıyor. Son hızı düz zeminde 205 km. Rampada 225 görebilirsiniz (devamın edemedim belki gidebilir) Direksiyon city modunda oldukça yumuşak. Hisli diyebilirim. BANA GÖRE Artıları; -Oldukça performanslı. İstediğinize cevap verir. Yarış yapmadığınız sürece tatmin eder. -Koltukları hafif yüksek ama buhran geçirecekmiş gibi yapmıyor içinde, doğru pozisyonu bulabildim saatlerce oturup gidebilirsiniz. -Alt devirleri canlı. BANA GÖRE Eksileri; -Yakıt. Basınca yakıyor. Basmayınca da az yakmıyor ama -Yol tutuşu daha güzel olabilirdi. -Bakım maliyeti. 20 bin bakımı. Tam 1300TL tuttu. xx.05.2018 de. Kapsamı; fren balatası, yağ, filtre ve silecek. Ekleme yapayım; Linea'da CD çalar dışında hiç bir şey yok. AUX girişi, USB girişi falan yok. Sadece çakmaklık var. O da tam ortada. Egea'da AUX ve USB girişi mevcut, CD çalar yok. AUX ve USB girişi saklama gözünün ortasında. Oraya çakmaklığa bişey taktığınız zaman gözü pek kullanamıyorsunuz. Sorunuz varsa sorabilirsiniz |
Linea daha iyi
|
Bütün iç malzemesi naylon olan Corolla mı daha iyi,yada tavanı çöken,yağmurla bile kaportası hasar alan Civic mı daha iyi ?😂😂😂
|
Uçurum var arada. Lineanın garip ortopedi yoksunu koltukları, azıcık virajda gaz verince kopup giden burnu, güven vermeyen sürüşü, tatadan hallice işçiliği vs hiçbiri egeada yok. Egea eli yüzü düzgün, normal bir otomobil, linea ile ilgisi yok.
|
4 yıldır şirket aracı linea kullanıyorum. Ondan önce lineayı yolda görünce ne tipsiz sosis köpeği gibi araba yapmışlar , tenekeyi büküp 4 tekerlekli araç yapmışlar diyordum. ki hala öyle diyorum. neyse aracın yol tutuşuna kimse birşey diyemez ki ben bu arabada ölmediysem eğer direksiyonunuz sağlamsa aracın yol tutuşunu yanlışlıkla mükemmel yapmışlar.
Bu lineayı viraj içinde yoldan çıkartabilecek adam araba kullanmayı bilmiyordur açık ve net, kendi aracım subaru impreza ki bilen bilir bu aracı , virajlarda bir subaru değil ama az mercedese bmw ye bilimum passata yenilmemiştir. Viraja girince frene basanlar , gaz kesenler direksiyonu nasıl tutması gerektiğini bilmeyenler olabilir. Bu arada 2015 linea da yanlış bilmiyorsam euro4 motor var 4. viteste 160 5 e atınca 200 düz yolda görüyordu ki biz sürekli şehirdışı yol yaptığımız için motoru açıyorduk. 1 hafta egea kullandım. Egeanın içi lineadan daha iyi , çünkü arada model farkı var. Lineayı hiç sakin kullanmıyoruz. Şehiriçi 7 lt şehirlerarası 9 litrenin altına inmiyor. Boşluğu bulduk mu 180 in altına inmeyiz ne viraj ne dağ ne rampa vs. 1.3 multijet motor , 120 yi geçmez iseniz az yakıyor ama 120 yi geçince motor su gibi içiyor. Egea’da linea gibi viraj performansı güzel fakat sanırım biraz daha yüksek bu yüzden virajlarda hafif bir kaydırıyor. Hissediyorsunuz yani. Tabii yüksek hızlarda 140-150 ile viraja girdiğinizde ister istemez hissediyorsunuz. Araç kullanırken paniğe kapılmayın. Konya-Antalya arası giderken arkamdan 2017 mercedes c180 geliyor ben yine tapagaz gidiyorum dayım bana yetişcem derken ilk vitajda bariyere girdi , neden ? çünkü viraj çıkışında frene bastı hemde sert bi şekilde, lütfen viraj içinde frene basmayın ve çıkarken vites değiştirmeyin devir yükselsin araba bağırsın problem değil ama lütfen siz siz olun virajda frene basmayın. Aracın dinamiğini yitirip saçmalamasına yol açar.Sert viraj olduğunu anladığınız anda vites küçültüp gaza asılın direksiyonu sıkı tutun ve lastikleriniz iyi olsun. |
J JNG9O demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Egea'dan 2 tane c elysee çıkar |
|
2. Si standart full donanım Fiat'lar. Genelde rakip modellere göre uygun olur. Verdiğiniz paranın karşılığını verir tepe tepe binersiniz. Kolay kolay sizi yolda bırakmaz. Her ne kadar fazla yaksada kullanması keyifli ve mantıklı araçlardır. (Eşdeğer paket Focus'tan 4 senelik yakıt + bakım + vergi + kasko + sigorta parası daha ucuza alıyorsanız deli gibi gezer hakkını verirsiniz. ) 3. Gerçek İtalyan Fiat'ları. Bunlarla yolculuk araç değil amaçtır. İllaki her yolculuğunuzda bir renk katar, 5 dk önce dandik ses sistemine söverken bir anda iyiki Fiat'la çıkmışım yola diyebilirsiniz motorun sürüş keyfine vs girmiyorum çünkü birçok araba bu italyan mafyalarından sonra ruhsuz ve boş geliyor. İsterse içinde ahşap kaplama olsun bir manası yok. Uzun yolda bu arkadaşlar oldukça keyiflidir. Cam açınca rahatsız etmez, içeri rahatsız edici bir güneş almaz, yol boyu ön camda konsolun yansıması ile gitmezsiniz. (Focus 3 ile güneşli havada ön koltuktan fotoğraf çekmeyi deneyin, çıkan şey %90 konsol oluyor ) Gelelim Linea hangisine giriyor? 1 ve 2. Ful paketi iyi fiyata denk getirilirse kullanılır ama o kadar. Egea kullanamadım, yorum yapamam. 2017 Fiorino premio 1.3 95hp (yeni modellerden bunu yorum yapabilecek kadar kullandım, kullanıyorum). 2. Kategori direk. Ödediğim paranın karşılığını veriyormu ? Veriyor. Safkan bir Fiat mı? Kesinlikle değil. 3. Kategori Fiatlar ise nadiren çıkmakla birlikte denk gelirseniz 2 uçlu değnek mevzusuna bağlarsınız. Satsanız satılmaz, satmasanız kol gibi masraf açar ekstra olarak genelde servislerde aracınızı tanıyan çıkmayacağı için arabanızın ustası olmanız gerekir. Yani paranızın bol olması da işe yaramaz. |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 28 Eylül 2018; 22:27:24 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pi10 -- 29 Eylül 2018; 10:56:13 > |
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Başpiskopos -- 29 Eylül 2018; 12:35:39 > |
|
|
|
|
|
|
|