Şimdi Ara

LPGli Araçta subap arızası kaç km sonra oluşur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
0
Favori
14.747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese kazasız belasız günler dilerim.Euro5 motorlu araçlarla beraber lpgde subap arızaları yaşanmaya başladı.Kimi 50 bin,kimi 80-90 bin km sonra bu sorunla karşılaşıyor.Bu durum lpg taktırma konusunda insanları soğutuyor.Forum üyelerinin bu konudaki deneyimlerini merak ediyorum.Lpg montajı yaptıracaklar için faydalı olacağını düşünüyorum.Buradaki veriler ışıgında hangi marka ve model araçların subap konusunda daha dayanıklı,hangilerinin sıkıntılı oldugunu öğrenmiş oluruz.Aşagıdaki sorulara kısa cevaplar verirseniz sevinirim.Euro5 ve euro6 motorlu araca sahip arkadaşların yazmasını rica ediyorum!

    Araç marka ve modeli:

    Lpg kiti markasi:

    Lpg ile katedilen km:

    Subap arızasının yaşandığı km:



  • Şimdi başlamadan önce şunu belirteyim, adam gibi bir ayar ve kullanımla, lpg'den mi yoksa normal hasarı mı diye fark edilemeyecek derecede uzun vadeli gider. Bu konuda çalışmalarım mevcut, ilerleyen dönemlere artık.
  • chevrolet cruze 1.6
    Zavoli düz lpg kiti
    75 bin km
    Arıza yaşanmadı, sattım aracı
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Sagolasın.75 bin derken lpg ile yapılan km degil mi?
  • Evet
  • Doğru ayar yapılmazsa 1000 kmde bile patlar. Ayar şart.
  • Focus mk1

    Atiker safefast

    113 binde takıldı 162binde satıldı.

    Ufak ufak belirtileri vardı rolanti dalgalanmaları filan.
  • Kendi yaşadığımı paylaşayım;

    2013 model 1.25 fiesta

    Brc kit

    Lpg ile aşağı yukarı 40 bin km yaptım ve subap arızası yaşadım.
  • Vw polo 1.4 motor 2011 model 29.xxx km de lovato (serisini hatirlamiyorum) taktirdim. Ben arabayi akrabama sattim o da 65 bin km civarinda arabayi baska birine satti lpg ile ilgili sorun yoktu.
  • Ford focus 2011 model. 1.6 100 hp olandan.

    2011 mart ayında daha bin km olmadan lpg taktırdım.



    Şu an 121 bin km'de mgs takılı. Geçenlerde lpg beyin değişti. Onun dışında sorun yok.
  • Toyata auris 1.6
    Prins lpg kiti
    20 binde takıldı 160bin km oldu çok şükür bir sıkıntı cıkarmadı
  • LPG'de doğru AFR(Air Fuel Ratio) ayarı ile sübaplardaki aşınma minimuma indirilebilir. Fakir-zengin karışım ayarları düzgün olmazsa sübaplardaki aşınma hızlanıyor. AFR ayarı yolda farklı devirlerde, dip gazda, motoru şıkıştırma gibi çok farklı koşullara göre LPG-hava oranının ayarlanması ile yapılıyor.

    AFR ayarı yapmayı bilen ustaların sayısı ise çok çok az. Piyasadaki LPG'li arabaların %90'ından daha fazlasının AFR ayar düzgün değildir.


    Benim tecrübelerim:

    Focus1 1.6, BRC kit. 100.000km'de LPG takıldı, 260.000km'de sübaplar bitti. Yalnız şehirler arası yollarda 160-170 km/s hızlarda 4000-4500 devirde çok fazla kullandım. Motoru bu kadar sıkıştırmasam muhtemelen sübaplara bişey olmayacaktı. Bir de AFR ayarı hiç yapılmadı bu araçta.
  • Lpg'li araçta asıl problem motora fazladan giden lpg'dir. Bunun ya ayardır ya da sürekli yüksek devir kullanımı. Yüksek devir kullanımında ayar da bozuksa çok kısa sürelerde sorun çıkarırsınız.
  • Likid lpg veya artı Su / metanol enjeksiyon kitleri ile kötü ayarın yan etkisinden kurtulursun.

    Onun dışında tamamen ayara bağlı bir durum.

    Benzin sıvı olarak kapağa / manifolda püskürtülür, bu esnada sıvıdır, gaz haline geçerken çevresinden ısı alır.

    Avrupalı mühendis bunu da hesaplayarak bir araç tasarlar ki, üretim maliyeti bir iki kuruş daha ucuz olsun. Motor tutarsa bir kaç milyon üretilecektir neticede. (japon inat eder daha sağlam yapar, onun için japon araçları daha dayanıklıdır)

    Ancak gaz lpg de böyle bir durum yoktur. zaten sıcaktır, motoru daha da ısıtır, sonra usta bilmez lpg için Afr 15.5 e ayarlayacağı arabayı benzin 14.7 sine getirir. böylece bir tık daha zengin çalışır. Bu ona göre ideal ayardır aslında zengindir. Yakıt sıvı olsa biraz performans ve biraz fazla tüketim olarak geri döner. Ancak yakıtımız gaz halinde.

    Tabi işler burada bitmez bir çok yetkili servis aracı otomatik kalibrasyona bırakır. Yazılımlarda her nedense ayarı 14.2 14.0 arasında bırakır. Tabi sen sörler düzgün çalışıyorsa.

    Al sana felaket için mükemmel reçete. Bu o kadar yaygınlaşmışki, insanlar lpg de sübapların aşınmasını normal sanıyor.

    DEĞİL.




  • 2009 civic
    lpg : brc
    lpg ile yapılan ortalama km : 80.000
    güncel km : 122.000 kullanılmaya devam ediliyor.
    40.000km de sübap ayarı yaptırıyorum tekleme zırvalama gibi sorunu yok.
  • Forumdaşların deneyimlerini paylaşmasını bekliyorum.Birde toyotaların subapları lifterli oldugu için subap ayarını kendi yapıyormuş ve erimeye karşı daha dayanıklı diyorlar.Bu konuda bilgisi olan var mı?
  • Focus 3
    Araç 0 alındı ve 1000 km de BRC lpg takıldı.
    Şuan 84.000 km de.Henüz bir sıkıntı yok çok şükür.
  • 2008 Honda Civic
    Vialle liquid Si sıvı sistem lpg ( benzin gibi sıvı olarak püskürtülüyor subab ve silindir içinin soğumasına sebebiyet veriyor)
    Araç 153.000 km de 90 küsür bini lpg ile henüz tık demedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    2008 Honda Civic
    Vialle liquid Si sıvı sistem lpg ( benzin gibi sıvı olarak püskürtülüyor subab ve silindir içinin soğumasına sebebiyet veriyor)
    Araç 153.000 km de 90 küsür bini lpg ile henüz tık demedi.
    Bu sürede pompa dahil olmak üzere ettiğiniz masraf ve bakımları da yazar mısınız hocam?
  • Araç marka ve modeli: cruze 2009



    Lpg kiti markasi: brc



    Lpg ile katedilen km: 160000



    100 bin de subap degistirdim.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.