Şimdi Ara

sogutma suyu motor ısınıncamı devırdaım eder

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
9.532
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • sogutma suyu motor ısınıncamı devırdaım eder,arac calısmaya basladıgı an devırdaım eder sanıyordum.bellı ısıya gelıp fan acıncamı antıfırızlı su devırdaım edıyor



  • motor suyu belirli bir ısıya ulaşınca ,termostat açar ve devirdaim başlar ,
    termostat açık değilse devirdaim yapılamaz , bağzı model araclarda ,
    kalorifer açınca devirdaim gerçekleşir , o zaman da motor geç ısınır
  • sağol
    bu durumda suyun havasını almak ıcın motordakı fanın acmasını donmesını beklıcez ok
  • Motor çalışırken kendi içinde Devir daim eder, 80 dereceden sonra su radyatör den devirdaim eder. 90 dan sonra da fan açılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    Motor çalışırken kendi içinde Devir daim eder, 80 dereceden sonra su radyatör den devirdaim eder. 90 dan sonra da fan açılır.
    radyatorden devırdaım ederken,aynı zamanda yedek su kabıda devreye gırer dımı.
    baktım yedek su kabı borusu radyator gırıs borusu ıle aynı hatta baglı,yanı radyatore su pompalanırken aynı zamanda yedek su kabınada pompalanıp emılıyor galıba
  • araç çalıştığı anda su motor içinde dolaşmaya başlar radyatöre ulaşmaz ısı arttıkça termostat dediğimiz vana suyu ufaktan radyatöre basmaya başlar arabaya önden vuran hava ile su sıcaklığı sabit kalır.

    bu termostat bozulur kapalı kalırsa anında hararet yaptırır.

    açık kalırsa yazın pek birşey değişmez ama kışın arabayı ısıtmak aşırı zorlaşır

    bazende bu termostat takılarak çalışır durur durur bir anda sonuna kadar açar bu seferde kışın şöyle olur hararet yükselir 90-95 olur zank diye açar 40 a iner

    fan açma ayrı bir olay fanın amacı araba hava almadığı zamanlarda yani dur kalk trafikte şehir içinde yokuş yukarı çıkarken devreye girer yüksek hızlarda fan açmaya gerek yoktur.




  • radyatore her su basış ve emişte.aynı zamanda yedek su kabınada su basılıp emılıyor dımı.ıkısı bırlesık devre
  • aydınayhan kullanıcısına yanıt
    yedek su kabında pompa yok. hava zaten yukarı çıkma eğilimindedir. radyator ve motorda devirdaim olurken hareket eden sıkışan hava yukarı çıkar ve yedek kaptan dışarı atılır. çıkan havanın yerine de yedek kaptan su-antifiriz karışımı gider.
  • motora su-antifriz doldururken bayır yukarı çevirirseniz aracı daha az hava kalır radyatorde.
  • radyator sol ust kosesındekı radyator vıdasını cıkardıkları zaman,yedek su kabındakı su tamamen akıyor.akan sıvı kadar saf su koyup,devırdaım ettırıcem demekkı fan acmasını beklıcez
    sonra yıne yedek su kabından radyator kosesıne kadar yaklasık 1 veya 2 lıtre sıvıyı akıtıp,yıne saf su koyup,sıstemın tamamını beyaz su yapıp temızletıcem
    daha sonra antıfırız ekleyerek dereceyı 35 yapana kadar devam edıcem.doldur bosalt ıle sıstemı temızlemeyı dusunuyorum

    usta sadece yedek su kabını bosaltıp antıfırız ekledı gonderdı begenmedım
  • aydınayhan kullanıcısına yanıt
    boyle süper zeki ustalarımız da var. birdaha o ustaya gitmeyin.
  • NEŞELİMEŞEODUNU kullanıcısına yanıt
    https://forum.donanimhaber.com/yagmur-ile-soguyan-motor--134675092

    bu cenabet şeyde yazdıklarınız geçerli değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    https://forum.donanimhaber.com/yagmur-ile-soguyan-motor--134675092

    bu cenabet şeyde yazdıklarınız geçerli değil
    radyatöre tersten yani motor tarafından basınçlı su vursana sinek böcek taş kum toprak girip çamurlaşıyor kanalları tıkıyor

    termostat tam açmıyor olabilir.

    radyatörde değilde blok içinde tıkanıklık olabilir

    su pompasının debisi düşmüştür

    fan müşürünün derecesini düşür.

    yazlık termostat tak.

    göstergede problem olabilir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.