Şimdi Ara

Küçük hacimli motolar hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
2.192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Günümüzde artık araçlar turbo sayesinde küçük motorlardan yüksek beygir ve tork alınıyor. Bi kaç yerde denk gelmiştim piston kırma gibi olaylar, aşağıyada bi video ekleyeceğim. Önlem olarak ne tavsiye ederseniz başımıza böyle bir durum gelmemesi için.https://www.youtube.com/watch?v=WGzka8KqjT4



  • biz burada tsi'a laf atanları pek sevmeyiz gardaş
  • Zaten gidiyor deyip yüksek viteste düşük devirde gazlamak doğrudan bu olaya sebebiyet verir.
    Turbo da olsa motor yüke binince vites küçültüp devri yükseltmek gerekir.
  • vidyoda 1.4 tsi 160 hp motorların sık arıza verdiğinden 105 hp olan versiyonda sorun çıkmadığından bahsedilmiş.




  • Fazla basmadan narin kullanmak lazım pet şişe kadar motordan çıkan yüksek beygiri fazla koşarsanız canı çıkar

    yoksa 1000 cc motordan 200 bg gücü motosikletler rahatça çıkartıyor subapta keser kolda çıkarır 30.000 de ömrünü bitirir ama bunlar gayet normal şeyler motosikletle defalarca subap kestim ama iş arabaya gelince kazın ayağı öyle değil




  • Piston'dur kırılır çok da şey etmemek lazım :)



    Hekesin pistonu kendine sonuçta.



    Bir youtuber eleman vardı yağ yerine ayçiçek yağı koyuyordu arabasina. Ona ne oldu ?





    Konuya cevap, doğru yağlama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 1 Eylül 2018; 17:26:16 >
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    oto destekcim galiba
  • emrebey19 kullanıcısına yanıt
    Heh o evet. O yüzden diyorum herkesin pistonu kendine. Millet arabalara neler yapıyor, yağsız bakimsiz biniyor sonra bilmem ne vakası.



    Ne yazik ki yetkili servis yaglarina da guvenilmiyor günümüzde.
  • Yalnız kameranın odak ayarına tüküreyim gözüm bozuldu sanki.
  • Çok gaza basma bir şey olmaz
  • Az litre çok beygir pistonu bozar kardeş.Bu konuda çığır açan mustang ecoboost motordur. 2.3 lt motora 400 500 beygir sığdırmışlar.passatlar zaten ağır kasa tüm baskı 1.4 hacminde küçücük 4 silindir bir motora biniyor.Bide bu passat cccccccc gardaşşşşş diyip annnnn annnñn basıyorlar gaza sonrada usta sanayide basıyor aynı şekil bunlara annnn annnn diye lan adam akıllı araba alın.Alıcaksan 1.6 motorun altına düşme 1.4 ne la palio clio motoru
  • 1.4 lt motor alıp bugatti muamelesi yaparsan olacağı bu. Adamlar az yaksın araçta normal seyrinde gitsin diye 1.4 lt turbo motor yapıyor. Sonra bazı hanzolar arabayı zorluyor piston kırdı araba dandik vs yorumları yapılıyor. Aynı model ve motoru yurtdışında birçok şehirde gördüm. Km leri 250.000 ve üstündeydi. Bu tür problem yaşayanına rastlamadım. (2 arkadaşımda aynı araba var. Km leri ortalama 240.000 lerde.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadow35 -- 1 Eylül 2018; 20:55:36 >
  • Youtube dahil burada da herkes hesaplama yapmış gibi eee küçük hacim yüksek beygir tabii ki piston kırar diyor ya bitiyorum ya. Hangi hesaba göre kesin bitiyor arkadaşlar söyleyin biz de bilelim. Bu ön yargılardan, dogmalardan, hurafelerden yüzyıllardır kurtulamadık.


    Eğer olay mühendislik hatası ise buna kullanıcı bir şey yapamaz tek yapabileceği şey aracı hiç kullanmamak çünkü kimse size bir veri söylemiyor siz mesela 30 bin km yaptınız ama çoğu uzun yolda ortalama 2000-2500 devirde gezdiniz veya 25 bin km yaptınız ama dip gaz. Kime neye göre kırılacak bu piston ?

    Bu işler öyle sandığınız gibi bakkal hesabıyla yapılmıyor evet hatalar olabilir sapmalar olabilir. Dediğim gibi şu Youtube yorumlarına falan bitiyorum sağda solda duyduğunla salla gitsin madem bu kadar eminsin aç davanı kardeşim 1.6 litre altında ne kadar güçlü motor varsa markalara dava aç güzel güzel paranı kazan hayatını kurtar.


    Çoğu insan saçma sapan yerlerde yazılım attırıyor. Sonra lafa gelince de 50-60 beygir arttı, muhteşem oldu şöyle kaçıyor böyle tokatlıyor ama motoru rahatlatacak herhangi bir değişiklik yok . Fitness yapanlar falan böyle iğneyle bir şeyler yapıyorlar ya sonra vücutları dayanamıyor ölüyorlar falan kalp krizi bu da aynı hesap. 50-60 beygir sadece yazılımla arttırıyorsun sonra motor piston kırıyor ve başlıyorsun motora dokunmadık ama piston kırıldı eee kırılır tabii ki.

    Şunu da yazalım mesela güçlü motorlarda yağ yakma oluyor ama o yıl üretilen her motorda var mı ? Yok. Bu tarz hatalar dediğim gibi oluyor ama bunu dogma şeklinde devamlı yazmaya gerek yok yağ yakmayan binlerce motor var mesela o ne olacak ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 1 Eylül 2018; 21:10:56 >




  • 1,4 150 lik tsıda 5500 dd geçmicen tamam. Spora aldın mı 6500 dd görüyor araç. Aşırı gereksiz. Pistte değilsiniz sonuçta. 6500 yapmak da yanlış bişe değil ama kendi açımdan 5500 üstünde psikolojik rahatsızlık oluşuyor sanki motora eziyet ediyorum gibi.



    Not: Videoyu izlemedim.
  • Tsi motorlarda piston kırılması sık karşılaşılan bir durum. Sadece 160 hp olanlar değil 140 ve 150 hp olanlarda da piston kırılması durumu oluşabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadow35

    1.4 lt motor alıp bugatti muamelesi yaparsan olacağı bu. Adamlar az yaksın araçta normal seyrinde gitsin diye 1.4 lt turbo motor yapıyor. Sonra bazı hanzolar arabayı zorluyor piston kırdı araba dandik vs yorumları yapılıyor. Aynı model ve motoru yurtdışında birçok şehirde gördüm. Km leri 250.000 ve üstündeydi. Bu tür problem yaşayanına rastlamadım. (2 arkadaşımda aynı araba var. Km leri ortalama 240.000 lerde.)
    Hocam yurt dışında yakıt hava kalitesi de çok fark eder. Türkiye de yapan vardır muhakkak nelere dikkat etmeliyiz diye merak ettim.



    Opel bazı modelleri çağırmış galiba, 1.4 turboları yazılım ve yağ değişikliği yapmış. Atmosferik gibi düz kullanmak gerekiyor sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tsufrankwoli -- 4 Eylül 2018; 8:17:33 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.