Şimdi Ara

Ağustos Ayı Araç Satış Rakamları Aciklandi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
3
Favori
15.841
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ne zaman çıkar rakamlar meydana? Geçen seneyle karşılaştırılmasını merak ediyorum. Temmuzda %30 luk düşüş vardı sanırım.

    http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/2233/BasinBulteni%204%20Eylül%202018.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hazan -- 4 Eylül 2018; 11:12:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu aylardaki satışlar reel ekonomik duruma göre yukarıda aslında, bunun iki temel nedeni var
    birincisi satıcılar cephesinde eski kurla girmiş araçların bulunması
    ikincisi ise fiyatlar dahada artacak araç ihtiyacımız var bir an önce almalıyız refleksiyle hareket eden tüketiciler.
    önümüzdeki aydan itibaren ne yazık ki tablo çok daha kötüye gidecektir.

    Konudaki yorumlardan bazılarını okuyunca cehaletin nasıl paçadan aktığına şahit oldum ve üzüldüm.

    Etrafımda da sürekli mütahitler gebersin ohh iyi olmuş yerin dibine batsınlar, galeriler batsın yerine dibine girsin, esnaf batsın kazıkçı adiler şimdi görsünler günlerini, tarzında yorumlar yapan cahiller var laf anlatsan anlamıyor, bilgisi yok ama herşeye fikri var.Bu tipler için bir kez yazayım belki birşey anlarlar (çok ümidim yok ama yazmasamda gönlüm razı değil)

    Ekonomik sektörler tek başına gelişen, birbirlerinden bağımsız ve etkileşimsiz birimler değillerdir. Tam aksine ülke ekonomisi birbirinden bağımsız sektörlerin birleşiminden oluşan bir bütün gibidir. Tıpkı bir organizmanın organları gibi düşünmeniz gerekir.Bu nedenledir ki ülke yönetimleri bazen sektör bazlı krizlerde krizin olduğu sekötörlere kamu kaynaklarını aktararak ekonominin tamamının risk altına girmesine engel olmaya çalışırlar. Yani ekonomide herşey zincirleme birbirine bağlıdır, organların birisinde nüksedecek bir rahatsızlık zamanında tedavi edilmezse bünyeyi çok çabuk saracak diğer organlarıda yanında götürecektir. Yani bugün otomobil sektörünün yada inşaat sektörünün bir krize girmesi (şu şartlarda zaten turizm gibi bir kaç sektör hariç hiç bir sektör günlük gülüstanlık değilken) eninde sonunda senide benide ülkeyide etkileyecektir.
    O yüzden otomobil satışları düştü hülooooo, yaşasın evler satılmamaya başladı hobaaaa şeklinde abuk sabuk yorum yapanlara Allahtan akıl fikir diliyorum.
    Satislarin dusmesi demek trafikte yeni araclar yerine kullanim omrunu tamamlamis freni dengesi olmayan araclar gormek demek.



    Insanlarin alim gucu dustu demek degersiz arabalarin umarsizca trafigi tehlikeye atarak surulmesi demek. Sektorden gecimini saglayan binlerce insanin isini kaybetmesi demek sektore yatirim yapan yerli yabanci yatirimcinin zarar etmesi demek.

    Emisyon hava kirliligi goruntu kirliligi derken olumsuz yanlarini sayfalarca makalede anlatabilirim. Siz faydalari hakkinda 3 5 cumleden fazlasini yazabilirmisiniz?
    Cari açık düşssün, dolar kuru artmasın diye ÖTV den oldu. Yarın öbür gün işten çıkarılmalar başladığı zaman; ücretlerinden kesilen vergilerden tutun çalışanların yarattığı katma değere, ordan sosyal yardım harcamalarına ve işsizlik fonu harcamalarının artmasına kadar kadar her şeyi etkiler.

    ÖTV indirimi geldiği vakit cari açık makası açılacak. Döviz artacak, enlafsyon artacak, alım gücü düşecek. Üstüne üstün vergiden de olacak. Her türlü durumda zarar edildi.


    İmam hatip mezunu belediyecilikten başka bir şey bilmeyen, ekonominin zerresinden anlamayan biri işte böyle çıkmaza sürükler milleti.

    Allah büyüktür!
    Eğer bu dünyada petrol ve doğalgaz gibi yeraltı kaynakların yoksa mecbursun ALmanya ve Japonya gibi katma değer üretmeye. Hem yeraltı kaynakların olup hemde sanayiin gelişmişse zaten Amerika,Çin(geliyor) oluyorsun.

    Otomotiv sektörünün ve doğal olarak oradaki sanayileşmenin tek kurtuluşu elektrikli otomobil ve bununlar beraber teknoloji üretimidir.Elektrik motoru yapılması çok zor olmayan ürünlerdir.Kritik olan pil teknolojisidir.Buraya yönelmek gerekir.

    Ülke olarak her ne kadar bazılarınız bilmese ya da beğenmese de savunma sanayiinde, insansız yazılımlı ürünler,silah sistemleri,yazılım,uydu kontrolleri gibi birkaç konuda ülkenin genel gelişmemişlik seviyesine endeksle gayet iyi durumdayız.Buradan elde edinilen bilgi ve birikimin kullanılabileceği sektörler belirlenerek o yönde sanayileşme politikaları şart.DÜnyada bütün her sektörün sanayiisinin geliştirme diye birşey çok zor.Ülkeler lokomotif sektörler seçer ve buradan teknoloji ve katma değer üretir.

    Ne yazıkki biz bunun yerine inşaat seçip hata yaptık.Daha doğrusu sadece inşaatı seçip hata yaptık. Hala o kadar umutsuz değilim tek isteğim yukarıda söylediğim gibi doğru ve olması gereken sektörler güçlü politikalarla desteklensin. Tabi klasik olacak ama önce kesinlikle EĞİTİM,ÖĞRETİM.Belli seviyede yetiye sahip insan sayısını derhal arttırmamız lazım.
    cari açıkçılar gelmiş sanki otomobil satislari bitince ülke güllük gülüstanlık olucak.
    bunda yönetenlerin, yükselen kurun hiç suçu yok. bütün suç bayilerde ve sıfır araba alanlarda.
    15 yıldır calisiyorum daha bir kez sifir araba almadim artık daha da alamam, ama ülkemizde böyle bir sektör var bunu da batirmak cok anlamli degil sonucta yerli araba yapılırsa o da ayni sartlarda satilacak ve bu sartlarda o arabayi alacak insan bulunmayacak. tekstil, tarım otomotiv ölsün insaat yasasin...
    Hocam sinire kesildi zaten azıcık finansal okur yazarlığı olanlar.


    Yok cari açık düşer, yok ne güzel krediler bitti. Türkiye'den 6 ay önce çıkmaya hazırlanmaya başladık 3 ay önce kapattık firmanın Türkiye ayağını.Piyasa hele reel sektör gebermek üzere.

    Küçük esnaf tamamen bitmiş. AVM'ler dolu diyorlar, artık onlar da batıyor yalnız daha beteri AVM'de firmalar çok kazanmaz. Asıl kazananlar AVM sahipleri kira sayesinde onlar ise genelde yabancı.

    Gençler en son cari açık bitip kimse kredi alamadığı döneme biz 2001 krizi diyoruz.
  • Pazartesi çıkar bir aksilik olmazsa.
  • her ayın başında açıklıyor odd, 2-3 güne belli olur ben de bekliyorum merakla..

    haziran raporundan:
    Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı 2018 Haziran Ayında %39 Azaldı.
    Otomobil Pazarı %38, Hafif Ticari Araç Pazarı %44 Azaldı.

    temmuz raporundan:
    2018 Temmuz Ayında %36 Azaldı.
    Otomobil Pazarı %33, Hafif Ticari Araç Pazarı %46 Azaldı.

    bakalım ağustosda rakamlar nasıl olacak..

    kaynak:http://www.odd.org.tr/web_2837_1/neuralnetwork.aspx?type=35

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Salı günü açıklanır.Aksi bu ayın 1 i cumartesiye denk geldi.
  • Merakla bekliyorum. Tesekkurler bilgilendirme icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asgari ücret 250 dolarda iken araç satışları ne olmuşsa şimdide aynı olacaktır. Ancak zamlar yeni yeni yansımaya başladı.



    Euronun 8 lira olduğu kurla yapılan stoklar ekim civarı fiyatlanır. Şu anki euro stok kuru 6.5 - 7 civarı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Satışlar düşerse çok mu mutlu olacaksınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ay da bayram girdi daha fazla düşmesi muhtemel...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Radikal ve Sert R kullanıcısına yanıt
    Evet

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dovizin yarattığı panikten eski stok araçlarına yüklenme oldu. Son araçlardı..
    O nedenle sağlıklı bir veri ortaya çıkmaz.

    Esas adetleri Eylül ayında görün. Haziran'a şükredersiniz.
  • En çok satan megane ve pazsat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen yılın aynı dönemine oranla %50 üzeri düşüş bekliyorum. Eylül ekimde de benzer rakamlar tahmin ediyorum.



    Bu kurlar ve vergi yükü ile araç almak büyük hata olur kanaatindeyim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Satışların düşmesi demek firmaların kar edememesi, dolayısıyla zamanla türkiye pazarından çekilmesi demek olur. Ayrıca satışların düşmesi devletin hazinesine daha az para girmesi demek. Ancak yerli oto çıkmadan kimse vergi indirimi beklemesin bence. İndirim için yerli otomobil bekleniyor sanırım. Yerli otomobile özel bir indirim olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir süpriz olmazsa düşüş devam edecektir.Sektör elindeki stokları kullanıyor yeni araçlar geldikçe fiyatlar daha bir yüksek olacaktır dolayısıyla ekimden sonra fiyatların daha da artması bekleniyor.Araç fiyatları bu şekilde artmaya devam ettikçe sektör mecburen daralmaya gidecektir.Otomobil sektörünün de yapabileceği pek birşey yok ,adamlar yıllardır sıkı pazarlık yaparak uygun fiyat etiketli araç getirmeye çalışıyordu.Bu sefer hangi donanımdan kısalım da fiyatı uygun olsun pazarlığı yapabilmesi için en azından ÖTV üzerinde bir düzenleme yapılması lazım.
  • Reis inşaatçıları kurtarmak yerine sanayicileri kurtarsa, saray yaptıracağına fabrika yaptırsa; bugün "Dış güçler ülkemize savaş açtı" yalanına başvurmak zorunda kalmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yine düşer

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 40 bin altı olur.tahminim 35-40 bin arası

    Otuzun altına inerse tam çöküş olur

    Geçen sene 54890

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayram sonrası geçtiğimiz hafta doğru düzgün satış olduğunu sanmıyorum, bizim forumdaki SIFIR ARAÇ TEKLİFİ ALANLAR başlığı bile can çekişir halde,kimse yazmaz oldu.Kanaatimce en az yüzde 50 daralma olur, önümüzdeki aylarda da çöküş artarak devam eder.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    lise mezunu cahil heriflerin şirket arabalarıyla daha az makas atarak gitmesi demek, cari açık artmayacak demek vs... vs...



    Kıskançlık seviyeniz arşa değmiş azizim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.