Şimdi Ara

...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
21.353
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenox -- 31 Ocak 2023; 14:40:38 >



  • dızel araçta düşük km al 150 200bınde bıter sanırım motor onlarda
  • Üst konu olarak mevcut TRAFİK İŞLEMLERİNDE
  • Teşekkürler oraya bakayım o zaman.

    Silinebilir o halde!
  • Rica ederim.

    Dizel araçta dikkat edilecek husus olarak oradakilerden farklı sadece düşük km. araç tercih edilmelidir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enforacle

    dızel araçta düşük km al 150 200bınde bıter sanırım motor onlarda


    Yuh hocam ne alaka ya. Bakımı yapılmış bir dizel motor asla 150 bin de bitemezzz.
  • 60-70000 km iyi midir dizel için? bakımı konusunda fikir sahibi değilim. Diyelim ki bu zamana kadar adam akıllı bakılmamış... hele hele kaçak mazot kullanılmış... Ne dersiniz böyle bir durumda? Araç masraf çıkartır almamak gerek mi dersiniz? daha korkulacak birşey yok.. asıl bundan sonra iyi bakarsan sorun çıkmaz mı dersiniz?
  • kim demiş dizel 150-200 binde biter diye...

    bakımlı dizel motorlar benzinlilerden daha dayanıklıdır...
  • Once biraz arastiriver. Dizel motorlar yuksek torqu dusuk devirlerde verdiklerinden yine dusuk devirlerde kullanilirlar bu yuzden duzgun kullanilirlarsa omurleri esdeger benzinli motordan cok da uzun olur(2 kati yada uzeri)...



    quote:

    Orjinalden alıntı: enforacle

    dızel araçta düşük km al 150 200bınde bıter sanırım motor onlarda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-49D503640 -- 7 Nisan 2007; 21:58:22 >
  • Hangi 2.el dizel araçları önerirsiniz arkadaşlar? Mesela, şu markanın şu modelinin dizeli iyidir gibi bir paylaşım olabilir.

    Benim aklımdan uygun fiyatlı olduğu için 2.el dizel Clio geçiyor. İyi midir 2.el için? Canımı yakar mı 2004 model dizel clio?
  • 65 bg yanılmıyorsam 160da torku vardı şehir içinde yeterli ama biraz daha atak olsun dersen focus tdci düşünebilirsin clio lar genellikle şirket araçları olduğu için kmsi düşürülmüş bi clio olma ihtimali yüksek bunu göz önünde bulundur eğer maddi imkanın el veriyorsa kesinlikle focus 1.6 tdci almanı öneririm
  • Maddi durumlar iyi değil malesef... hatta dizel clio bile zorluyor.

    Focus TDCI kaç modeli kaça bulabilirim ki? Tahminime göre baya pahalıdır onlar... Aslında Clio araba gibi durmuyor ama ekonomi yapacağız diye bunun gibi arabalarla uğraşır olduk... hoş onlara bile boyumuz yetmiyor... Bu yüzden benzinli alıp da LPG olayına bile girme fikri var aklımın ucunda bir yerde.
  • dizel motorda en büyük seçim etkeni yaptığı kilometredir bu yüzden piyasa kilometresiyle oynanmış dizellerle dolu çok dikkat et

    dizel motorlar uzun ömürlüde olsa yapıları gereyi arıza çıkarmaya benzinli motorlardan daha yatkındırlar ve parçalarıda benzinlilerden fazlsıyla pahalıdır dizelin ekonomisi yaptığı kilometreyle orantılıdır eyer sırf yakıt az yaksın bana yeter diye alacaksan kilometresi 100.000 olanı bile alma çok kilometre yapıyorum diyorsan yine 100.000 i devirmiş dizeli alma çünkü ekonomik olmaz ve elinden çıkarmaya kalktığında artık elinde ölü motora ve yüksek kilometreye sahip bir dizel araba olacakki piyasada bunlara ölmüş eşşek diyorlar

    anlayacağın dizelin kilometre yapmışı alınmaz baş ağrısından başka bi işe yaramaz alacaksan ya az kilometre yapmışını al yada sıfırını al
  • Benim bildiğim bir komşum var 75 model station opel i var dizel. Motoru kaç bindedir bilmem ama hala tıkır tıkır gidiyor. Almanya dan kesin dönüşünde götürmüştü. Şimdiki yeni nesil dizel motorların ömürleri benzinliler hatta bazı markalar (örn. vw. TDI motoru) benzinlilerden daha uzun ömürlü olabiliyor. Yeterki temiz ve düzgün mazot kullanılmış olsun. Bakımları ve yağı zamanında değişmiş olsun. Asla sizi üzmez
  • Aslında km den çok geçmişte ne tip yakıt kullandığını öğrenin, dizeller uzun ömürlü motorlardır, çok km yapması için tasarlanmıştır, düzgün yakıt konduğu sürece uzun yılalr yüzbinlerce km yol yapabilirler

    amaaa kirli yakıt koymuş ise sürekli motor ömründen yer, bakımını zamanında yapmamışsa ömründen yer, en kolayından sık sık yakıt filtresini değiştirmemiş se ömründen yer, aracı ısındırmadan hız yapmaya çalışmışsa ömründen yer vs.... bu yüzden düşük km li diye alırsınız bir dizel 3 ay sonra turbosu elinizde kalır neye yarar? o yüzden titiz bir satıcıdan titiz bir araç alın....
  • ne kadar temiz kullanılmış olursa olsun 100.000 km ye gelmiş bir dizel muhtemelen turbosu deyişmek isteyecektir enjektörleri deyişmek isteyecektir motoru bakım isteyecektir ve bunlar ucuz şeyler deyiller o yüzden dizelin yüksek kilometre yapılmışı ekonomik deyildir uzak durun
  • Şirket veya pazarlama aracı değilse normal binek tip kullanılmışssa eğer 100.000km yi kaç senede yaparsınız. Hadi 100.000km ye kadar normal bakımlarını ve temiz yakıt kullanan bir araçta ki motor müsade edin de enjektor turbo değişssin yani. Az mı 100.000km benim arkadaşımda Ben nice 150.000 i devirmiş dizeller biliyorum ne enjektor ne de turbo değişmişler.

    Ha beğenmezssiniz aracın performansını cebiniz de sağlamdır değişirsiniz o ayrı...
    Keyf meselesi...


    Ha bu arada topic'i açan arkadaş sakın clio 1.5 65hp alma derim
    Geçen hafta bizim kurumun 1.5 65hp clio sunu kullandım (bende 2005 Vw Cady 1.9 105hp TDI var)

    Yaw araca oturduğumda aynalarını falan ayarladım sonra çalıştırdım. Taksi kullanacağımı sanıyordum ama meğerse renault taksi görünümünde kamyon yapmış. Pedallar aşırı sert direksiyon da aşırı sert. Yani uzun yola gideyim derseniz mahvolursunuz yorgunluktan.

    gelelim motora Bi kere bu araca bu motor sırf motoru olsun diye konulmuş. sonuna kadar bastım 120 yi zor gördüm gitmiyor araç gitmiyorrr...
    Bununla ekonomik falan gidemezssiniz zira aracın asıl soförü yanımdaydı ona

    Yaw bu ne kütük mü kamyon mu bu ne biçim bi araba be dedim ne dese beğenirsiniz.

    Bu iyi hali sen bi de ilk geldiği zaman kullansaydın iner aşağıya yürürdün bunla gideceğine Ayrıca bundan evvelki aracım Benzinli renault 19 1.6 Alize kadar yakıyor. Dizel olduğuna bakma ekonomik değil motoru yetmiyor dedi. Zaten bende kullanırken hissettim. Sollama yapmaya çekindim inanın makasda kalmayayım diye soluna girdiğim aracın vazgeçip arkasına yanaştım.

    Eğer dizel alacaksan kardeş ve taksi alacaksan hiç düşünme skoda fabia al vallaa.. Ben kullandım 1.4 75hp dizel i. Kalite kardeşim kalite. Kim yapmış Vw. ve inanın iç mekanın kalitesi bu sınıftakilerden çok çok ötede (polo ile aynı zaten)
    XenoX kardeş ismini bilmiyorum ama 1989 dan beri kullanmamış araç bırakmamış biri olarak sana tavsiye edeceğim tek şey vw nin bir aracını al. Kaliteyi gör ve yaşa. Tavsiyem mademki küçük bir araç alacaksın o sınıfta dizel olarak polo ya da kardeşi skoda fabia diğer seçenekleri hiç düşünme derim.

    Kullananlara sor pişman olmazssın inan. Vw kullanıcılarının araç kalitesinden sürüş zevkinden İç mekan rahatlığından şikayet edeceklerini sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 8 Nisan 2007; 22:22:01 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: enforacle

    dızel araçta düşük km al 150 200bınde bıter sanırım motor onlarda

    Sanmakla olmuyor bence, kötü kullanılan ve bakımı aksatılan her arabanın motoru her an bitebilir, eğer dediğiniz doğru olsaydı ticari araçlar (ki yılda 100.000 km yapanlar var) dizel olmazdı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik

    Şirket veya pazarlama aracı değilse normal binek tip kullanılmışssa eğer 100.000km yi kaç senede yaparsınız. Hadi 100.000km ye kadar normal bakımlarını ve temiz yakıt kullanan bir araçta ki motor müsade edin de enjektor turbo değişssin yani. Az mı 100.000km benim arkadaşımda Ben nice 150.000 i devirmiş dizeller biliyorum ne enjektor ne de turbo değişmişler.

    Ha beğenmezssiniz aracın performansını cebiniz de sağlamdır değişirsiniz o ayrı...
    Keyf meselesi...





    iyide 100.000 km yi yapan adam bu deyilki ben yapmışsa sen alma diyorum o arabayı yoksa 100.000 yapan adam deyişsin deyişmesin banane
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    ne kadar temiz kullanılmış olursa olsun 100.000 km ye gelmiş bir dizel muhtemelen turbosu deyişmek isteyecektir enjektörleri deyişmek isteyecektir motoru bakım isteyecektir ve bunlar ucuz şeyler deyiller o yüzden dizelin yüksek kilometre yapılmışı ekonomik deyildir uzak durun

    Gerçekten biliyor musun da söylüyorsun yoksa sırf yorum olsun diye mi yazdın bilmiyorum ama, ticaret ne için yapılır? Para kazanmak için. Ticaret yapanlar neden dizel kullanırlar? Kazandıkları paradan daha çok kar kalsın diye.
    Eğer bu arabalar yakıttan elde kardan daha fazla masraf çıkarsalardı, taksiciler, minibüscüler, hafif ticari araç kullananlar dizel değil benzinli kullanırlardı.
    100 bin km.=benzinliye göre 10 bin lira kar. İstersen otur hesapla. Turbo, enjektör, pompa hepsinin değişimi=2000 lira(eğer değişirse). Kaldı mı sana 8000 lira. İstersen kendi kullandığın aracın aynısının dizelini bir servise sor bakım masrafı farkı ne kadar diye? Reno için söylüyorum: Sıfır lira.
    Hangisi hesaplı karar sizindir....




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.