Şimdi Ara

Ölü Piksel - Tüketici Hakem Heyeti Kabul Kararı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
6
Favori
6.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar, forumda bu konuda daha önce pek fazla gönderi olmadığı için başımdan geçen durumu sizlerle paylaşmak istedim.

    20/04/2018 tarihinde Gittigidiyor TEKNOSA mağazası aracılığıyla 1 adet LG43UJ651V kodlu LED Televizyon satın aldım. Ürünün ilgili üretici firması LG ile iletişme geçip kurulum için 26/04/2018 tarihine randevu aldım. Teknik servisi gelip kurulum yaptı ve gitti. Kurulum esnasında ben evde olmadığım için bir yakınım onlara refakat ederek kurulum sağladı ve teslim tutanağını imzaladı.

    Teknik servis gittikten sonra ben eve geldiğimde TV'yi incelerken sağ alt orta kısımda 1 (BİR) ADET ÖLÜ PİKSEL olduğunu fark ettim. Öncelikle internet üzerinden yapılan satışlarda 14 günlük cayma hakkımı kullanmak amacıyla, TEKNOSA müşteri hizmetlerini aradım, onlar "Gittigidiyor" üzerinden yapılan satışlarla alakalı yalnızca GG sistemi üzerinden mesaj atarak şikayetimi iletebileceğimi bildirdiler. Ben de bunun çok saçma olduğunu ifade etsem de yardımcı olmadılar. Ardından sistem üzerinden mesaj atarak bu durumu bildirdim. 2 gün sonra cevap geldi ve yardım olmayacaklarını, bu işlem için öncelikle Teknik Servis Raporu gerektiğini belirttiler.

    Bu istek üzerine, LG teknik servisini aradım ve kayıt oluşturmak istedim. Yetkili bana 1 (BİR) adet ÖLÜ PİKSEL durumunda servisin yardımcı olamayacağını, en az 4-5 ölü piksel olması gerektiğini ifade etti. Bunun da anlamsız olduğunu, her ne kadar satılan ürünün ayıplı mal kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini belirtsem de, destek olamayacaklarını bildirdiler. Ben de bunun üzerine hem TEKNOSA'ya Gittigidiyor üzerinden, hem de LG TV'ye kendi sistemleri üzerinden mesaj göndererek herhangi bir işlem yapmamaları durumunda kendilerini İlçe Tüketici Hakem Heyetine şikayet edeceğimi bildirdim. İki taraf da herhangi bir tatmin edici yanıt vermeyerek kelimenin tam anlamıyla kullanıcıyı mağdur etmişlerdir.

    04/05/2018 tarihinde ise artık sonra çare olarak ve hayatımda ilk kez başvurmak zorunda kaldığım İlçe Tüketici Hakem Heyetine E-Devlet sistemi üzerinden başvuruda bulundum. Buraya kadar anlattığım şeyleri aynı şekilde oraya da aktararak, bu TV'nin ayıplı ürün olduğunu, piksel sayısının hiçbir önemi olmadığını, gelecekte bu ölü piksellerin sayısının artabileceğini ve TV'yi genel anlamda etkileyebileceğini, dolayısıyla TEKNOSA'nın alıcının tüketici haklarını yok saydığını ifade ettim. Başvurum sonrasında SATICI TEKNOSA'dan savunma yapması istendi. Uzun bir süre sistemde bu şekilde kaldığı için, şikayetimin son durumunu kontrol amacıyla hakem heyetine bizzat giderek sorgulamada bulundum. Kendileri 1 ay geçmesine rağmen karşıdan net bir yanıt gelmediğini, durumu bilirkişi raporu yoluyla çözeceklerini söylediler. Aynı gün bilirkişi ataması yaptılar. Bilirkişi yaklaşık 1 hafta sonra evime gelerek TV'yi inceledi ve raporunu yazıp teslim edeceğini bildirdi.

    Son aşamada, İlçe THH 16/07/2018 tarihinde şikayetimi gündeme alarak karara bağlamıştır. Bugün teslim aldığım karar metninde tüketici olarak benim talebimin KABULÜNE, TEKNOSA ve üretici firma haksız bulunarak 1 (BİR) ADET ÖLÜ PİKSELİN ayıplı mal kapsamında DEĞERLENDİRİLMESİ gerektiği ve bunun tüketici bakımından CAYMA HAKKININ kullanılmasına engel teşkil edecek şekilde kullanılamayacağı belirtilmiştir.

    04/05/2018 tarihinde başvurduğum İlçe THH 16/07/2018 tarihinde OLUMLU karara bağlayarak yaklaşık 72 gün içinde şikayetimi sonuçlandırmıştır. Şikayetimle alakalı, bu durumu gelecek yaşayacak (veya halen yaşayan) arkadaşlara yönlendirici olması amacıyla tüm belgeleri aşağıdaki Google Drive linkine ekledim.

    Bu aşamada, TEKNOSA ile tekrar görüşme yaparak elimde İlçe THH kararı olduğunu belirttim. Aynı şekilde bana Gittigidiyor satışlarında sistem üzerinden mesaj atmam gerektiğini söylemeleri üzerine, biraz kızgın bir ses tonuyla elimde hukuki bir karar olduğunu ve bunun direk şirketle alakalı olduğunu belirtip çıkışınca, sipariş numaramı alarak dönüş yapacaklarını bildirdiler. Şu an beklemedeyim.

    NOT: Konunun son durumuyla alakalı burada güncelleme yapmaya devam edeceğim.

    ölü piksel resmi:
    1-https://drive.google.com/file/d/1RuYcxnwkCENFVYkLTmPuWaABM_78BH66/view?usp=sharing
    2-https://drive.google.com/file/d/1rwpvtkcSbXt04h0Ft3l773i-DtRuPwhh/view?usp=sharing

    hakem heyetine başvuru formu:https://drive.google.com/file/d/1rrYt4rD2nefTLAV4FbcLOuThbhhI05mr/view?usp=sharing

    hakem heyeti kararı 1:https://drive.google.com/file/d/1ON-D3b2-BTV-iFE6XpYUu7ZgkWnSmqmo/view?usp=sharing

    hakem heyeti kararı 2:https://drive.google.com/file/d/1tCBom3VFoY_70Qvgbsb_PeGlkxkTimaJ/view?usp=sharing

    uzun yazmış okuyamamcılar için özet: gittigidiyor teknosa mağazasından lg marka bir tv aldım. kurulduktan sonra 1 (bir) adet ölü piksel olduğunu fark ettim. cayma hakkım için hem teknosa hem lg'ye talepte bulundum. ikisi de bunu ayıplı mal olarak kabul etmedi. ben de teknosa'yı ilçe tüketici hakem heyetine şikayet ettim. şikayetim kabul edildi ve teknosa haksız bulundu. ürünün aynısıyla değişimine karar verildi.

    TÜM İLGİLİ BELGELER:https://drive.google.com/drive/folders/1vo3m4AglWti9jqOWb-F_6Qf8qUR0K378



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi englishmannn -- 27 Temmuz 2018; 20:0:24 >







  • Çok yararlı bir konu olmuş.Bilgilendirme için teşekkür ederiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgilendirme için teşekkürler. Sizdekine benzer bir durumu ben de LG G4 paralel ithalat cep telefonumda yaşadım. Tüketici hakları hakem heyeti lehime karar verdiği halde Teknosa(Kliksa) kararı yerine getirmeyip cep telefonunun Türkiye distribütöründen onay beklediklerini, ücret iadesini bu sürecin sonunda ancak gerçekleştirebileceklerini söylediler. Ben de buna istinaden icra kanalıyla ücret iadesini talep ettim. Kısa sürede sonuç aldım. Yani elinizde hakem heyeti kararı olsa da bu kararı hemen yerine getirmeyebiliyorlar. Bu durumda icra kanalına başvurmanız gerekiyor. İcra durumunda da satın aldığınız firmanın "büyük" ve "güvenilir" olması önem kazanıyor.
  • Bu ülkede haklarınızı bilirseniz sonuçlar hep lehinize olacaktır herkes sizin gibi hakkını ararsa bu şerefsizler böyle işi zorlaştıramazlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese Merhaba,
    Samsung ks8500 serisi tv aldım ( mart 2017 de )
    5 ay kadar önce ekrandaki beyaz ışıkdan dolayı panel değişimi yapılmıştı.
    Şimdi yine yeni panelde de farkı yerde beyaz ışık oldu, aradım yine servisi baktılar ve panel değişmesi gerekiyor dediler. 1 gün sonrasında panel geldi , içersinde 1 tane toz tanesi çıktı geri götürdüler.
    Ertesi gün geldiler 1 panel daha bu sefer onda da ölü piksel çıktı, ve bunun normal olduğunu söylediler.
    en az 4 tane yanyana olursa ancak değişim oluyormuş, 1 tanesi bir kusur değilmiş.
    Bende kabul etmedim bu sefer eski panelı bıraktılar.
    Şimdi tüketici hakem heyetine başvuru yapacağım ancak başına gelen oldu mu bu şekilde ?
    ölü piksel çıkan ekranı almadım, benim beyaz ışıklı panel duruyor, acaba önce ölü piksel olanı paneli mi kabul edip hakem heyetine başvurmalıydım ?
  • Hocam ilk mesajınızdaki formu E-Devlet üzerinden başvuru yaparken kullanmamız doğru mudur? Ek olarak sisteme mi yükleyeceğiz yoksa içeriği Web sayfasına yapıştıracak mıyız? (İmaj olarak yüklediğiniz için zaten yapıştırma olmuyor).

    E-Devlet üzerinden THH'ye başvuracağım bende Arzum firmasına karşı. Aydınlatırsanız sevinirim. Sanırım ıslak imza veya e-imza da gerekmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 23 Ocak 2019; 18:25:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Hocam edevlet üzerinden thh’ye entegre sisteme giriş yapınca o belge otomatik olarak oluşturuluyor. Islak imzaya da gerek yok. Başvuru yaptıktan sonra sistemden takip edebiliyorsunuz zaten

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ayni sorunu bende vestel 49 ud 9650 marka TVde yaşıyorum simport vestel bayisinden senetle aldigim daha odemeyede baslamadim TVde daha kurulalı 1 hafta oldu aldığım günün akşamı fark ettim .müşteri hizmetleri aradim servis geldi fotoğraf çekti ariycaklar dediler, talebimi 1 olu piksel kriter dahilinde oldugu icin red ettiler bayi servis oyaliyor Vestel müşteri hizmetlerini tekrar aradım cozum merkezinden tekrar cvp bekliyorum paylaştığını resimler belgeler için teşekkürler andinlatici olmuş tüketici hakem heyetine talebim karşılanmasa başvuruda bulunacağını bıldırdim bekliyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuya hakim arkadaşlar tüketici hakem heyetine basvuruda servis raporu gereklimi servis 1 ölü piksele rapor yazmadı talepte bulunayimmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • buzkan kullanıcısına yanıt
    Servis raporu zorunda değil. Direk edevlet üzerinden faturanızın resmini ekleyecek şekilde başvuru yapın. Bilirkişi gelip inceliyor aynı servisin resimlediği gibi. Daha sonra %99 lehinize karar çıkar. Ama başvuru aşamasında ürünün arızalı teslimini belirtip, talebini net belirtin. Yani para iadesi mi yoksa ürün değişimi mi belirtin mutlaka.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşım çok sağol bugün Vestel müşteri hizmetlerini aradım isleri güçleri oyalamak fabrika kararı vermiş falan bende bayiye gidip faturami ve servis raporunu aldım yarin başvuruda bulunacagim..sakin sakin Vestel bulasmayin kapısına yaklastiginizda 2 kere dusunun müşteri memnuniyeti sadece ürünlerine puan vermekten ibaret yok gelen ekibimizin nasıl buldunuz kaç puan verirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 aylik sabrin sonu hakem heyeti kararini verdi 55ud 9500 le degisim gerceklesti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buzkan

    6 aylik sabrin sonu hakem heyeti kararini verdi 55ud 9500 le degisim gerceklesti
    Hayırlı olsun, olumlu sonuçlanmış olması sevindirici.
  • buzkan kullanıcısına yanıt
    Gözünüz aydın.
    Tüm firmalar zamanında az kişiyi kandırmadılar 4-5 ölü pixele kadar garanti dışı diyerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Riddle of Steel -- 28 Ekim 2019; 13:48:20 >
  • buzkan kullanıcısına yanıt
    Tebrik ederim, sabrın sonu selamet olmuş, iyi de olmuş güzel de olmuş. Bu şekilde firmalar artık insanları kandıramayacaklar. Daha çok kişi bilinçlenecek. Tüketici haklarını doğru uygulayan hakem heyetlerini de tebrik etmek lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sırf bu yüzden yeni tv almıyorum 1 adet de olsa mide bulandırıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • buzkan kullanıcısına yanıt

    Merhaba, bende Değişim kararı çıktı Samsung tv için. Süreç nasıl işliyor. Benim TV 2018 model, magazalara baktım bugun 2019 Modeller bile kalmamış. Bana Büyük ihtimal 2020 mi verecekler ? 2020 model vereceklerse hangisini istediğimizi dikkate alıyorlar mı ?Çünkü benim TV ayağı V şeklinde güzel görünüyor. Dikkate almıyorlarsa Ekstra para teklif edip V şekilli ayaklı olanı mı almayı teklif etsem ? Süreç nasıl işliyor?

  • Bende de aynı problem var bu teknosa dan ürün alınmaz gerçekten.. Ne iade alıyorlar ne değişim yapıyorlar servise yönlendiriyorlar. Bende philips servisi aradım biz bir şey yapamayız değilim iade formu veremeyiz dediler. Büyük ihtimal bende e devlet üzerinden gitmeden başvuru yapacağım pazartesi haklı buluşursam masrafları teknosa ya mi ödetiyorlwr?
  • Arkadaşlar biraz gec yazoyorum ama sureciniz ne durumda bilmiyorun başınıza boyle birşey geldiğinde ne satıcı ne firma ne servis gözünüzün yaşına bakmaz hemen ilçemizdeki hakem heyetine gidip basvurunuzu yapın güzelce siikayet Talebimiz yazın internette ornekleri var onlardan yararlanabilirsiniz genelde uzun sürüyor 6 ay gibi sonuç %99 sizden yana olacaltir sabredin hatta keyfinie bakin TV gide güzelce kullanin sonuçta firma sizi arayıp o sizi tanımayanlar kuzu kuzu yeni TV değişim talebini gerçekleştiriyorlar genelde bi üst model TV yi verirler bende durum ellerinde olmadığı için bi boy büyük modelle 55 inç değişim oldu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sonuçlanma süresi 6 ay değil de, daha az bürokrasi ile sğre 1 - 2 aya düşürülse firmalar çatır çatır müşteri memnuniyeti sağlamak zorunda kalır. Ben de tv bakıyorum, hepsinde sorun okuyorum ne alacağız biz anlamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.