Şimdi Ara

Tomruk taşımak için sürücüsüz kamyon geliştirildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
231
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    Bu yıl 25. yaşını kutlayan Goodwood Hız Festivali oldukça ilginç araçlara ev sahipliği yapmaya devam ediyor. Sürücüsüz teknolojiler üzerinde çalışmalar yapan ve bu kapsamda daha önce otonom ve elektrikli kamyonu T-Pod’u tanıtan Einride, bu kez de festivale T-log adını verdiği elektrikli ve otonom tomruk kamyonu ile katıldı.
     

    Tasarımından da anlaşılacağı üzere İsveçli üreticinin daha önce tanıttığı T-Pod üzerine geliştirilen kamyon, üzerinde sürücü için herhangi bir alan barındırmıyor. Yalnızca otonom sürüşe odaklanan T-log, gerektiği zaman kilometrelerce uzaktan da kontrol edilebiliyor. Otonom sürüş teknolojisi için de Nvidia Drive platformunu kullanıyor.

     

    Güç aktarma organları dahilinde 200 kWh kapasitede batarya paketi bulunduran T-log, şirketin iddiasına göre tek şarjla 200 km yol katedebiliyor. Üzerindeki elektrikli motorun teknik verileri henüz açıklanmayan sürücüsüz tomruk kamyonu, saatte maksimum 85 km hıza ulaşabiliyor. 7 x 2.5m boyutlara sahip T-log’un ağırlığı tamamen yüklendiğinde 26 tona ulaşıyor.

     

    Fiyatı ve üretim tarihi henüz açıklanmayan T-log, sahip olduğu teknoloji sayesinde kendi türündeki diğer kamyonlarla da iletişim kurabiliyor. İşte Einride T-log’un bazı özellikleri;

     

    Yükleme kapasitesi

    15 euro palet

    Menzil

    Tek şarjla 200 km

    Maksimum hız

    85 km/s (limitli)

    Batarya kapasitesi

    200 kWh

    Boyutlar

    7 x 2.5m

    ağırlık

    Tam yüklü olarak 26 ton

     



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Einride T-log sürücüsüz ve elektrikli kamyon
    Einride T-log sürücüsüz ve elektrikli kamyon
    Einride T-log sürücüsüz ve elektrikli kamyon
    Einride T-log sürücüsüz ve elektrikli kamyon
    Einride T-log sürücüsüz ve elektrikli kamyon
    Einride T-log sürücüsüz ve elektrikli kamyon
    Einride T-log sürücüsüz ve elektrikli kamyon
    Einride T-log sürücüsüz ve elektrikli kamyon
     







  • Bu işte alakalı çalıştığım için söylüyorum. Bunu yapanlar hiç fizibilite çalışmasında bulunmamış. 1. olarak araç çok alçak.Ormanda kullanılmaz. Depolar arası desen maliyet kurtarmaz kepçeyle taşır daha iyi. 2.si tomruk taşıyan araçlar eski olur. Çünkü iş pistir ve araçlar zarar görür. 3.sü tomruk veya odun taşınırken sürekli tonaj aşılmaya çalışılır çünkü para kazanılan iş değildir, mal ucuzdur.Ayrıca şu araç taş çatlasa 10 m3 taşır.Çünkü tır değil kamyon.Römork yok. Kasa yok. 4 tane direk dikmişler sözde tomruk taşıyacak. Boyu 7 metre olan kamyona uzun tomrukları sığdıramassın. Dh ağzıyla ÇÖP

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • YüzüğüKayıpFrodo kullanıcısına yanıt
    keşke şu yorumu bu işte çalışmayan biri yapsaydı.

    siz her ülkenin sizin gibi tomruk işini çöpçülük ve hamallık mantığıyla yaptığını mı sanıyorsunuz..
  • ülkemiz ormanlarında iş görmeyebilir ama robot kollarla kesim yapılan ormanlarda iş görür. örnek rusya

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sething

    keşke şu yorumu bu işte çalışmayan biri yapsaydı.

    siz her ülkenin sizin gibi tomruk işini çöpçülük ve hamallık mantığıyla yaptığını mı sanıyorsunuz..
    Dünyanın çoğu bizimle aynı teknolojiyi kullanıyor. Çünkü bu iş teknoloji gerektiren bir iş değil.Ormana asfalt yapmıyorlar.Yollar düz değil. Gerekirse helikopter kullanılıyor, hava hattı çekiliyor. En fazla ham madde üretimi yapan ABD, Rusya, Finlandiya gibi ülkelerde bile modernlik adına birşey yok. İstisnai plantasyon ormanı olması ve arazinin düz, üretimin traşlama kesimi olması gerekiyor ki bu aracı kullanabilesin. Kime anlatıyorum ki. Siz gelip ormancılık faliyetlerini çöpçülüğe benzeterek ne kadar mantıklı cevap verdiğinizi gösterdiniz zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tomruk taşımak için modifiyeli kamyonmu olurmuş 😂

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YüzüğüKayıpFrodo

    Dünyanın çoğu bizimle aynı teknolojiyi kullanıyor. Çünkü bu iş teknoloji gerektiren bir iş değil.Ormana asfalt yapmıyorlar.Yollar düz değil. Gerekirse helikopter kullanılıyor, hava hattı çekiliyor. En fazla ham madde üretimi yapan ABD, Rusya, Finlandiya gibi ülkelerde bile modernlik adına birşey yok. İstisnai plantasyon ormanı olması ve arazinin düz, üretimin traşlama kesimi olması gerekiyor ki bu aracı kullanabilesin. Kime anlatıyorum ki. Siz gelip ormancılık faliyetlerini çöpçülüğe benzeterek ne kadar mantıklı cevap verdiğinizi gösterdiniz zaten.

    Alıntıları Göster
    Sizin ormancılıkta yaptığınız iş tam olarak nedir hocam?

    Çürük ağaçları kesilmesi için işaretliyor musunuz yoksa kesim görevinde mi yer alıyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YüzüğüKayıpFrodo

    Dünyanın çoğu bizimle aynı teknolojiyi kullanıyor. Çünkü bu iş teknoloji gerektiren bir iş değil.Ormana asfalt yapmıyorlar.Yollar düz değil. Gerekirse helikopter kullanılıyor, hava hattı çekiliyor. En fazla ham madde üretimi yapan ABD, Rusya, Finlandiya gibi ülkelerde bile modernlik adına birşey yok. İstisnai plantasyon ormanı olması ve arazinin düz, üretimin traşlama kesimi olması gerekiyor ki bu aracı kullanabilesin. Kime anlatıyorum ki. Siz gelip ormancılık faliyetlerini çöpçülüğe benzeterek ne kadar mantıklı cevap verdiğinizi gösterdiniz zaten.

    Alıntıları Göster
    dünyanın çoğu iş değil hamallık yaptığı bizimle aynı yöntemleri kullanıyor.

    tomrukcu değilim ama yorumundan anlaşıldığı üzre global tomruckuluğun nasıl yapıldığını bizdeki çalışanından iyi bildiğimi iddia edebilirim..

    sen tek tomruğu sırtına alıp 50mt götüren salağı 40kg taşıyamayan abd askeri ile kıyaslayıp gurur kasarken adam son teknoloji cihazla 50 tomruğu taşıyıp soyup işlemeye başlıyor.

    madamın iddiası her geçen gün yükü makina sırtına atıp ilerde direksiyonda çay içen sürücü hayalı seninse derdin talaş ve tozdan görünmeyen traktörünle emek sarfiyatı..




  • Bu araç anca asfaltta iş görebilir. Doğru düzgün yolların olmadığı ormanda şöyle bir araç daha makbuldür:

  • sniper23 kullanıcısına yanıt
    Çürükleri olmasada kesilecek ağaçları işaretleme işindeyim. Kesim işini vatandaşlar yapıyor. Biz usulüne göre mi yapılıyor kontrol ediyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.