Şimdi Ara

2018 ilk 6 ay otomobil satışları değerlendirmesi (Marka, Model, Segment)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
2
Favori
4.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle son 2, 2.5 senede otomobil fiyatları kur ve ötv düzenlemesinden ötürü çok ciddi şekilde arttı. Ancak bu durum çok uzun süre fiyat arttıkça satışların da artması şeklinde yankı buldu sektörde. Ancak bu sene, özellikle de haziran ayında tam %39'luk düşüşün gerçekleşmesi ile bu trendin bittiğini ve yüksek fiyatların artık insanların alım gücü ve psikolojik sınırların aştığını anlayabiliyoruz. Peki ne kadar satış gerçekleşti genel olarak sektörde ve hangi marka ve modeller burada öne çıktı.



    Marka bazında 2018 ilk yarısı:

    Çok uzun süredir aslında olmayan bir şekilde zirvede açık ara liderlik var şu an Türkiye otomobil pazarında. Renault grubu açık ara farkla lider götürüyor satışları ve en yakın rakipleri olan FİAT, VW ve FORD'un kafa kafaya podyum mücadelesinden epey uzakta.

    1- Renault:    52.084
    2- Fiat:    39.194
    3- Volkwagen:    39.096
    4- Ford:    38.581
    5- Hyundai:    22.189
    6- Toyota:    16.860
    7- Dacia:    16.330
    8- Peugeot:    16.216
    9- Mercedes:    14.332
    10- Honda:    14.059
    11- Opel:    12.297
    12- Skoda:    12.200
    13- Nissan:    12.179
    14- BMW:    7.781
    15- Audi:    7.521

    Notlar:

    -Renault, 5-6 sene önce VW'e kaptırdığı koltuğu söke söke geri almış görünüyor. Ancak bu durumda yazımın başında belirttiğim kurlar çok önemli etken. Zira VW tüm araçlarını ithal ederek satarken Renault yalnızca 16.660 ithal araç satışı gerçekleştirmiş. Yani yerli malı olmanın faydalarını görmüş. Tabi listedeki Fiat, Hyundai, Toyota ve Ford da aynı şekilde ülkemizde fabrika bulundurdukları için bu kadar yukarıda barınabilmişler. Çünkü satışlarının çoğunluğu yerli üretim.

    -Mercedes diğer premium rakiplerinden ne kadar da çok satmış değil mi? Maalesef hafif ticari olarak geçen ve bu sayılara dahil olan Vito ve Sprinter modelleri bu yanılsamayı sağlıyor. Sıfır adet ticari araç satışı gerçekleştiren rakipleri gibi sadece binek otomobil satışları hesaplandığında ortaya çıkan değer 9.347. Aslında hala epey fark varmış. Ülkemizin "Yıldız" sevgisi aşikar :)

    -Son olarak Seat'ın listede olmadığının altını çizeyim. Kendisi 17. marka ülkemizde. Sebep? Sedan araba satışı yok çünkü markanın. Burası bagajsız araba almayan babalar diyarı sonuçta :)


    Model bazında 2018 ilk yarısı:

    Bu listede hafif ticari araçları dahil etmemeye çalıştım. Onun dışındaki binek modellerde ise Türk halkının genlerine geri dönüş başlattığı gibi bir izlenim var. Yavaş yavaş kalıplarını kırıyor dediğim pazar tekrar sedanlara ve risksiz araçlara dönmüş. Kimse çok yüksek meblağlar ödediği bir materyal için risk almıyor.

    1- Megane Sedan:    18.406
    2- Egea Sedan:    16.898
    3- Clio:    14.856
    4- Passat:    11.337
    5- Civic:    11.062
    6- Corolla:    10.820
    7- i20:    7.985
    8- Qashqai:    7.669
    9- Focus Sedan:    7.242
    10- 301:    7.159
    11- Duster:    6.937
    12- Polo:    6.761
    13- Symbol:    6.554
    14- Golf:    5.968
    15- Astra Sedan:    5.474

    Notlar:

    -Liste dikkatinizi çektiği üzere yerli üretim araçların baskın olduğu bir liste. Özellikle Honda Civic, Toyota Corolla ve Hyundai i20  modelleri, markalarının satışlarının çok büyük bir kısmını oluşturur durumda. Aslında markaların ülkemize yatırım yapıp yapmama konusunda ikna edilebilmesi için otomotiv sektörümüz çok olumlu sayılara sahip bence burada.

    -Sedanları gerçekten çok seviyoruz. Listedeki araçların tam 9 tanesi sedan. Üstelik bu modellerin birçoğu hatchback versiyona sahip olmasına rağmen sedanları daha çok satan modeller. Listeye giren tek c segmenti hatch Golf olmuş.

    -Passat gerçekten çok enteresan bir noktada bence. Markanın global olarak çok daha fazla satan iki modeli Golf ve Polo'nun toplamına yakın miktarda satılmış. Ülkemizin sedan sevdasını, kurulan prestij algısıyla beslemiş ve belkide dünyada tek olarak çok büyük bir başarı elde etmiş Passat (Tüm dünyada tek olduğu kısmını tahmin ettim herhangi bir kanıtım yok :) )




    Segmentlerde durum:

    Çok takıldım yazı boyunca biliyorum ama yine karşımıza çıkıyor SEDAN sevdamız. İlk altı segmenti alacağım burada ve ona göre değerlendirmeyi size bırakacağım. Parantez içerisinde birkaç örnek vererek segmentleri de anlatmaya çalışacağım bilmeyenler için.

    1-C Sedan (Megane Sedan, Jetta, Focus Sedan v.b.) :     90.651
    2-B Hatchback (Clio, i20, Polo, Fiesta v.b.) :     47.451
    3-C SUV (Qashqai, Kadjar, Tiguan, Kuga v.b.) :     37.040
    4-D Sedan (Passat, Superb, Mondeo, Avensis v.b) :     25.292
    5-C Hatchback (Golf, Leon, Astra, i30 v.b.) :     18.874
    6-B Sedan (Symbol, 301, C-elyyse, Rapid v.b) :    17.409



    Geçen Seneye Göre Durum:

    Burayı çok daha uzun yazmak ve model model bakmak istiyorum ancak yoğunluğumdan ötürü şimdilik yalnızca kıyas verilerini vereceğim. Belki ileride düzenlerim burayı tekrardan.

    - Öncelikle ilk 6 ay kıyaslaması yapmak gerek sanırım. 2017 senesi ile 2018 senelerinin ilk yarıları karşılaştırıldığında düşüş miktarı %11.9. Sayılarla ifade edersek 401.158 olan toplam satış bu sene 353.348 olmuş. Düşüş miktarı hafif ticari kısmında beinek otomobillere göre birazcık daha fazla.

    - Geçtiğimiz ay olan Haziran 2018 ile Haziran 2017 karşılaştırıldığı zaman ise çok dramatik bir düşüş var daha önce de yazı içerisinde de belirttiğim gibi: %39. 2017 Haziranında 83.658 olan pazar geçen ay 51.037 seviyelerine düştü. Peki neden Haziran ayında bu kadar yüksek bir değişim oldu. Tahmin etmesi çok zor değil: SEÇİM. Hemen hemen her alıcı gelecekten ne olacağını bilmediğinden bu ay otomobil almaktan kaçındı. Ya da seçim sonrası kurların düşeceğine olan inanç biraz daha sabretme meyli göstermesini sağladı insanların.

    Genel olarak değerlendirirsek çok daha önce başlaması gereken düşüş başladı gibi duruyor. Seçim sonrası satış patlaması yaşanmazsa yıl sonuna kadar geçen seneden yüzde 10 ila 15 arası daha az satış yapılacak gibi duruyor. Bu yüzdeler çok yüksek. Dolayısıyla ya devlet kanadından ya da markalar kanadından muhakkak müdahale gelecektir. Bu müdahalelerin biz tüketiciler için OLUMLU ya da OLUMSUZ olacağını zaman gösterecek.



    Hazır koymuşken deneme amaçlı kurduğum kişisel web sitemde de paylaştığım bu yazının linkini de şuraya iliştireyim (Yeniyim wordPress ile alakalı her türlü tavsiye ve yoruma açığım. Bu alanda yetkin kişilerin eleştirileri varsa çok memnun olurum)(site otomobille alakalı değil yanlış anlaşılmasın)
    http://www.ofpoyraz.com/2018/07/04/otomotiv-sektor-degerlendirmem-2018-ilk-yari/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redmaner -- 9 Temmuz 2018; 13:30:54 >







  • Hayır satış noktasında herhangi bir pozitif ayrıcalığa sahip değiller ancak yukarıda da belirttiğim gibi fabrikalarının burada olması çok ciddi mali kazançlar sağlıyor.
    En önemlilerinden birisi ulaşım maliyeti çok az. Renault, Toyota, Hyundai gibi firmalar fabrikalarından direk tırları ile sevkeyatı ülke içinde çok rahat yapabiliyorlar. Diğer markalar ise çok daha uzak noktalardan (Hatta bazen kıtalararası) araçları getirmek ve hatta bunları bir yerde depolamak zorundalar. Bütün bunları yaptıktan sonra tabiki sevkiyatı da yapıyorlar. (Doğuş otonun genel deposu Toyota fabrikasına çok yakın mesela) Yani yerli üretim araçlar 2 adım önde başlıyorlar. Yurtdışından ithalat yapmanın prosedürleri ve ekstra maliyetleri de cabası (Gümrük vergisi ödeniyor mu bilmiyorum ancak işin sadece operasyonel maliyetleri bile oldukça yüksek.)
    Bir diğeri parça tedariğinde daha öndeler. Sonuçta bu otomobillerin parçalarının birçoğu hammadde olarak oldukça zengin ülkemizden temin ediliyor ve bu da maliyeti düşürüyor. Avrupa ülkelerinden çok daha ucuz olan işçi maaşları da cabası.
    ayrıca sonuç olarak bu firmalar binlerce kişi çalıştırıyor ve belki de direk bağlantıları olan yüzbinlerce insan var. Bu durum onlara satış ve pazarlama açısından da çok önemli artı katıyor.

    Liste daha da uzatılabilir daha uzman kişiler tarafından.
    Forum geleneksel filo satışları nihai müşteri satışlarını yansıtmıyor konularına bayılıyorum. D sınıfında Passat filo da başı çekiyor normal kullanıcıda da başı çekiyor, C sınıfında Megane sedan dizel ve otomatik olarak sınıfında Octavia yı saymazsak neredeyse alternatifi yok, elbette Mazda 3 ve Focus ve Corolla alternatifleri mevcut ama kimse kimseyi kandırmasın Megane Sedan ve Octavia Sedan arasında da ağırlıklı olarak Megane Sedan satılıyor, yine Egea gibi F/P olarak en uygun giriş seviyesi modellerden biride nihai ve filo satışlarında başı çekiyor. Herkes yumuşak torpido, şerit takip asistanları, ısıtmalı koltuk, led far sayısız hava yastığı vs istese de satın alma aşamasında fiyat ve yakıt konusu en başa geliyor.
  • Filolar ve orta sınıfın satışları diyelim daha çok, avantajlı olanları seçmişler bu piyasada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tarz haberleri yazanlara cidden gülüyorum yerli olmanın faydasını görüyormuş ahahahhaha şirket aracı satmasın hadi bakalım görüyor mu görmüyor mu tartışırız o zaman.
  • BekirTemel B kullanıcısına yanıt
    Evet kesinlikle çok etkisi var filo satışlarının ancak sadece filo deyip geçmemek lazım bence. Sonuçta birkaç sene öncesine kadar liderliği kaptırmıştı Renault ve şu an zirvede yalnız kalacak kadar çok satabilmişler. Bence bir başarıdır bu.
  • redmaner kullanıcısına yanıt
    Reno ülkeyi ülke de renoyu seviyor, karşılıklı bir büyüme var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Bu tarz haberleri yazanlara cidden gülüyorum yerli olmanın faydasını görüyormuş ahahahhaha şirket aracı satmasın hadi bakalım görüyor mu görmüyor mu tartışırız o zaman.
    Öncelikle bu bir haber metni ya da kopyala-yapıştır bir içerik değil. El emeği göz nuru bir çalışma

    İkinci olarak evet filo satışları çok önemli. Bu doğru. Ancak filo satışlarının yerli markalardan olmasının bir sebebi var. Renault'un Bursa fabrikasından araç almak VW Meksika fabrikasından Jetta getirmeye göre çok daha az maliyetli oluyor. O yüzden yerli olmanın faydasını görüyor markalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redmaner

    Öncelikle bu bir haber metni ya da kopyala-yapıştır bir içerik değil. El emeği göz nuru bir çalışma

    İkinci olarak evet filo satışları çok önemli. Bu doğru. Ancak filo satışlarının yerli markalardan olmasının bir sebebi var. Renault'un Bursa fabrikasından araç almak VW Meksika fabrikasından Jetta getirmeye göre çok daha az maliyetli oluyor. O yüzden yerli olmanın faydasını görüyor markalar.

    Alıntıları Göster
    Teoride öyle olması lazım peki pratikte böyle mi ? Bunu da bir araştırın bence.




  • emeğinize sağık. zevkle okudum.
    görüşlerinizi benimsiyorum.
  • yerli olmanın ne faydası var? daha mı ucuz? daha az ötv mi var?
  • derememo D kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim sağolun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    yerli olmanın ne faydası var? daha mı ucuz? daha az ötv mi var?
    Hayır satış noktasında herhangi bir pozitif ayrıcalığa sahip değiller ancak yukarıda da belirttiğim gibi fabrikalarının burada olması çok ciddi mali kazançlar sağlıyor.
    En önemlilerinden birisi ulaşım maliyeti çok az. Renault, Toyota, Hyundai gibi firmalar fabrikalarından direk tırları ile sevkeyatı ülke içinde çok rahat yapabiliyorlar. Diğer markalar ise çok daha uzak noktalardan (Hatta bazen kıtalararası) araçları getirmek ve hatta bunları bir yerde depolamak zorundalar. Bütün bunları yaptıktan sonra tabiki sevkiyatı da yapıyorlar. (Doğuş otonun genel deposu Toyota fabrikasına çok yakın mesela) Yani yerli üretim araçlar 2 adım önde başlıyorlar. Yurtdışından ithalat yapmanın prosedürleri ve ekstra maliyetleri de cabası (Gümrük vergisi ödeniyor mu bilmiyorum ancak işin sadece operasyonel maliyetleri bile oldukça yüksek.)
    Bir diğeri parça tedariğinde daha öndeler. Sonuçta bu otomobillerin parçalarının birçoğu hammadde olarak oldukça zengin ülkemizden temin ediliyor ve bu da maliyeti düşürüyor. Avrupa ülkelerinden çok daha ucuz olan işçi maaşları da cabası.
    ayrıca sonuç olarak bu firmalar binlerce kişi çalıştırıyor ve belki de direk bağlantıları olan yüzbinlerce insan var. Bu durum onlara satış ve pazarlama açısından da çok önemli artı katıyor.

    Liste daha da uzatılabilir daha uzman kişiler tarafından.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Teoride öyle olması lazım peki pratikte böyle mi ? Bunu da bir araştırın bence.

    Alıntıları Göster
    Neden olmadığını siz söyleseniz ben bilmiyorum zira
  • Zaten %45-50 ÖTV'li araç yakında kalmayacak çünkü fiyatlar arttıkça ÖTV oranı %60'a doğru gidiyor.

    Asıl, MTV ve akaryakıt fiyatlarından darbeyi yiyeceğiz gibi geliyor bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Evet en alt dilimde tutunamıyor hiçbir model kurlardan ötürü
  • redmaner kullanıcısına yanıt
    Elinize sağlık, teşekkürler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir de bazen deniliyor ki 'yerli otomobil'. Geçenlerde açıklama yapıldı, otomobil elektrikli olacakmış, ilk etapta yılda 175.000 adet üretilecekmiş.

    1. 200.000TL minimum fiyat çıkıyor ki bence daha da yüksek olur.

    2. Arkasında ABD bulunan 15 yıllık Tesla bile geçen hafta 5.000 adet haftalık araç üretim kapasitesine anca ulaştı. Peki ortada daha fabrikası olmayan bizimkiler haftada nasıl 3.365 adet araç üretecek? Ne zaman üretecek?

    Üretemediğimiz sürece yukarıdaki tablo aynen devam eder, bir süre sonra premium denen araçlardan bir alt segmente, ardından en boş modellere, son olarak da belki mevcuttaki otomobili satmaya kadar gider bu süreç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • redmaner kullanıcısına yanıt
    hocam, bunları biliyoruz. ancak bize hiç bir artısı yok. ne tedarikte ne fiyatta. çin gibi ithalden bariz derecede ucuz olurlarsa vw dahil herkes fabrika açar. bize de faydası olur. inşallah.
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Ben elektrikli modelin geliştirilmesinden yanayım ama piyasaya sadece elektrikli model ile girilmemeli. Zaten halihazırda olan içten yanmalı motorlara sahip araç üretim tecrübemizi aktardığımız modeller ile de girilmeli piyasaya ki halk geneli de ulaşabilsin. Bir c sedan çok makul olur mesela.
  • elcas kullanıcısına yanıt
    Doğru diyorsunuz ben de yerli üreticilerin fiyatlarının yüksek olduğunu düşünüyorum. Ancak bu onların kâr arzusundan kaynaklanıyor maalesef
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.