Şimdi Ara

e-bike kullanım tecrübem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
7
Favori
14.936
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar donanimhaberdeki bir haberin altına yazdığım yorumu e-bike Türkçe bilgi/tecrübe bilgisi kıtlığı ve bölümle ilgisi yüzünden buraya da taşıyorum. Bisikletle ilgili teknik ve bakım bilgim oldukça zayıftır. Sadece binip tek başıma gezmeyi severim. Antalya'nın doğu ucundan batı ucuna kadar bir çok yeri gezdim.

    Xiaomi’nin yeni duyurulan himo'dan önceki modeli olan xiaomi qicycle bir kaç ay kullandım. Tekerlek çapı 16 cm ve bu haberdeki modelden daha büyük görünmesine rağmen 1.70 boy ve 83 kilo ile maalesef sirkte bisikletle gösteri yapan ayılara benziyordum. 1.60-65 boyunda, zayıf olan bayan ve erkekler için uygun. Haberdeki modelin tekerlek çapını öğrenmeye çalıştım ama İngilizce sitelerde de göremedim. Sanırım hepsi tek bir haberden çeviri yapmışlar her yerde burada verilen aynı bilgileri buldum. İlk incelemeler çıkınca ayrıntılı bilgi alırız.

    Tekerlek çapı küçüldükçe yoldaki tümsekleri daha fazla hissediyorsunuz, şarj bitip de pedal çevirerek gitmeniz gerektiğin de zorlanıyorsunuz. Fakat bu e-bike oldukça küçük olduğu için kalabalık olmadığı zamanlarda toplu taşıma araçlarına da binilebilir ya da pili çıkartılarak oturduğunuz bir kafede sizi eve atacak kadar şarj edebilirsiniz.

    Hızı ve kaç km kadar yol gidebildiğine gelirsek, bu tür cihazlarda güvenlik nedeniyle hız 25 km ile sınırlandırılmıştır. Bu hızı geçtiğinizde güç kesilir. Daha önce kullandığım Xiaomi qicycle’da (bu haberdekinden önceki modeldir) hız 20 km idi. Bu hızı aşıp 23 km geldiğimde pedal çok ağırlaşırdı. Sanırım gücü kesmeyle birlikte motor freni de devreye giriyordu. Xiaomi dışında e-bike larda motor freni olayını hissetmedim. Tekerlek küçük olduğu için ağırlaşan pedalı yanlış olarak motor freni diye de yorumlamış olabilirim, maalesef bu konuda emin değilim fakat diğer e-bike’larda bunu hissetmedim.Diğer kullandığım e-bike'lar tekerlek çapı 20 inç (önce Benelli city zero sonra Motolux roma) ve 27,5 inç (benelli alphan).

    Xiaomi qicycle üç seviye güç modu/ sürüş yardımı vardı. Ben en yüksek modda tam güç kullandığım zamanlarda 20-25 km arası değişen menzile ulaştım 10-12 derecelik eğimleri sorunsuz çıktım fakat fazlasında zorlanır ya da çıkamazsanız. Benelli alphan/cityzero ve Motolux Roma'yla ise Antalya ve Isparta’da bulabildiğim (Antalya’da varyant, Isparta’da Gökçay )tüm yüksek eğimlere çıktım,sorun yaşamadım. Bildiğim kadarıyla 25 derece eğimin üzerine asfalt dökülemiyor. Ben bulabildiğim tüm eğilimlere güç devrede+ pedal desteği ile rahatça çıktım. E-bike reklamlarında menzil verilirken düşük güç modu ve ideal ağırlık ve yol koşulları esas alınıyor. Haberde yer alan Xiaomi himo modelinin de istisna olacağını sanmıyorum. Yine de kullanıcı deneyimlerine bakmak lazım. Ürün çıkınca youtube’a videolar düşmeye başlar. Benim şu anki tahminim 20 km azami hız, tam güç modunda 25-30 km menzil. (Pili benim kullandığım modelden büyük görünüyor)

    E-bike’larda güç modu iki şekilde: Pedal desteği ve gaz ya da sadece pedal desteği. Pedal desteğinde güç pedala aktarılıyor gaz da ise pedal çevirmeden gidebiliyorsunuz tabi menzil düşüyor, dik yokuşlarda yeterli gelmediği için gazı bırakıp pedal desteğiyle çıkmanız gerekiyor. Şarj bittikten sonra kendi kas gücünüzle gidebilseniz de elektrikli bisikletler, muadili olan elektriksiz modellere göre yaklaşık 2 kat daha ağır olduğu için daha zor gidiyorsunuz. Motora zarar verebileceği için maksimum hızı artırmak için cihaz beyni üzerine müdahaleler tavsiye edilmiyor.

    Sizlere şu an kadar kullandığım e-bike lar hakkında bilgi vereyim;

    BENELLİ CITY ZERO: 20 inç tekerlek çapı, katlanabilir elektrikli bisiklet, 250 w arka motor, 36 v lityum pil,İtalyan malı, dört güç modu var, son modda yokuşları rahat çıkıyorsunuz, gaz için ayrıca bir şey koymamışlar, güçte dördüncü seviye üzerindeyken kolu basılı tutarsanız gaz devreye giriyor ama pratik değil sadece pedal desteğini hesaba katın bence. V fren, motor arkada, önden çekişli modeli de var (goccia zero) Kendi üzerindeki kalitesiz koltuğu jel kılıflarla bile kullanmak mümkün değil, yeni ve kaliteli koltuk almalısınız. Güç yüksek modda kırmızıda durur, gücü düşürmeden bekler ve sonradan pedala basarsanız bisiklet kendini öne atıyor bir anda kendinizi yolun ortasında buluyorsunuz. Henüz acemiyken en büyük sorunu virajlarda yaşıyorsunuz, dördüncü kademede hızla gidiyorsunuz, frene basıp virajı dönerken tekrar güce ihtiyacınız olur da pedala basarsanız kaldırıma ya da yolun dışına çıkabiliyorsunuz. Ben ciddi bir durum yaşamadım ama bir kız teşhirdeki ürünü denerken Antalya’da yoldan çıkıp bahçeye girdi. Durup indiğiniz zaman gücü kesin, yoksa bisikletin gidonundan tutuyorum diye güç artırma mekanizması üzerinde elinizi güç açıkken tutarsanız gaz devreye giriyor ve bisiklet şahlanıyor. Bu söylediğim gazın aşağı-yukarı oynayan mekanizma ile verildiği tüm modeller için geçerli, bisikletten indiğinizde gücü açık unutmayın. Katlanması Xiaomi’ye göre çok rahat sayılmaz (aynı şeyi Alman Enik bike için de söylüyorlar.) Katlandıktan sonra cihazı bir arada tutacak mandal ya da mıknatıslı bir yapı yok. Dolayısıyla katlandıktan sonra tekerlekli bavul gibi taşıyamıyor sadece kucaklayıp bagaja koyabiliyorsunuz. Xiaomi quicyle modelinde ise mıknatıslı yapı sayesinde ikiye katlıyken taşıma daha rahat. Dijital hız ve km göstergesi yok, kalan pil miktarı led ışıkla gösteriliyor.Benim kullandığım modelde resmi servisin uğraşmasına rağmen çözemediği direksiyondan gelen sinir bozucu gıcırdama sesi kullanımdan bir iki ay sonra başladı hiç kesilmedi. Yağlamak sesi azaltasa da kısa sürede tekrar başladı.
    Benelli city zero ilk aldığım ama tekrar olsa -daha iyi alternatifleri olduğu için- almayacağım bir ürün. İlk heyecanla her şey güzel geldi ama ilerleyen zamanlarda aynı fiyata daha iyileri olduğunu gördüm. Youtube da Benelli ve Goccia için birkaç video var, oradaki kullanıcılar ben gibi düşünmüyor. İkinci el ucuza bulursanız alın tabi, bu ürünleri vasatı bile bence almaya değer.


    BENELLİ ALPHAN: 27,5 tekerlek çapı, 250 w arka motor, 36 v lityum pil, İtalyan malı: Yine Goccia olarak önden çekişli modelleri de vardı am geçenlerde Tekzen’in internet sitesinde gördüğüm Goccia da arkadan çekişliydi. Benelli ve Goccia aynı firmanın iki ürünüymüş, satış ve teknik servis bayileri aynı. Sele berbat hiç kullanmadan değiştirin. Motor ve pil değerleri aynı olsa da tekerlek çapı nedeniyle 25 km kadar hıza çıkana kadar küçük modelinden daha hızlı.gidiyor. 25 den sonra motor gücü kesiyor ama herhangi bir frenleme de yok, kas gücünüze bağlı. Hız,km, kalan pil için dijital göstergesi var. Frenler hidrolik ama sık sık yağ akıtıyor, bir iki ayda bir servise göstermem gerekti. Başka bir forumda bir arkadaş aynı modelin hidrolikteki sorunları nedeniyle fren sistemini tümüyle değiştirdiğini yazmış. Maalesef bisiklet bakımından anlamıyorum, anlayan arkadaşlar belki basitçe çözerler ama ben bisiklette hayatımda ilk kez hidrolik kullandım,balataları servis değiştirmesine rağmen fren sesinden ve yağ akıtmasından dolayı hidrolik frenden nefret ettim daha da yanaşmam. Son söylediklerim benim gibi acemiler için geçerli tabi.

    Benelli için toparlayarak bitireyim, büyük olan katlanabilir küçük olandan daha kaliteli, elektrik gücünü daha dengeli veriyor, durduğunuzda sistem gücü sonda olsa bile pedala bastığınızda bisiklet kendini ileri atmıyor. Ben Yuki yadea’yı hiç kullanım tecrübem olmamasına rağmen beğenmeyip İtalyan diye Benelli aldım ama bence genellikle sıradan, bazen de kalitesiz bir ürün.Kefil olabileceğim tek yönü motor ve pil kalitesi.Her ikisinin de azami hızı 25, menzili tam güç modunda katlanabilir City zero’da 30, büyük model olan Alphan’da ise 25 km civarında.Katlanabilir modelde decathlondaki 2018 model (pil 48 v) Mecer, fatbike seviyorsanız da yine katlanabilir motolux roma ya da yuki yadea e-wild 20 s tavsiye ederim. Mecer’i decathlona gidip deneyebilirsiniz, yorumları güzel. Motolux Roma’yı ben kullanıyorum memnunun (katlanabilir fatbike), Yuki Yadea 20s ise pilinin 36 v olması dışında zaten motolux roma (pil 48 v)ile hemen hemen aynı. (aksesuarda fazlalığı olabilir)
    Benelli’nin 27,5 in Alphan modeli ise alınabilir ama ben Tekzen’in internet sitesinde satılan hidrolik frenli olmayan Goccia modelini tavsiye ederim. Ben yeniden alsaydım büyük modelde tercihimi elektrikli fatbike dan yana kullanırdım. Citycoco fatbike bence çok şık, pilinin kadro içindeki yeri de beğendim fakat deneme şansım olmadı.

    XIAOMI QUCYLE: Youtube da inceleme videolarını bulabilirsiniz, çok şık ayrıca selesinden katlama mekanizmasına kadar her şey kaliteli. Alacak olursanız kendine uyumlu çamurluk ve ayaklığını da aliexpress’den sipariş verin ben Isparta’da uygun ayaklık ve çamurluk bulamadım. Motor gücü ve dolasıyla yokuş performansı maalesef yukarıda yazdığım modellere göre açıkça geride. Küçük olduğu için katlamadan bile otobüs bagajlarına sadece direksiyonu katlayarak ayakta ilen bile sığıyor. Zincirle otobüs bagajında bir yere sabitleyerek Isparta-Antalya arası rahatça taşıdım. Ön ve arkada reflektörlerle birlikte enerjisini kadro içindeki pilden alan kadroya gömülü ön ve arka lamba var. Mekanik zilinin konum ve yerleştirilmesine bile hayran oldum. Kullandığım açık ara en şık ve kaliteli e-bike. Almamanız açısından tek sebep -maalesef o da çok belirleyici- küçük vücutlar için tasarlanmış olması. Ben kısayım boy 1.70 buna rağmen vitrin camlarından kendime baktığımda sirklerde bisikletle gösteri yapan -afedersiniz-ayılara benziyordum. Bisikletin taşıma kapasitesi 75 kilo. 1.60 civarındaki kişiler için ise (dik yokuşları saymazsak) taşınabilir harika bir ürün. Xiaomi tekerleği 20 ya da 26 inç olan bir model yaparsa bence benzer fiyatlara ürün yapan herkesten açık ara daha iyi yapar. Xiaomi quicyle hız azami hız 20 km, tam güçte menzil ise 20-25 km arasını görüyordum.

    MOTOLUX ROMA: Fatbike, tekerlek çapı 20, genişliği 4 inç. Motor gücü 250 w, pil 48 v. Pil değeri yüzünden sanırım yokuş performansı kalın tekerleklerine rağmen benelli city zero ve alphandan bana daha iyi geldi. Adana’da yerli bir firma üretiyor (pil ve motor değildir tabi). Hız yasal sınır olan azami 25 km/s. menzil tam güçte ve pedal desteği ile 30-35 arası. Frenler disk. Bence bisiklette ideal fren sistemi. Pedal desteğine ek olarak gaz da var.Xiaomi’nin kalitesini saymazsak şu ana kadar ki en çok memnun kaldığım ürün. Önde amortisörü de var. Kalın tekerlekler hem sürüş keyfini arttırıyor hem de kar ya da bozuk yol koşullarında rahatlık sağlıyor. Taşıma kapasitesi 130 kg.Lityum pili 0-100’e 6 saat civarında ulaşıyor ama tam boşaltmanızı tavsiye etmem lityum piller şarjı sever, sık sık şar edebilirsiniz. Ben yüzde elli civarındayken şarja takıyorum. Pili hem bisiklet üzerinde hem de söküp evde şarj edebilirsiniz. Bu özellik yukarıda yazdığım modeller yanında ve pedallı tüm e-bike’lar için geçerli sanırım.

    AIRBİKE elektrikli kaykay: Alman malı.Hız sitesinde maksimum 30 km yazsa da 1.70 boyunda 82 kilo olan ben en fazla 15 km hız yapabildim. Aslında hız,göstergede daha fazla gösterse de şüphe üzerine arkadaşımın elektrikli motoruyla bana refakat ettiği testte gerçekte hızın en fazla 15 km olduğunu gördük. Taşıma kapasitesi 90 kg.Ürün oldukça kaliteli, güvertesi karbon fiber. Fakat ürünü bence mahveden şey dolgu tekerlekleri. Çok düzgün zeminlerde sürüş çok zevkli olsa da maalesef bu şartları taşımayan zeminlerde her cm çıkıntıyı hissediyorsunuz. Yolları kaliteli tatil beldelerinde kısa mesafelere gitmek ve taşımak için mükemmel ama. Eğer bu tür ürünleri severseniz aynı türde Xiaomi’nin şişme tekerlekli elektrikli kaykayı var onu tavsiye ederim. Youtube da ayrıntılı Türkçe inceleme videosu da var.



    Sonuç olarak e-bike için tavsiyelerim:
    Eğer bisikletle gezmeyi seviyorsanız bence çok güzel.
    Katlanabilir 20 inç ince/normal tekerlekte tavsiyem decathlondaki ‘’Mecer’’ 2018 model, 2017 pil 36 v mış. 48 v olan 2018 modelin daha iyi olduğunu söylemiş bir kullanıcı. Mağazada deneme imkanı var.https://www.decathlon.com.tr/20-katlanabilir-bisiklet-id_8395834.html

    Katlanabilir 20 inç fatbike isterseniz benim kullandığım Motolux roma ve internette gördüğüm Yukia Yadea wild 20s var. Ben motolux’den memnunum. Görünüm, kadro aynı zil, gösterge, lamba gibi aksesurlarda farklılıklar olabilir, maalesef Yuki yadea’yı canlı inceleme imkanım olmadı. Kağıt üzerindeki farklar, motor aynı olsa da (250 w),pil Motolux’de 48, Yuki’de 36 v yine Motolux’de güç ayarı 3, Yuki’de bayinin söylediğine göre 5 kademe.


    26 inç ve üzerindeki e-bike alsam citycoco’nun fatbike’ını deneyip almak isterdim.http://www.citycoco.com.tr/Home/Product/CityCoco_FatBike

    Fatbike tercih etmezsenizhttps://www.tekzen.com.tr/goccia-mtb-alpan-0249kw-elektrikli-bisiklet-siyah-7110653-2377723

    Şu ana kadar verdiğim tüm modellerde motor arkada. Bir de motorun pedal içerinde göbeğe yerleştiği yeni modeller var, daha pahalı ama kendisi de bisikletçi olan bir bayi -yurt dışındaki bir tanıtımda Scott’ı denemiş-gücün kesinlikle daha verimli harcandığını söyledi.
    Motorun pedalın olduğu yere konduğu bu modellerde benim ilk gördüğüm Scott’dı ve oldukça pahalıydı. Fiyatı beni çok aştığı için düşünmedim.

    Motorun ortada olduğu Türkiye’de satılan bir model Geotech E-Mobilehttps://urun.gittigidiyor.com/spor-outdoor/geotech-e-mobile-3-cx-unisex-shimano-steps-e-bike-elektrikli-bisiklet-356022219

    ve Benelli tagetehttps://www.ststore.net/p-30519-BENELLI-BENELLI-TAGETE-0249KW-ELEKTIRIKLI-BISIKLET-BENELLI-TAGETE-.html

    İkinci el alırsanız pilin durumunu mutlaka sorun arkadaşlar. Bu piller kullanılmasa da 3 haftada bir, birkaç saat şarj edilmesi gerekiyor (kullanım kılavuzunda yazıyor) Isparta’da e-bike’ını uzun süredir kullanmadığı için satmak istediğini söyleyen birisine sorduğumda pil sağlığı için arada bir şarj etmesi gerektiğini bilmediğini bisikletin uzun süredir yattığını söylemişti. Ayrıca pilin kendi içinde önlemi olsa da sert düşüş ve darbeler pil hücrelerine zarar verebilir. Hem ikinci el alırken hem de kendiniz kullanırken buna dikkat edin. Mümkünse pili o bölüme asacağınız örneğin bir heybeyle koruyun. Bir de internetten alırsanız ürünün sıfır mı, teşhir mi olduğunu öğrenin. İmkân varsa mutlaka deneyip alın, decathlon bu konuda iyi. Nasıl yaparsınız bilmiyorum ama e-bike’ların gücü yokuşta belli olur, yokuş performansını bence görün. Benelli’nin yokuş performansını benim bisiklette deneyip çok memnun kalan arkadaşım daha uygun fiyata bulduğu başka bir markayı hiç beğenmediğini söyledi. Dediğine göre Antalya Mevlana kavşağındaki üst geçitteki eğime çıkamamış. Bisikleti sıfır almıştı ve geri vermeye çalışıyordu.

    Uzun ve biraz dağınık bir yazı oldu, kusura bakmayın, bisikletin teknik ve bakım kısmından pek anlamıyorum, kullandığım marka ve modellerdeki tecrübelerimi anlatmaya çalıştım, mümkünse almak istediğiniz bisiklette ile ilgili kullanım tecrübesi olan kişilerin görüşlerine başvurun. Tabi bu konuda çok az yazıya ulaşabiliyorsunuz ben de bu yüzden yazdım. Hatalarım varsa daha fazla bilen arkadaşlarımın düzeltmesinden memnun olurum. Böylece hem kimseyi yanlış yönlendirmemiş hem de öğrenmiş olurum. Saygılar…



  • e-bike kullanım tecrübem Yuki Yadea E-WILD 20S FATBIKE elektrikli pedallı bisiklet aldım.

    Düz yolda elcik gazı ile hızlanırken elcik gazından elinizi çektiğiniz an birden motor freni devreye giriyor. hızınızı düşüyor. Bu sorunu nasıl engelleriz.
    Bu bir elektrikli motor özelliği midir . Kesin bilen bir arkadaş yorumlarsa çok sevinirim. Servis normal dir bu olay diyor.

    Alacak olanlar görmeden cihazı havaya doğru ağırlını hissedip elinizle şöyle bir tartmadan almayın .Katlandığı halde taşınması ve araba bagajına girmesi söz konusu değil.

    Görünüşü sürmesi çok keyifli ama taşımadaki hantallık çok ağır. Artı sitesinde 50km menzil demiş. pehhhhhhh diyorum bir şey demiyorum. anca 15km o da pedalla destek verirseniz. öyle alayım Büyükçekmece den Topkapı giderim diye düşünürseniz yalan olur.

    Maksimum elcik ile hızı düz yolda 39km/s (normalde 23,9 km/s .gizli bir menü koymuşlar. Youtube da yabancı ların Fatbike ebike ile ilgili yaptığı yorumlarda gördüm . Denedim hızı 25 den 50 ye çıkartıyorsunuz. Bunlar kağıt üstündeki değerler .Uygulandıktan sonra yazdığım gibi düz ve sürtünmenin az olduğu yolda 39km/s)
    Merhaba ;

    Yaklaşık 1 yıldır elektrikli bisiklet kullanmaktayım. Almadan önce netten yorum, tavsiye niteliğinde araştırmaların oldu. Videolar izledim. Ama malesef tam anlamıyla bir fikir sahibi olamadım. En iyi yorumları burada okuduğum için deneyimlerimi paylaşmak istedim.

    Öncelikle İstanbul-Maltepe'de ikamet etmekteyim. İşimden dolayı hareketsiz bir yaşam tarzım vardı ve bundan biran önce kurtulmak için decathlondan eşim ve kendim için tilt 500 katlanır bisiklet aldım. akşamları iş çıkışlarında arabamın bagajına koyup sahilde 8-10 km.sürüp bir ter atıyorduk. bu zamanla bizde bağımlılık yaptı. Ben, evim ve işim arası (4.58 km) bisiklet ile gidip gelmeye karar vermiştim. yalnız bir sorunum vardı. Evim Zümrütevler'de Siteler bölgesindeydi. bilenleriniz vardır belki anadolu yakasının en dik yokuşlarına sahip bir yer. İlk hafta bisiklet ile gidip geldim fakat çok zorlandım. Çünkü çok dik yokuşlar vardı. Sonra elektriği araştırmaya başladım. Benim yokuşları çıkacak güçte bir motor o zamanda Türkiye'de hiç bir e-bike satan firmada bulunmamaktaydı. Şansıma LetGo'da 1500w motor - 48volt pili ile birlikte Fat-Bike üzerine kurulmuş bir 2. el bisiklet buldum.yakında bir yerde olduğu için hemen gittim aldım. İstanbul anadolu yakasında kaç tane bu işi yapan bisikletçi varsa görüştüm ama hepside fatbike üzerinden bu sistemi çıkartıp Katlanır bisiklete monte edemeyiz dedi. Sonunda Fatih'te Dadaş bisikleti buldum. Ve fat bike üzerinden sistemi çıkartıp Benim tilt 500'e taktık. Pili çok iyi durumda olmamasına rağmen acayip bir performans alıyordum. o dik yokuşları düz yolda 2-3. vitese bisiklet kullanır gibi çıkıyorum. Pedal asistanı 5 seviye olmasına rağmen genellikle hep 1 de kullanıyorum. 1'de hem şarjı daha fazla mesafe götürüyor hemde pedal çevirmeyi hissediyorsunuz. Ama şöyle bir sorun yaşadım. 1500W gücünde bir motor kullanacaksanız kesinlikle katlanır bisiklete takmayın. çünkü çok hızlı gidebildiği için güvensiz hale geliyor bisiklet. şöyle bir sorunda yaşadım. benim amacım bisikleti normal bisiklet gibi kullanmak ama dik yokuşlarda destek sağlamaktı. Fakat motor neredeyse 20 inc lastik kadar ve ağır yaklaşık 8 kilo. bisikletin akışkanlığı olmuyor. Yani normal bisiklet gibi kullanmanız çok zor. Ayrıca arka lastiğe taktığımız için zor monte olayından dolayı arka lastik kesinlikle akışkan bir şekilde dönmüyor. Mesela elle çevirdiğim zaman 1 tur atıp duruyor. Katlanır bisikletlerin lastikleri çok patlıyor eğer düz bir zeminde kullanmıyorsanız. Arka lastik patladığı zaman bisikletciye gitmeden iç lastiği değiştiremiyorsunuz. Arka lastiği söküp takmak gerçekten çok zor. Ben bu sebeplerden dolayı katlanır bisikletimi satıp yerine 2019 kron xc150 aldım. Arka lastiği zırhlı lastik taktım. Ve tüm sistemi ona geçirdim. Hızlı gittiğim zamanlarda çok güven veriyor. Taş'a çakıla dikkat etmeden rahatça sürebiliyorum. Akışkanlığı diğer katlanır bisiklete göre çok fark etti. Normal bisiklet olarak ta rahatça kullanabiliyorum.

    Tavsiye'ye gelince ;

    eğer düz bir yerde yaşıyorsanız ve bisiklete binmeyi seviyorsanız Ön motor ve 250W - 500W arası yeterli olacaktır. Ön tekere takılan motorun bisikletin akışkanlığını kesinlikle bozmuyor.ister elektrikli kullanır ister normal kullanırsınız.

    Eğer yokuşlu bir yerde yaşıyorsanız 1000W ve üstü Arka motor ve Dağ bisikleti alın. akışkanlığı biraz bozulsa da Dağ bisikletinde çok hissetmiyorsunuz.

    Menzil ise aldığınız pil ile ve kullanım şekline göre değişiyor. Mesela ben 48V 11.6 Ah Batarya ile almıştım. Bu pil ile 70 km gittiğim zamanlarda oluyor 20 km gittiğim zamanlarda. Pedal asistanı ile 1 seviyede kullanırsam genellikle 50-70 km gidiyorsunuz düz yolda. Yokuşlu yollarda ise 20-30 km'ye kadar düşüyor. bunun sebebi yokuşlarda pedal desteğini 3-5 seviye arasına almak. 1.seviyede 150 watt enerji çekerken 5 te 1300 watt enerji çekiyor. pilimin tamamen bitmesini bekliyorum. Şuanda son demlerinde. 48V 20 ah pil yaptırmayı düşünüyorum. Karaköy'de yapıyolarmış. bunu da yaptırdığım zaman farkları yazarım. Aklıma gelenler bunlar varsa atladığım yada sizin kafanızda soru işaretleri sorun elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım. Teşekkürler saygılar.

    Not : 2 bisikletinde resimlerini daha sonra paylaşacağım.
  • Selamunaleykum e-bike alma düşüncesindeyim ama bi kaç merak ettiğim konu var yardımcı olursaniz sevinirim. Ben elektirikli bisikleti hobi amaçla alacagim.bisikletle gezmek için kullanacağım sadece rampa çıkarken elektirik desteğini kullanacağım.düz yolda elektrik devre disiyken kullanimi hakkında bilgilendirirmisiniz acaba.normal şehir bisikletlerine göre daha mi zordur sürmesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunga83

    Selamunaleykum e-bike alma düşüncesindeyim ama bi kaç merak ettiğim konu var yardımcı olursaniz sevinirim. Ben elektirikli bisikleti hobi amaçla alacagim.bisikletle gezmek için kullanacağım sadece rampa çıkarken elektirik desteğini kullanacağım.düz yolda elektrik devre disiyken kullanimi hakkında bilgilendirirmisiniz acaba.normal şehir bisikletlerine göre daha mi zordur sürmesi
    Aleyküm selam, normal bisiklete göre motor ve pil yüzünden daha ağır oldukları için elektrik desteği olmadan kullanmak daha zor. Böyle durumlarda gücü en düşük seviyede kullanabilirsiniz. Güç olmadan da kullanabilirsiniz ama gücünüzü bisiklete harcayacağınızdan gezmenin keyfine varamayabilirsiniz.
  • Sizce hangisini almaliyim.Normal bisikletlerde 13-14 kg oluyor.yani arada öyle aman aman bi fark yok.tabi e-bike larda motorun çalışmadığı durumlarda pedalda sertlik yapiyorsa durum başka.Bu konuda görüşleriniz benim için önemli.bulundugum sehirde test edebilecegim bi yer yok..almayi düşündüğüm model yuki yedea.onlarda elektirik devre dışı birakilabiliyor diye biliyorum.ama bastada dedigim gibi pedalda sertlik yapiyorsa o zaman elektirigi pedala göre devreye giren modeller daha mantikli midir
  • Daha ağır bisikleti hareket ettirdiğiniz için daha zor ama aynı boyuttaki bisiklete göre çok daha zor diyemem. Amacınız öncelikle gezmekse elektrikli, spor yapmaksa normal bisiklet almanızı tavsiye ederim. Yadea'nın hangi modelini düşünüyorsunuz.
  • yekzan Y kullanıcısına yanıt
    Bunu düşünüyorum hocam e-bike kullanım tecrübem
  • e-bike kullanım tecrübem Yuki Yadea E-WILD 20S FATBIKE elektrikli pedallı bisiklet aldım.

    Düz yolda elcik gazı ile hızlanırken elcik gazından elinizi çektiğiniz an birden motor freni devreye giriyor. hızınızı düşüyor. Bu sorunu nasıl engelleriz.
    Bu bir elektrikli motor özelliği midir . Kesin bilen bir arkadaş yorumlarsa çok sevinirim. Servis normal dir bu olay diyor.

    Alacak olanlar görmeden cihazı havaya doğru ağırlını hissedip elinizle şöyle bir tartmadan almayın .Katlandığı halde taşınması ve araba bagajına girmesi söz konusu değil.

    Görünüşü sürmesi çok keyifli ama taşımadaki hantallık çok ağır. Artı sitesinde 50km menzil demiş. pehhhhhhh diyorum bir şey demiyorum. anca 15km o da pedalla destek verirseniz. öyle alayım Büyükçekmece den Topkapı giderim diye düşünürseniz yalan olur.

    Maksimum elcik ile hızı düz yolda 39km/s (normalde 23,9 km/s .gizli bir menü koymuşlar. Youtube da yabancı ların Fatbike ebike ile ilgili yaptığı yorumlarda gördüm . Denedim hızı 25 den 50 ye çıkartıyorsunuz. Bunlar kağıt üstündeki değerler .Uygulandıktan sonra yazdığım gibi düz ve sürtünmenin az olduğu yolda 39km/s)
  • tunga83 T kullanıcısına yanıt
    Bisikleti aldıysanız, yorumlarınızı yazar mısınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: braveman

    e-bike kullanım tecrübem Yuki Yadea E-WILD 20S FATBIKE elektrikli pedallı bisiklet aldım.

    Düz yolda elcik gazı ile hızlanırken elcik gazından elinizi çektiğiniz an birden motor freni devreye giriyor. hızınızı düşüyor. Bu sorunu nasıl engelleriz.
    Bu bir elektrikli motor özelliği midir . Kesin bilen bir arkadaş yorumlarsa çok sevinirim. Servis normal dir bu olay diyor.

    Alacak olanlar görmeden cihazı havaya doğru ağırlını hissedip elinizle şöyle bir tartmadan almayın .Katlandığı halde taşınması ve araba bagajına girmesi söz konusu değil.

    Görünüşü sürmesi çok keyifli ama taşımadaki hantallık çok ağır. Artı sitesinde 50km menzil demiş. pehhhhhhh diyorum bir şey demiyorum. anca 15km o da pedalla destek verirseniz. öyle alayım Büyükçekmece den Topkapı giderim diye düşünürseniz yalan olur.

    Maksimum elcik ile hızı düz yolda 39km/s (normalde 23,9 km/s .gizli bir menü koymuşlar. Youtube da yabancı ların Fatbike ebike ile ilgili yaptığı yorumlarda gördüm . Denedim hızı 25 den 50 ye çıkartıyorsunuz. Bunlar kağıt üstündeki değerler .Uygulandıktan sonra yazdığım gibi düz ve sürtünmenin az olduğu yolda 39km/s)
    Güle güle kullanın, ıslak zeminde ya da yağmurlu havada çamurluklar işe yarıyor mu acaba, bana kısa göründüler. Menzil kısa geldi, bem hep pedal desteği ile kullanıyorum, 30 km civarı gidiyor (ısparta) motolux roma kullanıyorum. Bahsettiğiniz gizli menünün youtube linkini yazabilir misiniz? Teşekkürler...
  • Güle güle kullanın bende Alba Ford 2 düşünüyorum tavsiye eder misiniz ?
  • @braveman öncelikle hayırlı olsun. Ben de almayı düşünüyorum.

    Nerede kullandınız acaba? 15km gerçekten çok az çünkü, bir problem olabilir mi? Fuarda sorduğumda hiç pedal desteği olmadan 50km gideceğini söylediler.

    Bir de katlanıp bagajda taşınması için tercih edecektim, siz olmadığını söylüyorsunuz. Araç markanız nedir acaba?
  • tunga83 T kullanıcısına yanıt
    düzgünce bir HYBRID bisiklet alın keyfinize bakın derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yekzan

    Güle güle kullanın, ıslak zeminde ya da yağmurlu havada çamurluklar işe yarıyor mu acaba, bana kısa göründüler. Menzil kısa geldi, bem hep pedal desteği ile kullanıyorum, 30 km civarı gidiyor (ısparta) motolux roma kullanıyorum. Bahsettiğiniz gizli menünün youtube linkini yazabilir misiniz? Teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler. İslak zeminde kullanmak istemedim. Hep yağmursuz havalarda kullandim. ama gecen yola su dökülmüş. Dedim hizlica bir gireyim .bakalim suyu ne kadar engelliyor. İlk izlenim sulu yerden gectikten sonra bisikletin altina ve sizin uzerine bir miktar su atiyor.

    Sitesinde 50 km Menzil diyordu .bende ona kandim. oooo bu baya gider dedim. Ama bu olay oyle degilmis. duz bir zeminde misal sahil yolunda kullandiniz. Gaz kolu ile 50 km gitmeniz imkansiz. (Pedal cevirmeden ) ikinci yol Pedal destegini 1 e aliyorsunuz. (5 kademe pedal destegi var.)1 pedal cevirince motor belli bir hizda misal 9 ile 13km/s hizda arka teker motor sizi goturuyor. Bakiyor siz pedal cevirmiyorsunuz gazi kesiyor. Adi üzerinde pedal destegi. Bu sekilde menzil 50 km yakalandi diyelim.

    Bisiklet acikken. Arti ve eksi tusuna uzun basiyorsunuz. Menu gizli modda aciliyor. Kapatma tusu ile ok tusu olarak kullanip gelen menuleri onayliyorsunuz. Hiz limiti 25 yaziyor. Onu 50 yapiyorsunuz.bdu yolda maksimum 39 km /s hiz veriyor. Ama pil canaar gibi bitiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: art1907

    @braveman öncelikle hayırlı olsun. Ben de almayı düşünüyorum.

    Nerede kullandınız acaba? 15km gerçekten çok az çünkü, bir problem olabilir mi? Fuarda sorduğumda hiç pedal desteği olmadan 50km gideceğini söylediler.

    Bir de katlanıp bagajda taşınması için tercih edecektim, siz olmadığını söylüyorsunuz. Araç markanız nedir acaba?
    Teşekkürler. Yesilkoy de Eminönü arasi sahil yolunda testler yaptim. İstanbulun daha cok düz arazi sayilan sahil kisimlarinda diyelim.

    50km menzil sadece gaz kolu ile imkansiz. Pil su gibi gidiyor. Ve tekerlekler hantal fatbike oldugundan tam gaz gitmek istemiyorsunuz. Pil bitince bu koca acanavari surmek kolay degil.

    Pedal destegi olarak anca 1.kademe pedal desteginde oda zaten siz suruyorsunuz bisikleti. Pedal desteginde sizi yormamak maksat.

    katlanıp bagajda taşınması zor. Baskasinin aracinda denedim. Kendi aracim su an yok. Tekerlek katlansa bile bisiklet katlanmis olarak arabanin bagajina sığmaz. Arabaniz anca bagaji komple yukari acilan fiat fiorino tarzi model olacak. Yada bagaj kapagi acik kalacak sedan tarzi arabalarda. Ben bu koca canavari o arabaya sigdiramadim o an. Toyata corala eski kasaydi denedigimiz araba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi braveman -- 29 Nisan 2019; 19:46:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: braveman

    Teşekkürler. Yesilkoy de Eminönü arasi sahil yolunda testler yaptim. İstanbulun daha cok düz arazi sayilan sahil kisimlarinda diyelim.

    50km menzil sadece gaz kolu ile imkansiz. Pil su gibi gidiyor. Ve tekerlekler hantal fatbike oldugundan tam gaz gitmek istemiyorsunuz. Pil bitince bu koca acanavari surmek kolay degil.

    Pedal destegi olarak anca 1.kademe pedal desteginde oda zaten siz suruyorsunuz bisikleti. Pedal desteginde sizi yormamak maksat.

    katlanıp bagajda taşınması zor. Baskasinin aracinda denedim. Kendi aracim su an yok. Tekerlek katlansa bile bisiklet katlanmis olarak arabanin bagajina sığmaz. Arabaniz anca bagaji komple yukari acilan fiat fiorino tarzi model olacak. Yada bagaj kapagi acik kalacak sedan tarzi arabalarda. Ben bu koca canavari o arabaya sigdiramadim o an. Toyata corala eski kasaydi denedigimiz araba.

    Alıntıları Göster
    Cevaplar için çok teşekkür ederim. Bu batarya teknolojisinin acil gelişmesi lazım, başka türlü olmayacak :)
  • Batarya konusunda gelişme var ama gizleniyor. Güçlü piller var. Ama onemli olan bunlarin patlama ve yanma risklerinin minimum olmasi.

    Su an boyle bir pil modeli var. Lto cell battery denen. 2.3v enerjisi olan yuksek amperler verebilen bir batarya.

    Lto batarya nin en büyük özellikleri hızlı şarj ile 15 dakika. Da (onlar 6 dakika diyor tanıtımlarında ama sahada uygulamak her zaman farklılık gösterir. 15 dakika diyelim biz)

    Ve bu Lto pillerden anlık çekilen amper üzerindeki amper in 5 kati olabiliyor.

    Yani elektrikli bisiklette olsa bu piller yokuş yukari asagi inermis gibi gider.

    https://youtu.be/eAUYbSDEy6I bu videodan bakin. Pili delsenizde patlamiyor.

    Geriye kalan tum piller bir gun patlayabilir. Örnek lion piller,lipo piller, lifepo4 piller.

    Biraz pahalı olacak ama bu Lto pillerden getiren bir yatırımcı olursa Turkiyede çok is yapar. Tüm rus youtuber lar ,arabada müzik sistemi takıntılı adamlar bu Lto bataryaları kullanmaya başlamış .
  • Merhaba ;

    Yaklaşık 1 yıldır elektrikli bisiklet kullanmaktayım. Almadan önce netten yorum, tavsiye niteliğinde araştırmaların oldu. Videolar izledim. Ama malesef tam anlamıyla bir fikir sahibi olamadım. En iyi yorumları burada okuduğum için deneyimlerimi paylaşmak istedim.

    Öncelikle İstanbul-Maltepe'de ikamet etmekteyim. İşimden dolayı hareketsiz bir yaşam tarzım vardı ve bundan biran önce kurtulmak için decathlondan eşim ve kendim için tilt 500 katlanır bisiklet aldım. akşamları iş çıkışlarında arabamın bagajına koyup sahilde 8-10 km.sürüp bir ter atıyorduk. bu zamanla bizde bağımlılık yaptı. Ben, evim ve işim arası (4.58 km) bisiklet ile gidip gelmeye karar vermiştim. yalnız bir sorunum vardı. Evim Zümrütevler'de Siteler bölgesindeydi. bilenleriniz vardır belki anadolu yakasının en dik yokuşlarına sahip bir yer. İlk hafta bisiklet ile gidip geldim fakat çok zorlandım. Çünkü çok dik yokuşlar vardı. Sonra elektriği araştırmaya başladım. Benim yokuşları çıkacak güçte bir motor o zamanda Türkiye'de hiç bir e-bike satan firmada bulunmamaktaydı. Şansıma LetGo'da 1500w motor - 48volt pili ile birlikte Fat-Bike üzerine kurulmuş bir 2. el bisiklet buldum.yakında bir yerde olduğu için hemen gittim aldım. İstanbul anadolu yakasında kaç tane bu işi yapan bisikletçi varsa görüştüm ama hepside fatbike üzerinden bu sistemi çıkartıp Katlanır bisiklete monte edemeyiz dedi. Sonunda Fatih'te Dadaş bisikleti buldum. Ve fat bike üzerinden sistemi çıkartıp Benim tilt 500'e taktık. Pili çok iyi durumda olmamasına rağmen acayip bir performans alıyordum. o dik yokuşları düz yolda 2-3. vitese bisiklet kullanır gibi çıkıyorum. Pedal asistanı 5 seviye olmasına rağmen genellikle hep 1 de kullanıyorum. 1'de hem şarjı daha fazla mesafe götürüyor hemde pedal çevirmeyi hissediyorsunuz. Ama şöyle bir sorun yaşadım. 1500W gücünde bir motor kullanacaksanız kesinlikle katlanır bisiklete takmayın. çünkü çok hızlı gidebildiği için güvensiz hale geliyor bisiklet. şöyle bir sorunda yaşadım. benim amacım bisikleti normal bisiklet gibi kullanmak ama dik yokuşlarda destek sağlamaktı. Fakat motor neredeyse 20 inc lastik kadar ve ağır yaklaşık 8 kilo. bisikletin akışkanlığı olmuyor. Yani normal bisiklet gibi kullanmanız çok zor. Ayrıca arka lastiğe taktığımız için zor monte olayından dolayı arka lastik kesinlikle akışkan bir şekilde dönmüyor. Mesela elle çevirdiğim zaman 1 tur atıp duruyor. Katlanır bisikletlerin lastikleri çok patlıyor eğer düz bir zeminde kullanmıyorsanız. Arka lastik patladığı zaman bisikletciye gitmeden iç lastiği değiştiremiyorsunuz. Arka lastiği söküp takmak gerçekten çok zor. Ben bu sebeplerden dolayı katlanır bisikletimi satıp yerine 2019 kron xc150 aldım. Arka lastiği zırhlı lastik taktım. Ve tüm sistemi ona geçirdim. Hızlı gittiğim zamanlarda çok güven veriyor. Taş'a çakıla dikkat etmeden rahatça sürebiliyorum. Akışkanlığı diğer katlanır bisiklete göre çok fark etti. Normal bisiklet olarak ta rahatça kullanabiliyorum.

    Tavsiye'ye gelince ;

    eğer düz bir yerde yaşıyorsanız ve bisiklete binmeyi seviyorsanız Ön motor ve 250W - 500W arası yeterli olacaktır. Ön tekere takılan motorun bisikletin akışkanlığını kesinlikle bozmuyor.ister elektrikli kullanır ister normal kullanırsınız.

    Eğer yokuşlu bir yerde yaşıyorsanız 1000W ve üstü Arka motor ve Dağ bisikleti alın. akışkanlığı biraz bozulsa da Dağ bisikletinde çok hissetmiyorsunuz.

    Menzil ise aldığınız pil ile ve kullanım şekline göre değişiyor. Mesela ben 48V 11.6 Ah Batarya ile almıştım. Bu pil ile 70 km gittiğim zamanlarda oluyor 20 km gittiğim zamanlarda. Pedal asistanı ile 1 seviyede kullanırsam genellikle 50-70 km gidiyorsunuz düz yolda. Yokuşlu yollarda ise 20-30 km'ye kadar düşüyor. bunun sebebi yokuşlarda pedal desteğini 3-5 seviye arasına almak. 1.seviyede 150 watt enerji çekerken 5 te 1300 watt enerji çekiyor. pilimin tamamen bitmesini bekliyorum. Şuanda son demlerinde. 48V 20 ah pil yaptırmayı düşünüyorum. Karaköy'de yapıyolarmış. bunu da yaptırdığım zaman farkları yazarım. Aklıma gelenler bunlar varsa atladığım yada sizin kafanızda soru işaretleri sorun elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım. Teşekkürler saygılar.

    Not : 2 bisikletinde resimlerini daha sonra paylaşacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi epkiraz -- 10 Mayıs 2019; 16:32:8 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: epkiraz

    Merhaba ;

    Yaklaşık 1 yıldır elektrikli bisiklet kullanmaktayım. Almadan önce netten yorum, tavsiye niteliğinde araştırmaların oldu. Videolar izledim. Ama malesef tam anlamıyla bir fikir sahibi olamadım. En iyi yorumları burada okuduğum için deneyimlerimi paylaşmak istedim.

    Öncelikle İstanbul-Maltepe'de ikamet etmekteyim. İşimden dolayı hareketsiz bir yaşam tarzım vardı ve bundan biran önce kurtulmak için decathlondan eşim ve kendim için tilt 500 katlanır bisiklet aldım. akşamları iş çıkışlarında arabamın bagajına koyup sahilde 8-10 km.sürüp bir ter atıyorduk. bu zamanla bizde bağımlılık yaptı. Ben, evim ve işim arası (4.58 km) bisiklet ile gidip gelmeye karar vermiştim. yalnız bir sorunum vardı. Evim Zümrütevler'de Siteler bölgesindeydi. bilenleriniz vardır belki anadolu yakasının en dik yokuşlarına sahip bir yer. İlk hafta bisiklet ile gidip geldim fakat çok zorlandım. Çünkü çok dik yokuşlar vardı. Sonra elektriği araştırmaya başladım. Benim yokuşları çıkacak güçte bir motor o zamanda Türkiye'de hiç bir e-bike satan firmada bulunmamaktaydı. Şansıma LetGo'da 1500w motor - 48volt pili ile birlikte Fat-Bike üzerine kurulmuş bir 2. el bisiklet buldum.yakında bir yerde olduğu için hemen gittim aldım. İstanbul anadolu yakasında kaç tane bu işi yapan bisikletçi varsa görüştüm ama hepside fatbike üzerinden bu sistemi çıkartıp Katlanır bisiklete monte edemeyiz dedi. Sonunda Fatih'te Dadaş bisikleti buldum. Ve fat bike üzerinden sistemi çıkartıp Benim tilt 500'e taktık. Pili çok iyi durumda olmamasına rağmen acayip bir performans alıyordum. o dik yokuşları düz yolda 2-3. vitese bisiklet kullanır gibi çıkıyorum. Pedal asistanı 5 seviye olmasına rağmen genellikle hep 1 de kullanıyorum. 1'de hem şarjı daha fazla mesafe götürüyor hemde pedal çevirmeyi hissediyorsunuz. Ama şöyle bir sorun yaşadım. 1500W gücünde bir motor kullanacaksanız kesinlikle katlanır bisiklete takmayın. çünkü çok hızlı gidebildiği için güvensiz hale geliyor bisiklet. şöyle bir sorunda yaşadım. benim amacım bisikleti normal bisiklet gibi kullanmak ama dik yokuşlarda destek sağlamaktı. Fakat motor neredeyse 20 inc lastik kadar ve ağır yaklaşık 8 kilo. bisikletin akışkanlığı olmuyor. Yani normal bisiklet gibi kullanmanız çok zor. Ayrıca arka lastiğe taktığımız için zor monte olayından dolayı arka lastik kesinlikle akışkan bir şekilde dönmüyor. Mesela elle çevirdiğim zaman 1 tur atıp duruyor. Katlanır bisikletlerin lastikleri çok patlıyor eğer düz bir zeminde kullanmıyorsanız. Arka lastik patladığı zaman bisikletciye gitmeden iç lastiği değiştiremiyorsunuz. Arka lastiği söküp takmak gerçekten çok zor. Ben bu sebeplerden dolayı katlanır bisikletimi satıp yerine 2019 kron xc150 aldım. Arka lastiği zırhlı lastik taktım. Ve tüm sistemi ona geçirdim. Hızlı gittiğim zamanlarda çok güven veriyor. Taş'a çakıla dikkat etmeden rahatça sürebiliyorum. Akışkanlığı diğer katlanır bisiklete göre çok fark etti. Normal bisiklet olarak ta rahatça kullanabiliyorum.

    Tavsiye'ye gelince ;

    eğer düz bir yerde yaşıyorsanız ve bisiklete binmeyi seviyorsanız Ön motor ve 250W - 500W arası yeterli olacaktır. Ön tekere takılan motorun bisikletin akışkanlığını kesinlikle bozmuyor.ister elektrikli kullanır ister normal kullanırsınız.

    Eğer yokuşlu bir yerde yaşıyorsanız 1000W ve üstü Arka motor ve Dağ bisikleti alın. akışkanlığı biraz bozulsa da Dağ bisikletinde çok hissetmiyorsunuz.

    Menzil ise aldığınız pil ile ve kullanım şekline göre değişiyor. Mesela ben 48V 11.6 Ah Batarya ile almıştım. Bu pil ile 70 km gittiğim zamanlarda oluyor 20 km gittiğim zamanlarda. Pedal asistanı ile 1 seviyede kullanırsam genellikle 50-70 km gidiyorsunuz düz yolda. Yokuşlu yollarda ise 20-30 km'ye kadar düşüyor. bunun sebebi yokuşlarda pedal desteğini 3-5 seviye arasına almak. 1.seviyede 150 watt enerji çekerken 5 te 1300 watt enerji çekiyor. pilimin tamamen bitmesini bekliyorum. Şuanda son demlerinde. 48V 20 ah pil yaptırmayı düşünüyorum. Karaköy'de yapıyolarmış. bunu da yaptırdığım zaman farkları yazarım. Aklıma gelenler bunlar varsa atladığım yada sizin kafanızda soru işaretleri sorun elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım. Teşekkürler saygılar.

    Not : 2 bisikletinde resimlerini daha sonra paylaşacağım.
    Hocam merhaba deneyimleriniz için teşekkürler.

    ben de 1500w almayı düşünüyorum ancak çin'den alacağım zira tr'de bulmak zor bu kiti.

    Pil olarak samsung 48v 13.4ah kullanacağım. 120 kg bir adam için menzil ne kadar olur acaba pedal destekli olarak. genelde düz yol kullanıyorum.

    Sizdeki pil kapasitesi (ah cinsinden) ne kadar.

    1500w yerine 1000w mı alsam diyorum zira pili daha az kullandığını ve menzilinin daha uzun olabileceğini düşünüyorum.
  • braveman B kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,
    Ben de aynı bisikletten dün almış bulunuyorum. Bahsettiğiniz gizli menüyü deneyeceğim. Gizli menüde yaptığınız ayar garantiyi etkiliyor mu? Bir de son durum nedir memnuniyetiniz ile ilgili?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizmk

    Merhabalar,
    Ben de aynı bisikletten dün almış bulunuyorum. Bahsettiğiniz gizli menüyü deneyeceğim. Gizli menüde yaptığınız ayar garantiyi etkiliyor mu? Bir de son durum nedir memnuniyetiniz ile ilgili?
    merhaba. bisiklet garantisi tam bir muamma. bayi diyor ki belli aralarda bisikleti getir. misal 3 ayda bir. bir bakalım kontrol edelim. böyle getirmezsen garanti dışına kalır diyor. ama bunu sana satan yuki bisikletin içinde kitapçıkta falan sana belirtmiyor. bayi bakım için sana bir kağıt verip vermeyeceği de meçhul bu arada. benim gördüğüm tüm ebike satan markaların servisleri pedalsız elektrikli bisikletler konusunda pasifler. onlar daha çok motor görünümlü elektrikli cihazlardan anlıyorlar. bir şey oldu mu fabrikadan parça bekleniyor diye size dönüş yapabilirler.(ben onlara motor diyorum. bisiklet dedin mi pedal olacak arkadaş. bu da ayrı bir konu)

    ikinci durum bu bisikletlerde pil kendi kendine ölmediği sürece bu bisiklet kolay kolay bozulmaz. (1000 kere dolum ve deşarj olayı var. lion pil mantığında 18650 model pil. ) (servise götürürken tekrar o ayarı eski ayarına getirirsin. bunu hafızaya alan bir durumu yok bisikletin. en azından lcd ekranında böyle bir yeri yok.

    üçüncü ihtimal de motor kendi kendine yanmadığı sürece motor arızası vermez. (bu durumda nasıl olur. dik yokuşu inatla pedal çevirmeden gaz kolu ile gitmek. uzun süre dik rampada kullanmak. )

    ben bisikleti o gizli menü ayarında hızı 50 km getirdim. düz yolda 39km/s hız da sabitliyordu kendini. niye 50 yapmışlar onuda anlamadım. yaz oraya direk 39 km/s dimi.

    gelelim son memnuniyet olayıma. bisikleti ben sattım. sebebi de iş değiştirdim. gittiğim mesafe artı. bu bisiklet ile tek sıkıntım. bisikletin taşınamayacak kadar ağır gelmesi. tam bisikletin orta noktasında taşımak için katlanmadan tutmak için bir aparatın olmaması. güvenlik için eve çıkartmak aşağı indirmek .asansör olmayan binalarda çok zorluyor. yuki yadea ebx805 model bisiklette bu tutma yeri var misal.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.