Şimdi Ara

Yurtdışından Otomatik Şanzıman Almak İstiyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
2.056
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar,
    aracım için yurtdışından şanzıman almak istiyorum,
    alacağım şanzıman refurbished, yani yenilenmiş.
    değeri 5.000 TL

    sizce getirtme şansım varmı? bu konuda nereden resmi bilgi edinebilirim?

    Edit: Alacağım ülke yeni Zelanda, kargo DHL arkadaşlar.
    Araç ise Palio 1.2 CVT



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quvardci -- 23 Haziran 2018; 13:1:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yasak

    Yurtdışından ikinci el parça alamazsın

    Sıfır olması gerekiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesuthaksoy kullanıcısına yanıt
    faturası olsa da ikinci el muamelesi mi görür?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın yeşil sigortası varsa ve gidecek durumdaysa Bulgaristan da Servisi ile anlaş arabanın markası ne ise.

    Yedek parçayı da Bulgaristan da ki servise iste orada taktır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alacağın memleketin standart postasıyla gönderebilirse gelir, dhl vb. birşeyle yollayacaksa denemeyin bile bence. PTT ile maksimum vergi ödersiniz ama ötekilerde ithalat oluyor ve süreç çok uzun bildiğim kadarıyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hüseyin abi anlar diye düşünüyorum.@Huseyin-ZST



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 22 Haziran 2018; 17:47:34 >
  • Takip...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quvardci

    faturası olsa da ikinci el muamelesi mi görür?
    Evet

    Hacim olarak ne kadar birşey

    Ufak bişey olsa yolla Bulgaristan'a getireyim sana dicektim de şanzıman diyorsun 🐵

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok büyük risk yurt dışından yenilenmiş şanzıman almak. Bir problem oluşursa eğer ne olacak?

    bu kadar riske girecekseniz bence sıfır şanzıman için girin. Evet maddi durumunuz buna elverse zaten bunu yaparsnız ama biraz zorlayın derim.
  • bozak07 kullanıcısına yanıt
    Sıfırı yok kardeşim, keşke olsa da alsam.

    Bana da riskli geliyor, ayrıca da çok pahalıya gelecek ama daha önce tamir ettirdim randıman alamadım.

    Sağlam bi cvt ustası bulabilsem tamir ettirmeyi deneyeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesuthaksoy kullanıcısına yanıt
    Hacmi çok fazla olmasa da ağırlığı 60 kg.



    Bulgaristan'a getirirsek nasıl olacak anlamadım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quvardci

    Hacmi çok fazla olmasa da ağırlığı 60 kg.



    Bulgaristan'a getirirsek nasıl olacak anlamadım?
    Ufak bir parça olsa ben TR ye getirirdim kendi aracımla

    Kargoyu Bulgaristan'a yapardın ben alır getirirdim ama küçük araba için sıkıntılı parça

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşların da dediği gibi, yasak.

    Ancak, getirteceğiniz ülke İngiliz Ekonomik Topluluğu üyesi, yani, eski İngiliz sömürgesi ve halen (benim de akıl sır erdiremediğim bir biçimde) Kraliçe'ye bağlı olan bir toplumun devleti. Bunu çıkarınıza kullanabilirsiniz, şöyle ki:

    Kıbrıs da eski İngiliz sömürgesidir. KKTC'nin dünya ile bağı bildiğim kadarı ile kesik; ama Rum tarafının (dünyaca Kıbrıs olarak tanınan bölgenin) değil. KKTC vatandaşları aynı zamanda Kıbrıs vatandaşıdır ve Rum kesimine girip çıkabilirler. Alacağınız ürünü Rum kesimine gönderebilir, oradan da KKTC vatandaşı birinin almasını sağlayabilirseniz, bu KKTC vatandaşı da ürünü Türk tarafına getirirse, siz de arabanız ile Türk tarafına giderseniz, şanzımanınızı laps diye orada taktırıp, güzel ülkemiz Türkiye'ye geri dönebilirsiniz.

    Bunu yapmadan önce yapmanız gereken, Kıbrıs gümrük kanununda ikinci el parça ithalatını engelleyen bir mevzuatın olup olmadığını araştırmak, söz konusu ürün İngiliz Ekonomik Topluluğu üyesi bir ülkeden geldiğinde gümrük vergisinin ne olacağını (veya vergiden muaf olup olmayacağını, vergiden muaf olması da mümkün) öğrenmeniz.

    Sonrasında da KKTC vatandaşı bir tanıdık lazım.

    --------------------

    Söz konusu şanzımanı Avrupa'dan alma imkanınız olsa, işler çok daha kolay olabilir. Bulgaristan'da güvenilir bir özel servis bulup, ürünü oraya yollayıp, arabayla Bulgaristan'a girip, şanzımanı takıp, ülkeye geri girebilirdiniz. Bunda gıcıklıklar ise, orada bulunacağınız süreyi kapsayacak bir uluslarası sigorta yaptırma zorunluluğu, uluslararası geçerliliği olan ehliyete (yeni tip ehliyet) sahip olma zorunluluğu ve geçerli bir schengen vizesidir.

    Aracınızda tek bir parçayı değiştirip ülkeye girmek gri bölgedir. Yasada tanımlanmış bir suç/ceza teşkil etmemektedir. Change'e girmez. Ancak, yıkık bir araba ile çıkıp, pırıl pırıl bir araba ile girerseniz change'e girer. Suçtur. O yüzden yapılacak işi de abartmamak lazım.

    --------------------

    Bunlarla uğraşana kadar, elinizde kasası sağlam bir şanzıman var ise, tamir kitini veya gerekli parçalarını getirtmek daha pratik olacaktır. Çoğu otomobil parçası Türk Gümrüğünün "gözünden kaçmaktadır". Doğrudan araba parçasına benzemeyen dişliler, tamir kitleri, başka işler içinmiş gibi gümrükten geçirilebilir (hatta değerleri düşük gösterilerek, toplu alınmadan, küçük parçalar olarak alınarak, farklı zamanlarda kargoya verdirilir ise gümrüğe takılmayabilir bile) ve Türkiye'de şanzımanınız toplanabilir.

    --------------------

    Edit: CVT olduğunu yeni gördüm. Refurbished şanzımanın Türkiye'de toplanmış olana göre daha iyi olacağına niye inanıyorsunuz? Türkiye'de iyi bir usta ile x ülkesindeki iyi usta arasında kalite olarak bir fark yok ki? Tavsiyem düşük km'de dokunulmamış, revizyona girmemiş çıkma şanzıman bulmanız olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 22 Haziran 2018; 23:54:40 >




  • Muhtemelen fabrika tarafından rebuilded diye tabir edilen sıfırlanmış şanzımanı kast ediyor. Bu durumda fabrika işçiliği daha iyidir diyemez miyiz? Aksi halde sıradan bir ustanın topladığı bir şanzımanı boşuna o kadar yorulup getirmesin zaten bu mantıksız olur... Konu sahibi öncelikle otomobilini belirtse keşke belki yardımı dokunan olur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quvardci

    Sıfırı yok kardeşim, keşke olsa da alsam.

    Bana da riskli geliyor, ayrıca da çok pahalıya gelecek ama daha önce tamir ettirdim randıman alamadım.

    Sağlam bi cvt ustası bulabilsem tamir ettirmeyi deneyeceğim.
    Tamir etirdikten sonra tekrar oluşan sorun neydi? Bu arada araç nedir? Eğer ciddi onarım gördü ve hala ciddi sorunları varsa çıkma bulmaya çalışın derim. Şanzıman çok kurcalandığında adam edilemiyor, ben manuel şanzımanda bile neler çektim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı sat otomatiğini al

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesuthaksoy

    Evet

    Hacim olarak ne kadar birşey

    Ufak bişey olsa yolla Bulgaristan'a getireyim sana dicektim de şanzıman diyorsun 🐵

    Alıntıları Göster
    Faturası varsa 2. el olduğu nasıl anlaşılacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç 1.8 Lancer mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar valla imkan, yol yordam var ise kullandığım 2004 subaru wrx için sti veya spec c şanzıman bakabilirim. türkiyede en az 20000 tl çekiyorlar. hoş yurtdışında dolardan dolayı ne durumda bilmiyorum.
  • İkinci elde bilgim yok ama sıfır turbo sipariş etmiştik gümrüğe takıldı. Vergisi ve takıldığı gümrüğün konumundan dolayı geri göndermiştik.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.