Şimdi Ara

Otomatik araç için expertiz raporu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
3.568
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Bayramdan sonra 2010 model civarı otomatik bir araç almayı planlıyorum. Ancak önceden hiç otomatik araba alım satım tecrübem yok. Şanzumanın durumuna bakan expertizciler var mı?

    Yoksa illa işi bilen bir ustaya mı götürmem lazım? Aracı ankaradan almayı düşünüyorum.

    Ankara'da bana önerebileceğiniz otomatik araçlara tam rapor veren, suyuna yağına vites geçişlerine bakan expertiz veya usta var mıdır? Şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bir bilen yok mudur?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dostum bu iş şans işi. otomatik arabaya kendin bakacaksın. tak tuk ses yapıyor mu - vites atarken gecikiyor mu?
    honda şanzımanları sağlamdır kolay kolay arıza yapmaz.
    ben bayramdan 2 gün önce şahsıma ait hiç sorunsuz skoda yeti 1.2 tsi dsg aracımı sattım. ekspertizde motor şanzıman sorunsuz çıktı. ertesi gün adam yolda kaldım şanzıman kavramaları gitmiş diye beni aradı. eksper de bi yere kadar yani.
  • Eksper dediğiniz arabanın boyasına bakar cihazla birde yağ kacaklarına bakar daha ilerisini söyleyen yada tam teşhisi koyan ben görmedim.Dyno testi yapar kafalarına göre motor yuzdesı verir yalan yanlış güvenilmez ben güvenmiyorum.

    Bir keresinde bir tanesiyle tartıstım.Eksper yetkilisi bana arabanın burası boyalı diyor.Bende evet bende biliyorum görüyorum boyalı oldugunu peki niye boyalı değişmişmi yoksa işlem mi yapılmıs diyorum.Onu biz bilemiyoruz diyor.Otoeksper maslak şubesinde oluyor.Alın paranızı cıkarın dedim arabayı insanları kandırmayın.Hiç birşey yaptıgınız yok size verdiğim paraya cihazı alır mikrona bende bakarım dedim.

    Alacagınız aracı mutlaka o markanın ustasına gösterin.

    otomatik aracta en basit yöntem geri vitese geçerken arabada hoplama zıplama geç alma yada böyle sanki 2 seferde gibi geçiyorsa masraf var demektir.Yolda giderken vites gecislerine bakın gaza tepkimesine bakın şanzımanın verdiginiz gaza tepkisine bakın arabayı dolduruyor mu yoksa gaza basmanıza ragmen sonradan gazı yiyorsa bakım ister.

    Ama bunları tabi ki işi bilen ustasına göstermek daha mantıklıdır.Dsg yada yarı otomatiklere bulasmamanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skuti61

    Eksper dediğiniz arabanın boyasına bakar cihazla birde yağ kacaklarına bakar daha ilerisini söyleyen yada tam teşhisi koyan ben görmedim.Dyno testi yapar kafalarına göre motor yuzdesı verir yalan yanlış güvenilmez ben güvenmiyorum.

    Bir keresinde bir tanesiyle tartıstım.Eksper yetkilisi bana arabanın burası boyalı diyor.Bende evet bende biliyorum görüyorum boyalı oldugunu peki niye boyalı değişmişmi yoksa işlem mi yapılmıs diyorum.Onu biz bilemiyoruz diyor.Otoeksper maslak şubesinde oluyor.Alın paranızı cıkarın dedim arabayı insanları kandırmayın.Hiç birşey yaptıgınız yok size verdiğim paraya cihazı alır mikrona bende bakarım dedim.

    Alacagınız aracı mutlaka o markanın ustasına gösterin.

    otomatik aracta en basit yöntem geri vitese geçerken arabada hoplama zıplama geç alma yada böyle sanki 2 seferde gibi geçiyorsa masraf var demektir.Yolda giderken vites gecislerine bakın gaza tepkimesine bakın şanzımanın verdiginiz gaza tepkisine bakın arabayı dolduruyor mu yoksa gaza basmanıza ragmen sonradan gazı yiyorsa bakım ister.

    Ama bunları tabi ki işi bilen ustasına göstermek daha mantıklıdır.Dsg yada yarı otomatiklere bulasmamanızı tavsiye ederim.
    dsg ve türevi çift kavrama şanzıman konusuna katılmakla beraber yarı otomatik konusuna katılmıyorum

    en çok tercih edilesi olan otomatik tür şanzıman yarı otomatiktir, ne çift kavramalar kadar hassas ve masraflıdır ne de tam otomatik benzeri şanzımanlar gibi performans törpülemez ve fazla yakmaz

    temelde zaten düz vitesli bir arabadan farkı olmayıp sadece vitesleri kontrol eden bir motor olmasından dolayı en doğru tercih yarı otomatik olacaktır, sadece vites geçişlerini hissettirir o kadar

    bir de otomatik aracı dynoya sokunca vitesleri düze çekip tek tek atarak hızlanmak lazım, ne kadar dip gaz yapılırsa yapılsın otomatik araçlar maksimum torkuna gelince vites atıyor ve dyno sonucunda aracın tork değeri fabrika değerinde çıksa da beygir gücü çok daha düşük çıkabiliyor
  • 2010 civarı alacaksanız ya japon yada bütcenize göre kore araçlarına yönelebilirsiniz hyundai ve kianın otomatikleri iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplariniz icin tesekkur ederim.



    Renault veya citroen marka fransiz otomatiklerinden dusunuyordum ben. Toyota veya hyundai dusunmuyordum. Ederinden fazlaya satildigi dusuncesindeyim.



    Gunde zaten en fazla 20km yapacagim. Yakit sarfiyati cok fazla beni etkilemez diye dusunuyorum.



    Ne yalan soyleyeyim, kafam karismadi desem yalan olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzımanı indirmedikten sonra ustanın da çok fazla anlayabileceği birşey olmaz ama en azından sizden daha tecrübeli olur. Önemli bir konu da tam otomatik şanzımanlar genelde yağını zamanında değiştirdiğiniz sürece sorun çıkarmaz dolayısıyla yağ değişimi geçmişini de sorgularsanız iyi olur. Bu açıdan yetkili servis bakımlı araç alırsanız avantajı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ali bey amca kullanıcısına yanıt
    Malesef baktıgınız araclar otomatik olarak en sıkıntılı araçlar.Şanzıman olarak sorun cıkartmasın istiyorsanız ucuz yollu honda bakın yok param var diyorsanız bmw mercedes bakın tekrar söylüyorum yarı otomatik almayın.Tam otomatik daha iyidir.

    Yarı otomaikte baskı balata değişir volant değişir.Tam otomatiklerde böyle bir sıkıntı yok.Artı olarak tam otomatikler daha konforudur.Yakıt olarak zaten otomatik her zaman fazla yakar.

    Fransızlara bulasmamanızı ısrarla tavsiye ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.