Şimdi Ara

Dünyanın ilk 7nm grafik yongası duyuruldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Üretim süreçleri konusunda son dönemde önemli ilerlemeler kaydedildi. Hem mobil hem masaüstü tarafta agresif bir politika izleniyor. Computex 2018 fuarında ilk kez 7nm ile üretilen bir grafik yongası testlere sokuldu.


     


    Vega 20 özellikleri


     


    AMD’nin yol haritasında olan 7nm sürecindeki Vega 20 grafik birimi fuarda ilk kez boy gösterdi ve sektörde ilk kez testlere sokuldu. Grafik kartı pazarında da bir ilk olan Vega 20 şimdilik oyunculara sunulmayacak.


     


    Ayrıca Bkz.Snapdragon 850 bilgisayarlar için geliyor

    Hali hazırda 14nm sürecinde üretilen Vega 10 çekirdeğinden 7nm sürecindeki Vega 20 çekirdeğine geçiş önemli bir gelişme anlamına geliyor. Aynı enerji tüketiminde yüzde 40 civarında bir performans artışı yakalamak mümkün.


     


    Henüz teknik detaylar yok ancak grafik biriminin 4096 Shader ünitesi barındırdığı tahmin ediliyor. Ayrıca 32GB HBM 2 bellek de mevcut. Bu kombinasyon ilk olarak yapay zeka sistemlerine yönelik Radeon Vega Instinct hızlandırıcısında kullanılacak. Zaten Vega 10 çekirdeği de ilk olarak bu hızlandırıcıda kullanılmıştı.


     


    Radeon Vega Instinct hızlandırıcısı hali hazırda örneklemeye başladı ve yıl sonunda müşterilere tedarik edilmesi bekleniyor. Oyunculara yönelik olarak ise Vega 20 mimarisini en erken gelecek yıl ortalarında görebileceğiz.


     







  • Baba bunlarda temizinden bir 300w yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Issızbiradam kullanıcısına yanıt
    Teknik olarak gerçek bir 7nm nod ufalması varsa, aynı çekirdek hızlarda şu anki vega kartlarından %50 daha az yakabilir. Ama temelde 7nm üretimin kabiliyetlerine bakmak lazım, nasıl performans ve güç tüketim iyileşmeler getiriyor vesaire.

    Benim merak ettiğim, Vega ilk çıktığında temelde bir GCN mimarisi olsa da birçok yeni şey de getirmişti. Bunun üzerine acaba mimari iyileştirmeler eklediler mi? En önemlisi öncül tarafındaki geometri çizim kabiliyetini arttırdılar mı?

    Dünyanın ilk 7nm grafik yongası duyuruldu




    Ayrıca hatırladığım kadarıyla, bir yerde (sürücü ayrıntıları gibi) 1.9 ghz rakamı geçiyordu.




  • Hocam sizde haklısınızda ama ilk vega mimarisi çıktığı zaman yok öyle dediler yok böyle dediler sonra fos çıktı gtx1080in gücünü yetişebilmek için bilmem kaç watt güç harçıyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Issızbiradam kullanıcısına yanıt
    Güç tüketimi açısından, AİB ortakların çok ciddi ihmalleri var. Gücü biraz kesince, çekirdek hızları daha stabil ve daha yüksek değerlere kavuşuyor. Saçma bir durum.

    O vaadler konusu zaten bir hayal kırıklığı yarattı. Geometri çizim darboğazını, olağan bir gpu kabiliyeti olan "Culling" yöntemiyle aşacaklarını düşündüm. Polaris kartlarında var. Ama bunu iki mimarisinde de oyun üreticilere bıraktıklarını açıkladılar, bir kaç ay önce.

    Aynı şekilde "rapid packed math"'ı da oyun programcılarına bıraktılar. Bir bakıma havlu attılar. Orta seviye ekran kartları dışında, tepe kartlarında yani rekabetçi değiller.

    Navi sonrası mimarisine kadar, AMD'nin tepe modellerinde rekabet edeceklerine pek ihtimal vermiyorum. Navi bir bakıma Ryzen gibi modüler bir üretim olacakmış. Nasıl olacak onu görüceğizç Çok fazla bu konuya girip uzatmak istemiyorum.

    Gcn mimarisi temelde konsollarla birlikte geliştirildi. Bu yüzden donanımın sabit olan konsollar ve iyi programlanmış low level api kullanan oyunlarda, iyi sonuçlar alıyor.

    Navi'den sonra ise yeni bir mimari geliyor, bunun geçen patenti haber oldu.http://www.freepatentsonline.com/20180121386.pdf

    Bu kartın bizim gibi tüketicilere gelip gelmemesi bile şüpheli, çıkmayacağına dair bilgiler var. İş için kullanılacak bir ekran kartı olarak son derece performanslı bir kart.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeviGerman -- 6 Haziran 2018; 23:26:4 >




  • LeviGerman kullanıcısına yanıt
    Çekirdekler aynı kalıyor bağlantı devrelerini küçültüyorlar. GF, hepsini kolay kurulumla zaman kazanmak için bu şekilde yapma kararı aldığını yönetici kurul başkanının söyleşisinde anandtech'e anlattı.
  • LeviGerman kullanıcısına yanıt
    Adamların işi değil, zaten yazılımcı iş düzeneğini oturtana kadar milyonları ortaya saçmak zorunda kalacak olduğundan kendi dedikleri yola ister istemez geleceklerine güveniyorlar. Zira, hesaplama izgesinden çizim izgesine göre daha verimli üçgen çıkartılıyormuş. Kare içine iki üçgen çizdirmiyorsun, karenin iki misli büyük üçgen çizdirip kenarlarını üçgenin ortasına çıkan ortaylardan aldırıyorsun, sonra üçgeni kareye kırpıyorsun; alan verisi önbellekte daha iyi etiketlenebildiği için ıskalamaların azaldığından bahsediliyor.
  • Başlığı ilk gördüğümde duyuran firmanın adı yazmadığına göre AMD yeni GPU duyurmuş olmalı diye girdim konuya, yanılmamışım.
  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarını kafamda ingilizceye çevirince anlıyorum, ne yazık ki Türkçe bu konularda çok fazla yazı yok. Aslında "culling"'in bir kaç yöntemi var ve aklıma gelen Oclussion, Frustrum culling fln fişman, sıfır boyutundaki geometrileri zaten api kendisi çıkarıyor olması lazım.

    Polaris'in Primitive Discard veya Vega'nın Draw Stream Binning teknolojisi aslında eski yöntemler, AMD sadece bunları iyi pazarladı (kartlarının ilanında).

    Ikı firma da bunları kullanıyor ama AMD ve Nvidia birbirinden çok daha farklı yollarla bunu yapıyor. Nvidia'nın her nesil atan cache aslında farkın nerede yattığına işaret ediyor (Vega da cache miktarını arttırdığını hatırlıyorum ve bir oyunda deferred rendering ile forward rendering iki firmanın kartlarında nasıl farklı sonuçlar aldığını hatırlıyorum, bu da nasıl farklı çalştıklarına işaret ediyor, öncül seviyede). Çok fazla ayrıntıya girmek istemiyorum , özetle Nvidia bandtwith miktarını azaltmaya ve işi programcılara bırakmadan çözmeyi seçtiler. AMD'nin yönteminde çok daha fazla programcı müdahalesi gerektiriyor.




  • Father Torque kullanıcısına yanıt
    Aslında mobile soc'larda prensipte 7nm kullanılıyor. Yani Soc değil de discrete gpu olarak ele alsak... neyse
  • Arkadaşlar amdnin son 1 yılda gpu alanında yapacağo gelişmeler sonraki yıllarda yapacağı gelişmelerden daha önemli.



    Son 1 yılda yapacağı bütün gelişmeler, ps5 in bütün donanım seviyesini belirleyecek. Ps5 donanım seviyesi hem konsol hemde pc dünyasındaki grafik seviyesini ileri çekecek.



    Amd işlemci işini halletti. Gpu işi ya ps5 donanımına yetişecek veya ne yazıkki en fazla 1-2 yılla ps5 donanımını pas geçecek buda ps5in daha zayıf donanımla çıkmasına sebep olacak.

    Bu arada %40 performans artışı yünede yeterli değil. Amdnin gpu bölümü yerinde sayıyor. Nvidia bunların yüzünden bizimle alay edip yeni seri çıkarmıyor. Adamlar çoktan volta mimarisini çıkaracaktı. Volta mimarisini çıkarmadığı gibi üstüne direk volta değil pascal ve volta arası melez bir gpu çıkaracak. Hepsinin nedeni gpu tarafında tüm zamanların en ezik halini yaşayan amdnin suçu.

    Ulan üretim teknolojisi yüzünden %40 performans artıyormuş. Sen hiçmi üstüne bir şey koyamıyorsun hiçmi mimariyi geliştiremiyorsun.

    Amdnin rekabete tekrar dahil olabilmesi için %100 performans artışı gerekiyor. O zaman intelin işlemci dünyasında düştüğü duruma nvidiada düşer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KalemKolik -- 7 Haziran 2018; 1:31:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LeviGerman kullanıcısına yanıt
    Aslında üstteki mesajıma sonradan ekleyecek olduğum halde buraya da yazayım, yöntemde yaratmış olduğu farka bakarsak bir kare için yarısı boyuttaki 2 üçgen yerine iki katı boyutunda üçgenler çekerek, hep geometri izgesinin önündeki bekleyen çizim sayısını dörtte birine düşürmekle alakalıdır herhalde diye düşünüyorum.
  • bunlarıda madencilere satarlar elimizde freesync monitör var kaldı.
  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Evet bu doğru, bununla birlikte (ya da bunu sağlayan olarak) Polaris kartlarından beri Primitive Discard dedikleri yöntemin yaptığı çok önemli bir şey daha var, (daha rey aşamasında mı demek lazım ?) vertex'e değer atfetmeden render pipeline'a sokmadan "atmak". Yani bu Culling işlemin de öncesi. Lakin bu teknoloji sürücü aşamasında devre dışı( daha doğrusu, oyun programcısı tarafından kullanılması lazım gerek). Anladığım kadarıyla AMD oyunlar için kapatmış bunları. Artık çok (oc ile) çok bug yarattığı söyleniyor ve/veya collesion detection hesaplamalarını mı bozuyor, çok fazla şey söyleniyor.

    Siggraph 2017'de sunumda bu özelliğin açık olduğunda, eski gcn mimarilerin asla altından kalkamayacağı çok sayıda geomety hesaplamalarında yeni kartların başarılı olduklarını gördüğümü hatırlıyorum. Bu olmadan döngü başı polaris vega, hawaii gibi döngü başı dört çizim kabiliyeti değişmedi. Hani 11 (2.4x) doğrudan bu discard ve culling yöntemlerinden ibaret.

    Ama şu da var, hem Nvidia hem de AMD, misal tıbbi hesaplamalarında bu özellikleri sürücü düzeyinde kapatıyorlar. Nvidia bunu masaüstü kartlarında yapıyor AMD ise her kartında (çünkü temelde pro ve consumer diye ayrıştırılmış kartı yok zaten).


    Ek; 500 milyon dolarlık soru, Nvidia nasıl daha başarılı bir geometri çizim motoruna sahip, hangi mimari farkla bunu elde ediyor? Açıklayabilirsen çok sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeviGerman -- 7 Haziran 2018; 2:46:50 >




  • Yeni mimarı yoksa bi halt çıkmaz bu 7nm işinden, Rx Vega 64 320w güç tüketiyor, aynı performansta optimizasyon, şu bu derken %40'ı %50 yapsak hala 240w güç çeker, GTX 1080 hali hazırda 180w ile yapıyor aynı işi, w/performans oranında Nvidia'ya göre hala çok çok geride ki Nvidia da yeni seriyle 10xx serisinden daha iyi hale getirecektir w/performans oranını.

  • Piyasada ciddi kart acligi varken nvdia yeni seri cikartmiyor. Amd de ne yaptigi belli degil. Geldigimiz duruma bak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı enerji tüketimi ve %40 artış :/

    Elimizde 14nm x kartı var. 100 fps veriyor GPU 120w kadar enerji tüketiyor.

    Elimizde 7nm 1,4x değerinde kart var ve 140 fps ile gpu yine 120w kadar tüketiyor.

    Kastedilen buysa böyle bir nm sıçramasına yakışmamış bence zira zaten AMD enerji tüketiminde biraz sıkıntılı.

    Eğer enerji tüketimi tüm karta yönelik ise hadi bir nebze anlayabilirim. Eğer %40 ile kastedilen 100 fps iken yeni kartın verdiği değer 250fps ise zaten amenna :) Efsane artış derim ama imkansız geliyor ne hikmetse. Neyse sağlık olsun.

  • demeki yakında nvidia gtx1100 serisi geliyor:)

  • St Batuhan kullanıcısına yanıt
    Enerji tüketimi problem değil. Verimlilik arttığında karttan ısı değil FPS çıkacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powerring

    Enerji tüketimi problem değil. Verimlilik arttığında karttan ısı değil FPS çıkacak.
    Sorguladığım da verimlilik zaten. Nerede o verimlilik. 7nm ye geçip de hala yeterli düzeyde bir verimlilik görememek var gözümde. Zira Nvidia boş oturmuyordur bunca süre arka tarafta.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.