Şimdi Ara

Honda jazz vs Mitsubushi colt tercihi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
2.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar maksimum 34 bin TL ile otomatik araç bakıyorum. Tercihlerim jazz ve colt.

    Otomatik model Jazz (elite) ve colt (invite) arasından hangisini önerirsiniz?



  • Fiyatları esit jazz ve colt arasinda colt jazzdan en az 3 yas genctir.



    Coltun jazz a artisi motor gucu, jazz in colta artisi bagaj hacmidir.



    Tuketimleri 3 asagi 5 yukari aynidir.



    Ic hacimleride ayni zaten.



    Ben genc olani alirdim.
  • 3 sene, 70bin km 2011 Colt kullandım. Almadan önce ben de o iki araba arasında kalmıştım. Jazz gereksiz pahalı, Colt ise f-p oranı yüksek bir araba.



    Aklınızda soru varsa yardımcı olabilirim.
  • o fiyat bandında pek jazz kalmadı bence. colt mercedes ile ortak üretim bi araç. içi de gayet ferah. sanırım jazz dan daha temiz colt bulabilirsin ama 2. eli biraz sıkıntı olabilir.
  • Jazz ağır basar, öncelikle Colt yarı otomatik şanzımana sahip olduğu için kullanımı Jazz'ın tam otomatik CVT şanzımanına göre daha keyifsiz ve tahmin edilemezdir. Sadece bu bile seçim için bence yeterli bir sebep iken, bagaj ve iç mekanının daha geniş olması, daha bilindik , servisi ve ustası daha bol , satması daha kolay bir araç olması da eklenince şahsım adına Colt almak için bir sebep kalmazdı
  • 34'e jazz zor bulunur.
  • Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.



    Tercih olarak Jazz bende de biraz daha ağır basan taraf oluyor ama iki aracıda hiç kullanmadığımdan tavsiye almam şart oldu.



    Yakit tüketimi ıkiside aynı gibi , az da olsa bagaj olarak jazz, şanziman ikisininde övülüyor v.s.



    Arada Honda city modelinede bakıyorum, onunda aracın şekli haric olumsuz bir yorumu göremedim.
  • 40 yap bütçeyi 34 e manuel bile bulamam biraz piyasa analizi yapın lütfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Jazz ağır basar, öncelikle Colt yarı otomatik şanzımana sahip olduğu için kullanımı Jazz'ın tam otomatik CVT şanzımanına göre daha keyifsiz ve tahmin edilemezdir. Sadece bu bile seçim için bence yeterli bir sebep iken, bagaj ve iç mekanının daha geniş olması, daha bilindik , servisi ve ustası daha bol , satması daha kolay bir araç olması da eklenince şahsım adına Colt almak için bir sebep kalmazdı
    Colt kullandiniz mi? Ben 9 sene kullandim, tek kavramalarin en basarilisi colttur. Getrag sanziman vardir bozulsa bozulsa aktiator robotu bozulur baski balatasi manuelle aynidir, o yastaki km deki cvt sanziman nasil bakilmistir yag degisimleri aksatilmismidir bilinemez, yag degisimi atlandiysa cvt saatli bombadir.



    Su an cvt kullanıyorum evet vites gecisi filan yok su gibi akiyor ama surus zevkide ayni derecede eksik.



    Coltta 6 dan 4 e iki parmak hareketiyle dusup ivmelenmek cok zevkli bir seydi mesela.



    Keyfe gelirsek colt asfalt faresidir, jazz ise performans acisindan zayiftir. Ic mekanlari aynidir binip kontrol edebilirsiniz.



    Colt adac istatistiklerine gore satista olduğu yillarin çoğunluğunda avrupada en az ariza cikaran arac olmuştur. Servise işiniz cok dusmez ki mitsu yetkili servisleri bile gayet uygundur diger yetkili servislere gore.



    Bu fiyata alacağınız jazz rn az 3 yas ve 50-60bin km yasli ve eski olacaktir.



    Bi 2.elde buyuk bir fark.



    Donanım olarakta colt invite =jazz elite- sunrooftur.



    Hayirli gunler




  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Çok sayıda aracım oldu, ayrıca işimden dolayı da belki yüzlerce farklı araç test ettim. Bunun bana en büyük artısı sanırım objektiflik olmuştur. O yüzden iki aracı Türkiye şartlarına göre kıyaslar isek Jazz tercih edilmesi gereken modeldir. Eğer Japonya'da olsak acaba derdim ama bu piyasada Jazz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Çok sayıda aracım oldu, ayrıca işimden dolayı da belki yüzlerce farklı araç test ettim. Bunun bana en büyük artısı sanırım objektiflik olmuştur. O yüzden iki aracı Türkiye şartlarına göre kıyaslar isek Jazz tercih edilmesi gereken modeldir. Eğer Japonya'da olsak acaba derdim ama bu piyasada Jazz
    Valla ben iki sanzimanida kullanmis biri olarak tek kavrama ikinci elde daha guvenlidir cvt den. Hele soz konusu 10-12 yasindaki arabalarsa.



    Oyle yuzlerce araba kullanmama da gerek yok bunu bilmek icin.



    Hayirli gunler
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    peki, size ne desek de Colt ve Attrage'dan iyi olması imkansız sanırım. Bilgileriniz ile mutluluklar ve hayırlı günler dilerim.
  • şu an halihazırda colt kullanıyorum. bende ikisi arasında kalıp coltu tercih etmiştim. tavsiye ederim
  • ŞAnzımana girersek 100 kişiye sorun 90 tanesi CVT 'yi tercih edecektir. Anket yapmakta özgürsünüz Ha 10 kişi AMT dediği için size göre yine o daha iyi olacaktır, ondan şüphem yok.@tasshelhoff
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • colt'un fiyat performans oranı daha yüksek. Jazza oranla daha uyguna daha düşük km ve daha modeli yüksek olarak bulunabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    ŞAnzımana girersek 100 kişiye sorun 90 tanesi CVT 'yi tercih edecektir. Anket yapmakta özgürsünüz Ha 10 kişi AMT dediği için size göre yine o daha iyi olacaktır, ondan şüphem yok.@tasshelhoff
    12 yasinda cvt sanzimani tercih edecek bu isten anlamiyordur. Ha babanizin arabasidir bakimlarini siz yaptirmissinizdir, 60-80 binde bir cvt sivisinin degistigine kesin bir sekilde eminsinizdir o ayri mesele.



    Tek kavrama daha sorunsuz olacaktir bu yas ve km de.



    Hayirli gunler
  • Merhaba,

    Bu iki araç da bence sınıfının en mantıklılarından.

    2 yıl kadar 2008 Jazz Elite CVT kullanmıştım. Çok memnun kalmıştık.

    Colt'u da test etmiştim.

    34 bin TL'lik bütçe ile alacağınız Jazz'ın sıkıntısız olma ihtimalinin çok düşük olacağını düşünüyorum.

    Ancak ve ancak ilk sahibinden ya da önceki kullanıcılarını tanıyor olduğunuz ve bakımlarının ve şanzıman yağı değişiminin aksatılmamış olduğunu bildiğiniz bir araç alınmalı. Kilometresi de muhtemelen yüksek olacaktır ama çoğu Japon ve Kore aracında olduğu gibi bakımları düzenli yapılmışsa yüksek kilometre olayı, bakımları atlanmış ve/veya kilometresi düşürülmüş bir araçtan bence her durumda daha iyidir.

    Gelelim Colt'a: Jazz'a göre en az birkaç model yılı yüksek ve kilometresi de çok daha düşük bir araç bulma ihtimaliniz daha fazla olsa gerek.

    İşin bir de vites kısmı var tabii.

    Teknik olarak vites geçişi olmadığı için kağıt üstünde ya da ilk izlenim olarak CVT şanzıman tek kavrama robotize şanzımanlara göre çok daha rafine ve konforlu sürüş tecrübesi yaşatmakta haliyle.

    Forumdan uzak kaldığım zaman içinde motosikletlere daha fazla zaman ayırır oldum ve ilk motorum PCX (CVT)'ten sonra aldığım tüm motorlarım zincir aktarmalı oldu.

    Muhtemelen bir daha skuter almam zira neredeyse hiç sesi çıkmayan motor ve (kendi kullanımım için) ruhsuz bulduğum CVT beni skuter olayından bir miktar soğuttu.

    Diğer yandan, vitese sıklıkla müdahale etmekten ve yerine göre boşa almaktan hoşlandığım için daha eğlenceli bulduğum tek kavrama robotize şanzımanlar aynı zamanda nispeten basit yapıları ve aktarmada minimum kayıp yaşattığı için düz vites tadında (ve sorunsuzluğunda) bir kullanım tecrübesi yaşatıyorlar. Hatta düz vites ama debriyaja basma angaryası olmayan bir düz vites. Işıklarda tıpkı düz vitesli bir araç gibi vites boşa alınırsa, yokuşta kalkışta el freninden destek alınırsa(?) ve ideal devirde vites geçişleri sağlamak adına vitese manuel olarak müdahale edilirse çok uzun süreler baskı balata sorunu yaşatmayacak bir sistem bunlar ve son 5-6 yıldır bu sistemleri çok da mantıklı bulduğumu itiraf etmeliyim.

    Şimdi emin olamadım ama Colt AMT'de yokuş kalkış desteği var ise çok kral olur.

    Örnek olarak 2009-2011 Jazz'lar i-shift yani robotize tek kavrama olarak satıldı ülkemizde ve onlarda hill holder yani yokuş kalkış desteği mevcuttu. 2012'de tekrardan CVT olarak üretilen Jazz'larda yurtdışında hillholder var iken ülkemizde satılan versiyonlarda bu donanım mevcut değildi. O yüzden Colt Amt'de hill holder var ise iyi olur demeye getirdim zira distribütörlerin ne yapacağı belli olmuyor.

    Özet: Otomobile uzak birisiyseniz, sadece binip giderim diyorsanız CVT size daha uygun olabilir. Ancak alacağınız Jazz'ın bakımlarının yapıldığından ve de özellikle de şanzıman yağının doğru vasıfta bir şanzıman yağıyla ve zamanında değiştirildiğinden emin olun. Ama otomobiller biraz olsun hobiniz falan ise, bu otomobili kendiniz kullanacaksanız ve Colt'u sadece şanzımanından dolayı eleyecekseniz bence bir daha düşünün.

    Ancak aracı eşiniz kullanacaksa, bulunduğunuz şehirde veya çevre illerde Mitsubishi servisi mevcut değil ise (internetten aradığınız neredeyse tüm parçaları bulabilirsiniz ama yine de yazayım dedim), güzergahınız çok inişli çıkışlıysa ve araçta yokuş kalkış desteği yoksa (araştıramadım kusura bakmayın) belki de başka bir araç bakmalısınız.

    Kolay gelsin.




  • anyhill kullanıcısına yanıt
    Jazz, Colt'tan daha geniş değil. Colt'un arka diz ve baş mesafesi w212 E Serisi'nden daha iyi. Jazz daha genişse eğer s kasayla falan yarışıyor olması gerekir.



    Ayrıca AMT şanzıman manuel modda CVT'den daha zevkli olduğu için sırf şanzıman için Jazz alınır diyerek bilgi kirliliği oluşurmuşsunuz.
  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Colt'ta hill holder yok malesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SayınOzi

    Colt'ta hill holder yok malesef.
    O zaman 150 bin km'de ve orjinal baskı balatasıyla bize hizmet eden 2008 Yaris 1.3 MMT aracımızda yaptığımız gibi yokuş kalkışlarda el freni yardımıyla kalkılacak. Yine de özellikle eşlerin kullanımı için bu donanım keşke olsaydı diyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.