Şimdi Ara

Neden 1.6 - 1.4 - 1.3 - 1.2

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'de bi çok araçlar hatta neredeyse hepsi 1.6 ve altındaki araçlardan oluşturuyor. Bu motorlar neden 1.6 ve altında üretimde oluyor. Firmalar neden 1600 CC ve altındaki motorları üretiyorlar.

    İkinci soru neden Türkiye'de 1.6 ve altı motorların vergileri daha uygun oluyor diğerlerine göre. Kim neden bu vergileri böyle düzenliyor. Emisyon değerlerini falan hesaba katmıyorum vergide zaten o hak getire.



  • devleti suçlayabilirsin direkt. motor hacmine göre ötv ve mtv uyguluyorlar, 1.6 %60 ötv limiitinin üst sınırı, bir üste giren araçlar 2 katı ötv çıkarıyor. 1.6 ile 2.0 motora sahip araçlar arasında gerçek anlamda iki katı fark var.



    tabi devletimiz uyandı artık motor gücü de vergi dilimlerdirmesine girecek.



    normalde ötv yoksa araçlar arasında pek bir fiyat farkı yok 1.6 ile 2.0 arasında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski yonetici tuzak bir konu acmis. Konudan ceza kokusu aliyorum.



    Bence nedeni su eskiden araclarin verimi baya kotuydu otomatikse sanziman baya torpuluyordu ve emisyon adina zarari anlasilmiyordu. Bu yuzden 3000-5000-6000 motorlu arabalar cikti verim dusse de sonucta 5000 motordan atiyorum 200 beygir o zaman icin buyuk basari. E simdi bakiyorsun 1.4 motordan 180 beygir aliniyor. Ayrica rakibinin 3000 motoruna sen 2000 motorunla kafa tutup daha iyi yakit performansi sunuyorsan seni tercih ederlee boyle boyle motor hacimleri de dusmus olabilir. Ayrica petrol krizleri de 2000 motor asagisina yonelmeye mecbur etti insanlariz Ancak emisyon olsun yakit tuketimi olsun artik motor hacimleri dusuyor. Eski nesildeki yuksek hacimlinin performans degeri yakalaniyor ama bu sefer de ömür dusuyor. Yani bugunun motorlarinda sorunlar daha cabuk basliyor dusuk hacimden yuksek guc almak icin kimyasal tepkimeleri iyilestirmenin yaninda motorun sikistirma orani da artmali bu da parcayi cabuk yoruyor.

    Bunlarin hepsi bir yana ulkemiz icin tek onemli konu vergidir. Emisyon falan kimsenin umrunda degil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 24 Mayıs 2018; 16:58:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmişte motorların tamamı benzinli atmosferik besleme iken (turbo dizel dahi yaygın değil ve dizel alternatif bir yakıt olarak görülüyorken), bu hacim kapasiteleri Avrupa ve Türkiye pazarında/yollarında günlük kullanım için yeterli görülüyordu. Genelde, 1.1-1.2lt 55-60hp, 1.3lt 65hp, 1.4 70hp, 1.6lt 90hp gibiydi araçlar. Bir çok avrupa ülkesinde de 1.6lt (İngilterede 1.8lt) limit olarak kabul edilir, onun üzerinde yol vergileri ciddi artardı, yani bu hacim seviyeleri geçmiş alışkanlıklardan geliyor.

    Her ülke için farklıdır ama 90larda çoğu avrupa ülkesi motor hacmine dayalı vergi sistemini terketti. Bunun yerine egzoz emisyonu ve araç fiyatı baz alındı, Almanya'da yaşayan arkadaşlar düzeltir, orada hala ufak bir hacime dayalı ekstra vergilendirme vardı ama son dönemde değişti mi bilmiyorum. En son da italya terketti sanıyorum motor hacmini dayalı sistemi. Günümüzde turbo araçlar yaygınlaştıktan sonra zaten hiçbir anlamı yok, Türkiye'nin 2010'larda yeni bir vergi politikası geliştirip c02 bazlı sisteme dönmesi gerekiyordu hatta Mehmet şimşek döneminde bütçe tasarısında vardı ama sonra büyük ihtimal sağlam vergi toplamaya devam etmeden beceremeyeceklerini anlayıp, sistemi oluşturamayıp salladılar. Şimdi E sınıfında 1.6lt motorlar yayılmaya başlayınca yok Hp gücüne göre vergi ekleyecez, yok engelli adama 200bin tl limit diye sağına soluna yama yaparak düzeltmeye çalışıyorlar.
  • 20 bin mesajı hangi ülkede yazdında bunları soruyorsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    20 bin mesajı hangi ülkede yazdında bunları soruyorsun
    Senin 1.2 daçyandan bahsediyor ver cebabı hadi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o ufak kaputlara 1.8 2.0lt motor koysan tamiri zor olur.
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Düşük hacimle beraber yeni bir emisyon sıkıntısı başladı. Hacimlerin tekrar arttığını görebiliriz önümüzdeki süreçte.
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    Bu da güzel bir bakış açısı Haksız sayılmazsınız
  • Sadece Turkiye degil Avrupa'da da aynisi; cunku is goruyor. Ayrica emisyon testlerinde buyuk katkisi var. 2 litrelik bir motorun testten rahat gecmesi 1.0 motora gore daha zor. Haliyle ureticiler de dusuk hacimli motorlara yoneliyorlar. Aracin motorunun 1.0, 1.2, 1.3, 1.4, 1.6 olmasina degil isinizi gorup gormedigine bakarsaniz kafaniz daha rahat eder.

    Yoksa ust limitin sonu yok. 1.8, 2.0. 2.2, 3.0 vs. diye gidiyor.

    Gelisen turbo teknolojisi ile HP ve TORK yonunden de yeterli seviyeye geldigi icin ureticiler de dusuk hacimli motorlara yoneldiler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Düşük hacimle beraber yeni bir emisyon sıkıntısı başladı. Hacimlerin tekrar arttığını görebiliriz önümüzdeki süreçte.
    Hacimleri düşüren de 70'teki petrol sıkıntısı ve emisyon değil mi ? Yani kısır döngü gibi bir şey oluyor. Neden 1.4-1.6 üretiyorsunuz ? Emisyon yüzünden. Neden emisyon sıkıntısı başladı ? Düşük hacim yüzünden.

    Eğer biz bu kafayla gidersek hacimlerin artması yine büyük sorun olacaktır. Bizde emisyonu takan yok ki. Burada mesela herkes VW ile dalga geçiyor sahtekar diyor ama emisyon skandalından önce kim umursuyordu ki ?

    Daha bugüne kadar o arabayı almam emisyonu yüksek diyen 1 kişi duymadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 24 Mayıs 2018; 20:16:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    20 bin mesajı hangi ülkede yazdında bunları soruyorsun
    20.000 mesajı burda yaptım merak etmeyin. Yani siz yokken ben bUrada yazı. Ama mesaj sayısıyla sorduğum sorunun hiç bir alakası yok. Sırf post kasmak için yorum olsun diye yazılmış bir yorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Eski yonetici tuzak bir konu acmis. Konudan ceza kokusu aliyorum.



    Bence nedeni su eskiden araclarin verimi baya kotuydu otomatikse sanziman baya torpuluyordu ve emisyon adina zarari anlasilmiyordu. Bu yuzden 3000-5000-6000 motorlu arabalar cikti verim dusse de sonucta 5000 motordan atiyorum 200 beygir o zaman icin buyuk basari. E simdi bakiyorsun 1.4 motordan 180 beygir aliniyor. Ayrica rakibinin 3000 motoruna sen 2000 motorunla kafa tutup daha iyi yakit performansi sunuyorsan seni tercih ederlee boyle boyle motor hacimleri de dusmus olabilir. Ayrica petrol krizleri de 2000 motor asagisina yonelmeye mecbur etti insanlariz Ancak emisyon olsun yakit tuketimi olsun artik motor hacimleri dusuyor. Eski nesildeki yuksek hacimlinin performans degeri yakalaniyor ama bu sefer de ömür dusuyor. Yani bugunun motorlarinda sorunlar daha cabuk basliyor dusuk hacimden yuksek guc almak icin kimyasal tepkimeleri iyilestirmenin yaninda motorun sikistirma orani da artmali bu da parcayi cabuk yoruyor.

    Bunlarin hepsi bir yana ulkemiz icin tek onemli konu vergidir. Emisyon falan kimsenin umrunda degil
    Yöneticilikle veya yöneticilerle herhangi bir bağlantım yok. Yöneticiler kendisi takip ederler zaten sıkıntı olduğunda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Yöneticilikle veya yöneticilerle herhangi bir bağlantım yok. Yöneticiler kendisi takip ederler zaten sıkıntı olduğunda

    Alıntıları Göster
    Şöyle bir şey var bazı mesajları kafalarına göre siyasi mesajdan dolayı uyarı ile cezalandırıyorlar. Gerçi artık artan benzin olsun kasko sigorta olsun siyasi mesaj olmadan bir şey yazılmıyor haklı olarak.

    Dedim sizin konuya direk böyle yazsam hooop yöneticilerin çevirmesine yakalanmayalım
  • Ünal kullanıcısına yanıt
    hep öyle olur.işine gelmeyince pos kasmak içindir ya dış güçler yapmıştır.siz hiç kendinize bakmayın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Senin 1.2 daçyandan bahsediyor ver cebabı hadi

    Alıntıları Göster
    Daçia konu oldugu zaman cevap veremiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynen ne desin ki çöpe farklı bi isim bulamıyor ki bulsa diyecek :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    aynen ne desin ki çöpe farklı bi isim bulamıyor ki bulsa diyecek :D
    Ferrari konusunda dacya diyen bir kisi herseyi bulabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    20.000 mesajı burda yaptım merak etmeyin. Yani siz yokken ben bUrada yazı. Ama mesaj sayısıyla sorduğum sorunun hiç bir alakası yok. Sırf post kasmak için yorum olsun diye yazılmış bir yorum.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşın mesajı gayet güzel. Soruyu üye kimliğinden bağımsız düşündüğünde gerçekten ülkeye veya otomobillere yeni aşina olan birinin sorusu gibi kulağa geliyor. Hafif hiciv de var. Mis.



    Siz daha piyasada yokken bu forumda böyle sivri mesajlar yine vardı ve insanlar hemen alinmazdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.