Şimdi Ara

Evga RMA dan gelen kart oyunun 5.dakikasında bozuldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
1.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar, yaklaşık 1.5 aylık rma sürecim oldu ve donanımhaber'den bir sürü kullanıcı ile iletişime geçip tecrübelerinden yararlandım. önceki kartın nasıl yandığından ve rma sürecinin süresinden ziyade beni en çok yıkan olay yeni gelen ekran kartının oyunun yaklaşık 5. dakikasında bozulması oldu. pcie express slotu bozuk olabilir diye diğer slota taktım ancak yine de aynı bozulmalar devam etti. arkadaşımla haberleşmeye çalışıyorum son bir kez de onun sisteminde çalıştırmak ve bozulma oluyor mu görmek tabii ki en iyisi olacak.

    RMA dan gelen yeni ekran kartı : Evga 1060 sc 6gb
    Gönderdiğim kart : Evga 970 ftw 2.0acx

    youtube'a sorunu açıkca gösterebildiğim video yükledim linki:https://www.youtube.com/watch?v=96uqCy00jJ8

    Evga RMA dan gelen kart oyunun 5.dakikasında bozuldu

    Evga RMA dan gelen kart oyunun 5.dakikasında bozuldu


    evga forumda konu açtım ancak 8 saatlik bir zamandan beri bir tane yetkili gelip konu hakkında yorum yapmadı, ayrıca evga takımına konu hakkında mailler attım ve service ticket'i oluşturdum cevap vermelerini bekliyorum.

    1.5 ay rma dan gelmesini bekledim, 160 tl gümrük vergisi ve 90 lira ptt ile gönderim masrafı yaptım ve karşılığında 5 dakika bile dayanamayan ekran kartı sahibi oldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoomKing -- 18 Mayıs 2018; 13:20:5 >







  • rmadan gelen kartlar refurbished mi acaba demeden edemiyorum. Yoksa sıfır alınıp 5.dk'da yanan bir kart pek görmedim. Psu'dan alakalı bir sorun olabilir mi karta zarar verecek cinsten bir şey acaba

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bellekler sorunlu gibi ama yinede sen başka bir sistemde dene sorunun senden kaynaklanmadığına emin ol.

    EVGA, maxwel zamanaları gerçek sıfır kart gönderirdi o zaman ülkemizde rma'yı suistimal eden çok kişi oldu bu nedenle artık rma kapsamında ülkemize gönderilen çoğu refurbished ürün.
  • _AsDeRf_ _ kullanıcısına yanıt
    Kart gelmeden 1 gün önce eski ekran kartımı takıp yük altında psu’nun güç değerlerini forumdan bir arkadaşla beraber yaptık. 12 volt çıkışlarında hem molex hem pcie çıkışlarının ikisi de yük altında 12.12 volt değerinin altına ve 12.18 değerinin üstüne çıkmadı ayrıca 5 volt değerleri de 5.06 ile 5.08 değerleri arasında kaldı. Önceki kartıma molex ile güç veriyordum. Yeni gelen karta ise pcie ile güç verdim. Psu güç değerleri ortada ki bunlar yük altı değerleri tabii ki eski ekran kartı ile ne kadar yüke giriyor o ayrı ancak çok fark edeceğini zannetmiyorum. Boştayken de 12 volt çıkışları 12.16 ile 12.20 arasındaydı.





    Bence de kartın 5 dakikada yanması pek muhtemel değil ancak, kartın şuanki durumuna ne kadar yanmış diyebiliriz ? Sorun ramlari ile alakalı gibi duruyor bana göre. Tabii ki daha bilgili ve tecrübeli kullanıcılar benden daha iyi bilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçmiş olsun.Sizin RMA işlemlerinin astarı yüzünden pahalıya gelecek gibi duruyor. Sistemde başka bir problem olabilir mi acaba?

    Elinizdeki kartı bir de başka makinede deneyin.

    Muhtemelen RMA'dan gönderilen kart da refurbished olabilir.
  • No Way Out kullanıcısına yanıt
    Öncelikle yanıtınız için teşekkür ederim. Şuanda arkadaşım ile irtibata geçmeye çalışıyorum, yanıt verdiğinde gidip kartı deneyeceğim. Olmazsa eski kasama format atıp kartı onda da deneyebilirim ancak tek psu sahibiyim bu da ne kadar doğru bir sonuç verir bilemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oup59 kullanıcısına yanıt
    Yanıtınız için teşekkür ederim. 2 pcie slotunda denedim ikisinde de aynı hata ile karşılaştım ancak iki slot arasında farkettiğim bir fark vardı. Şöyle ki ; eski ekran kartımı kullandığım pcie slotu işlemciye en yakın olan slot, yeni kartı da ilk burada çalıştırdım. Ayrıca eski ekran kartımı da aynı şekilde bu slotta çalıştırıyordum. Bozulmalar meydana gelince ddu ile kartın sürücülerini silip tekrar yükledim ancak sorun devam etti. 2. Pcie slotuna taktığımda ise sanki bilgisayarda sürücü yokmuşcasına bilgisayar düşük çözünürlükte açıldı ancak sorun devam etti.



    Fark ettiğim diğer bir durum ise ilk çalıştırdığında bozulma olmadan 10 15 dakika kadar masaüstünde hiçbir sorun yoktu oyuna girdim ve yaklaşık 5. Dakikasında sorun oldu ve yeniden başlattım. Ancak her yeniden başlatmamda bozulmalar daha hızlı olmaya başladı en son ise videodaki gibi bilgisayar açıldığı anda bozulmaları yapmaya başladı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • DoomKing kullanıcısına yanıt
    Resimlerden gözüktüğü kadarıyla RMA ile gelen kartta donanımsal bir sorun var gibi duruyor.

    Konuyu Evga'ya iletip bence bu sefer RMA yerine ücret iadesi talep etmeyi de deneyebilirsiniz.

    Amazon'dan vs. alındı ise belki fatura bedelini Evga'dan alınacak bir rapor doğrultusunda Amazon karta iade eder.
  • oup59 kullanıcısına yanıt
    videoyu izlemediyseniz izlemenizi öneririm her şey daha belirgin olarak gözüküyor.

    kartı amazondan aldım ancak 2.5 yıl oldu. amazon hala bu işe karışır mı bilmiyorum ancak ücret iadesi bir yere kadar mantıklı çünkü kartın fiyatı 350 dolardı ve vergilerle birlikte 430 civarına denk geldi bana , şimdi de rma için harcadığım 250 tl'lik bir mevzu var. güncel kurdan hesapladığımda 1270 tl elime geçecek, bu fiyata 1050ti var. tekrar tamir görmüş kart göndereceklerse para iadesi almak mantıklı ancak açılmamış kapalı kutu kart gönderirlerse kartı seçmek bence daha mantıklı gibi.
  • DoomKing kullanıcısına yanıt
    Videoaya da bakayım. Ücret iadesi işi Türkiye'deki gibi olabilir. Vatandan aldığınız ürüne markanın yetkili servisi iade raporu verince ücret iadesi/hediye çekini Vatan veriyor gibi. Sizin durumda Evga-Amazon ikilisi olacak.

    Rakamsal olarak artısı/eksisi ayrı bir değerlendirme. Olası bir ücret iadesinde fatura bedeli mi yoksa bedel+gümrük+kargo ücreti mi iade edilir konusu da bu değerlendirmeye dahil olur. Şimdiye kadar yapılan masraf da eklenince dediğiniz gibi işin tadı kaçıyor.


    Eğer servis raporu üzerine Amazon'dan 430 USD değerinde bir hediye çeki falan alırsanız zaten istediğiniz GTX 1060 6GB modelini sıfır olarak Amazon'dan alırsınız.

    Tekrar RMA işini Evga ile iyice netleştirmeniz gerekiyor. Elinizdeki 2.ye arızalı gelen kartın da gönderim ve gümrük masrafları da eklenince sırf RMA için 500TL cepten gitmiş olacak.

    Bence Evga ile konuşup durumu anlatın. Bu durumu telafi etmelerini talep edin.

    Bir de gümrük ücretini orjinal fatura bedelinin TL karşılığı üzerinden mi kestiler? Size gönderilen değişim kartında bedel gösterir bir belge/fatura var mıydı?

    Yanlış bilmiyorsam Evga değişim ürünü gönderirken (gümrüksüz geçeceği garanti olmasa da ) kutu üzerine bu hususu belirtiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oup59 -- 18 Mayıs 2018; 14:51:56 >




  • oup59 kullanıcısına yanıt
    sanırım seçilmesi gereken 2 durum var, ilki dediğiniz gibi para iadesi üzerinden gitmek, ikincisi ise biraz sert çıkıp 0 bir kart göndertmek ve aynı zamanda yeni bir rma için para ödememek.

    iki durumda aynı anda veya birbiri arkasına yapılabilir mi biraz evga forum araştırmasıyla görebiliriz sanırım. şuanda bana deseler ki;

    özür dileriz ancak tekrar bir rma açmanız gerekiyor diye, açıkcası bu en kötü senaryo olur. çünkü bir önceki gibi 250+ tl daha vermek zorunda kalırız ki o durumda kartı göndermelerine gerek yok hediye ederim. 500 tl den fazla parayı havaya savurmakla aynı şey çünkü yaptığım iş. dediğim gibi ya 0 ürün yollayacaklar ya da toplam fatura üzerinden para iadesi almaya çalışacağım.


    yeni gönderdikleri kartın evga'da ki fiyatı 300 dolar ancak ups bana faturalandırılmasının 200 dolar olduğunu söyledi ve %18 i 36 dolar civarı bir gümrük vergisi çıktı.




  • DoomKing kullanıcısına yanıt
    Bence para iadesi üzerinden gidin ve ilk alımdaki tüm masraflar dahil (Amazon faturası vardır sonuçta) Amazon üzerinden karta iade veya hediye çeki talep edin. Elinizdeki bozuk kartı geri gönderirken en kötü onun kargo masrafı çıkar.

    Hem Evga hem de Amazon müşteri memnuniyeti yüksek firmalar. Talebinizi ilettikten sonra sizin avantajınıza olacak şekilde bir çözüm üreteceklerdir.
  • oup59 kullanıcısına yanıt
    eğer dediğiniz gibi herşey dahil olarak(gümrük, kargo ve kartın fiyatı) iade edilebiliyorsa ki bu 420 dolara denk geliyor. hiç uğraşmadan yeni bir 1060 alacak para çıkıyor ancak bence sadece kartın fiyatını vermek isteyeceklerdir.

    amazon gerçekten müşteri memnuniyeti yüksek bir firma aynı şekilde logitech(türkiye logitech dahil değil) de çok iyi firma ancak ben nedense evga da bu memnuniyeti göremedim. umarım talebimi yerine getirmek için çaba sarf ederler.
  • DoomKing kullanıcısına yanıt
    Bence siz durumu güzelce anlatın ve 2.ye mağdur olduğunuzu vurgulayın. Evga da genel de iyidir. Sizin RMA biraz şansız olmuş.
  • Ben EVGA'nın müşteri memnuniyetine önem veren bir firma olduğunu düşünmüyorum. Neden bu kadar övülüyor onu da anlamış değilim. Benim 3 ay boyunca tek yetkili EVGA distribütörü olan Vektron tarafından mağdur olmama göz yumdular. Güç kaynağını karşı ödemeli olarak size yollayım değiştirin dedim ona da yok dediler. Vektron ile iletişime geçin dedim sallamadılar. İlk seri Pascal kartlar kronik sorun nedeniyle patır patır patladı hâlâ satmaya devam ediyorlar. RMA'ya yollanan kartları kullanılmış tamir görmüş kartlarla değiştiriyorlar. Nedir bu EVGA sevdası insanlarda bir anlatın da bilelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -dehşet- -- 18 Mayıs 2018; 15:23:42 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • oup59 kullanıcısına yanıt
    hocam araya haftasonu girdi, şuanda yanıt verebilirler ancak ne gelen var ne giden. haftaya yanıt geldiğinde size geri dönüş yapacağım. hocam benim rma'mın böyle olacağı belliydi, en başından beri tek fanlı model yollamayın kargoyu geri çekin diye yalvardım, adamlardan tık ses çıkmadı. iyi olan firmalar niye ise bende hiç iyi sonuçları olmuyor.

    teşekkür ederim ilginiz için.
  • -dehşet- kullanıcısına yanıt
    hocam sanırım öyle bir zamana denk geldik ki evga anlattıkları evga değil bambaşka bir firma olmuş, size vektron ile konuşmanızı söyleyip işin içinden çıkmışlar, olmaması gerekiyordu ama yapmışlar. bende ise yazdıklarımın çoğunu dikkate almadılar, defalarca söyledim ;service ticketleriniz robot gibi otomatik yanıt veriyor, sorduğum soruyu çok az açıp konuyu kapatıyor. forum deseniz aynı, haftalarca gümrüğe birşey yapamıyoruz dediler, ellerine ulaştı yaptıklarına bakın 5 dakikada çöktü kart. müşteri memnuniyetine önem veren firma olsan, o kartı tamir etmiş bile olsan, adam akıllı test edersin öyle gönderirsin. şimdi ben en kötü seneryo olarak 1.5 ay daha beklemek ve 250 tl daha para vermek zorunda mıyım ?

    5 10 veya 15 20 olayda müşteri memnuniyetini yerine getirdi diye, iyi firma olunmuyor maalesef.
  • DoomKing kullanıcısına yanıt
    Firmalar bence ülke tabanlı müşteri profilleme yapıyor. Bizim durumumuz da ortada. Ben daha önceden PSU kablosu için iletişime geçmiştim. Hemen aksiyon almışlardı. Ekran kartı için işlem yaptıranlara da hızlı geri dönüş olmuştu. Firma kendisini bozmuştur orası ayrı konu. Zamanla büyük firmalar da kötüye gidebiliyor.

    Çoğu durumda arada biraz fiyat farkı da olsa ben Türkiye garantili ürünleri tercih ediyorum. Ama bunda temel etken bizim servislerin ve yetkili dağıtıcıların daha iyi olması değil tabi ki :)

    Sizin yaşadığınız gibi donanım arızalandığında yurt dışı RMA işleminde gümrük ücreti, gönderi ücreti vs. derken aradaki fiyat farkı kapanıyor.

    Türkiye'den alım yaptığımda en fazla biraz daha fazla süre bekleyip donanım değişimi veya ücret iadesini alıyorum.

    Şimdiye kadar garantiden iPhone 5 ve 6, Sapphire HD7950 ve Gigabyte RX570 için işlem yaptırdım veya iade aldım.

    Elektronik cihaz sonuçta. Sorun olursa oluyor. Yeri geliyor bozulsun da değiştireyim artık diye bakıyor insan.

    Umarım bu işlemi daha fazla masrafa girmeden gönlünüze göre tamamlarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oup59 -- 18 Mayıs 2018; 16:4:20 >




  • -dehşet- kullanıcısına yanıt
    Benim ve çevremdekilerin Evga tecrübesi olumlu yönde oldu ama hiç birisi babamızın firması değil. Kötü yönleri de elbette ki vardır.

    Mesela forumda çoğu kişinin kötülediği Nanokatalog sitesinden de alışverişlerimiz oluyor.

    2-3 ay önce garantiden RMA yaptırdık.

    Tüm işlemler onlar tarafından yürütüldüğünden bize hiçbir masraf (yurt içi ve yurt dışı gönderimler, gümrük vs.)yansımadı.

    Ürün alındığı zaman da Amazon ile denk bir fiyata alınmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oup59 -- 18 Mayıs 2018; 16:8:10 >
  • oup59 kullanıcısına yanıt
    bu vakitten sonra yurtdışı alışverişlerimde diğer parçalara göre daha hızlı bozulabilen ve yıpranan ürün alırken 1 kez daha düşünürüm. evga forumda moderatör buldum şimdi, konuyu evga'ya gönderdi. umarım iyi bir sonuç çıkar, hiç sanmıyorum ama.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.