Şimdi Ara

Yokuşta Yarım Debriyaj ile Beklerken Motor Neden Stop Etmez?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
2.241
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Malumunuz yarım debriyaj yaparak düz yolda azar azar ilerlemek mümkün. Yokuş yukarı beklerken yarım debriyaj yapıldığında araba hareketsiz kalıyor(eğer 200+ tork yoksa) ve stop da etmiyor.

    Merak ettiğim nokta, yokuşta beklerken, motor yarım debriyajda tam olarak olmasa da tekerlekler ile bağlantıda. Tekerlekler de dönmüyorken motor nasıl rölanti devrini koruyabiliyor?



  • motora benzın gıdıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydınayhan

    motora benzın gıdıyor
    Motor yakıt alıyor dönüş yapıyor oraya kadar tamam, ama şanzıman ile motor da bağlantıda bir kavrama gerçekleştiği için. Tekerlekler bu sırada sabitken nasıl stop etmediğini merak ediyorum.
  • düz yerde yarım debrıyaj bellı bır ıtme kuvvetı verıyor.yokusta ıse ıtme vede arkadan cekme kuvvetlerı dengede kalıyor o yuzden arac sabıt
    kavrama noktasını az gectıgı zaten duz yerdede yokustada stop eder bu yuzden gaz takvıyesı gerekıyor.teknık olayı bılmem muhendıslık okumak lazım ama teorıde bolca testım oldu
    hatta yokusta el frensız hem fren hem gaza topukla basıp kaydırmadan kaldırıp yokusta ıkı arac arası dar olsada sokarım
  • Tekerlek dönmüyor ama baskı plakası (motor ile tekerlekler arasındaki bağlantı) dönüyor, tam birleşmediği için birbirine sürtüyor, kinetik enerji ısıya çeviriliyor. Sonuçta da baskı balata ömrü azalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Armin van Buuren* -- 5 Mayıs 2018; 17:48:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Tekerlek dönmüyor ama baskı plakası (motor ile tekerlekler arasındaki bağlantı) dönüyor, tam birleşmediği için birbirine sürtüyor, kinetik enerji ısıya çeviriliyor. Sonuçta da baskı balata ömrü azalıyor.
    debrıyajı kokleyıp tutarkende plaka bıtıyor dıyorlar hıc basmıcan debrıyaja,kırmızıda beklerken mesela
  • Yarım debriyajda tam bir kavrama yok çünkü. O yüzden aynı devirde dönmek zorunda değiller, volan debriyaj balatasını sıyırarak motor devrinde dönmeye devam ediyor. Birbirine sürtünüyorlar diğer bir deyişle. Uzun süre bu durumda kalınırsa balata bu sürtünme ve sıyırmadan ötürü aşırı ısınır ve yanık kokusu gelir.



    Bu sürtünme düz yolda aracı yavaşça ilerletmeye yeterli iken yokuşta yeterli gelmeyebilir, bu nedenle sabit durabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 5 Mayıs 2018; 19:13:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydınayhan

    debrıyajı kokleyıp tutarkende plaka bıtıyor dıyorlar hıc basmıcan debrıyaja,kırmızıda beklerken mesela

    Alıntıları Göster
    Baskı plakası, baskı balataya göre çok dayanıklıdır. Genelde formu çok bozulmaz. Yarım debriyaj ise bundan kat kat kötü bir durum.
  • Adı üstünde yarım debriyajda bekliyorsunuz hocam yani 100% kavramadığı için stop etmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuş yukarı yarı debriyaj beklemeyi kim bulduysa ustaları seven bir insan sanırım. Yarı debriyaj bekleme mi yapılır yahu
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Tamamiyle milli servet israfı hocam,lastik yakmakla aynı şey benim gözümde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sony Specialist -- 5 Mayıs 2018; 21:36:31 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.