Şimdi Ara

2. EL ÜRÜNDE TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ - BİLGİLENDİRME !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
1
Favori
8.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese yardımcı olabileceğini düşündüğüm THH sürecimi buradan sizlerle paylaşmak istiyorum.
    Eğer 2. el ürününüzde THH yoluna gidecekseniz, okumanız sizin için faydalı olacaktır.
    İlçe THH ne yaptığım, lehime sonuçlanan ve hiç bir sıkıntı yaşamadan bitirdiğim başvuru sürecim aşağıda yazdığım gibi ilerledi.


    Yaşadığım sorun: 2 aylıkken 2. el olarak Acer marka bir notebook satın aldım. 3 ay kullanımımdan sonra HDD arızası ile servise yolladım. (Sms İnfocomm) 12 gün sonra tamir edip yolladılar. Tabi ben yine oyunlarımı, dosyalarımı yükledim ve kullanmaya başladım. Aradan 1 ay kadar daha zaman geçti ve bazı oyunlarda donma sorunu başladı. Isınma ile alakalı sandım ama donacak derecede ısınan bir cihaz değil. Sonra HDD test ettim ve bad sector olayı olduğunu gördüm. Tekrar servise yolladım. Bu sefer 19 gün sonra tamirden geldi. Daha gelir gelmez hemen HDD test ettim bir de ne göreyim ? HDD de yine bad sector var. Hiç bir şey yüklemedim ve o sinirle hemen THH ye gidip bilgi istedim. Verdikleri bilgi;

    ÖNEMLİ:

    Tekrar servise yollamamın gereksiz olduğunu ve bunun benim insiyatifimde olduğunu söylediler. (Cihazımda ayrıca SSD disk olduğu için ben yollamadım. Sadece HDD olsaydı kullanamayacağım için yollardım.)

    Servisin veya aldığınız yerin, değişim/iade talep edebilmeniz için 'ilk bir ay içinde arızalanırsa, 1 sene içinde aynı arızadan 3 defa verirse, 1 sene içinde farklı arızadan 4 defa olursa' diye vazgeçirmeye çalışmalarına aldırış etmeyin. Bu işin 1 ayının, 6 ayının, 1 senesinin olmadığı ve sadece bir kez arıza yapması halinde bile başvurumun kabul olabileceğini söylediler. Tabi benim cihazda 3 defa arıza olduğu için 90% lehime sonuçlanacağı sinyalini de aldım.

    Cihaz 2. el olduğu için fatura sahibinden kimlik fotokopili bir yazı almam gerektiğini söylediler. Aksi taktirde sonuçlandığında fatura sahibi değişim/iade yapabilir.
    Fatura sahibi arkadaşı zor da olsa ikna ettim. Hazırladığım sözleşmeye imzasını, arka sayfasına da kimlik fotokopisini ve yine imzasını aldım. Bu sözleşme sayesinde evinize gelecek kararda fatura sahibinin yanı sıra sizin isminizde olacak. (Tabi her THH aynı mı bilmiyorum. Bana gelen kararda söylediğim gibi)

    Sözleşme şöyle;

    quote:

    Adıma faturası düzenlenmiş ....... marka .....model ve seri numaralı ürünü .......tarihinde satın alıp ...... tarihinde ......T.C numaralı, ....... isimli arkadaşa bedelini alıp teslim ettim. Buna göre faturadaki ürünü servise yollama yetkisi, tüketici hakem heyetine başvurma yetkisi, değişim olacaksa yeni cihazı alma yetkisi, iade olacaksa ücreti alma yetkisi, iade banka ile olacaksa IBAN verme yetkisi tamamen bedelini alıp teslim ettiğim kişiye aittir.


    Tabi bunu kendinize göre detaylandırabilirsiniz...

    Sonra gerekli belgelere sözleşmeyi de ekleyip 19 Şubat 2018 tarihinde başvurumu başlattım. (Dilekçede markayı değil, satın aldığınız yeri şikayet edeceksiniz.)
    Size 1 ay içinde karar belgesi gelecek deselerde, bu çok daha uzun sürebiliyor. Belki daha erken gelenler olmuştur ama siz yine de 2-3 ay diye kurun kendinizi.

    THH sürecinin tarihleri ve internet sitesinden aldığım süreç tarihlerinin resmi;

    Başvuru tarihim 19 ŞUBAT 2018

    26.02.2018 - Savunması istendi.
    16.03.2018 - Savunması geldi.
    29.03.2018 - Gündeme alındı.
    30.03.2018 - Karara bağlandı.
    02.05.2018 - Karar teslim edildi.




    2. EL ÜRÜNDE TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ - BİLGİLENDİRME !



    Görüldüğü gibi yaklaşık 1,5 ay sonra karara bağlandı ve karara bağlandıktan 1 ay sonra bu gün itibari ile (02 Mayıs 2018) karar elime geçti.
    Şimdi buna itiraz ederler, 15 gün itiraz süreleri var, asıl zorlu süreç şimdi başlıyor derken....
    Karar daha bu gün sabah geldi ve öğleden sonra da Vatan bilgisayardan mesaj geldi.




    2. EL ÜRÜNDE TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ - BİLGİLENDİRME !



    Ben baya bir şanslıydım. İnşallah siz de benim kadar şanslı süreç yaşar, hatta inşallah THH ne başvuracak duruma hiç düşmezsiniz...



    EDİT (ÖNEMLİ): Maalesef Vatan bilgisayar satıcıdan alınan sözleşme/talimat olayına aldırış etmiyor. Fatura sahibinin mağazaya gelip onların gözü önünde banka dilekçesi vermesini gerekiyor. Fatura sahibi mağazada benim İBAN numarama yatırmalarına dair dilekçe verdi ve 1 hafta sonra fatura tutarı hesabıma yattı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Şem-i Ruhsar -- 28 Mayıs 2018; 9:54:1 >







  • sanırım aynı sorunu yaşayacağım. lakin hakem heyeti kararı sizin adınıza değil miydi ? bununla icraya verebilirdiniz vatanı. çok önceden vatanla böyle bir şey yaşadım. bana çek teklif ettiler. hatta tutardan biraz daha fazla. yani amaç para vermemek değil.parayı kasalarından çıkartmamak :) Şimdi benzer sorunu hb. ile yaşıyorum. 20 günlük cihaz değişim yapmayız diyorlar. Fatura başkasının adına bakalım nolacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtax

    sanırım aynı sorunu yaşayacağım. lakin hakem heyeti kararı sizin adınıza değil miydi ? bununla icraya verebilirdiniz vatanı. çok önceden vatanla böyle bir şey yaşadım. bana çek teklif ettiler. hatta tutardan biraz daha fazla. yani amaç para vermemek değil.parayı kasalarından çıkartmamak :) Şimdi benzer sorunu hb. ile yaşıyorum. 20 günlük cihaz değişim yapmayız diyorlar. Fatura başkasının adına bakalım nolacak.
    Fatura adınıza değilse sıkıntılı süreç başlıyor demektir. THH fatura sahibinin imzalı kimlik fotokopisini ve sattığına dair belge isteyebilir.



    Sonuç başvuru sahibi adına çıksada, Vatan fatura sahibini istiyor. Ben fatura sahibinden imzalı ve hatta arkasında kimlik fotokopisi bulunan sözleşme almıştım. Buna rağmen Vatan fatura sahibini istedi.

    HB nasıl yapar bilmiyorum. Muhtemelen kendilerini garantiye almak için aynı yolu izlerler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şem-i Ruhsar kullanıcısına yanıt
    İkiside var hocam hiç biri sorun değil. Bu kaçıncı hakem heyeti kararım bende unuttum cidden. Ama firmalar usanmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtax

    İkiside var hocam hiç biri sorun değil. Bu kaçıncı hakem heyeti kararım bende unuttum cidden. Ama firmalar usanmıyor.
    Aynen hocam. Sözde kendilerini garantiye alıyorlar. ((:

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar benim başıma da benzer bir durum geldi 17.01.2022 tarihinde tamron lens satın aldım facebook üzerinden lens elime ulaştığında hata verdi sonra hata tekrarlayınca iade etmek istediğimi söyledim bendeyken sorun yoktu diyip işin içinden sıyrılıyor mesajlar vb kanıtlar duruyor iban transferinde ürün ismide yazıyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.