Şimdi Ara

Basınca koltuğa yapıştıran, klimayı açınca gidişi değişmeyen bir araba istiyorum.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tek isteğim bu.

    Not: Bir fakir



  • Bütçe
  • bende sessiz sakin bir iş ortamı ve hayat istiyorum fakat hayırlısı be gülüm
  • Ya vitekli capon mucizesini alacaksın ya da bol v'li alman tankını başka alırsan çömlek patlar ben sana diyim.
  • Toyota Land Cruiser v8 4.5D ben de bunu almayi düşünüyordum.



    Not: Bir fakir ingiliz vatandaşi.
  • 2,0 dizel krüyz
  • Ne kadar fakirsiniz Hocam ?
  • 25-30 bin liraya alacağınız 2.0 Turbo bir Volvo istediğinizi verecektir. Olmadı T4 alınır binilir.
  • 1.5 DCi beyaz Fluence şirketpack
  • Vectra gt.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Goodcuğum bu volvo motorlu 2.0 140 hp laguna 1 ler var. Bunlar hakkında ne düşünüyorsun ? Yakıt olarak içer mi ? Km de ne yakar ?

    Full paketleri uygun fiyatlara bulunuyor da. Yedek parçaları bu motorların pahalı mı ?

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-1999-laguna-rxt-konusan-paket-en-dolusu-560897776/detay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Goodcuğum bu volvo motorlu 2.0 140 hp laguna 1 ler var. Bunlar hakkında ne düşünüyorsun ? Yakıt olarak içer mi ? Km de ne yakar ?

    Full paketleri uygun fiyatlara bulunuyor da. Yedek parçaları bu motorların pahalı mı ?

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-1999-laguna-rxt-konusan-paket-en-dolusu-560897776/detay
    Laguna olarak kullanmadım ama S40 olarak 2.0 motor öldürmez de güldürmez de. Rampa, klima, yük hissetmez, boşken nasılsa öyle hissettirir. Alt devirleri cansız sayılmaz. Yakıt olarak 10 litre karma tüketim diyebilirim. Şehir içi 12 şehirler arası 8 litre LPG gördüğüm oldu. Şehir içinde en ekstrem senaryoda 17 litre gördüm.

    Motorun yedek parçasına gelince pahalı ama sorunsuz. Mesela bir ateşleme bobini 250 liraydı 2 tane bobin vardı, bir takım bobin 200 bin km götürmüştü. Öyle söyleyeyim. Aracın üstünde orijinal hortum kelepçeleri duruyor bende.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    12 litre ise tamamdır birde yedek parça pahalıysa koşar adım kaçıyorum sağolasın en iyisi eski arabalarda 1.6 hacmin üzerine çıkmamak

    benzin 6.50 tl ye geliyor birde bu gaza geçene kadar ocağıma incir ağacı diker
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Şehir içinde hangi atmosferik eski araba olsa 9-10 litreden aşağı yakmaz ki zaten.

    Eski yüksek hacimlilerin de şöyle bir albenisi var, vergileri düşük. Çoğu zaman yakıt farkı, yeni araçlara göre vergi azlığından geri alınabiliyor.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Bizim 2009 1.2 16v 75 hp reno symbol 6.8 litre yakıyor şu zamanda çok iyi rakam. Hadi tüpte de 8 litre de,laguna 2.0 rxt en kötü tüpte 13-14 litreyi görürmüş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 2 Mayıs 2018; 21:3:46 >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Ama şimdi 2.0 motor ile 1.2 bir değil hocam Arada bayağı bir beygir ve tork farkı ve bir de araçtan kaynaklı ağırlık farkı falan var. Ne kadar ekmek o kadar köfte

    Hocamınkisi yine az, bende aynı aracın 1.8 tam otomatiği var. Yoğun trafikli şehir içinde 12-13 litre "benzin" yakıyor, az trafik varsa 9-10 litre falan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Ama şimdi 2.0 motor ile 1.2 bir değil hocam Arada bayağı bir beygir ve tork farkı ve bir de araçtan kaynaklı ağırlık farkı falan var. Ne kadar ekmek o kadar köfte

    Hocamınkisi yine az, bende aynı aracın 1.8 tam otomatiği var. Yoğun trafikli şehir içinde 12-13 litre "benzin" yakıyor, az trafik varsa 9-10 litre falan.
    Üstat şimdi 30 litre LPG alıyordu araç, şehir içinde 250-260 kilometre yapıyordu. O da 12 litre falan yapıyor. Ama benim kullanımım gerçekten çok karışık bir kullanım. Normalde 2000 devri görünce vites büyütür, arabayı çeyrek gazla 'akıtırım' ki aynı aracın 97 model 2.0 otomatiğini kullandım onda da şanzıman patır patır vites büyütüyordu. Ama şöyle bir huyum da var, yeri geldi mi 4000-5000 devri de görürüm. Haliyle gerçek bir tüketim oluyor benim değer.

    Uzun yola gelince, 100-110'u pek geçmiyorum, benim manuel şanzıman biraz kısa oranlı kalıyor, 3000 devri görüyor araba. Benim için de psikolojik sınır oluyor. Aslında 80-90 gideceğim yolda sıkılmam ama, araba güçlü olunca ister istemez o hızlarda kalmıyor, 5. vites az bir gazla bile 100'ü görüyor. Yani ayakla 90 ve altı bir hızı tutturmak gerçekten zor, belki hız sabitleyicisi olsa 80-90 ile gidip inanılmaz tüketimler elde edebilirim. Ama şu anda hızı 100-110'da sabitlemek daha kolay geliyor.

    Son olarak, 1.4 Polo'dan geçtim S40'a, 1.4 Polo da 75 beygirdi ve boş araba için gayet yeterliydi. Tam torkunu 3800 devirde verdiği için 5. vites 80 ile giderken dahi gaza canlı bir tepki almak mümkündü ve bu araba da 3000 devirde 110 yapıyordu. Ve o hızla giderken gaza basınca 5. viteste bile araba kafa kaldıryordu ancak arabada 3-4 kişi varsa veya klima açıksa araba cidden ölüyordu. Devirlenme çok isteksizleşiyordu, 4000 devirden 5000 devire gelmesi bile (Ki motorun en güçlü olduğu yerler) hani böyle son hıza dayanırsınız da araba 'yolu buldukça' gider ya aynı öyle hissettiriyordu. Bilhassa klima açıkken kalkış yapmak için okkalı bir ara gazı gerekiyordu. 2.0 arabada ise bunların hiç birisi yok. Klima açık mı değil mi anlaşılmıyor (Cidden anlaşılmıyor), 5 kişi yüklü araba dik bir yokuşu 2. vites 1000 devirden toparlıyor ya da 3. vites 1000 devirle girdiğim dikçe bir yokuşu 1500 devire toparlayarak çıkabiliyor. Bunlar deneme için yaptığım şeylerdi ama sonuç itibarı ile büyük motor cidden araba kullanmayı rahatlatıyor. 2.0 motor böyleyse Amerikanlarda kullanılan 5-6 litre motorlar nasıldır merak ediyorum. Toplam güçleri 200-250 beygir civarı bile olsa kullanımı epey rahattır herhalde.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Kafamın bir köşesinde bir S80 4.4 v8 var . İlk alış fiyatları çok fazla değil ama aldıktan sonra yakıtı en son düşüneceğim şey olur herhalde, en yaşlı halinde bile bayağı bir MTV'si var.
    Motor bloğu bakımından pek sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum, volvo tasarlayıp yamaha'ya ürettirmiş. v8 alıp binenler de arabanın bakımlarına özen gösteren insanlar olur. Kayış derdi yok, zincirli. Yurt dışında 400 bin+ km sıkıntısız görenler var.
    Yine, v8 volvo alan adam "sahibinden" tabiriyle full+full almış olur, yani bayağı bayağı ömürlük bir araba. Small overlap testi falan da var, o açıdan da kafa rahat.

    Ama gel gelelim mesela bir bobin değişecek olsa, 8x250 hoop 2000 liracık gitti

    Hayaller işte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Kafamın bir köşesinde bir S80 4.4 v8 var . İlk alış fiyatları çok fazla değil ama aldıktan sonra yakıtı en son düşüneceğim şey olur herhalde, en yaşlı halinde bile bayağı bir MTV'si var.
    Motor bloğu bakımından pek sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum, volvo tasarlayıp yamaha'ya ürettirmiş. v8 alıp binenler de arabanın bakımlarına özen gösteren insanlar olur. Kayış derdi yok, zincirli. Yurt dışında 400 bin+ km sıkıntısız görenler var.
    Yine, v8 volvo alan adam "sahibinden" tabiriyle full+full almış olur, yani bayağı bayağı ömürlük bir araba. Small overlap testi falan da var, o açıdan da kafa rahat.

    Ama gel gelelim mesela bir bobin değişecek olsa, 8x250 hoop 2000 liracık gitti

    Hayaller işte
    Hocam 2 sene kadar önce maddi durumum da görece iyiyken 2006 model bir S60 2.3 T5'e heves etmiştim. Çok temiz bir tane de bulmuştum hatta ama aynı dönemde Kanada'da yaşayan arkadaşım 1999 model 540i (286 Bg v8) arabayı 2000 dolara alınca içimden gelmedi o arabaya o paraları vermek.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Valla yurtdışına bakarsak şu an bizimkileri bile yakmak lazım. Adam 900 sterline gırtlağına kadar dolu (cc, koltuk ısıtma kule gergisi falan ne ararsan var) t4 denk getirmiş alayım mı diye soruyor yabancı forumda Hadi birim fiyat, asgari ücret falan onları geçtim doğrudan 5.8 ile çarpınca bile 5300 lira yapıyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.