Şimdi Ara

SUV araçlar neden kalıbının arabası değil ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
3.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Saçma gelebilir ama demek istediğim şu. Arabaya bakıyorsun dışarıdan heybetli falan. İçine biniyorsun bi numara yok. Bagaja bakıyorsun yine küçük. Ben de SUV sevdasına kapılıp qashqai makyajlı kasa aldım. bagaj ufak , arka koltuklar çok dar geliyor.

    Nissan Qashqai nin içi kesinlikle Nissan Note dan daha dar. Özellikle diz mesafesi qashqai nin abartısız 1,5 katı var. Hani bu dingil mesafesi olayı nerede ? nerde bu mesafe çok merak ediyorum.

    Fort Kuga içine oturuyorsun focus ile turneo ticari araç işe hiçbir fark hissedilmiyor.

    Seat leon a oturuyorum arkadası daha geniş qashqai den. 308 e bakıyorsun 208 ile aynı.

    Mitsubsihi attrage bakıyorsun Suv ları geçtim D segment araçlar kadar geniş.

    Bu firmalar neden iç hacmi düşünmez ? Kıssadan hisse araçların dışına değil içine bakmak lazım. Görünüşe ve hava atmaya bakmamak lazım.



  • SUV lar genelde büyük ama crossover araçlar ziyan. Şişirilmiş ve yükseltilmiş B segmenti araçlar oluyor. Hatta bazı B segmenti ve genel olarak C segmenti araçlar daha geniş oluyor onlardan.

    Bizim milletin araba seçmesinde gerçekçi bir durum genellikle görülmez, şöyle ki:

    Crossover tamamen yüksek araç algısı ve "yeni evli beyaz yaka" tatmini. Bir de çocuğu olur, anne-baba refleksiyle hareket etme çabası tabi. Hemen B segmenti aracını satar, böyük araba lazımdır, crossover'a geçer. Daha büyük zanneder ama alakası yoktur. Zamanla bagajı verimli doldurmayı öğrenir, o yüzden küçük gelmemeye başlar. Ekstradan ağırlığı da yanında yakıt tüketimi olarak taşır. Hayırlı olsun.

    Bunun bir de sedan versiyonu var. Aile arabası diye focus sedan alır. Bagajı küçük. Bagaj lazımsa stationwagon al dersin. Yok der. İki kişilik aile kurulur, araba olarak sedan alınır. Hiçbir zaman kullanmayacağı ekstra şasi ağırlığını yanında taşır. Sonra yakıt tüketiminden şikayet edilir.

    Ya da sedanda başka bir olay var. Liftback kasa alınmaz, sedan alınır. Bagajın o en uç noktasına eşya konması için bagajın içine doğru şeyyapmak gerekir Üşenilir ve girilmez oralara. Sonra bagaj küçük gelir.

    Geniş aile olunur, 7 koltuklu MPV alınmaz, gider doblo alınır. İki kişiyi de bagaja oturtarak seyahat ettirir. Sonra biri gelir arkadan çarpar, o arkadaki iki kişi de anında rahmetli olur.


    "Kıssadan hisse araçların dışına değil içine bakmak lazım. Görünüşe ve hava atmaya bakmamak lazım." Bu dediğinizi kimse yapmaz. Hele hava atmama kısmını kimseler yapmaz.

    Bugün 2012 jazzın bagajı 400 litre, 2006 mitsubishi colt'un bagajı tam 500 litredir. Sorsanız küçük araba muamelesi görürler. Hangi C segmenti hatchbackte 500 litre bagaj var söylesinler bana ? Sedanların bile çoğunda yok. Arka süspansiyonu bağımsız golfün bagajı 380 litre, güncel civic hatchback'in 420 litre, 2009 kasa hatchbackin 450 litre.
    Asx sahibiyim. Tamamen yüksek oturuş ve ferah iç mekan için aldım normal otomobillerde yere gömülmeyi sevmiyorum. Arka hacmi yine bir astra olsun focus olsun bunlara göre geniş, boğuluyorum astra focusun arkasında fanus gibi kavam tavana değiyor. Bagaj olarak yükleme eşiği yüksekliği ve ileri eğilerek sokuşturmak yerine düz zeminli yükleme eşiği düşük genişliği ortalama üstü bir bagaja sahibim. Yakıt olarak herhangi bir c segment sedandan aşırı fazla yakmaz belki birkaç modelden biraz daha fazla yakıyordur. Sırf yakıt olayı için daha heybetli olmasına rağmen ix35 ve sportage almadım resmen yok ediyorlar yakıtı. Yol tutuş olarak da yine ortalama bir sedandan çok farklı değil, daha iyi yol tutan focus vb. modeller vardır belki ama süspansiyonları biraz sert olduğu için yol tutuşu çok kötü değil tabii bu konfora az da olsa yansıyor o da çok bir problem olmuyor d segment konforu beklemiyorum ne bekliyorsam onu veriyor. Performans olarak belki bir turbolu 140 beygir astra değil ama atmosferik mivec(vtec ile aynı teknoloji) şehir içi düşük devir yakıt tasarrufu uzun yolda perf. istersem yüksek devir işimi görüyor zaten fazla da basacak insan bu arabayı almaz, benim gittiğim hız 100-110'dur ortalama. Yani kısacası herkes yok zengin gözükmek için alıyorlar yok çok yakıyor yok bilmem ne giydirmiş ama benim bu aracı alma sebeplerim bunlar ve çok memnunum aldığıma ön yargılı olmamak lazım herkesin beklentileri aynı olmuyor. Konuya ilişkin QQ hiç kullanmadım ama aracımın arka koltuklardaki yaşam alanından memnunum çoğu c segmenr sedan/hb otomobilden iyi olduğuna eminim. Ek olarak şu an piyasayı bilmiyorum ama 2013 yılında 1.6 invite asx yaklaşık olarak 1.2 comfortline jetta'ya tekabül ediyordu yani fazla para vermedim herhangi bir c segmenti araçtan.
  • Qasqai dediğiniz araç SUV olmadığı için olabilir mi? Türkiyede SUV diye satılan araçların %90'ı yükseltilmiş hatchback otomobilden farksız.
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 18 Nisan 2021; 18:49:56 >
  • qashqai suv değil yalnız. crossover. türkiye'de çok yanlış kalıplar kullanılıyor. suv dediğim araçlar nissan patfhinder'dır, mitsubishi pajero'dur. qq, tiguan, juke, asx, tucson bunlar hep crossover.
  • Onlar SUV değil ki . C segment araçların büyük versiyonları
  • Zamanında biz de suv denilen araç arayışında idik. İlk baktığımız qq idi ama bagaj 400 litre anında eledik. Daha sonra ülkeye ateca giriş yaptı bakmaya gittik. 510 litre bagaj arka epey geniş. Yani bu QQ ya öz. Bsuv denilen segmentte bile daha fazla bagaj hacmi var.
  • Büyük görünümlerini algı ile yapıyorlar. Çoğu kişi bu araçları yüksek sanıyor ancak çok yüksek araçlar değil. Yüksek algısını cam hizasıni omuz çizgisinde tutarak başarıyorlar. Dikine yükselen ön panjur, şişik çamurluklar, iç ambiyansi katleden daracık camlar ile kapı hizasi yüksek tasarlanarak şişik ve cüsseli araç havası veriliyor.



    Bunun en bariz örneği Opel Mokka. İsteyen gider aracın arkasına oturur ve anında ne demek istediğimi anlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Jip, cip demek de pek uygun değil. Yıllar önce Amerika'nın yaptığı filmlerde jeep marka arabalardan dolayı insanlarda böyle bir algı oluştu. Jip bir markanın adıdır. Arazi aracı diyeceğim ancak bu arabalar daha çok şehir içinde kullanılıyor. Diğer söylediğiniz şeylere katılıyorum.
  • Suv olarak sehir icin sevdigim kodiaq tir a6 sasi kullaniyor sonra forester gelir ama forester dahada arazi icin digerleri bunlardan kucuk tiguan felan xxtrail de iyi gibi
  • Bagaj hacimleri;

    B sınıfı crossland x 410 lt

    C sınıfı Qashqai 401 lt




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi auto_man -- 1 Mayıs 2018; 4:4:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musetea

    ...
    + Subaru Forester.
  • SUV lar genelde büyük ama crossover araçlar ziyan. Şişirilmiş ve yükseltilmiş B segmenti araçlar oluyor. Hatta bazı B segmenti ve genel olarak C segmenti araçlar daha geniş oluyor onlardan.

    Bizim milletin araba seçmesinde gerçekçi bir durum genellikle görülmez, şöyle ki:

    Crossover tamamen yüksek araç algısı ve "yeni evli beyaz yaka" tatmini. Bir de çocuğu olur, anne-baba refleksiyle hareket etme çabası tabi. Hemen B segmenti aracını satar, böyük araba lazımdır, crossover'a geçer. Daha büyük zanneder ama alakası yoktur. Zamanla bagajı verimli doldurmayı öğrenir, o yüzden küçük gelmemeye başlar. Ekstradan ağırlığı da yanında yakıt tüketimi olarak taşır. Hayırlı olsun.

    Bunun bir de sedan versiyonu var. Aile arabası diye focus sedan alır. Bagajı küçük. Bagaj lazımsa stationwagon al dersin. Yok der. İki kişilik aile kurulur, araba olarak sedan alınır. Hiçbir zaman kullanmayacağı ekstra şasi ağırlığını yanında taşır. Sonra yakıt tüketiminden şikayet edilir.

    Ya da sedanda başka bir olay var. Liftback kasa alınmaz, sedan alınır. Bagajın o en uç noktasına eşya konması için bagajın içine doğru şeyyapmak gerekir Üşenilir ve girilmez oralara. Sonra bagaj küçük gelir.

    Geniş aile olunur, 7 koltuklu MPV alınmaz, gider doblo alınır. İki kişiyi de bagaja oturtarak seyahat ettirir. Sonra biri gelir arkadan çarpar, o arkadaki iki kişi de anında rahmetli olur.


    "Kıssadan hisse araçların dışına değil içine bakmak lazım. Görünüşe ve hava atmaya bakmamak lazım." Bu dediğinizi kimse yapmaz. Hele hava atmama kısmını kimseler yapmaz.

    Bugün 2012 jazzın bagajı 400 litre, 2006 mitsubishi colt'un bagajı tam 500 litredir. Sorsanız küçük araba muamelesi görürler. Hangi C segmenti hatchbackte 500 litre bagaj var söylesinler bana ? Sedanların bile çoğunda yok. Arka süspansiyonu bağımsız golfün bagajı 380 litre, güncel civic hatchback'in 420 litre, 2009 kasa hatchbackin 450 litre.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Baştan sona imzamı atarım.
  • Yukarıda arkadaşlar da söylemiş, Türkiye'de SUV zannedilen araçların büyük çoğunluğu crossover, eşe dosta gösteriş olsun, trafikte geçiş üstünlüğü sağlasın diye alınan araçlardan başkası değiller.

    Kaldı ki "SUV" da Sport Utility Vehicle, sportif amaçlı taşıt demek, kendi sporunu icra edebileceğin dağa bayıra göl kenarına kayağa gidebileceğin arazide gezen araçlar demek. Bu Qashqailerin, Kadjarların, 2008lerin falan hangi biriyle araziye çıkarsan patates olursun, değil araziyi, karlı bir günde Ankara içinde bile tırmanamayacağın yüzlerce yer var. Sırf bu arazide gezme özelliği makara malzemesi oluyor diye (Top Gear'ın BMW X6'yı Range Rover karşısında madara ettiği bölümü öneririm), BMW "SAV" diye bir klasman üretti kendince, yüksek ama öyle hemen gaza gelmeyin, sportif sürüşe meyilli ama o kadar da değil diyebilmek için.

    Eğer öyle bozuk yolla, dağ bayırla çok işi olan bir adam değilseniz, gidip her manada saçma bu arabalara emsal araçların biraz yükseltilmişi diye %40 fark vermeyin. Firmalar bir dönem dizelden çok silkelediler milleti, bi dönem otomatik şanzıman ayağına yoldular, şimdi de bu yüksek araç furyasına soyuyorlar; hem bütçenize hem de kullanım alışkanlıklarınıza önem verin, başkalarının dne düşündüğüne değil.
  • Qashqai kadar balon bir araç yok. 2016 model dizel otomatik olanının en dolu paketini aylarca kullandım, millet SUV zannediyor oysa ki bildiğiniz C segment HB aracın yerden yükseltilmiş hali.

    X-Trail falan olsa belki.
  • Arkadaşlar kimse yazmamış ama bu araçlar bildiğiniz heçbek arabaların yerden yükseltilmişi benden duymuş olmayın.
  • Bende kadjar mevcut, arabanın içi gayet geniş, baya rahat ediyorum. Qq hiç binmedim, merak ettim açıkcası.
  • kaşkai suv değil.
  • Qashqai gerçekten oldukça zayıf bir araç, bir dostumda vardı 1.6 benzinli hem 10 litre yakıyor hemde hiç gitmiyor kasayı kaldıramıyordu.
  • Suv qasqai değil.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.