Şimdi Ara

Motorin fiyatlarindan sikayeti olan arkadaslar bi bakin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.897
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bi konuda gordum gayet iyi bir fikirmis gibime geldi. Son zamlardan sonra araclarimiza binemeyip kapilarda yatiracagimiza bi tekne alalim tekneyi kiyida yatiralm. Tekne uzerinden alacagimiz otv siz motorinimizi arabamizda kullanacagiz. Yaklasik 2 tlden gonlumuzce litresini alip gezecegiz.Nasil fikir.? Fıkır? Fakır? Aksi halde kafayi siyiracaz milletce . Ohhhhhhh halde uzamis zaten .7 posta pardon 7. Kez.... ohhh



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rh_plus -- 13 Nisan 2018; 14:56:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • öyle oluyor mu ki... sanmam. o kadar kolay olmaz.
  • bi akaryakıt/vergi kaçakçılığımız eksik kalmıştı oda olsun
  • Hakikaten ufacık teknesi olan insanın yapması için önünde hiç bir engel yok. İlginç bir açık.
  • Tekneler yakıtı nerden alıyor peki? Bana kalırsa bunun bir oluru olmalı. Yoksa bizim millet çoktan girişmişti bu işe. Vergisiz alanlar tankerle getirtip limanda alıyorlar galiba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Liman kiralarını göz önünde bulundurmalısınız.
  • Tanıdığım tüm balıkçılar mazotu ucuza alıyor ve kendi arabasınada aktarıyor ama bu öyle konu komşuya satayım şekşinde değil belirli bir düzeyde her yakıt alımında 1-2 depo filan diyorlar. Fazlası dikkat çeker diyorlar. Yani makine gücü ve tüketeceği yakıt belli sürekli açık olursa sıkıntı klur takibi yapılıyor diyorlar. Aslında bi balıkçı ile anlaşıp 1 lira kar vererek satın alınabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim bildiğim tekneye ucuz yakıt almak için ticari kayıtlı tekne olması, Deniz Ticaret Odasına, ilgili liman başkanlığına filan kayıtı olması lazım. O kadar kolay olmaması lazım, ayrıca maliye tarafından güzel takip ediliyor bu işler.
  • Sahil kenarında yaşayanlar bi tekne sahibiyle anlaşılabilirler belki. Adam 2 ye alıp 3 e satsın hala yarı fiyatına

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tam olarak öyle değil arkadaşlar.

    bu iş hem maliye hem de ulaştırma bakanlığı tarafından takip ediliyor. belli bir tolerans harici çok zor. o da ancak 1-2 arabaya yeter.

    ötv'siz yakıt defteri alıp yıllık ihtiyacınız kadar başvuruda bulunuyorsunuz. bunu yaparken teknenin ticari vasıfta olması lazım. makine gücü, tank kapasiteleri vs. birçok prosedür var.

    her şirketten yakıt alamıyorsunuz. lisanslı özel tankerler var. onlar gelip gemi sahibi veya kaptanı tarafından kaşe basılıp öyle satılıyor.

    yani kaçak yapılıyor ancak düşündüğünüz mertebede değil.
  • Teknenin ticari tekne olması lazım. Yakıt defteri olması lazım. Küçük tekneler çok az yakıt tüketiyor. Bir araba bile besleyemezler. Orta boy balıkçı teknesi bir araba anca besler. Bizim gezi teknelerinde hiç bir şey beslenmez. 6 günlük tatilde, Bavaria 52 toplamda 11 litre yakıt tüketti. Saatlerce kullanıldı.

    Gemi, şilep, büyük motoryat falan olmalı.

    Düzeltiyorum: Değişen yakıt fiyatlarından hesap hatası yapmışım. Bavaria 52 33 litre yakıt tüketti. Kabaca, saatte 4 litre tüketti. Yani, Marmaris'ten Göcek'e 5.5 saatte gidersin. 22 litre yakar. Ama yelkenli tekne bu. Rüzgar uygunsa, aynı hızda, neredeyse aynı rotaya bedava da gidebilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 13 Nisan 2018; 19:54:59 >
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    abramoviçin yatı nasıl oldu da litresi 1₺ olan mazotu muğladan 300.000 $ alabildi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artık kaçak mazot yada atık yağ biyodizel işine girelim. Mazot 6 liraya doğru yol alıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir arkadaşın yorumundan sonra Google a Bavaria 52 yakıt yazdım, amk fakirligimizin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorin fiyatlarindan sikayeti olan arkadaslar bi bakin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akhilleus -- 13 Nisan 2018; 18:49:34 >
  • Biraz daha zam yaparlarsa dizel ile uyumlu lpg kiti geliştiren vatan evlatları çıkacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    abramoviçin yatı nasıl oldu da litresi 1₺ olan mazotu muğladan 300.000 $ alabildi
    Abrahamoviç'in yatı, dünyanın en büyük ikinci özel kullanıma tahsisli gemisi. Bu aletlere yat demek pek doğru değil. Bu "yat"ın uzunluğu 163 metre. Ağırlığı 13.000 gross ton. Yani, 14.560 ton. Yani, 661 adet ağzına kadar yüklü tır ağırlığında. Üzerinde füze savar sistemi bile var. Üzerinde MTU'nun 20V 1163 TB93 kodlu motorundan 4 adet var. Bu motor 5954 beygir. Ve bu motordan bu "yatta" 4 adet var. Özetle bu bir "yat" değil. Dev bir gemi. Bizim savaş gemilerimizin çoğundan büyük.

    Ancak, biz ölümlülerin, zavallı yelkenli-gezi tekneleri yakıt ve su depoları ağzına kadar dolu iken 10-15 ton ağırlıkta. Motor büyüklüklükleri de tek motor 35-70hp civarında oluyor. Teknoloji çok geliştiği için çok az yakıyorlar. Bizim tekneler 10-12 metre boyunda. Düşününce, 163 metre tekne, 12 metre teknenin 13 katı büyüklüğünde... Aslında değil. Eni de 13 kat büyük. Yüksekliği de EN AZ 13 kat büyük. Yani, Abrahamoviç'in "yatı" bizim zavallı teknelerin en az 2200 katı büyüklüğünde. Bu "yat"taki kapalı yaşam alanı, lüks bir semtteki bir sokakta, yanyana 10 adet 4 katlı binanın toplam kapalı alanından büyük.

    Daha pis bir şey söyleyeyim: Bahsi geçen teknenin fiyatı 450 milyon dolar seviyesinde. Bazı mikro ada ülkelerinin ekonomisinden fazla...

    Söz konusu geminin kıç kısmında "ıslak ambar" var. Yani, geminin kıç kısmında kapaklar açılıyor. İçine yüzerek 15 metrelik bir tekne girebiliyor. Yani, adam su ile daha bütünleşik bir gezi yapmak isterse, benim hayalini bile kuramayacağım 15 metrelik baba bir yelkenli ile gemisinden ayrılabiliyor.

    Aynı alana jet skiler, Zodiac Botlar falan da girebiliyor. Yanlış bilmiyorsam garajı falan da var.

    Şimdi, 2200 kat büyük dedik ya, 300.000 doları al, 2200'e böl. 136 dolar ediyor. 554TL yapar. Ben, benim kiraladığım tekneler ile, 554TL ile 20 gün gezerim. Üstelik Marinadaki yakıt istasyonundan alınmış mazot ile... Bizim ölümlü teknelerde 250 litre civarında bir yakıt deposu bulunur. Ama bunu ağzına kadar doldursan, bitirmek çok uzun sürer. Ciddi yol yapmak lazım...

    Ortaboy bir balıkçı teknesi ise, hem çok daha güçlü motora sahip, hem çok yol yapıyor. Böyle bir tekneden 1, belki 2 arabaya yakıt çıkabilir. Balıkçı teknesi aldığının %10-%15'inden fazlasını arabalara aktarırsa garanti yakalanır. İşi zorlaştıran şey budur.

    Tekne büyüdükçe ve yapılan yol arttıkça, arabaya koymak için afırabileceğin miktar artar. Yani:

    Ne kadar zenginsen o kadar çok kaçırabilirsin. Dünyanın standartlaşan kuralı, bu alanda da geçerlidir.




  • Bu da yeni cikti, bir mesaj yaziyoruz, mesaj kopyalanip konu aciliyor.



    Kimin yazdigini goruyorsun konuyu goruyorsun, cevap vermiyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    Eskiden vardı da şimdi ortadan kayboldu, neden acaba?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga

    Biraz daha zam yaparlarsa dizel ile uyumlu lpg kiti geliştiren vatan evlatları çıkacak.
    Bildiğim kadarı ile, özellikle kamyon, iş makinesi gibi araçlarda emisyonu düşürmek için kullanılan bir kaç sistem var. Yıllar yıllar önceki yakıt fiyatları ile, bu sistemlerin sağladığı avantaj maliyetten ziyate emisyon idi. Ancak, dizel ile LPG'nin arasındaki makas arttığına göre, maliyete de mutlaka etkisi olacaktır.

    Bu sistem kabaca şöyle çalışıyordu:

    Dizel motorlar yakıtı sıkıştırıp, kendiliğinden patlamasını sağlıyor. LPG'li dizel motorunda gene ciddi bir miktar dizel kullanılıyor. Aynı anda yanma odasında LPG de oluyor. Dizel ile LPG birlikte sıkışıyor. Dizel patlıyor, LPG'yi de yakıyor. Ancak oldukça eski bir sistem. Güncel dizel motorları ile uyumu nedir, bu işi geliştirmeye devam ettiler mi, hiç bilmiyorum...

    -----------

    Yakıt fiyatlarından baymış tüketiciye tavsiyem:

    Eski nesil dizel araç alsınlar. Tanıdık restoran, yemek fabrikası vs.'den kullanılmış yağ alsınlar. Süzsünler ve %20 dizel, %5 benzin ile karıştırıp arabalarına koysunlar. Araçları tıkır tıkır çalışacaktır.

    Eski nesil dizel olup, nispeten yeni olan araçlardan en iyi örnek: VW sağ olsun, Seat Leon 1.9 TDI. 2008'e kadar üretildi sanıyorum.

    Bu konuda bazı püf noktaları var. Kış aylarında yağın visikositesi artıyor. O yüzden karışımdaki benzin oranı arttırılıyor. Bosch pompalar daha uzun ömürlüymüş falan gibi püf noktalar var... Bu sistemin pompa , yakıt boruları ve depo ayağını garnti almak için satılan kitler de mevcut. Yağınızı plastik bir depoya koyuyorsunuz. Motora basıyor.

    -----------

    Bir diğer yöntem ise, kullanılmış yağdan biyodizel üretmek. Çok daha meşakatli iş. Yeni nesil motorlarda da kullanılabilir. Eski nesil araçta hiçbir zararı olmayacak, aksine faydası olacak bir yakıttır.

    1) Kullanılacak yağ iyice filtrelenmeli (süzülmeli)
    2) Süzülmüş yağ 55 dereceye ısıtılmalı.
    3) Kullanılacak yağ miktarının 5'de biri kadar metil alkol.
    4) Kullanılacak yağ miktarının 6 katı kadar (gram olarak) sodyum hidroksit. 5 litre yağ için, 30 gram sodyum hidroksit.
    5) Metil alkol ile sodyum hidroksit karıştırılır. Bu işlem sırasında ısı oluşur. Çok büyük miktarda üretim yapılırsa, oluşan ısı metil alkolü kaynatabilir. Tehlikeli. O yüzden az az, küçük küçük yapmakta fayda var. Karışım sırasında oluşan gaz solunmamalıdır.
    6) Bu karışım 55 dereceye ısıtılmış yağ ile karıştırılır.
    7) Kabın kapağı kapatılır, çalkalanır. Sonrasında bir kaç gün beklenir.
    8) Dipte oluşan çökelti gliserindir. ÜStte oluşan kısım biyodizeldir.

    9) Bu noktadan sonra üstteki kısmı "yıkamak" istenebilir. Yıkama işlemi bir filtrelemedir. Biyodizel su ile karıştırılır. Çalkalanır. Bir süre sonra dizel üstte, su altta kalır. Alttakı su atılır. Aynı işlem tekrarlanır. Burada suyu filtreleme yapmak için kullanılmakta...

    Bana göre 9'uncu adım biraz gereksiz.

    -------------

    Yeni nesil dizel motorlarında ise Partikül filtresi işi bozuyor. Araç bazen egzoz çıkışını açan valfı açık bırakıp, egzoz borusuna yakıt basıyor. Buradaki amaç, partikül filtresinde biriken partiküllerin tıkanıklığa yol açmaması (resmen bir çeşit fırın, partiküller ara ara burada yakılıyor). Bu sistem, vizikositesi daha düşük olan biyodizelde sağlıklı çalışmıyor. İstenmeyen yerlerde biyodizel birikmesine ve zamanla yağ yakmaya sebep olduğuna dair kesin bulgular var. Yeni nesil araçların B20 ile, (%20 biyodizel - %80 dizel karışımı) sıkıntısız çalıştığı kanıtlanmış vaziyette. Zorlansa B50 de olur. Ama B80 veya B100 olmaz. O kesin.

    Kısaca, eski nesil dizel aracınız var ise, LPG'nin yarı maliyeti ile fıldır fıldır gezebilirsiniz. Maksat ucuza seyehat ise, bence yeni araçlarınızı satın. Eski araç alın. Yıh yıh yıh...

    Ama unutmamak lazım: Biyodizel Nox dışındaki tüm emisyonları düşüren bir yakıt. Ama Nox emisyonunu arttırıyor. Nox da kanserojen. Yani, biyodizel kullanan ve eski nesil (partikül filtresiz) bir aracın, çevreye %50 daha çok nox salacağını unutmayın. Hiç hoş değil...

    --------------

    O yüzden ucuza ethanol yapmaya kasmak daha akılcı olabilir. Benzinli arabalar daha ucuz hem. Üstelik Ethanol yeni araçlarda da kullanılabilir. Ben benim Subaru'yu %50 ethanol %50 benzin karışımı ile denedim. Daha fazlası ışık yaktırabilir. E85 için ECU'yu kandıracak basit bir Piggyback lazım.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.