Şimdi Ara

Bilmeniz gerekenler: Barış Özcan'ın anlatımı ileCambridge Analytica hikayesi, Facebook ve BÜYÜK VERİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
609
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sosyal medya, neredeyse her anımızı paylaştığımız ve hayatımıza dair en ufak bir bilgiyi bile saklamadığımız ailemizin en büyüğü. Sizin hakkınızda annenizden, babanızdan, kardeşlerinizden veya en yakın arkadaşlarınızdan kat be kat daha fazla şey biliyor. Sizin hakkınızda bir şeyler bilmekle de kalmıyor üstelik, size sürekli bir şeyler satmaya çalışıyor. Şu çok sevip de almadığınız ayakkabı veya bilgisayar sizi bu bilgiler aracılığıyla yakından takip ediyor. Ama aslında bundan çok daha fazlasını yapıyor sosyal medya, üstelik siz farkında bile olmadan.

    2014 yılından bu yana konuşulan fakat bir sonuca ulaşılamayan, büyük bir psikolojik manipülasyon olarak adlandırılan ve dataların kötü amaçlarla kullanıldığı Cambridge Analytica ve Facebook hikayesinden söz ediyorum. Bu hikayede suistimal, ihlal, kötüye kullanım, manipülasyon ve daha bir çok şey var. Gelin tüm hikayeye beraber bakalım.

    2014 yılında Cambridge Üniversitesi Profesörü Aleksandr Kogan tarafından ABD seçmeni hakkında ayrıntılı psikolojik profil çıkarmayı amaçlayan bir anket uygulaması geliştirildi ve bu uygulama o dönemde geliştirilen çoğu uygulama ve oyunun yaptığı gibi Facebook bilgilerinize erişim izni istiyordu ve bunu yaparken sadece sizin bilgilerinizi değil arkadaşlarınızın bilgilerini de sizin aracılığınızla topluyordu. Kogan, anket uygulaması için Amazon’un Mechanical Turk (MTurk) projesini kullandı ve bu proje aracılığıyla ankete katılan MTurk kullanıcılarına 1’er dolar ödeme yaptı.

    Daha önce Cambridge Analytica ile çalışmış olan Christopher Wylie tarafından paylaşılan bilgiye göre 270 bin kişinin katıldığı bu uygulama, arkadaş bilgilerini de toplayarak yaklaşık 50 milyon kişilik devasa bir kullanıcı bilgisi topladı ve bu uygulama tarafından toplanan tüm veriler Cambridge Analytica’ya satıldı. (Satış işlemi, datayı alıp satmak şeklinde değil de Kogan tarafından kurulan şirketin, Cambridge Analytica ile iş yapan bir başka şirketle anlaşması şeklinde gerçekleşti. 2015 yılında The Guardian tarafından detaylı olarak paylaşılan bu konu oldukça ses getirmişti.)

    Psikolojik profil detaylarına sahip olduğu 50 milyon kişilik potansiyel seçmen datasını kendi elindeki verilerle birleştiren Cambridge Analytica, o dönemden itibaren bir çok farklı başkan adayının kampanyasında bu dataları reklam hedeflemesi amacıyla kullanmaya başladı. Sadece ABD seçimleriyle sınırlı kalmayan Cambridge Analytica’nın Brexit sürecinde de oldukça etkili olduğu söyleniyor.

    BARIŞ ÖZCAN'ın videosu : https://www.youtube.com/watch?v=AwL5uSm4hL8

    Haber Linki :https://webrazzi.com/2018/03/22/cambridge-analytica-hikayesi-facebook-ve-buyuk-veri/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canermm -- 2 Nisan 2018; 16:2:48 >



  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.