Şimdi Ara

'Taksi' VS 'UBER' meselesine kesin çözüm!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
3.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tek çare var!
    O DA!

    Taksilerin plaka satmasının artık bitmesi ve her isteyen kişinin taksi plakası alabilmesinin önünün açılması.
    Ayrıca bir düzenleme ile taksici olacak kişilerin 6 aylık bir kurstan mezun olması zorunluluğu getirilerek daha kaliteli ve kültürlü kişilerin taksici olmasının önü açılacak.

    Taksi plakalarının artık bir satış değeri olmadığı için taksi mafyaları batacak.Taksici çalışanlarının çalışma saatlerine düzenleme getirilecek. Bir taksici maksimum 6-8 saat trafikte araç kullanabilecek.

    Yukarıda belirtmiş olduğum kurslarda taksicilere trafik kurallarından ,insan ilişkilerine kadar farklı dersler verilecek.
    Gerekli derslerin başarı ile geçilmesi halinde kişi taksi plakası almaya hak kazanacak.

    Bir bireyin üzerine en fazla 1 plaka alınabilecekken. Aile bireyleri de dahil olmak üzere 1.dereceden yakınları ile birlikte maksimum 2 plakaya sahip olunabilecek ve bu plakalarda plaka sahiplerinin kendilerinin çalışması zorunlu kılınacak.


    Aklıma bunlar geldi arkadaşlar başka fikri yada eklemek istediği olan varsa eklesin.Sizce bu sorunun başka çözümleri var mı?







  • Desici09 kullanıcısına yanıt
    Desici09 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Desici09

    Zaten yeterince sarı taksi var ama hocam. Bence mobil taksi uygulamaları serbest bırakılsın millet onları tercih ederse taksiciler mrcbur kendilerine çeki düzen vermek zorunda kalacaklardır.

    Tamam serbest bırakılsınlar hocam anlıyorum ama bence uber,sarı taksi diye ayrım yapılmasın artık demek istedim ben.
    Mesela uber sürücüleri de denetime tabi olsun.Onlarında yolcu taşıma belgesi olması gereksin.
    Yoksa öbür taraftan bu sefer sarı taksiciler de UBER kullanmaya başlar yine aynı şeye dönüşür.
    Benim derdim ilk başta bu taksi mafyalarından kurtulmak ve daha kültürlü anlayışlı ve işini düzgün yapan insanların bu sektöre girmesini sağlamak.
  • Zaten yeterince sarı taksi var ama hocam. Bence mobil taksi uygulamaları serbest bırakılsın millet onları tercih ederse taksiciler mrcbur kendilerine çeki düzen vermek zorunda kalacaklardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Desici09

    Zaten yeterince sarı taksi var ama hocam. Bence mobil taksi uygulamaları serbest bırakılsın millet onları tercih ederse taksiciler mrcbur kendilerine çeki düzen vermek zorunda kalacaklardır.

    Tamam serbest bırakılsınlar hocam anlıyorum ama bence uber,sarı taksi diye ayrım yapılmasın artık demek istedim ben.
    Mesela uber sürücüleri de denetime tabi olsun.Onlarında yolcu taşıma belgesi olması gereksin.
    Yoksa öbür taraftan bu sefer sarı taksiciler de UBER kullanmaya başlar yine aynı şeye dönüşür.
    Benim derdim ilk başta bu taksi mafyalarından kurtulmak ve daha kültürlü anlayışlı ve işini düzgün yapan insanların bu sektöre girmesini sağlamak.
  • Daha evvel ben de yazmıştım,arkadaş da değinmiş...Taksi taşıması serbest bırakılmalı...isteyen belirli prosedürleri yerine getirip özel aracıyla taşımacılık yapabilmeli...
  • TheStarBox kullanıcısına yanıt
    Hocam hemen hemen dünyanın her yerinde bu sistem uygulanıyor. Yolcu taşımanın kazancı iki tarafının şoförleri için de aynı olmalı ama plaka sahiplerinin kazancı düşürmeli. Uberin payı ne kadarsa plaka sahipleri de o kadar kazansın.
  • her taksi şöförüne taksi plakası verirsen daha beter olur. Taksiciliğin işletmecilik kısmını at bir kenara diyorsunuz, öyle bir şey mümkün değil. İşi gücü olmayan ne kadar arabalı varsa ile yolcu avına çıkar o zaman.
  • Taksi mevzusunda kesin çözüm, kredi kartı ile ödemenin önünün açılmasıdır. Araçlarda mobil pos cihazı bulundurulması zorunlu tutulmalıdır. Böylece isteyen müşteri kredi kartı ile ödeme yapabilmelidir. Kredi kartı kullanmayan kesimin de faydalanabilmesi açısından belirli bir süre pos cihazı ödemeleri isteğe bağlı tutulmalı, örneğin 5 yıl sonrasında ise taksilerde nakit ödeme kaldırılmalıdır. Böylelikle taksiciler de maaşlı çalışanlar gibi kazancının vergisini tam olarak vermelidir. İşte o zaman hem vergi adaleti sağlanmış olur, hem de taksicilik şuanda olduğu kadar rant getirmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    her taksi şöförüne taksi plakası verirsen daha beter olur. Taksiciliğin işletmecilik kısmını at bir kenara diyorsunuz, öyle bir şey mümkün değil. İşi gücü olmayan ne kadar arabalı varsa ile yolcu avına çıkar o zaman.

    Ben her önümüze gelene plaka mı verelim dedim?
    Kişiler 6 aylık bir kursa gidecek ve bu kursta başarılı olmaları halinde plaka almaya hak kazanacaklar. Ayrıca sizce de plaka işletmeciliği dünyanın en saçma işi değil mi?
    30-40 BİN TL ye torpil ile oda dan alınan plaka anında 500 bin tl oluyor. Bu mu hak? Bu mu işletmecilik.

    Ayrıca bu "işletmeci" dediğiniz kişiler devlete doğru dürüst vergi de vermiyorlar.Olmaz olsun böyle işletmecilik.
    Direksiyon başında günde 15 saat çalışan taksici 3 bin tl maaş alırken "işletmeci" dediğiniz o sülükler günde o paraları kazanıyorlar.Hemde hiçbir şey yapmadan. Tek yaptıkları gidip şöförler odasından torpil ile plaka almak.




  • TheStarBox kullanıcısına yanıt
    Şöförler odasının torpille veya para karşılığı plaka dağıttığını kim söylemiş. İstanbul'da kaç yıldır taksi plakası verilmediğini biliyor musun? Taksi plakalarının emlaktan daha fazla getiri sağlayan bir yatırım aracı haline gelmesini sağlayan da devlettir.

    Yapılması gereken şey UBER gibi alternatiflerin taksicilikle birikte düzene sokulması (eğitim dahil) ve kayıt dışı ekonominin önüne geçilmesidir. Pos cihazlı taksimetreyi zorunlu yapacaksın müşteri ödemesini kredi kartı ile yapabilecek, araçların gittiği ve ücretlendirdiği güzergah gps ile taksimetre kayıtlarına işlenecek. Taksimetreyi kapatsa dahi gps kaydı saklanıp gerektiğinde kontrol edilecek, taksimetreyi kapatıp fişsiz faturasız iş yapana ceza keseceksin. İhtiyaç fazlası taksi plakasına da gerek yok. Taksi durakları daha aktif kullanılmalı, müşteri taksiyi yoldan değil duraktan veya merkezden çağırmalı. Bunları şu an 2 dakikada düşünebildim çalışılırsa daha efektif ve herkesin faydasına bir sistem de bulunabilir elbette.




  • senin söylediğin çözüm değil, çözüm için gerekli şart. bunun yapılmasının gerektiğini herkes biliyor. bu iş nasıl olacak ona bir çözümün varsa dinleyelim. insanlar ihalelere girip milyonlar ödemiş devlete taksi plakası için. her isteyene plaka almanın önünü açman mümkün değil. insanlar devleti dava eder diyeceğim ama bu olabilecek en hafif sonuç olurdu. keşke devlet ihaleyle plaka satacağına ihaleyle plaka kiralasaydı mesela 5 yıllığına 10 yıllığına. o zaman çözüm daha kolay olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    Şöförler odasının torpille veya para karşılığı plaka dağıttığını kim söylemiş. İstanbul'da kaç yıldır taksi plakası verilmediğini biliyor musun? Taksi plakalarının emlaktan daha fazla getiri sağlayan bir yatırım aracı haline gelmesini sağlayan da devlettir.

    Yapılması gereken şey UBER gibi alternatiflerin taksicilikle birikte düzene sokulması (eğitim dahil) ve kayıt dışı ekonominin önüne geçilmesidir. Pos cihazlı taksimetreyi zorunlu yapacaksın müşteri ödemesini kredi kartı ile yapabilecek, araçların gittiği ve ücretlendirdiği güzergah gps ile taksimetre kayıtlarına işlenecek. Taksimetreyi kapatsa dahi gps kaydı saklanıp gerektiğinde kontrol edilecek, taksimetreyi kapatıp fişsiz faturasız iş yapana ceza keseceksin. İhtiyaç fazlası taksi plakasına da gerek yok. Taksi durakları daha aktif kullanılmalı, müşteri taksiyi yoldan değil duraktan veya merkezden çağırmalı. Bunları şu an 2 dakikada düşünebildim çalışılırsa daha efektif ve herkesin faydasına bir sistem de bulunabilir elbette.

    Türkiye istanbul dan ibaret değil. hala birçok büyük şehirde taksi plakaları veriliyor.Benim yapmak istediğim bugüne kadar hile hurda ile bu işi tekeline geçirmiş adamlardan kurtulmak.

    onun haricinde UBER in yasal zemine oturtulması ve taksi gibi bir statüye kavuşturulması taraftarıyım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheStarBox


    quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    Şöförler odasının torpille veya para karşılığı plaka dağıttığını kim söylemiş. İstanbul'da kaç yıldır taksi plakası verilmediğini biliyor musun? Taksi plakalarının emlaktan daha fazla getiri sağlayan bir yatırım aracı haline gelmesini sağlayan da devlettir.

    Yapılması gereken şey UBER gibi alternatiflerin taksicilikle birikte düzene sokulması (eğitim dahil) ve kayıt dışı ekonominin önüne geçilmesidir. Pos cihazlı taksimetreyi zorunlu yapacaksın müşteri ödemesini kredi kartı ile yapabilecek, araçların gittiği ve ücretlendirdiği güzergah gps ile taksimetre kayıtlarına işlenecek. Taksimetreyi kapatsa dahi gps kaydı saklanıp gerektiğinde kontrol edilecek, taksimetreyi kapatıp fişsiz faturasız iş yapana ceza keseceksin. İhtiyaç fazlası taksi plakasına da gerek yok. Taksi durakları daha aktif kullanılmalı, müşteri taksiyi yoldan değil duraktan veya merkezden çağırmalı. Bunları şu an 2 dakikada düşünebildim çalışılırsa daha efektif ve herkesin faydasına bir sistem de bulunabilir elbette.

    Türkiye istanbul dan ibaret değil. hala birçok büyük şehirde taksi plakaları veriliyor.Benim yapmak istediğim bugüne kadar hile hurda ile bu işi tekeline geçirmiş adamlardan kurtulmak.

    onun haricinde UBER in yasal zemine oturtulması ve taksi gibi bir statüye kavuşturulması taraftarıyım.

    uberin aynı statüde olması için taksi bedelini vermesi gerekiyor. o zaman istediği kampanyayı yapabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antrepocu


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheStarBox


    quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    Şöförler odasının torpille veya para karşılığı plaka dağıttığını kim söylemiş. İstanbul'da kaç yıldır taksi plakası verilmediğini biliyor musun? Taksi plakalarının emlaktan daha fazla getiri sağlayan bir yatırım aracı haline gelmesini sağlayan da devlettir.

    Yapılması gereken şey UBER gibi alternatiflerin taksicilikle birikte düzene sokulması (eğitim dahil) ve kayıt dışı ekonominin önüne geçilmesidir. Pos cihazlı taksimetreyi zorunlu yapacaksın müşteri ödemesini kredi kartı ile yapabilecek, araçların gittiği ve ücretlendirdiği güzergah gps ile taksimetre kayıtlarına işlenecek. Taksimetreyi kapatsa dahi gps kaydı saklanıp gerektiğinde kontrol edilecek, taksimetreyi kapatıp fişsiz faturasız iş yapana ceza keseceksin. İhtiyaç fazlası taksi plakasına da gerek yok. Taksi durakları daha aktif kullanılmalı, müşteri taksiyi yoldan değil duraktan veya merkezden çağırmalı. Bunları şu an 2 dakikada düşünebildim çalışılırsa daha efektif ve herkesin faydasına bir sistem de bulunabilir elbette.

    Türkiye istanbul dan ibaret değil. hala birçok büyük şehirde taksi plakaları veriliyor.Benim yapmak istediğim bugüne kadar hile hurda ile bu işi tekeline geçirmiş adamlardan kurtulmak.

    onun haricinde UBER in yasal zemine oturtulması ve taksi gibi bir statüye kavuşturulması taraftarıyım.

    uberin aynı statüde olması için taksi bedelini vermesi gerekiyor. o zaman istediği kampanyayı yapabilir.

    Taksi bedelinden ne kast ettiğinizi anlayamadım.




  • Çözüm şu: yakında taksicilik mesleği biter. İsteyen herkes bu tarz uygulamaları kullanarak taksici olur.
  • forumu kullanıcısına yanıt
    Taksicilerin plaka parasınıda sen ver o zaman bitsin bu iş.
  • Asıl sorun ise elinde resmi olarak 1-2 milyona alınmış olan taksi sahiplerinin haklarını nasıl geri vereceksin ? Kısaca bugün devlet istimlak yaparken bile onlarca dava yüzünden 5-10 yıl öteye itelendiği halde işlemler sen taksicinin mağduriyetini nasıl gidereceksin ?


    Benim çözümüm. Taksilere nakit geçmesin. Müşteri taksiye bindiğinde tuşa basıp taksimetreyi çalıştırsın. Online olarak kullancıları takip edebildiği ve puan verebildiği sistem olsun. Aynı zamanda 7/24 iç ve dışı izlenen taksiler gelmeli sesli olarak.

    Fakat bu ülkede sabıkalı yüz binlerce insan var ve çoğu taksicilik yapıyor. Bu insanlar yarın işsiz kalırsa ne yapacaklar ? Ya her türlü sabıkası olanı asacaksın. Yada bunları toplum içine itmenin yolunu bulacaksın. Kızına tecavüz edenin kafasını kesen bir baba vardı. Çıkınca ne iş yapacak ?
  • Desici09 kullanıcısına yanıt
    15-17 milyon nüfuslu bir kent için taksi sayısı 17.395. Adamların rekabet edeceği bir şey yok ki düzelsinler. Bitaksi deki olayları hepimiz gördük.
  • Taksi plakası ciddi yatırımdır ve bu paraya sahip olup parayı yatırım maksatlı burda kullanan hatrı sayılır oy potansiyeli var. Nasıl ki ikinci el araç fiyatları uygulanan vergilerden şişikse ve herkes bundan şikayet ediyorsa, KDV ÖTV almıyoruz dediği an ikinci el yerlere çakılacağından araç sahiplerinin hepsi buna karşı çıkar..

    Kısa vadede radikal değişiklik yapılmaz. Ama zamanla eritilebilir.. Her sene örneğin 100 plaka veriyorsan bundan sonra 150 verirsin fiyatı da %20 aşağı çekersin, zamanla yatırım olmaktan çıkar sıradanlaşır ekmek kalmadığını anlayan başka yere yönelir.

    Ancak ne var ki bunu yapmak için önce plakaları olan siyasilerin bu kazanclarından vazgeçmeleri gerekmektedir ki bizim ülkede tatlı paraya alışan elinde imkan varsa bundan asla vazgeçmez..
  • sanıyor musunki taksi plakaları sıradan parası olan vatandaşların elinde, birçoğu siyasilerin elinde, bundan dolayı taksi mevzusu bu kadar şişirilip değerlendirildi

    diğer yandan şu var, bundan nemalanan binlerce plaka sahibi, çalışan şoförler, duraklar, bunların aileleri yakınları vs, bunlar az bir oy potansiyeli değil, üstelik bunlar doğrudan kendi seçmenleri, uber kullananlar değil, bu yüzden taksi konusunda düzenleme gelmeyecek boşuna hayal kurmayın
  • Personel servislerine tahditli plaka değil, lisans verildi mesela. Sayı sınırı yok. Ücreti 60-70 bin gibi birşey. Şartları sağlayan, lisans parasını ödeyen servis çekebiliyor anladığım kadarıyla. Taksiye de aynı uygulama yapılsın, tüm dertler biter.. Devlet tekelleşmeyi kendi eliyle yapmış, bu tekeli kırmamakta ısrar ediyor anlamsız bir şekilde. Akan suyun önünde durulmaz. Eninde sonunda bunu seve seve yapacaklar...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.