Şimdi Ara

Focus vs Megane??

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
3.999
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhabalar.2015 model 1.2 TSI Jetta kullanıyorum aracımı satıp dizel otomatik C sedan bir araca geçme planım var.
    ..Focus 2015-2017 model 1.5 tdci powershift trendx veya style
    ..Megane 2016-2017 model 1.5 DCI EDC joy veya touch
    Bu iki araç arasında kaldım şirket aracı imajını bir kenara bırakarak tercihimde tecrübelerinizden yararlanmak isterim.
    Dipnotlar:
    1) Evliyim 9 aylık bir kızım var Allah nasip ederse temmuz gibi bir kızım daha olacak.İkisi de oto koltuğu kullanacak.Bu sene olmasa bile seneye tatile gidilir inşallah.Megane bagajı kullanışlılığı vs bilgim yok.
    2) Jettadan önceki aracım Focus 3.5 benzinli idi az biraz fikrim var özellikle Megane için kararsızım.
    3) Jetta yı değiştirme nedenim hem dizel hem de eşim için otomatik bir araca geçme düşüncesi oldu.
    4) Bu iki araç için sahipleri genel olarak 84-92 arasında bir fiyat belirlemiş.Fiyat için ne dersiniz?
    5) O Aralıkta C sedan Cerato ve Elantra baktım önceliğimiz yukarıdaki iki model olduğu için onların degerlendirmesi daha mühim.
    6) Takası düşünerek galerilere yönelebilirim fakat galeri elindeki focuslarin yüzde 90 i sirket cikmasi.Sase sorgulamasını detaylı yapıp irdelemeye çalışacağım.Yine de uyanık olmam gerekli hususlar hakkında bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum.
    7) Model yılı olarak 2015 ten eskiye gitmeyi düşünmüyorum.Yeni Arac tavsiyesi verecek arkadaşlar olacaktır ;)
    8) YouTube üzerinden karşılaştırma videoları izledim fakat hepsi titanium ve icon arasında o nedenle donanımsal farklılık göz önünde bulundurularak yorum yapabilirseniz memnun olurum.
    9) Tabiki EDC vs powershift karşılaştırması özellikle kullanıcı yorumları çok önemli bir husus benim için korkuyorum çünkü 2. El otomatik şanzimanin başıma iş açmasından.
    10) Son olarak psikolojik bütçe sınırı 93 bin TL .
    Şimdiden yorumlarıyla katkı sağlayacak herkese teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • her türlü megane derim megane lar her kasada kendini aşıyor megane 2 , megane 3 ve son olarak megane 4 hepsi f/p oranı isabetli araçlar EDC yi 2,5 senedir kullanıyorum herhangi bir sorunlar karşılaşmadım ancak bakımlarını garanti bitse bile yetkili serviste yaptırmanızı tavsiye ederim yarın birgün edc şanzımanla ilgili bir sorun çıktığında eğer bakımlar yetkili serviste yapılmışsa inanılmaz yardımcı oluyorlar bunu çevremde çok gördüm.Çok yakın tanıdığımın megane 3 ün edc sinde sorun oluştu beyinden kaynaklı olduğu tespit edilip beyin değişti ve arkadaşın garantisi 6 ay önce bitmesine karşın servis sadece 650 tl işçilik ücreti aldı normalde beyinin fiyatı 3000-3500 civarı
  • Focus meganı elerseniz elantra iyi bir alternatif olur.11aydır kullanıyorum,gayet memnunum tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sakın Elantra falan düşünme hocam Megane gibi sinifinin lideri araç varken focus yada Elantra kumda oynasın !

    Sadece bu ay ki satış rakamları bile Türkiye'de meganen daha çok tercih edildiği ve halk tarafından daha çok sevildigi gerçeğini ortaya çıkarıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam baktığınız kasalar bildiğim kadarıyla son kasalar. Gidip ford ve renault bayine test sürüşü yapabilirsiniz bu daha iyi bir fikir sunar size

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megane alınır. Daha modern, geniş ve yakışıklı bir araç. Focus çok eskidi artık, içi ve bagajı da dar. Megane daha rahat ettirir. Performans olarak focus daha iyi ama yakıt olarak da megane daha az yakar. Megane için en azından touch almaya bakın derim.



    İki şanzıman da yağlı diye biliyorum, kuru çift kavramalara göre riski daha az olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elentra alınmaz,elektrikli el freni yok,hayalet gösterge yok trim sesi megane'â göre çok fazla,satış rakamları ortada bende düşündüm bir ara trim sesi çok fazlaydı ve donanım olarak icona göre çok yetersiz.Cerato kasa yenileyecek,Aynı focus gibi ayrıca bagaj ve iç hacım çok dar.Ben kullanıyorum megane 4 sedan icon 16 aydır.Ne trim sesi ne de başka bir problem yaşadım.Bence gidin bir test sürüşü yapın ya da bir günlüğüne kiralayıp öyle karar verin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda2007 -- 5 Mart 2018; 16:56:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • focusun içi dar ve kasa değişecek. ben yarı otomatiklere pek güvenmiyorum ancak edc ve powershift , dsg'ye göre daha az problemli gibi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Focus her anlamda meganedan üstün bir araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bence jetta bu iki araçtan da güzel illa değişmek istiyorsanız dizel otomatik bir jetta alabilirsin. Bu ikisinden birini istiyorsan cam tavanlı megan al focus zaten kasa değişcek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Hangi anlamlarda mesela ?

    Açıkçası aynı segmentte, 2011 temelli bir aracın, 2016 yılında piyasaya çıkan bir araçtan her anlamda üstün olması ütopik olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 5 Mart 2018; 23:18:8 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • şöyle bi ilan buldum pazarlıkla düşündüğünüz fiyata çekilebilir

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-hatasiz-boyasiz-2015-titanyum-533496825/detay

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Maşallah Allah analı babalı büyütsün hocam bravo da bakabilirsiniz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • arda2007 A kullanıcısına yanıt
    otomatik şanzımanı berbat hyundailerin alan arkadaşlar 60 bine gelmeden ya turbin bozuyor ya başka bir şey, anlamadık. yokuşta araç doluyken kalkmıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1)Allah bağışlasın
    5)CERATO elantra hiç yabana atılmayacak araçlardır. fakat avrupai rakiplerine oranla 1-2 tık fazla yakarlar. fakat donanım guvenlik ve konfor olarak eksikleri yoktur fazlası vardır.
    8)donanım olarak kore araçları daha iyidir. yanı 90 liraya touch megane alacagına 85e full cerato alırsın geri görüs sanruff koltuk ısıtma dijital klima ekran vs. gibi oyuncakların olur.. fakat az fazla yakar, malum alman aracı veya tr.üretilmi olmadıgı için vatandaş uzak duruyor ikinci eli zayıf olur (fakat her aracın bir alıcısı vardır)
    9)focusun şanzıman clio ve kadjarda kullanılıyor. tıpkısının aynısı alman getrag tı galiba.. megane bir tık üst modeli.. sanırım megane ile mondeo aynı şanzıman.. talismandaki ise bunların 1 üstü..

    bagaj megane ile cerato aynı focus biraz daha kücük + focusun bajag ağızıda dar.. yükleme esnasında sıkıntı cıkar.
    cerato bagajı sadece direksion veya anahtarla açılır. harici bas açılsın yok, aynı şekilde elantrada..
    cerato ya yazılan herşey elantra içinde geçerli..

    megane joy touch icon fark etmez güvenliğik ekipmanları standarttır/fulldur.
    aynı şekilde korelilerde
    focusu bilmem.
    cerato tam otomatik vitestir bu yüzden bir tık fazla yakar.
    megane ile focus yarı otomatik
    konfor ve sürüşte kullanıcının bunu çok fark edeceğini sanmıyorum

    cerato megane ve elantrada arka koltukların orta kısmındaki o alman arabalarında olan şaft yoktur. megane de 2 3cm yüksektir. korelilerde yerle birdir
    dolayısı ile sag sola iki cocuk koltugu olduğunda ortaya bir yetişkin rahatlıkla oturabilir. fakat bunu jetta octavia için soylememiz çok zor
    kalabalık aileler için ciddi bir avantajdır/rahatlıktır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Cevaplar için herkese teşekkürler hepsini değerlendireceğim.Test sürüşü bu haftasonu planına dahil ettim amacım testten önce edinebildigim detayları elimde bulundurup ona göre test esnasında artı eksi şeklinde olayı neticeye ulaştırmak.Ayrica Cerato ve Elantra da zamanım kalırsa test edeceğim.Burdan deneyimlerimi paylaşırım.Titanium Focus fiyatı düşündürücü oldu hocam bir tane daha var o şekilde Kütahya'da sanirim.Ama galeri takasa yanaşmadı Jetta sanırım 1.2 olduğu için biraz nazlı gidecek :/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus'un arka süspansiyonu bağımsız, bu sayede daha iyi yol tutuşu olduğu kesin. Ancak bunun dışında pek bir avantajı yok, belki bekar ve sürekli araçla zevk için sürüşe çıkacak, aracı virajdan viraja atacak bir kullanıcı için Focus daha iyi bir seçim olabilir ama bence aile kullanımı için geniş iç mekan ve bagajı ile Megane daha avantajlı duruyor. Daha önce Megane 3 ST kullandım, çok memnundum fakat (Renault süspansiyonda biraz fazla maliyet kaygısı güdüyor) yoldaki en ufak bozukluğu hissettiren ancak yol tutuş olarak da sınıf lideri olmayan bir araçtı. (Yol tutuşu kötü demiyorum, aksine çok memnundum ancak o sertliğe daha iyi olabilirdi)

    Yine de Megane ile bir test sürüşü yapmadan karar vermeyin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • wolfien W kullanıcısına yanıt
    Ftrhüseyin kullanıcısına yanıt
    bir gt line megane3 hevesim vardı.. nasıp olmadı
    gözum hala onda.. aynı şekilde cam tavanlı ceed sw te çok harika bir aile aracıdır, geniştir ferahtır..

    örnek ilandaki araca bakabilirsiniz @Ftrhüseyin
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-kia-62.000-km.2014-model-kia-ceed-1.6crdi-concept-plus-sw-128-hp-528023492/detay

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Evet Ceed SW harika bir araç, ben ST'dan sonra Ceed SW düşündüm ama D segmenti olduğu için Insignia tercih ettim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Renault megane konforlu bir otomobildir,focus daha sert süspansiyona sahip. Megane diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • her türlü megane derim megane lar her kasada kendini aşıyor megane 2 , megane 3 ve son olarak megane 4 hepsi f/p oranı isabetli araçlar EDC yi 2,5 senedir kullanıyorum herhangi bir sorunlar karşılaşmadım ancak bakımlarını garanti bitse bile yetkili serviste yaptırmanızı tavsiye ederim yarın birgün edc şanzımanla ilgili bir sorun çıktığında eğer bakımlar yetkili serviste yapılmışsa inanılmaz yardımcı oluyorlar bunu çevremde çok gördüm.Çok yakın tanıdığımın megane 3 ün edc sinde sorun oluştu beyinden kaynaklı olduğu tespit edilip beyin değişti ve arkadaşın garantisi 6 ay önce bitmesine karşın servis sadece 650 tl işçilik ücreti aldı normalde beyinin fiyatı 3000-3500 civarı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.