Şimdi Ara

Opel GrandLand X İncelemem (Video ve Fotoğraflı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
4
Favori
8.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, Opel'in yeni Crossover'ı GrandLand X'i deneyimleme fırsatı buldum ve sizlerle paylaşmak istiyorum.

    1.6 Dizel Otomatik Excellence versiyonunu kullandım, üzerinde AGR koltuklar, panoramik cam tavan, park and go paketi, ve 19 inç jantlar mevcuttu. Liste fiyatı 186 bin tl olan Excellence, bu donanımlar ile 205 bin tl sınırını aşıyor.

    Motor 1.6 CDTi diye geçiyor ama aslında PSA'nın BlueHDi motoru, 120 beygir ve 300 torku var, torkunu 1750 devirden itibaren veriyor, fakat 1750 devir altında, 1500-1600lerde en ufak bir turbo boşluğu ve titreşim yok, 1500ün altında turbo boşluğu olmaya başlıyor.
    Şanzıman Peugeot'dan tanıdığımız EAT6 şanzıman, fakat vites atarken biraz geç davranıyor. Özellikle 6. vitese atmamak için inat ettiği durumlar oluyor, fakat hafif yokuş çıkarken motoru 2.000 devir bandında tutup vites atmayıp aracı boğmaması hoşuma gitti, düz yolda biraz erken üst vitese geçse çok daha iyi olurmuş.
    Manuel modundaki tepkileri gayet seri, Opel'in Active Select şanzımanından daha hızlı. Kickdown yaptığınızda da vites düşürme konusunda nazlanmıyor, bazen sadece 2 vites değil de 1 v ites birden düşürüyor ve araç hızlanmaya 2.500 - 2.700 devirlerden itibaren başlıyor.
    Ayrıca olumsuz olarak belirtmek istediğim bir diğer nokta, trafikte veya şehiriçinde ilerlerken gazdan ayağınızı çektiğinizi varsayın, aracı hızlandırmak istediğinizde gaza azcık dokunsanız bile, şanzıman ve motor çok ani ve sert bir tepki veriyor ve bu benim pek hoşuma gitmedi. Kalkışlarda da gaz tepkisi ani, araç çabuk patinaja kalma eğiliminde.

    Biraz yakıt tüketiminden bahsedeyim, Aracı toplamda 100 km kadar kullandım. Şehirdışı genelde 100-110 ile gitmeme rağmen 5 litrenin altına hiç düşmedi bunu belirteyim, 80-90lara indiğimde 4.5lara düşebildim. 120-130lara çıktığımda tüketim 6 litrelere yaklaşıyor hemen. Tabi aracın boş ağırlığı 1430 kg ve panoramik cam tavan + 19 jantlar ile 1.500 kgden ağır olduğunu varsayabiliriz. Şehiriçinde ise genelde 7.5 litre dolaylarında yakıyor, 8e de çıktığı zamanlar oldu kullandığım zaman içerisinde. Karma tüketim olarak 6.5 litrenin altını tutturmak biraz zor gibi geldi bana.

    Tabi bir üst segment 2.0 dizel crossover'lar da aynı yakıyor ve performansları çok daha iyi. (BMW X3, Volvo XC60, Jaguar F Pace) 120 beygirlik motorun performansı bu kasa için yeterli denilebilir, 120 beygirlik Ford Kuga'dan biraz daha iyi gittiğini söyleyebilirim, fakat 110 beygirlik 1.5 dCi Kadjar, Qashqai'den daha hızlı olduğunu söyleyemem. Çok performanslı hissettirmiyor. Keşke Opel'in 136 beygirlik 1.6 CDTI motorunu kullansalarmış bu araçta. HDi motor da tüketim olarak pek avantajlı olmamış bu kasada. (1.5 DCi motorlu Qashqai ve Kadjar'ın tüketimleri bir miktar daha az)

    6. Vites 2.000 devirde 127 km/s civarında bir hız yaptığını belirteyim.

    Ağırlıklı olarak Trafiğin olduğu 16 km'lik bir kullanım, ortalama hız 28, tüketim 7 litre.

    Opel GrandLand X İncelemem (Video ve Fotoğraflı)

    Ben aracın yalıtımını beğendim, fakat süspansiyon konforunu pek beğenemedim. 19 jantlardan olsa gerek, darbe emişi çok iyi düzeyde değil, bozuk zeminlerde kabinde sarsıntı oluyor. Fakat kıyaslayacak olursam Seat Ateca kadar sert bir süspansiyonu yok. Bu konuda, Tiguan, 3008 ve Tucson daha iyiler kesinlikle.

    Biraz da iç mekandan bahsedeyim;

    Malzeme kalitesi gayet yeterli, segment standartlarını karşılıyor, Seat Ateca'dan, Hyundai Tucson'dan, Nissan Qashqai'den daha iyi buldum ben plastik kalitesini. Ön konsol komple yumuşak, bazı kısımları deri gibi göstermek için uyduruktan dikişler var :)

    Fakat malzeme kalitesi kardeşi diyebileceğimiz Peugeot 3008 ile kıyaslayınca biraz geride kalıyor, 3008'deki o kalite ve hissi vermiyor size, 3008'in torpido için kapı içleri premium otomobillerdeki gibi kadife kaplı mesela, bunda değil, ayrıca 3008'in işçiliği de daha iyi. İçeride olumsuz olarak trim sesleri biraz fazlaydı, daha 1.200 kmde bir araçtı benim kullandığım, uzun vadede bu seslerin ve çıtırdamaların artacağı ise su götürmez bir gerçek gibi duruyor.

    Multimedya sistemi PSA grubundan alınmış, Opel'inki kullanılmamış. Dokunmatiğin tepkisi gayet iyi, ekran da kaliteli bir ekran. Gayet kullanışlı.
    Yine aracın anahtarı da PSA grubundan, 3008'in birebir aynısı, sadece Opel logosu koymuşlar. Dörtlü ve sinyal sesleri Opel araçları ile aynıyken, kapı Kilit sesi PSA grubundan, aracı kilitlediğinizde 15-20 kere sinyal lambalarını yakıyor, PSA araçları gibi :)
    Aracı çalıştırmak için start stop tuşuna basılı tutmanız gerekiyor, tıpkı 3008'de olduğu gibi, stop ederken de aynı şekilde. Yol bilgisayarı ayarları, menüler arasında ilerleme de Opel araçları ile aynı. (Selekör ve sinyal kolundaki tuş ile) Direksiyon, Astra K'nın aynısı. Cam açma tuşları da Astra'nın aynısı fakat o bölgedeki dikiz aynalarını katlama tuşu ise PSA araçları ile aynı tipte. Şanzıman EAT6 olduğu için vites topuzunun yolları da PSA gruptaki diğer araçlar ile aynı, P'den D'ye almak için hafif sağa doğru aşağı ittiriyorsunuz. (508 ve 308 ile aynı iken 3008 ile farklı)

    Opel GrandLand X İncelemem (Video ve Fotoğraflı)

    Opel GrandLand X İncelemem (Video ve Fotoğraflı)

    AGR koltuk alınca Soğutma bile geliyor :)

    Opel GrandLand X İncelemem (Video ve Fotoğraflı)

    Sonuç olarak tam karma bir araç olmuş, yarı Opel, yarı PSA aracı olmuş diyebiliriz Ben aracı genel olarak beğendim. Direksiyon sistemi hoşuma gitti, şehiriçi çok rahat bir kullanımı var otomobilin bu direksiyon sayesinde, yüksek hızlarda olması gerektiği gibi sertleşiyor, ve tepkileri de net, vag grup gibi hissiz bir direksiyon sistemi yok otomobilde. Olumsuz olarak süspansiyon konforu, tüketim ve performans dengesinin çokta iyi olmaması, ve aşırı yüksek fiyatı diyebilirim. Bunlar haricinde otoyoldaki konforu, görüş açıları, rahatlığı, multimedya sistemi, AGR koltukları (8 bin tlcik), tasarımı, AFL farları, kaliteli ses sistemi, ve zengin donanımları beğendiğim özellikleri. Bagaj kapağını ayağınızla rahatça açıp kapatabiliyorsunuz ayrıca bu da hoşuma gitti, bu özelliğin olduğu diğer araçlarda açma ve kapama işlemini bu araçtaki kadar rahat yapamamıştım şahsen

    Bonus olarak 0-180 videosunu da koyayım;

    Yol 120'den sonra hafifte olsa yokuş aşağı onu belirteyim, yoksa araç yüksek hızlarda bu kadar performanslı değil.








  • Özlediğimiz konulardan, elinize emeğinize sağlık keyifle okudum

    Grandland tasarım olarak çok hoş bi araç, heybetli duruyor. Bayide incelemiştim, vaktim yoktu test sürüşü için. Malzeme kalitesi falan başarılı, segmentinde ilk sıralara oynar bu konuda. Teknik olarak da dediğinz gibi peugeot araç. Bayideki arkadaş ısrarla opelin kendi motor-şanzımanı dedi ama... Vites yolları eat6 diyor işte active selectte yok öyle şeyler

    Donanım olarak çok dolu olsa da mantık sınırları dışında fiyat, zaten bu yüzden tutmadı hiç, bir tane bile görmedim yollarda.
  • Emeginize saglik guzel bir inceleme olmus..Yalniz bit yanlisinizi duzeltmek isterim..6. Vites 2000 Devir de 127 Km/s hiz imkansiz...

    Astra k otomatik 125 Km/s...PSA motoru ayni hizda ilerleyemez kanimca..6. Vites orani cok uzun olmali ama sanmiyorum..


    Yapacagi hiz en fazla 118 Km/s civari..



    Tekrar tesekkurler inceleme icin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Backstreet -- 25 Ocak 2018; 2:7:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzımanı güzel özetlemişsiniz.Yanlız kalkışlardaki ani gidişi bence olumlu.Bu araç için söylemiyorum ama 308 de patinaj Yada ona yakın bir durum olmuyor.Gaza dokunduğunuz anda direk tepki veriyor.Mesela ileri geri manevralarda yada kavşakta geçişte başka araç yüzünden kararsız kaldığınızda gazın tepki vermesi iyi.Dsg de o tepki yok mesela,gaza dokununca daha geç algılama var,1,2 kullanan birkaç kişi oldukça rahatsızdı.

    Onun dışında üst vites atarken biraz daha geç atması,rampada alt devirde atmamasına katılıyorum.

    Vites düşüşünü merak ettim,sarsıntı yada konfor bozucu nokta gördünüzmü.3008 sahibi bir arkadaş 308 e göre daha konforlu olduğunu söylemişti
    Bence bu şanzıman 8 ileri olursa zf ile 1 numara olur.
    Aracın 80 e kadar hızlanmasıda güzel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icemy -- 25 Ocak 2018; 1:10:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @lojistisyen Teşekkürler Artık araç fiyatları aldı başını gitti, bu aracın fiyatı 200 bin tl, şaka değil gerçek ne yazık ki...



    @Backstreet Teşekkürler, dediğimden eminim fakat keşke fotoğraf veya video çekseydim, bu motorlu PSA araçları 2 bin devirde 120 civarı yapıyordu zaten, otomatik Astra K ise 127-128 civarı yapıyordu. Siz neye göre imkansız diyorsunuz merak ettim



    Şöyle bir ekran görüntüsü aldım çektiğim kısa bir videodan 106 ile giderken devir 1750nin altında.



    Opel GrandLand X İncelemem (Video ve Fotoğraflı)





    @icemy Teşekkürler. Ben alışkın olmadığım için belirttim o kısmı, alışanlar için pek problem olmayacaktır. DSGde gaz tepkisi daha hantal kalıyor. Hocam vites düşüşünde ben bir olumsuzluk sezmedim şahsen, şanzıman gayet akıllı. Aracın devirden biraz düştüğünü anladığı anda vites düşürüyor, dsg, edc gibi yüksek vites alt devirde kalıp titreşim yaratmıyor, işte bu yüzden seviyorum ben tork konvertörlü şanzımanları. 308i dizel eat6 olarak deneyimlemediğim için kıyaslama yapamıyorum, ayrıca bu aracın performansı bana 3008den sanki biraz daha iyiymiş gibi geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teknoloji geliştikçe yakıt tüketimi konusunda daha kötüye mi gidiyorlar anlamadım.



    Bendeki Grand Picasso



    Daha ağır 1590kg boş ağırlık

    Daha eski motor 1.6 hdi 109bg (2009 model ve 173bin km'de)

    Tek kavrama Mcp şanzıman



    Buna rağmen ben bu arabada 6.5lt üzerine depoda veya 100km + mesafede yaktiramadim.



    120 üstüne çıkınca nasıl 6.5lari aşıyor o araba. Ben 2. Çocuk olana kadar 130 CC açık giderdim şehirler arası. 5.7lt üstünü görmedim uzun yolda.



    110 ile gidince 5.1lt yakar daha da düşersen 4.7lt lere kadar iner. Yüzbin km'den fazla tecrübemle konuşuyorum. Citroen ve Opel neyi yanlış yapıyorlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyatı hariç güzel taşıt.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Keşke 136hp lik opel motoru kullanılsaydı. Belki kullanılmama nedeni Euro6c standardını yakalamaması olabilir. Bu konu ile ilgili dava açmış falan deniyordu PSA için. Performans olarak 3008 den iyi geldi demişsiniz. 0-100 verilerinde sanki 3008 daha iyiydi. Birde şanzıman eat6 demişsiniz. Bildiğim kadarı ile Astra K da kullanılan tam otomatik şanzımanın aynısı kullanılıyor gradlandx de. Eat6 olduğuna emin misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24. -- 25 Ocak 2018; 3:57:26 >
  • ben de bu araca sahibim. yazdıklarınıza katılıyorum. güzel bir inceleme olmuş.

    bu araçtan farklı olarak 18 inç jant ile aldım. 19un boyutu gereği konforu negatif etkileyeceğini düşünmüştüm, yanılmamışım. zira ben aracın süspansiyon konforundan çok memnumum. kasis çukur vs. pıt pıt diye geçiyor araç.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık güzel bir inceleme yazısı olmuş. Ben de inceledim aracı bayide ama bir şeyler olmamış gibi geldi. Yani ne tam Opel ne tam PSA diyebiliyorsunuz. Bence iki grubun da iyi olmayan yanlarını daha fazla almış bu araç. Araç içi tasarım ve malzeme kalitesi ile işçilikte 3008 değil Opel baz alınmış, Opel'in iyi olduğu nokta olan motor kullanılmamış mesela.
  • Artan lastik ve jant ebatları ve aerodinamik bu farkı oluşturuyor kanısındayım.

    Öte yandan ben grandlandı beğenmedim. Toplama bir araç olmuş. 3008 daha tercih edilesi her yönüyle.@synthesizer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zzoorroo -- 25 Ocak 2018; 10:4:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maalesef,şu fiyatı ile zengin arabası olmuş.(tüm piyasa böyle)Kabul etmek gerekir ki Şu vergiler,şu akaryakıt fiyatlarıyla artık fosil yakıtlı araçlar devri benim için kapanmıştır.
  • Kim ne derse desin şu an opelin kendi 136 lık dizel motoru piyasadaki tartışmasız en iyi 1.6 dizel motor. Bunu forumda söylediğimde çok eleştirildim ancak yavaş yavaş opel motorları psa motorlarıyla değişmeye başladığında bunu herkes kendi görecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi white without pressure -- 25 Ocak 2018; 11:59:58 >
  • iyi inceleme elinize saglık ,18" janlı modelini bende test ettim ,konfor ve sessizlik ıyıdır ,direksiyon cok yumusak ama tepkileri iyi..benim begenmedigim araba cok yumusak ,sportif yapısı yok ,sahsen biraz ser olmasını yeglerdim ,bence bayanlar için ideal olmus ,ama fiyatı 150.000 tl olsa sahsen almayı dusunurum.
    motor ise sessiz ,cekiş fena degil ama,tepkilerizayıf geldi,kasa biraz agır gelmiş 1450 kg a
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.

    Keşke 136hp lik opel motoru kullanılsaydı. Belki kullanılmama nedeni Euro6c standardını yakalamaması olabilir. Bu konu ile ilgili dava açmış falan deniyordu PSA için. Performans olarak 3008 den iyi geldi demişsiniz. 0-100 verilerinde sanki 3008 daha iyiydi. Birde şanzıman eat6 demişsiniz. Bildiğim kadarı ile Astra K da kullanılan tam otomatik şanzımanın aynısı kullanılıyor gradlandx de. Eat6 olduğuna emin misiniz?

    Grandland X için AWF6F25 yazıyor burada,
    http://www.opel-infos.de/modelle/grandland.html

    Astra ve Insignia için ise;

    Automatikgetriebe 6T45 yazıyor,
    http://www.opel-infos.de/modelle/insignia_b5t.html
    http://www.opel-infos.de/modelle/astra_k5t.html

    Bilgiyi diğer GrandLand X konusunda, @KaymaklıLokum adlı üyemizden aldım.

    Yani Astra'daki ve Insignia'daki şanzımanlar farklı

    @synthesizer

    Hocam 120 üstüne çıkınca 6.5'ları aşıyor demedim, 6lara yaklaşıyor dedim Ama yine de tüketimi az değil, bunun sebebi tork konvertörlü şanzıman da olabilir, 19 jantların da etkisi olabilir bir nebze.

    Ben 1.5 dCi Renault Kadjar da kullandım ve bunun 4.5lara indiği durumlarda o aracın tüketimi 3.7lere kadar inmiş oluyordu. Eski HDi motorların tüketimi de çok iyi gerçekten, o ağırlığa rağmen sizin aracın tüketim konularını hatırlıyorum, baya iyi değerler elde ediyordunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Abstraction -- 25 Ocak 2018; 13:0:4 >




  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Güzel inceleme olmuş kardeşim eline sağlık.
  • O fiyatlarla bizim tüketiciye tam “Fransız” olmuş.

    Elinize sağlık bu arada...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Doğrudur. Ama eat6 nın vites oranlarından farklı bu gradlanx in vites oranları. Nasıl oluyor bu? Vites oranları aynı olması gerekmez mi? Peki serilik konusunda 308 deki gibi seri ve sarsıntısız geçiş sağlıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.

    Doğrudur. Ama eat6 nın vites oranlarından farklı bu gradlanx in vites oranları. Nasıl oluyor bu? Vites oranları aynı olması gerekmez mi? Peki serilik konusunda 308 deki gibi seri ve sarsıntısız geçiş sağlıyor mu?

    Eat6da 120 ya da 124 yapıyordu 1.6 bluehdi’larda. Aslında önemli olan GPS hızı ile kaç yaptığı. Bildiğim kadarıyla Opellerde %4-%5 civarı bir kadran sapması mevcut.



    Ben de teknik olarak pek hakim değilim bu konulara, fakat şanzıman oranlarını ayarlamış olabilirler. 308i 1.2 EAT6 ve GTi manuel olarak kullanmıştım, dizel olarak değil. İki otomobilde de (308 1.2 ve GrandLand X) gayet seriydi gerek düşürme hızı, gerek manel moddaki tepkileri. Opelin bildiğimiz şanzımanj Active Select ise biraz geride kalıyor.



    @esmerce Teşekkürler abi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Olumsuzluk olarak gaz tepkisinin iyi olması kısmından sonrasını okumadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.