Şimdi Ara

Araba fiyatlarındaki benzinli dizel farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son zamanlarda Vag Grubu fiyatlarına baktığımda özellikle üst donanımlar da dizel benzinli farkı 10-15 bin aralalığında.
    Mesela golfte 150 hp dsg üst donanımla 115 hp dsg üst donanım arasında 15 bin fark var.

    Passat da ise bu fark 10 bine inmiş.

    Ford da ise uçurum çok daha fazla.

    Peugeot ta modele göre 12-20 arası değişiyor.
    Opel de 10-15 bin civarı.


    Trend olarak dizel satışlarında tüketici bilinçlenmesi ile azalış veya daha ilerisini düşünerek dizel üretiminin bitmesi ihtimaline karşılık fiyatlamada değişiklik (azalış yönlü) yapmaya gidiliyor gibi.

    Sizler ne dersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Kimse bu motor için şehiriçi 6 litre yakıyor diyemez, dememeli de zaten Bahsedilen rotadaki kullanıma trafik hesaba katıldığı takdirde, 8.5-9 litre gayet normal.

    Hem 1.2 TSI Polo, hem de 1.6 TDI Octavia kullanıcısı olarak, aynı ortalama hızlardaki karma tüketimlerde aralarındaki fark sadece 0.8 - 1 litre civarında. Şehirdışı 90 ile gittiğiniz takdirde bu fark 0.4 0.3 litrelere kadar iniyor. Benzinlinin kullanımı daha rahat, alt devirleri huzurlu, dizel gibi titreşimli değil.

    Soğuk motor ile kış mevsimi şehiriçi 1.2 TSI Polo'nun 11 litre yaktığı yerde, dizel octavia da 9.5 litre yakıyor. Dizel çok geç ısınıyor ayrıca.

    1.2 TSI Polo ve 1.6 TDI Octavia için ortalama hızına göre tüketimleri söyleyeyim;

    25 km/s hız ile, Polo 6.9-7.2 litre civarında, Octavia 5.9-6 litre civarında.

    30 km/s hız ile Polo 6.5 litre civarında, Octavia 5.7 civarlarında.

    35 km/s hız ile Polo 6 - 6.3 litre, Octavia da 4.9 - 5.4 civarlarında.

    Hız 20nin altına inince, dizel octavia 7 litre civarı, TSI Polo ise minimum 7.8 - 8 litre civarında yakıyor.

    Ayrıca 1.2 TSI Polo'nun otobanda 120 km/s hızından sonra tüketim olarak 1.4 TSI Golf'lerden pek bir farkı kalmıyor, aynı yakmaya başlıyor. Hafiflik ve düşük hacmin 120'den sonra hiçbir avantajı kalmıyor.
    hocam tsi ile ayağının altında yumurta var gibi kullanıyorlar ayaklarına kramp girme ihtimalleri yüksek

    şehir içiymiş kasa kasa git 6 litre yaktı şehir dışında otobüsler sollasın 100 ile git az yakıyor

    Dizel ile şehir içi şehir dışı sara sar git sıkıntı yok ,şehir içi dur kalk ,gazla vs vs en fazla 6,5 şehir dışı çıktığında 140-150 gitsen 6 litre yakar..
  • Dsg farkını gördükten sonra dizel farkı gözüme batmadı
  • Turkiyede otm ve dizel kombini yapmak yerine 2. El baska arac alabilirsiniz. Toplam tutar cunku 25bin tl civari olabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 TSI DSG varken dizel benim için bitmiştir.
  • TSI motorlar 5.5-6 lt tüketimlere sahip. İnsanlar o farkı vermek yerine otomatik vites tercih ediyorlar. Ayrıca yakın gelecek için dizel bir muamma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kragen kullanıcısına yanıt
    Benim 1.4 HDI şu an 6 lt yakiyor. Bu TSI Allah'ın bir lütfu olmali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar insan yalan söylüyor ya da verilerle oynama yapmıyor herhalde? Ama şimdi şunu da belirtmek lazım sakin kullanıma dikkat etmek lazım. Sol şeritte dip gaz gidenler için imkansız değerler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ölümüne çArşı ulan

    Benim 1.4 HDI şu an 6 lt yakiyor. Bu TSI Allah'ın bir lütfu olmali

    Hocam büyük ihtimal açık trafiktir. 1.4 hdi hiç tüketmeyen motor. Onun 6 lt yaktığı yerde siz 4 lt ile gezersiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kragen kullanıcısına yanıt
    20 senelik dostumda 1.2 TSI var polo 2015 model Beşiktaş'tan sürekli Altunizade ye gidip geliyor ortalaması 8.5-9 arası 6 lt yakan benzinli olsa dizel satışı sadece ticari araçlarda olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 senelik dostunuzun güzergahını baz mı alıyoruz? Kaldı ki o güzergah şehirdeki en rezil güzergah yokuş yukarı köprü trafiği. Kendi aracım 5.5-6.5 arası yakıyor. En rezil E-5 trafiğinde 7-7.5 arası yakıyor. Dediğiniz rakamları başlangıçta görüyorum sadece. Forumda onlarca örneği var.

    Birisi açık trafiktir demiş açık trafik yakışı 5 lt. Dediğim tüketim sabah 6:30 Beylikdüzü çıkışlı Maslak. Dönüş iş çıkış saatleri değil onda da tamamen olmasa da boş yol.

    Forumda birisi vardı alana kadar inanmıyordum diyen gelirse kendi de yazar. Sol şeritte basmadığınız sürece bu rakamlar çok rahat. 90dan yukarı da basmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kragen -- 15 Ocak 2018; 18:45:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ölümüne çArşı ulan

    20 senelik dostumda 1.2 TSI var polo 2015 model Beşiktaş'tan sürekli Altunizade ye gidip geliyor ortalaması 8.5-9 arası 6 lt yakan benzinli olsa dizel satışı sadece ticari araçlarda olur

    Kimse bu motor için şehiriçi 6 litre yakıyor diyemez, dememeli de zaten Bahsedilen rotadaki kullanıma trafik hesaba katıldığı takdirde, 8.5-9 litre gayet normal.

    Hem 1.2 TSI Polo, hem de 1.6 TDI Octavia kullanıcısı olarak, aynı ortalama hızlardaki karma tüketimlerde aralarındaki fark sadece 0.8 - 1 litre civarında. Şehirdışı 90 ile gittiğiniz takdirde bu fark 0.4 0.3 litrelere kadar iniyor. Benzinlinin kullanımı daha rahat, alt devirleri huzurlu, dizel gibi titreşimli değil.

    Soğuk motor ile kış mevsimi şehiriçi 1.2 TSI Polo'nun 11 litre yaktığı yerde, dizel octavia da 9.5 litre yakıyor. Dizel çok geç ısınıyor ayrıca.

    1.2 TSI Polo ve 1.6 TDI Octavia için ortalama hızına göre tüketimleri söyleyeyim;

    25 km/s hız ile, Polo 6.9-7.2 litre civarında, Octavia 5.9-6 litre civarında.

    30 km/s hız ile Polo 6.5 litre civarında, Octavia 5.7 civarlarında.

    35 km/s hız ile Polo 6 - 6.3 litre, Octavia da 4.9 - 5.4 civarlarında.

    Hız 20nin altına inince, dizel octavia 7 litre civarı, TSI Polo ise minimum 7.8 - 8 litre civarında yakıyor.

    Ayrıca 1.2 TSI Polo'nun otobanda 120 km/s hızından sonra tüketim olarak 1.4 TSI Golf'lerden pek bir farkı kalmıyor, aynı yakmaya başlıyor. Hafiflik ve düşük hacmin 120'den sonra hiçbir avantajı kalmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Abstraction -- 15 Ocak 2018; 18:45:54 >




  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Doğru paylaşım. Ortalama hız 40a ve üzerine geçtiğinde 5.5lara ve altına geliyor tüketim. Rekor olarak Eminönü-Beylikdüzü akşam dönüş 10da 4.5 ortalama gördüm. Haliç köprüsü, Cevizlibağ inişi, Bahçelievler inişi gibi yerlerde yuvarlanmaya bırakıyorum. Normaş güzergahımı da yazdım. Sabah 7:30da evden çıkıp akşam 6:30da eve dönsem herhalde 8 yakardım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi gelir "dizeli satarken de pahalı satıyoruz" diyenler..



    Onları hemen malum siteye yönlendirin..



    Ve gösterin bakalım.. 1.2 tce (benzinli) icon donanım örneğin 98 e alınabilirken..



    1.5 dci (dizel) icon donanım da 98 e alınabiliyor..



    Km leri yakın.. Vites otomatik..



    Nerde kaldı alırken verdiğin 15 bin fazla..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 tsi dsg 14000 km ortalamam 6.5 lt.Uzun yolda yazın klima full açık 50 lt benzinle 4,9 ortalama yakıt ile 100-130 km aralığında hız ile 1050 km yaptım.Diger markaları bilmemde , vag grubunda dizele 10-15 bin fark vermek mantıksız.Tsi motordan sonra tdi motorun çok hantal kaldığıda bir gerçek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yanik033 -- 15 Ocak 2018; 18:59:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kragen

    Doğru paylaşım. Ortalama hız 40a ve üzerine geçtiğinde 5.5lara ve altına geliyor tüketim. Rekor olarak Eminönü-Beylikdüzü akşam dönüş 10da 4.5 ortalama gördüm. Haliç köprüsü, Cevizlibağ inişi, Bahçelievler inişi gibi yerlerde yuvarlanmaya bırakıyorum. Normaş güzergahımı da yazdım. Sabah 7:30da evden çıkıp akşam 6:30da eve dönsem herhalde 8 yakardım.

    Hocam benim rekor 3.9 1.2 TSI Polo ile, Çatalca - Atatürk Havalimanı arası, E5'te hep 70-80 arası gitmiştim ama

    Akasya AVM - Mall of İstanbul arasını da yine 80-90 ile giderek 3.7 ile aldım geçenlerde, ama sonra 4.2 civarı ile tamamladım yolculuğu

    Namussuz bu 1.2 TSI 80-90 ile gidince çok az yakıyor gerçekten, ama otobana çıkınca 110-120 gidiyorsunuz dizelden 1 1.5 litre fazla yakmaya başlıyor




  • dizel - benzin fark;

    10-11bin tl ve aşağısı ise her türlü dizel alırım

    18-20bin tl ve üzeri ise her türlü benzinli alırım

    arada kalan fark için vergi dilimi, donanım, performans gibi kriterlere bakarım.

    2 ay önce sıfır km yeni makyajlı Qashqai'mi aldığımda 8bin tl fark vardı bir an bile düşünmeden dizelini aldım, bir an bile pişman olmadım. Aradaki fark 15-16bin civarı olsa idi bakım aralığının 5bin km daha fazla olması, bir alt vergi diliminde olması gibi sebeplerden benzinlisini alırdım.
  • Son zamanlarda gördüğüm en fantezi fark Suzuki'de. Vitara 1,4 S donanım turbo benzinli(140 bg) 120 bin tl, 1,6 lt aynı donanımlı dizel(120 bg) 172 bin tl. Araç aynı, donanım aynı, ikisi de 4 çeker, şanzıman aynı, yakıt tüketiminde uçurum yok (ki olsa bile bu aradaki 50 küsür bin tl lik farkı kapatmak mümkün değil). Bir tane dahi dizel Vitara satabileceğini düşünüyor mu acaba Doğan grubu? Tamam, fiyatlandırma da yeni ölçekler getirildi mevzuata, o sebeple makas bu derece açık belli ki. Ama insan biraz oynama yapar, ne bileyim biraz donanım kısar ya da karından iki gram vazgeçer falan ve o ölçeğin bir kademe yukarı çıkıp böyle astronomik fark oluşmasını her türlü engeller. Yapamadıysan da getirme ülkeye dizelini. Kim alır yahu aynı arabayı sırf dizel diye 52 bin tl farkla?
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    mtv avantajı da var. 2 depo yakıt demek. bana göre 1400km demek.

    benzinli sessizliği ve kışın 2 dk sonra aracın ısınması ayrı bir konfor.

    siz o değerleri soğuk motorla başlayarak mı yaptınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    mtv avantajı da var. 2 depo yakıt demek. bana göre 1400km demek.

    benzinli sessizliği ve kışın 2 dk sonra aracın ısınması ayrı bir konfor.

    siz o değerleri soğuk motorla başlayarak mı yaptınız?

    4 litrenin altındaki değerler için motorun pek soğuk olduğunu söyleyemem, 3.9 yaktırdığım rota Nisan-Mayıs aylarından biriydi hatırladığım kadarıyla, 3.7 yaktırdığım Akasya - Mall of istanbul önü ise 2-3 hafta önce idi, havaların 10-12 derece olduğu zamanlar. Zaten motor, çabucak ısınıyor. Yukarıda bahsettiğim 11 litrelik değer ise soğuk motor ile ev - iş arasındaki 2 kmlik mesafede olan değer.

    1.2 TSI Ibiza'sı olan bir arkadaşım var, her gün Çatalca - Okmeydanı arası evden işe gidiyor. Sabahları 06.00'dan önce trafiğe kalmadan çıkıyor ve az yaktırmak için uğraştığında, 3.7 3-8 litre ile Okmeydanı'na işyerine varmış oluyor, gerçi çok sabırlı kullanıyor, otobanda 70-80-90 ile gidiyor, bazen tırlar bile onu solluyor




  • Kragen kullanıcısına yanıt
    Bunlar yoğun kullanımda şehir içi değerlerdir. Kendimde kullanıyorum geçmişte vag benzinlilerini kullandım herhangi bir gruba hayranligim yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.