Şimdi Ara

Kanal Istanbul projesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Projenin çevre açısından felaket olacağı defalarca üniversiteler tarafından anlatıldı, yazıldı çizildi vs. hadi ekolojiyi geçip olaya ekonomik yönden ele alırsak eğer bu projenin getirisi nedir?
    Mevcut boğaziçi üzerine yapılan 3. köprüye verilen geçiş garantisi herkesin cebinden çıkacakken bu kanalın finansmanı, kanal üzerine yapılacak köprülerin finansmanı ( bunlara da geçiş garantisi verilecek mi? ) nasıl sağlanacak?
    Ülkede herkesin malumu olduğu üzere üretim yokken bu projeye para yatırmak ekonomiye nasıl katkı sağlayacak? Ciddi olarak soruyorum bunları, birisi açıklayabilir mi?

    Projenin güzergahında rant sağlamak dışında ekonomiye katkısı nedir?

    Lozan, gizli maddeler vs. diye gelenin kalbini kırarım onu da baştan söyleyeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • çevre kaygısı olsa üçüncü havalimanı yapılmazdı.

    işte bunlar hep rant. kim ipler yeşili doğayı
  • İnşaat sektörü durursa zaten cortlayan ekonomi hepten patlayacak bu sayede 1-2 sene daha götürmeye çalışıyorlar. Yoksa hizmet filan hikaye. Vatandaşın kanala mı ihtiyacı var fabrikaya üretime mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kanaldan cok sanayiye ihtiyac var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deprem olsa bunlar için daha iyiki. Ekonomik sorunların sebebi olarak depremi gösterirler, oyları da artar.
  • Allahın yeryüzündeki gölgesi imzasını atacak.
    anlayan anlar ne demek istediğimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buradan bir taytlı geçti -- 15 Ocak 2018; 20:13:20 >
  • Bugune kadar "gemiler gececek para kazanacagiz" ve "itibar olacak" bahanelerinden baska duymadim. "Rte istiyorsa iyidir" mantigiyla destekliyorlar.

    Cevreye geri donulmez zararlar verince, "kandirildik, istanbula ihanet ettik, affedin" deyince isler duzelecek diye dusunuyor galiba.

    Ayrica bu projenin maddi olayi da var. Katar falan bu tarz islere kalkiyorlar ama adamlarin her tarafindan para saciliyor. Bizim oyle bir durumumuz mu var ki bu kadar buyuk maddi bir yukun altinda girecegiz?

    Su olacak. Bu proje sayesinde insaat alani olusacak, 3-5 sene insaat sayesinde ekonomi gene idare eder durumda gozukecek, rant sayesinde birilerinin 7 sulalesi zenginligine zenginlik katacak.
  • zengin görmemiş araplar ne yapıyorlar.

    denize toprağı doldurup ada yaparlar , yüksek yüksek binalar , avmler. avmlerin içinde kayak pisti falan

    hep bir gösteriş falan.

    bunlarda aynısı.
  • Hedef şaşırtıyorlar, buraya yazıyorum değişir o güzergah
  • İstanbul'u yaşanmaz bir yer yapmak için güzel bir adım daha.

    Hadi kalk gel Anadolu bütün çoluk çocuk İstanbula gel...
  • İTÜ Maden Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Naci Görür, “Kanal nerede yapılırsa yapılsın deprem sırasında 10 ve üzeri şiddetinde etkilenme yaşanacak. Türkiye’de bir tane bilim insanı bu projeye ilişkin değerlendirme, araştırma yapmıyor. Bir ülke düşünün ki kanalı yapıyorsunuz depremin olduğu ülkede, ama kimse bilmiyor”
    WWF Türkiye Doğa Koruma Direktörü Dr. Sedat Kalem ise projenin, nadir olarak bulunan bitki türlerinin ve göçmen kuşların da kaybı anlamına geleceğini belirtti. İstanbul’un iklimi ve içme suyunun direkt olarak bu projeden etkileneceğine dikkat çeken Kalem, bu projenin içme suyu havzasından vazgeçmek anlamına geldiğini söyledi.
    kaynak
    İstanbul Boğazı’na alternatif olarak yapılması planlanan Kanal İstanbul için ODTÜ Deniz Bilimleri öğretim üyesi Prof. Emin Özsoy, “Yapılırsa bölgenin iklimi dahi değişecek” dedi.
    Kaynak
    Hacettepe Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü’nden Prof. Dr. Cemal Saydam, Marmara’da değil Akdeniz ve Karadeniz’de de ekolojik yıkıma sebep olacak Kanal İstanbul projesinin bilimsel bir tarafı olmadığını belirterek “bu proje hemen unutulmalı”
    Greenpeace Akdeniz Genel Direktörü Dr. Uygar Özesmi, projenin hayata geçmesi durumunda deniz canlılarının, su havzalarının, verimli tarım alanlarının ve ormanların ciddi şekilde olumsuz etkileneceğini söylemişti.
    Eski Mimarlar Odası Genel Başkanı Oktay Ekinci, projenin ancak hukukun olmadığı bir ülkede gündeme gelebileceğini söylemişti.
    Doç. Dr. Oğuz Gündoğdu, deprem riskine dikkat çekmişti.
    Kaynak




  • En komiği de bu kanal açıldığında gemilerin mecburen buradan geçeceğini düşünenler var :D He canım he bedava boğaz varken oradan geçerler.
  • maramaray istemem köprü istemem hava limanı yol istemem orta çağ gibi ormanlar içinde jungle biçimde yaşamak isterem..mağdurumda mağdurum...istememde istemem...

    kendi ideolojileri yapsa Atatürkle benzeşme yaparlardı piskologluk tek kelime ile...

    o marmarayın koltuklarında en çok popo izi çıkanlar burda zamanında karşı çıkanlardır zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 16 Ocak 2018; 11:36:48 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.