Şimdi Ara

Megane IV DCI-EDC ve Leon TDI-DSG arasından hangisi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
2.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güncel olarak 2011 model bir Citroen DS3 1.6 VTI kullanıyorum. 120 beygir benzinli motora ve 4 ileri tam otomatik şanzımana sahip. Birkaç ay daha kullanıp kendisini emekli etme planım var.

    Daha önce bu mevzuyla ilgili birkaç konu daha açmıştım, hatta 308, Leon ve Golf arasında kalmıştım belki hatırlayanlar olur. Tam Leon'a karar vermiştim ki babamın "neden Megane 4 düşünmüyorsun?" sorusuyla aydınlandım. Tasarımını oldukça beğendiğim bu aracı neden almak için düşünmemiştim?

    Alacağım araç C sınıfı hatchback olacak. Olmazsa olmazlar ise dizel ve otomatik şanzıman. Birçok aracı inceledim. Astra K'yı tipsizliğinden dolayı (göreceli, benim için içi de dışı da tipsiz), Vw Golf 1.6 TDI DSG'yi fiyatlarından dolayı, 308 1.6 BlueHdi EAT6'yı tasarımına tam ısınamamaktan ve arka koltuk diz mesafesinin aşırı dar olmasından dolayı, Focus TDCI Powershift'i Titanium'da bile zayıf bir standart donanıma sahip olmasından dolayı, Giulietta'yı Dobloyla aynı parçaları kullanıp çirkin bir dashboarda sahip olmasından dolayı, A3, 116d, A180 CDI ve V40'ı istediğim km'de bütçeme göre istediğim donanımlarla bulamadığımdan dolayı eledim.

    Kafamda bütün seçenekleri değerlendirdikten sonra iki araç arasında kaldım;

    1) 2017 model maksimum 25-30.000 km'de makyajlı Seat Leon TDI DSG Style Advanced donanım. Bu araç 8" ekrana, full led ön+arka farlara, 17" jantlara, alcantra koltuklara, katlanır aynalara, cam tavana ve geri görüş kamerasına sahip. Ağzına kadar dolu olan Leon'lardan bahsediyorum yani. Fiyat 95-105 bin TL seviyesinde. Dezavantaj olarak yakında kasa değiştirecek olması, yaşlanmış dış tasarıma ve altyapıya sahip olması sayılabilir. Ayrıca DSG'nin özellikle de TDI kombinasyonuyla büyük risk altında olması ve trim seslerinden şikayet edilmesi de bir eksi.

    2) Diğer seçeneğim de yeni düşünmeye başlamış olduğum Renault Megane IV HB 1.5 DCI EDC Icon veya GT-Line donanım. Bu araç da 2016 ya da 2017 model olacak. Km de yine maksimum 30-40.000 km falan olacak. Fiyatlar 90-100 bin TL bandında. Donanım olarak Icon+18" jant, 8.7" büyük ekran olacak. Hatta bulunabilirse kör nokta, aktif cruise control vs gibi ek donanımlarla bu fiyatlarda alınabiliyor. Standart donanımda zaten masaj yapan koltuklar, katlanır aynalar, navigasyon, geri görüş vs. var. Tasarımı inanılmaz hoşuma gidiyor, kasa yeni. Renault imajının vermiş olduğu basitliği kafamda kırabilirsem en yakın olduğum seçenek bu şu an.

    Siz ne düşünüyorsunuz? Bu ikisinden birini almayı düşünüyorum. Başka seçenek önermeden bu ikisi arasından hangisini tavsiye edersiniz ve neden?

    Megane IV DCI-EDC ve Leon TDI-DSG arasından hangisi?

    Megane IV DCI-EDC ve Leon TDI-DSG arasından hangisi?







  • İkiside sınıfı itibariyle kabul gören güzel araçlar. Bence satın almadan önce mutlaka bu sınıftaki araçları detaylıca test edin.

    İyice inceleyin, kriterlerinizi belirleyin ve sizin için hangisi daha uygun geliyorsa onu alın. Burada özellikle bu sınıfta boş yere

    kullanmadıkları araçlar hakkında yorum yapan bir takım insanlara maruz kalacaksınız kafanız daha çok karışacak.


    Ben kriterlerimi belirlerken öncelikle lpg den kurtulmak ve bol rampalı Ankara yollarında sıkıntı çekmemek üzere kesinlikle iyi bir

    dizel otomatik kombinasyonu ve ardından öncelikle güvenlik, tüketim, donanım / konfor ve en önemlisi motor ile yol yalıtımı konusunda

    hassas olmaya çalıştım. Kişisel tercihim Megane 4 HB - 1.5dci EDC icon paket oldu, ben dsg den çok çektiğim için o konuya girmiyorum,

    zevkler ve renkler tartışılmaz. Ben 1.5 yıldır kullandığım bu tercihimden çok ama çok memnunum. Şuan en fazla satılan C segment araç

    olması sebebiyle satış adedi yüksek ve buna bağlı olarak farklı sorunlar yaşayanlarda okuyoruz ancak ben hiçbirini yaşamadım inşallahta

    böyle devam eder diye umuyorum. Malzeme kalitesi anlamında içiniz rahat olsun bu sınıfta kötü araç kalmadı diyebilirim.


    Bahsi geçen her iki modelide uzun süreler kullandığım için aradaki farkları kendimce şu şekilde açıklayarak yardımcı olmaya çalışayım.


    Kullanım zevki kişiden kişiye değişebilen bir kavram ben 2008 Subaru Impreza HB AWD satıp Megane 4 e geçtim o yüzden yol tutuş, sürüş hissi

    konularında referans denilebilecek bir araç kullandığım için şunları rahatlıkla söyleyebilirim, sürüş hissi konusunda her iki araçta

    birbirinden farklı ancak oturma pozisyonu, süspansiyon ayarları ve direksiyon hissi olarak Leon bir tık daha sert ve sportif hissettirirken,

    Megane 4 daha konfor odaklı bir sürüş sunuyor. Benim için önemli olan yalıtım konusunda Megane 4 bu sınıfta referans olabilecek kadar iyi bunu test

    ettiğinizde (bmw1 , volvo v40 ve a180 dahil) çok rahat sizde görüp tespit edeceksiniz. Zaten kağıt üzerindeki verilerde bunu doğrular nitelikte.


    Tüketim günümüzdeki en önemli kriterlerin başında geliyor bu konuda yine Megane 4 daha verimli bir sürüş sunuyor. Leon DSG nin çok hızlı

    çalışma karakteri nedeniyle daha seri bir araç olarak hissettirsede ileride çıkaracağı sorunlar benide korkuttuğu için uzak durmuştum.

    EDC konusunda yeni nesil Megane 4 ile yine EDC nin (Getrag 6DCT450) yeni nesil (ıslak kavrama) yağlı şanzımanı çok daha sorunsuz diyebilirim

    yinede şunu belirteyim çift kavramaların hiçbiri (dsg,edc,powershift,s-tronic,) bir tam otomatik gibi kusursuz çalışma karakteri sergilemiyor.


    Bu sınıfta asıl referans tüm otoritenin kabul ettiği gibi Golf ancak onuda bu malesef hala devam eden DSG sorunları törpülüyor.

    Bunun dışında güzel ve farklı alternatif derseniz Kia Ceed, Hyundai i30 gibi modellerin dizel otomatik kombinasyonlarını önerebilirim.

    Artık günümüzde araçların hepsi birbirinden güzel üretiliyor. Hepsinin kendine has karakteristik sürüş ve donanım özellikleri bulunuyor.

    Bence asıl önemli olan kullanıcının kendisi. Benim önerilerimde dahil kimsenin şunu al demesine bakarak araç satın almayın.

    Gidin test edin aracı iyice hissedin, kriterlerinizi fiyat performans anlamında kendinizce değerlendirin öyle aracınızı satın alın.

    Şimdiden hayırlı olmasını diliyorum.
    Performans anlamında öyle hissedilir bir fark yok. Heleki tercihiniz Megane 4 GT-Line 1.6dci 130hp olursa Leon performans anlamındaki avantajını direkt kaybeder.

    Ancak otomatik demişsiniz malesef ülkemize 1.6dci edc istemedi oyak. Hatta şuan Avrupada satılan 1.6dci 165hp 380nm tork olan Megane 4 GT versiyonu ülkemize gelmedi.

    Megane 3 teki dci edc kombinasoyonundan kesinlikle daha rafine bir ikili. Megane 4 dci edc (yeni edc eski edc den 50kg kadar daha ağır) 1385kg toplam ağırlığı ile sınıfının

    en ağır araçlarından biri. Örnek vereyim aralarında yaklaşık 30kg fark olan Passat 1.6 tdi ile denememizde passat yetişemedi. Yani olay ağırlık farklarında bitiyor.

    Yalıtım ve konfor anlamında Passat sahibi bile Megane 4 ü kullandığında oldukça şaşırdı hatta ''Söyleyecek lafları hazırlamıştım, bu paralar verilirmi diye ama söylenecek

    bir kelime bulamıyorum Renault bu sefer yapmış, bu sefer olmuş'' dedi. O eski bilinen algı yok artık. Skoda da insanların ağzında bir zamanlar dalga geçilen bir markaydı..

    Ama şimdi..
  • İkiside sınıfı itibariyle kabul gören güzel araçlar. Bence satın almadan önce mutlaka bu sınıftaki araçları detaylıca test edin.

    İyice inceleyin, kriterlerinizi belirleyin ve sizin için hangisi daha uygun geliyorsa onu alın. Burada özellikle bu sınıfta boş yere

    kullanmadıkları araçlar hakkında yorum yapan bir takım insanlara maruz kalacaksınız kafanız daha çok karışacak.


    Ben kriterlerimi belirlerken öncelikle lpg den kurtulmak ve bol rampalı Ankara yollarında sıkıntı çekmemek üzere kesinlikle iyi bir

    dizel otomatik kombinasyonu ve ardından öncelikle güvenlik, tüketim, donanım / konfor ve en önemlisi motor ile yol yalıtımı konusunda

    hassas olmaya çalıştım. Kişisel tercihim Megane 4 HB - 1.5dci EDC icon paket oldu, ben dsg den çok çektiğim için o konuya girmiyorum,

    zevkler ve renkler tartışılmaz. Ben 1.5 yıldır kullandığım bu tercihimden çok ama çok memnunum. Şuan en fazla satılan C segment araç

    olması sebebiyle satış adedi yüksek ve buna bağlı olarak farklı sorunlar yaşayanlarda okuyoruz ancak ben hiçbirini yaşamadım inşallahta

    böyle devam eder diye umuyorum. Malzeme kalitesi anlamında içiniz rahat olsun bu sınıfta kötü araç kalmadı diyebilirim.


    Bahsi geçen her iki modelide uzun süreler kullandığım için aradaki farkları kendimce şu şekilde açıklayarak yardımcı olmaya çalışayım.


    Kullanım zevki kişiden kişiye değişebilen bir kavram ben 2008 Subaru Impreza HB AWD satıp Megane 4 e geçtim o yüzden yol tutuş, sürüş hissi

    konularında referans denilebilecek bir araç kullandığım için şunları rahatlıkla söyleyebilirim, sürüş hissi konusunda her iki araçta

    birbirinden farklı ancak oturma pozisyonu, süspansiyon ayarları ve direksiyon hissi olarak Leon bir tık daha sert ve sportif hissettirirken,

    Megane 4 daha konfor odaklı bir sürüş sunuyor. Benim için önemli olan yalıtım konusunda Megane 4 bu sınıfta referans olabilecek kadar iyi bunu test

    ettiğinizde (bmw1 , volvo v40 ve a180 dahil) çok rahat sizde görüp tespit edeceksiniz. Zaten kağıt üzerindeki verilerde bunu doğrular nitelikte.


    Tüketim günümüzdeki en önemli kriterlerin başında geliyor bu konuda yine Megane 4 daha verimli bir sürüş sunuyor. Leon DSG nin çok hızlı

    çalışma karakteri nedeniyle daha seri bir araç olarak hissettirsede ileride çıkaracağı sorunlar benide korkuttuğu için uzak durmuştum.

    EDC konusunda yeni nesil Megane 4 ile yine EDC nin (Getrag 6DCT450) yeni nesil (ıslak kavrama) yağlı şanzımanı çok daha sorunsuz diyebilirim

    yinede şunu belirteyim çift kavramaların hiçbiri (dsg,edc,powershift,s-tronic,) bir tam otomatik gibi kusursuz çalışma karakteri sergilemiyor.


    Bu sınıfta asıl referans tüm otoritenin kabul ettiği gibi Golf ancak onuda bu malesef hala devam eden DSG sorunları törpülüyor.

    Bunun dışında güzel ve farklı alternatif derseniz Kia Ceed, Hyundai i30 gibi modellerin dizel otomatik kombinasyonlarını önerebilirim.

    Artık günümüzde araçların hepsi birbirinden güzel üretiliyor. Hepsinin kendine has karakteristik sürüş ve donanım özellikleri bulunuyor.

    Bence asıl önemli olan kullanıcının kendisi. Benim önerilerimde dahil kimsenin şunu al demesine bakarak araç satın almayın.

    Gidin test edin aracı iyice hissedin, kriterlerinizi fiyat performans anlamında kendinizce değerlendirin öyle aracınızı satın alın.

    Şimdiden hayırlı olmasını diliyorum.




  • İki aracı da yaklaşık 2 ay önce test etmiştim, ben megane tercih ederim.

    Tasarım(göreceli),tüketim,kalite,izolasyon ve konfor gibi konularda leon'dan önde.

    Leon daha sportif bir sürüş sunuyor, arka diz mesafesi daha geniş, hafifliğin etkisiyle de performans olarak daha iyi.
  • Megane 4 hb kullanıcısıyım

    Leon u da aynı sınıf ve benzer fiyatlarda olduğu için tabiki düşündüm

    İki aracın da genel anlamda birbirlerine yakın olduğunu söyleyebilirim

    Leon u niye almadın dersen konfor ve yalıtım olarak az da olsa megane dan düşük buldum

    Bir de kısa zaman sonra yeni kasa gelecek leon için megane daha 3-4 sene gider

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2017 dizel otomatik megane sedan aracı kullanıyorum yaklaşık 1 yıl oldu. Vites geçişleri gerçekten muazzam. Bizde ki orta paket , malzeme kalitesi çok iyi değil ama iyi. Ses yalıtımı olarak çok tatmin edici. 1 yıl içerisinde toplamda 4 kez araç ışıklarda stop etti. Kırmızı ışıkta dururken araç start/stop dan dolayı stop etti , gaza basınca "vitesi p ye getirin" gibi bir uyarı çıktı sonra çalıştırıp devam ettik. Birde normal hızlarda devam ederken gaza yüklenince ara. 2 sn kadar bekliyor. Artık yazılımlamı yoksa donanımlamı çözerler bilemem. Yakıt tüketimi çok iyi Antalya da %70 şehir içi kullanımda 5,2 - 5,4 ortalama yakıyor.
  • Megane daha iyi bir seçim. Motor ve şanzıman uyumu, içve dış mekan şıklığı, güvenlik, sessizlik, konfor ve multimedyada daha iyi. Leon sportif hissettirir ancak hissettirdiği kadar güvendirmez.
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Öncelikle ayrıntılı cevabınız için çok teşekkür ederim.

    Performans konusunda Leon ile Megane arasında çok fark var mı? Yani Leon uçup kaçarken Megane çok hantal kalıyor mu? Test etmek istediğimizde maalesef Doğuş'un elinde dizel/otomatik test aracı bulunmuyor. Yani Leon test etmek istersem ya 1.0 TSI DSG ya da 1.4 FR TSI DSG test etmek zorundayım fakat bu araçları test etmenin TDI DSG kombinasyonu için bir fikir vereceğini düşünmüyorum. Yakın çevremde de bu kombinasyonu kullanan yok. O yüzden Leon test etmek için araç kiralamaktan başka seçenek yok gibi. Megane'ı ise en kısa zamanda gidip test edeceğim.

    Uzun yıllar evin diğer aracı olan tam otomatik FB7 Civic kullandığım için hiçbir yarı otomatiği tam otomatikle kıyaslamıyorum. Kendi aracımdaki otomatik de tam otomatik olmasına rağmen hiç iyi değil maalesef. Çok yakın bir arkadaşımda Megane 3 Coupe DCI EDC var ve sık sık bu aracı kullanıyorum. Şanzıman beni tatmin etti, Megane 4'te daha da geliştirilmiş olduğunu düşünüyorum. Aslında Megane 3'ün performansı da beni oldukça tatmin ediyor ama test yorumlarında Megane 3'ün Megane 4'ten daha atak olduğunu, yeni nesilde kasanın ağırlaşmasıyla performansın olumsuz etkilendiğini okudum ve bu yorum kafamı karıştırdı. Siz daha önce Megane 3 kullandınız mı? Kullandıysanız Megane 4 ile kıyaslayabilir misiniz?

    Aslında benim kafamda da en baştan beri Golf vardı fakat bütçeme uygun modeller hep Comfortline ve 90-100 bin TL verip halojen farlı, donanım fakiri bir araca binmek istemiyorum. Golf de yeni makyajlandı ve artık yaşlandı bence. Ayrıca Leon ve Megane yaşım gereği (26 yaşındayım) beni daha çok heyecanlandırıyorlar.

    Kia Ceed ve Hyundai i30 bana hitap etmiyorum. Dediğim gibi seçimimi Leon ve Megane IV arasında yapacağım. Yine de önerileriniz için teşekkür ederim.




  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkürler.

    Arka diz mesafesi Leon'un daha geniş demişsiniz, arada çok aşırı fark var mıydı?

    Performans olarak arada aşırı fark var mıydı?
  • III I II III I I kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkürler.

    Bu sorun için servis ne dedi? Sebebi bulunabildi mi? Sadece sizin aracınıza özel mi? Problem çözüldü mü yoksa hala devam ediyor mu?
  • ec.dmn kullanıcısına yanıt
    Aşırı farklar yok kesinlikle, leon sadece 2 parmak falan daha fazla mesafe sunuyor.



    Performans olarak da aşırı olmasa da net hissedilen bir fark var, megane hızlanırken biraz nazlı kalıyor leona göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Anladım, çok teşekkür ederim.
  • ec.dmn kullanıcısına yanıt
    Ne demek



    Otomobil seçimi zor bir süreç, ben de yaklaşık 2 ay önce yaşadım aynı şeyleri. İki seçeneğe indirmeniz çok iyi, içinize en çok sineni alın geçin tadını çıkarın, hayırlısı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megane malzeme kalitesi yalıtım süspansiyon konforu gibi konularda önde. Yakıt tüketimide 0.2 litre kadar daha düşük olur eşit şartlarda.



    Motor performansı olarak 110 hplik Megane 4, 105 hplik octavia tdi’dan 2 boy kadar geride kalıyordu roll denememizde, 115 hplik tdi leon, mqb grubunun en hafif aracı, ve 115 hp olduğunu varsayarsak eşit şartlarda 110 bg megane’dan 4-5 boy kadar önde olur.



    Tabi herşey performans değil, Megane’da kullanıcısını üzmeyecek performansa sahip bir otomobil.



    Leon’un diğer artıları ise Multimedya sistemi ve arka diz mesafesinin daha geniş olması. Fakat diğer hususlarda sürüş konforu iç kalite vb. Konularda Megane üstün bir otomobil.



    İki şanzımanda aşırı yavaşlayıp durma noktasına gelmediğiniz takdirde 1. Vitese geçmiyor ve bolca yarım debriyaj yapıyorlar. Dsgnin manuel moddaki tepkisi çok seri, kickdownlarda edc’den daha çabuk vites düşürüyor. Dsgde sport modu var, edcde yok, fakat üst donanım Megane 4lerde sport modunun seçilebildiği sürüş modları var bildiğim kadarıyla. 7 ileri tdi Leon 2.000 devirde 110 km/s civarı hız yaparken, 6 ileri megane 104 km/s yapıyordu.



    Doğuş Oto servisleri son zamanlarda dsg bozulma durumlarında eskisi kadar yüksek ücretler çıkarmıyorlar, 4-5 yaşındaki garantisi bitmiş araçlarda bile %80-90ını kendileri karşılıyorlarmış, (servis çalışanlarının yalancısıyım) eskiden çok yüksek meblağlar isteniyordu müşterilerden. Renault servislerindeki durumu bilmiyorum, edc arızalarına karşı yaklaşımları konusunda bilgim yok.



    Megane 4teki EDC şanzımanın yağlı kavrama olduğu belirtilmiş, bu da sorunsuzluk açısından Leondaki dsgye göre ciddi bir avantaj.



    Sonuç olarak, Mavi GT Line Megane 4 bulursanız, ve leondan daha yavaş olması problem değilse tercihiniz o olsun derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ec.dmn

    Cevabınız için teşekkürler.

    Bu sorun için servis ne dedi? Sebebi bulunabildi mi? Sadece sizin aracınıza özel mi? Problem çözüldü mü yoksa hala devam ediyor mu?

    Hocam bakım için gittiğimde sorunu bildiricem ama daha yolum düşmedi ilk bakım için. Bu aracı kullanan bir arkadaşımda daha duydum.
  • Megane tercihi daha doğru olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra K tipsiz cümlesinden sonra okumayı bıraktım.Hem içine hem dışına tipsiz demeseniz iyiydi😣

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ec.dmn kullanıcısına yanıt
    Performans anlamında öyle hissedilir bir fark yok. Heleki tercihiniz Megane 4 GT-Line 1.6dci 130hp olursa Leon performans anlamındaki avantajını direkt kaybeder.

    Ancak otomatik demişsiniz malesef ülkemize 1.6dci edc istemedi oyak. Hatta şuan Avrupada satılan 1.6dci 165hp 380nm tork olan Megane 4 GT versiyonu ülkemize gelmedi.

    Megane 3 teki dci edc kombinasoyonundan kesinlikle daha rafine bir ikili. Megane 4 dci edc (yeni edc eski edc den 50kg kadar daha ağır) 1385kg toplam ağırlığı ile sınıfının

    en ağır araçlarından biri. Örnek vereyim aralarında yaklaşık 30kg fark olan Passat 1.6 tdi ile denememizde passat yetişemedi. Yani olay ağırlık farklarında bitiyor.

    Yalıtım ve konfor anlamında Passat sahibi bile Megane 4 ü kullandığında oldukça şaşırdı hatta ''Söyleyecek lafları hazırlamıştım, bu paralar verilirmi diye ama söylenecek

    bir kelime bulamıyorum Renault bu sefer yapmış, bu sefer olmuş'' dedi. O eski bilinen algı yok artık. Skoda da insanların ağzında bir zamanlar dalga geçilen bir markaydı..

    Ama şimdi..




  • TDI denince akla hep Dsg sıkıntısı gelir. Yalnız unutulan birşey var bu araclarin enjektör ve triger zincir sorunları da var. dCi motor kayış sente atlatsa bile subap eğmiyor , bükmüyor çoğu zaman. Bir araştırmanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dCi-EDC ikilisi tabii ki.



    dCi; Mercedesin bile talep ettigi bir motor.

    EDC; Getrag in urettigi kaliteli bi sanziman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Ayrıntılı cevap için teşekkürler.

    İncelediğim kadarıyla Megane'ın multimedya sistemi oldukça iyi, neden Leon'unki için daha iyi dediğinizi açıklar mısınız. Bilmediğim için soruyorum, merak ettim.

    Alırsam mavi GT-Line ya da Cosmic Mavi (umarım doğru yazmışımdır ) bir Megane düşünüyorum. Performansını test edeceğim. Aşırı bir performans beklentim yok, ortalamalardaysa bana yetecektir diye düşünüyorum. Megane'a bu aralar içim daha çok ısındı diyebilirim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.