|
Bildirim
|
İki aracı da yaklaşık 2 ay önce test etmiştim, ben megane tercih ederim.
Tasarım(göreceli),tüketim,kalite,izolasyon ve konfor gibi konularda leon'dan önde. Leon daha sportif bir sürüş sunuyor, arka diz mesafesi daha geniş, hafifliğin etkisiyle de performans olarak daha iyi. |
İkiside sınıfı itibariyle kabul gören güzel araçlar. Bence satın almadan önce mutlaka bu sınıftaki araçları detaylıca test edin.
İyice inceleyin, kriterlerinizi belirleyin ve sizin için hangisi daha uygun geliyorsa onu alın. Burada özellikle bu sınıfta boş yere kullanmadıkları araçlar hakkında yorum yapan bir takım insanlara maruz kalacaksınız kafanız daha çok karışacak. Ben kriterlerimi belirlerken öncelikle lpg den kurtulmak ve bol rampalı Ankara yollarında sıkıntı çekmemek üzere kesinlikle iyi bir dizel otomatik kombinasyonu ve ardından öncelikle güvenlik, tüketim, donanım / konfor ve en önemlisi motor ile yol yalıtımı konusunda hassas olmaya çalıştım. Kişisel tercihim Megane 4 HB - 1.5dci EDC icon paket oldu, ben dsg den çok çektiğim için o konuya girmiyorum, zevkler ve renkler tartışılmaz. Ben 1.5 yıldır kullandığım bu tercihimden çok ama çok memnunum. Şuan en fazla satılan C segment araç olması sebebiyle satış adedi yüksek ve buna bağlı olarak farklı sorunlar yaşayanlarda okuyoruz ancak ben hiçbirini yaşamadım inşallahta böyle devam eder diye umuyorum. Malzeme kalitesi anlamında içiniz rahat olsun bu sınıfta kötü araç kalmadı diyebilirim. Bahsi geçen her iki modelide uzun süreler kullandığım için aradaki farkları kendimce şu şekilde açıklayarak yardımcı olmaya çalışayım. Kullanım zevki kişiden kişiye değişebilen bir kavram ben 2008 Subaru Impreza HB AWD satıp Megane 4 e geçtim o yüzden yol tutuş, sürüş hissi konularında referans denilebilecek bir araç kullandığım için şunları rahatlıkla söyleyebilirim, sürüş hissi konusunda her iki araçta birbirinden farklı ancak oturma pozisyonu, süspansiyon ayarları ve direksiyon hissi olarak Leon bir tık daha sert ve sportif hissettirirken, Megane 4 daha konfor odaklı bir sürüş sunuyor. Benim için önemli olan yalıtım konusunda Megane 4 bu sınıfta referans olabilecek kadar iyi bunu test ettiğinizde (bmw1 , volvo v40 ve a180 dahil) çok rahat sizde görüp tespit edeceksiniz. Zaten kağıt üzerindeki verilerde bunu doğrular nitelikte. Tüketim günümüzdeki en önemli kriterlerin başında geliyor bu konuda yine Megane 4 daha verimli bir sürüş sunuyor. Leon DSG nin çok hızlı çalışma karakteri nedeniyle daha seri bir araç olarak hissettirsede ileride çıkaracağı sorunlar benide korkuttuğu için uzak durmuştum. EDC konusunda yeni nesil Megane 4 ile yine EDC nin (Getrag 6DCT450) yeni nesil (ıslak kavrama) yağlı şanzımanı çok daha sorunsuz diyebilirim yinede şunu belirteyim çift kavramaların hiçbiri (dsg,edc,powershift,s-tronic,) bir tam otomatik gibi kusursuz çalışma karakteri sergilemiyor. Bu sınıfta asıl referans tüm otoritenin kabul ettiği gibi Golf ancak onuda bu malesef hala devam eden DSG sorunları törpülüyor. Bunun dışında güzel ve farklı alternatif derseniz Kia Ceed, Hyundai i30 gibi modellerin dizel otomatik kombinasyonlarını önerebilirim. Artık günümüzde araçların hepsi birbirinden güzel üretiliyor. Hepsinin kendine has karakteristik sürüş ve donanım özellikleri bulunuyor. Bence asıl önemli olan kullanıcının kendisi. Benim önerilerimde dahil kimsenin şunu al demesine bakarak araç satın almayın. Gidin test edin aracı iyice hissedin, kriterlerinizi fiyat performans anlamında kendinizce değerlendirin öyle aracınızı satın alın. Şimdiden hayırlı olmasını diliyorum. |
Performans anlamında öyle hissedilir bir fark yok. Heleki tercihiniz Megane 4 GT-Line 1.6dci 130hp olursa Leon performans anlamındaki avantajını direkt kaybeder.
Ancak otomatik demişsiniz malesef ülkemize 1.6dci edc istemedi oyak. Hatta şuan Avrupada satılan 1.6dci 165hp 380nm tork olan Megane 4 GT versiyonu ülkemize gelmedi. Megane 3 teki dci edc kombinasoyonundan kesinlikle daha rafine bir ikili. Megane 4 dci edc (yeni edc eski edc den 50kg kadar daha ağır) 1385kg toplam ağırlığı ile sınıfının en ağır araçlarından biri. Örnek vereyim aralarında yaklaşık 30kg fark olan Passat 1.6 tdi ile denememizde passat yetişemedi. Yani olay ağırlık farklarında bitiyor. Yalıtım ve konfor anlamında Passat sahibi bile Megane 4 ü kullandığında oldukça şaşırdı hatta ''Söyleyecek lafları hazırlamıştım, bu paralar verilirmi diye ama söylenecek bir kelime bulamıyorum Renault bu sefer yapmış, bu sefer olmuş'' dedi. O eski bilinen algı yok artık. Skoda da insanların ağzında bir zamanlar dalga geçilen bir markaydı.. Ama şimdi.. |
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|