Şimdi Ara

Silindir Kapak Contasını Yakan var mı? (MK3)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.582
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, 2016 Ekim ayında ikinci el olarak 70 bin KM'de satın aldığım 2013 model 1.6 TDCI Focus aracımda 2017'nin şubat ayından beri su eksiltme sorunu var. Araç şu an 95 bin kilometrede ve bu zamana kadar Opet'ten aldığım mavi antifriz ile %50-%50 musluk suyu-antifriz karışımı yapıp takviye yapıyordum. Bugün kontrol ettiğimde genleşme kabındaki antifrizin siyaha dönmeye başladığını gördüm. Sanırım soğutma suyunun içine motor yağı karışıyor.



    Geçtiğimiz aylarda aracı arıza tespiti amacıyla Ankara'daki Otokoç'a götürmüştüm, sağ olsunlar aracı 1 gün serviste yatırıp hiçbir test yapmadan teslim ettiler conta yaktığını belirterek. Benden ne arıza tespit ücreti aldılar, ne de bana herhangi bir evrak/test sonucu/rapor verdiler aracımda ne yapıldığına dair. Yoğunluk sebebiyle muhtemelen hiçbir şey yapmadılar, bana direkt silindir kapak contasının yandığını söylediler, tamiri için 4bin ile 20bin TL arasında bir masraf çıkacağını söylediler.

    Ankara'da motorun arızasını tespit edebilecek yetkinlikte bir Ford Servisi veya ustası bilenleriniz var mı? Şayet silindir kapak contası yanmadıysa sizce sorunun kaynağı nedir?

    Not: Su eksiltme sorununu başladığından beri motor yağı kontrol edildiğinde renginin normal, köpüklenme ve grileşme olmadığını gözlemledim. Egzostan beyaz duman atma durumu var ancak göze batacak şekilde fazla değil. Sadece soğuk havalarda oluyor.

    Araçta hararet göstergesi hiçbir zaman orta çizgiden yukarıya çıkmıyor. (35 Derece yaz sıcağında bile yüksek devirle 300KM yol kat edildiğinde bile bir kez olsun yarıdan yukarıya çıkmıyor.)

    Su eksiltme durumu uzun yol ve yüksek devirli kullanımlarda çok daha fazla oluyor. (1 günde 300-400ml kadar azalmadan bahsediyorum. )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whole Lotta Rosie -- 7 Ocak 2018; 11:40:27 >







  • Focusclub 'a da yazmıştınız.Focus'a organik olan kırmızı antifriz katılır mavi değil.Yağ soğutucunun bozulduğunda antifrize yağın karıştığını bililyorum ama sizinki yağ soğutucu değil galiba.Umarım en az masrafla çözersiniz.
  • 064 kullanıcısına yanıt
    Merhaba, öncelikle cevap için teşekkür ederim. Aracı basınç testine soktuk radyatörden sızdırma yapıyormuş. Antifrize yağ karışma durumu da söz konusu değilmiş, bana verilen bilgi bu şekilde. Sürekli eksildiği için mavi antifriz koyuyordum malum Castrol Radicool SF Organik antifriz çok pahalı. Şu sızdırma sorununa kalıcı bir çözüm bulduktan sonra organik antifriz kullanacağım.
  • Ama yine de mavi antifriz sizin araca zararlı. İlla castrol olmak zorunda değil ki? N11 ucuza kırmızı antifriz var. Ben oradan aldım kışı onunla geçiriyorum. Ford un antifiriz standardını karşılayacak özellikte değil kullandığım antifiriz ama bence o standart muhabbeti de para için. Yani şimdilik mavi castrol yerine n11, gg vs yerlerdeki ucuz kırmızı antifriz kullanın yine de. Tek tavsiyem bu olabilir. Sorunun motorda olmaması da iyi haber. Gelişmeleri buraya yazarsanız sevinirim. Okuyanlara yol gösterir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.