Şimdi Ara

Sürekli olarak DSL Hattının Kopması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.087
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Cisco Linksys Wag200g model modeme sahibim. Günün belli saatlerinde (akşam 6-9arası) sürekli olarak kopmalar yaşıyorum. Modemin DSL hattı sabitlenmiyor. Tam olarak neyden kaynaklanıyor çözemedim. Modemdeki "DSL Connection" bölümüne baktım belki hatta parazit veya az sinyal var diye ama bu değerlerden fazla birşey anlamadım. Son 1 aydır böyle bu. Başlarda santralden kaynaklıdır, geçer diyip bekledim ama devam ediyor. Yardımcı olursanız sevinirim.

    DSL Status: Connected
    DSL Modulation Mode: MultiMode
    DSL Path Mode: Interleaved
    Downstream Rate: 11377 kbps
    Upstream Rate: 976 kbps
    Downstream Margin: 8 db
    Upstream Margin: 8 db
    Downstream Line Attenuation: 4 db
    Upstream Line Attenuation: 0 db
    Downstream Transmit Power: 12 db
    Upstream Transmit Power: 18 db



  • Ne hızda internet kullanıyorsun bilmiyorum fakat SNR değerlerin düşük yani 8db ile kopmalar yaşaman normal olabilir fakat bu modemden modeme değişkenlik gösteriyor, mesela birkaçyıl önce 8mbit internetle 7-8db arası değişken değerlerde Airties 5650 modemle hiç kopma yaşamaz üstelik hızıda sonuna kadar alabiliyorken sırf ttnetin modemini kullanmamak adına çok bilindik bir pc oem markasına ait ve üst düzey sayılabilecek bir modemine geçiş yaptığımda günde 2-3 defa kopmalar ve yetmezmiş gibi üzerine hız ve ping sorunlarıda yaşamaya başlamıştım, mevcut modeme geri döndüğümde tüm sorunlar çözülüyordu, o zaman yaptığım araştırmalara göre 7-8db ile bu sorunları yaşamamın çok normal olduğunu öğrenmiştim ama 7-8db snr gibi düşük değerlerde bile hiç kopmadan sağlam tutunabilecek chipler kullanan modemlerin olabileceğinide araştırma öncesinden yani farkında olmadan bizzat deneyimlemiş bulundum, fakat dediğim gibi genel bilgilere göre 8db değerlerde bu sorunun yaşanması normal görülüyor çünkü birçok modem bu düşük sayılan db lerde yeterince hatta tutunamıyor v.s.

    Böyle bir durumda sana modem değiştir filan demek tabiki yanlış olur, yapılacak ilk şey apartmandaki kutundan dairene gelen kablonun kontrolü, eklerin varsa gözden geçirmek (yenilemek) ve güzel izole etmek veya kablo zaten eskiyse yada kalitesizse değiştirmek sana güç (+db) kazandırabilir ve haliyle sorunu çözebilir, bu yapılmadan mevcut durumdan kurtulmanın diğer yoluda servis sağlayıcı desteği, ararsın ve durumuna çözüm istersin fakat onlarda genelde işin kolayına kaçarak hızını daha aşağıya sabitleyerek çözmeye kalkacaklardır bunuda bilesin, kısaca yerinde olsam kablo yenilerim ve üzerine gerekirse (sorun dvm ederse) servis sağlayıcıdan destek isterim.
  • Bolge de vdsl var gibi arastırıp vdls e geçin. Bına eski ise ankastre kablosunu yenileyin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.