Şimdi Ara

AFR Ayarı Nedir. Nesine Dikkat Edilmelidir.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
8.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    Yazı çok uzun ben okuyamam diyenlere özet

    Benzin ile LPG birbirine yakın yakıtlardır, lakin aynı değildir. Bu sebepten tam ayarın aracınıza uzun vadede zarar vermesini istemiyorsanız. AFR yapan ustanıza, üzerine basa basa deyin ki. Ben ayarımı 16:0 olarak istiyorum.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sonunda memleketim ustaları wideband sensörü keşfetmiş. Araçları ayarlar hale gelmişler. Müşteriler (doğal olarak) memnun, önümüzdeki sezon salgın halde AFR ayarı yapılacak, afr cihazı satanlar köşeyi dönecek vs.

    Öncelikle, bu olaya karışı çıkan kıymetli yetkili servis ustaları. İnadınızdan vazgeçin, müşteri kaybedersiniz. Bu işin doğrusu bu. Senelerce size emisyon test cihazlarını yakıt ayar cihazı diye sattılar, sizde kendinizi bunlara göre programladınız. Lakin o devir kapanmış görünüyor. E bize üretici böyle demediydi. Nasıl desin? zamanında bu ayarları yapacabileceğiniz kitler varmıydı. Benzinin yanına getir, emisyondan geçir yallah.

    Kullanıcılara gelince. Dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var, aksi halde aracınız zarar görebilir.

    GAZ HALINDE LPG KULLANAN ARAÇLAR İÇİN GEÇERLİDİR

    Benzin ile LPG birbirine yakın yakıtlardır, lakin aynı değildir. Bu sebepten tam ayarın aracınıza uzun vadede zarar vermesini istemiyorsanız. AFR yapan ustanıza, üzerine basa basa deyin ki. Ben ayarımı 16:0 olarak istiyorum. Size benzin şöyle fakir yakıt böyle diye anlatacaktır.

    Onun bilmediği, Benzin tam afr si ile lpg tam afr sinin aynı olmadığı, benzinin sıvı lpgnin gaz halinde olduğu için motodan çektikleri sıcaklıkların farklı olduğu ve lpgnin yanarken daha fazla ısı çıkardığı.

    Bu detaylara vakıf olmadan, aracı birebir benzin ayarına getirmek piston içi sıcaklığı arttırır uzun vadede egzoz subaplarının bozulmasına yol açar. Kısa vadede conta yanması olarak size geri döner.

    Bu sıkıntı ile uğraşmak istemiyorsanız, GAZ HALİNDE LPG KULLANAN KİT SAHİBİ İSENİZ aracınızı 16:0 a ayarlatın. Sıvı kitler 15.5.

    Size çok fazla tantana yapan ustanıza madem AFR kitin var ozaman birde EGT kiti al takta bak bakalım deyin. Bakalım ne diyecek.

    Teknik detaylar vs

    Nedir bu wideband. Yeni tip oksijen sensörü (yeni dediğime bakma 92 de NTK bulmuş), çoğu arabada halen daha yok. 5 kablolu sensör, BOSH veya NGK türevi vardır, birbiri ile uyumlu değildir. Sizin aracınızdaki Lambda/Oksijen/Narrowband sensörden farklı olarak, içinde bir ısı devresi vardır, bu yüzden tüm ortamlarda çok stabil çalışır. Ayrıca yakıt değer aralığı 0 - 5 v arasıdır. sizin aracınızdaki 0-1 v arasıdır.

    Yani ?

    Sizin araçtaki sensör, zengin veya zegin değil gibi kaba bir değer verirken, bu sensör abi senin yakıt, olması gerekenden 0.01 daha zengin veya fakir diyebilir. Ömrü uzundur 100.000 km. Bir diğer meselede eski tip sensörlerin düzgün çalışmak için egzos sıcaklığına ihtiyaç duyar. Bu yüzden ilk çalışmada, çok sıcak ta kesin değer veremez. Wideband sensör üzerinde ısı devresi vardır. Kendi sıcaklığını kendi kontrol eder araç çalıştıktan sonra 30 sn de optimal çalışma seviyesine gelir. bu yüzden okumalar doğru ve keskindir. Ve ayrıca otomatik kalibre olur.

    İsterseniz uygun bir kitle aracınıza bu sensörü takabilirsiniz. Tuningci kitlerin çoğu narrowband sensör desteği verir. Yani ? Eski sensörü çıkarıp yerine bunu ve tabi kontrol kitini takabilirsiniz. Sonra kontrol kitinizden çıkan bir kabloyu eski sensörden aracı beynine giden kabloya bağladınızmı hem ecu mutlu olur hemde siz anlık takip yapabilirsiniz. (meraklısı için dedik).

    Efendim, lft falan filan...

    Neticede ben egzozdan çıkana bakarım, sen yakıtı yetiştirmek için a modelini veya b modelini kullanabilirsin. Eğer ben egzozda her motor yükünde 16.0 görüyorsam bu benim için yeterlidir.

    Efendim afr sensörünü katalizörden sonra koyuyorlar doğru okumuyor.
    Birileride kafaya takmış zahmet edip araştırıp birde istatistik yapmışlar. En fazla %5 fark ediyor. oda çok nadir. &2 daha fakir gösteriyor katalizörden sonraki afr cihazı.

    Efendim yeni ayarlarınız, cayır cayır giden LPG araçlarınız hayırlı uğurlu olsun. Lakin dediğim gibi 16.0 yoksa conta kapak mazallah.







  • Bu konu neden atlanmış ki. Çok önemli bir konu aslında.

    Bir sorum olacak afr 16 ve afr 14,7 durumlarında egzos gazı sıcaklığını gösteren bir veri var mı elinizde?
  • kaynak verirmisiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simsekotogazankara -- 7 Ocak 2019; 16:34:49 >
  • sayın Delifisek.Tux

    bu yazı uslüp olarak oldukça insanları rencide edebilecek edebi bir değeri olmayan bir yazı. Konun içeriğine girip gereksiz tartışmaya mahal vermeyeceğiz .zira yazı da hem kullanıcıyı hem montajcıyı zan altında bırakan meseleler olmasından ötürü cevap verme gereği duyduk.

    1-AFR yapan ustanıza, üzerine basa basa deyin ki. Ben ayarımı 16:0 olarak istiyorum.Usta diye nitelendirdiğiniz kişinin bilgisini böyle hiçe sayarak iş yaptıracak iseniz o zaman yanlış yapıyorsunuz demektir.Hem usta seçimi,itimat ve güven duygusunu aşağılayan ve davranışdır.Zira usta dediğiniz adam sanatına saygı duyulmalı .

    2- Sonunda memleketim ustaları wideband sensörü keşfetmiş .Bu haksız bir söylemdir.bizim firmamız ve eminim ki bizim gibi nice daha firma performans dalında hizmet veren arkadaşlar yıllardır yaptığı bir uygulama

    3-Müşteriler (doğal olarak) memnun. Burdaki ironi anlamak için ince bir düşünce sahibi olmaya gerek yok Psikolojik rahatlıktan bahsediyor.Zira parantez içi yazım bu tezi kuvvetle sabit destekliyor .

    4- Size çok fazla tantana yapan ustanıza madem AFR kitin var ozaman birde EGT kiti al takta bak bakalım deyin. Bakalım ne diyecek. ise Müşteri velinimet inancına sahiplendirdiğimiz esnafa diklenmeyi marifet gibi yarı internet bilgisiyle karşı karşıya getirmek . Gülmeyin bunu deneyen çok oluyor.Ustalık yine yerlerde ....

    5-Öncelikle, bu olaya karışı çıkan kıymetli yetkili servis ustaları. İnadınızdan vazgeçin, müşteri kaybedersiniz. Bu işin doğrusu .ise karşı tarafın görüşüne saygısızlıktır.Ama doğru ama yanlış saygı duymak gerekir.

    okuyanların kafasını şişirmeye gerek yok daha bunun gibi bir çok hata ile dolu bir yazı .tekrar söylüyorum yazının mantelitesini tarışmıyoruz haklı veya haksız demiyoruz sadece bu denli edebi içeriği olmayan ve kullanıcı ve ustayı aşağılayan yazının sahibi her kimse zira delifisek bey de bir yerden alıntı yapıp paylaştığı bu yazıyı kınıyoruz saygılar




  • quote:

    Ben ayarımı 16:0 olarak istiyorum


    16:0 dediğiniz kısım nedir ? enj. ms. süresi mi yoksa ltft stft değerleri mi ? olayı çözemedim
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Yakıt ayarınız. Motorunuza her bir birim LPG için 16 birim hava girmesi lazım.

    Aksi halde, aracınız benzine göre daha fazla ısı üretecek, özellikle de yazın veya performans durumlarında, silindir kapaklarına bir müddet sonra zarar verecektir.

    Detayları için forumun envai çeşit yerlerindeki diğer yazılarıma bakabilir.

    Veya beni alıntı vs ile suçlayıp yukarıdaki esnaf arkadaşlarla takılmaya devam edebilirsiniz...
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    https://i.hizliresim.com/9YWGyr.jpg

    https://i.hizliresim.com/lQPWkB.jpg

    Nozzle lari genislestip sonrasinda afr ayari yapacagim. Fakat arac resimlerde rolantide calisiyor, 1.2 16v symbol. Bu resimleri otomatik kalibrasyon sonrasi cektim, default degerler. Uzerindeki nozzlari lovato easyfast obd2 sistem A seviyesiymis. 0.2 mm mi buyutmek gerekiyor ?

    Burada ltft stft degerlerini goremedim programi atiker gibi maalesef basit ve yalin yapmamislar. Hizli,yavas yakit kesme degerlerini toplayip mapta ona gore mi azaltma veya cogaltma yapacagim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Musluğun ayarı yerine musluğun çapı ile oynuyorsunuz ?

    Önce AFR ayar kiti bulun bir yerden. Yoksa onun çapı bunun basıncı. Bu değerler sizin aracınızın benzin ecusunu takibi içindir.

    X arabasında z sonucu verir ken y arabasında başka sonuç verir. Her aracın kurulumu 100% aynı değildir.

    Nozulları niye genişletiyorsunuz ? Enjektörlerin çalışma zamanı yetmiyor mu ?




    bu video 2013 ten kalma, gerçi FAR ayar programı ile yapılan ayar (AFR, Air fuel ratio / FAR Fuel Air Ratio). Özü değişmez.

    Bu karbüratörlü araç için, seninkinden tek farkı, senin lpg muslukların elektronik, programla ayarlanıyor bununki mekanik elle ayarlanıyor. Sende aracını bu prensiplere göre ayarlayacaksın. Ancak senin kullandığın programda veya dijital görüntüde sabit devirde (rölanti ve yükte) 16.0 yazacak.


    Senin bahsettiğin ayarlar, musluk ayarıdır, işte benzin sinyali söyle oldu ohalde benimki de böyle olsun vs. Ancak o programlar yaptığın ayarın sonucu nedir sana söylemez. Yani AFR kiti kullanmadan yapılan ayarların sonuçları nedir kimse bilemez. Ha araba bezinde çalıştığı için, LPG de benzinden çok uzak olmadığı için.

    Bir şekilde çalışır ve araba gider. bizim sanayii söylemine göre ustanın işi orada biter.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    quote:

    Ancak senin kullandığın programda veya dijital görüntüde sabit devirde (rölanti ve yükte) 16.0 yazacak.Yani AFR kiti kullanmadan yapılan ayarların sonuçları nedir kimse bilemez. Ha

    https://www.youtube.com/watch?v=yXFr9M6JTgg&t=156s

    Benim kılavuz aldığım video bu. Birkaç kişi nozzle çaplarını büyütmem gerektiğini söyledi. Üzerinde lovato nun A tipi 1.4mm nozzle var. Ayrıca AFR cihazi olmadan da ayarlama oluyormuş obd-2 li akıllı sistemlerde bu şekilde programla denilmişti.
    https://i.hizliresim.com/lQPWkB.jpg

    Bilgisayar otomatik kalibrasyon sonrası böyle bir hata veriyor diğer araçlarda vermiyor. Matkapla bunu 1.6mm yapmak gerekmez mi ? B tipi 1.8mm...

    Normal rölantide araç boştayken benzin enj. ms. 4.00 lpg de 6.00 ms değerlerini gördüm.

    Programda LPG hava birim sayısı 16.0 yazısını tam nerede göreceğim ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 5 Eylül 2019; 23:41:11 >




  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Tamam o zaman sizin aklınıza öyle yatmışsa öyle yapın, nozzle büyütün küçültün, kalibrasyon yapın.

    Ezbere ayarlayıp arabalar gitsin istiyorsunuz, eskiden ne kadar gidiyorsa şimdide o kadar gider.

    16.0 afr cihazında göreceksiniz. Bu kullandığınız programlar karbüratörlü arabalardaki gaz açma kısma vanasıdır. karbüratörlü arabalarda 3 tane ayar noktası var, sizinkilerde bu programlar.

    Bunlar muslukları açıp kapamaya yarar. Ahmetin musluk ayarı sende tutabilir tutmaya bilir her arabanın şartu şurtu, filtresi vanası valfi, enjektörü basıncı farklıdır.

    Egzoz dan ne çıktığını görmeden ezbere iş yaparsın. Sonuçları da malum.

    Kolay gelsin
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    http://www.polarislpg.com/321-afr-ayari-&lang=1#

    Peki hocam sizin bahsettiginiz 16.0 degerine gore ayar yapildigini ben nasil anlayacam emin olacam ? Kimseye guvenilmiyor isi ticari kazanca doktuler meslek,din ve emek ahlaki kalmadi. Wideband yani afr saatinden mi ? Her devir icin mi 16.0 a yakin deger gosterecek ?

    Bu kaynakta dedigine gore
    quote:

    14.7 AFR demek, 1 birim yakıta 14.7 birim hava ile yanmanın gerçekleştiği anlamına gelir. Bu değer yükseldikçe yani karışımda hava oranı arttıkça biz karışım için “fakir”, hava oranı azaldıkça “zengin” tabirini kullanırız.


    Bilmemek ayip degil ogrenmemek ayiptir. Ben sizi eskiden beri taniyorum bos adam degilsiniz forumum eskilerindensiniz obk,liontech... bir suru dolu adam vardi civisi cikti diye biraktilar techturkey de gormustum eskilerden bazilarini. Benim sehirdisina cikmam lazim haftaya kadar o yuzden biraz acele ediyorum hayat iste maddiyat uygun degil kendim halledeyim dedim iyice bozacagiz okumakla olmuyor pratige dokmek lazimda imkan yok. Ataturkte bosuna dememis "Asli mektep kitadir" diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 6 Eylül 2019; 14:7:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Afr saatinden her devir için. Rölanti tuturamıyorsa sorun değil.


    14.7 bezin için tam ayarı ifade eder. LPG için tam ayar 15.5 tir. Siz bunu biraz daha kısıp 16.0 a getireceksiniz. (tabi yapabiliyorlarsa).

    Bir çok araba benzinde 14.0 14.2 seviyeside gezer.

    Sizin musluk ayarınızda lpgi o ayara çekmeye gayret eder. AFR sensörleri lpg benzin diye ayrımaz. çünkü içerdeki oksijeni okur yakıtı değil.

    Sıvı kit olduğunda sorun çıkmaz. Biraz yakıtınız artar karşılığında da pefromans artar.

    Ama gaz olduğunda öyle olmaz. LPG gaz halindeyken motor manifoldunu soğutamaz. zengin karışım egoz supabları açıldığında hala piston içinde yanıyor olur, bu alevle karşılaşan subap ve yüzükler zarar görür.

    AFR cihazı yoksa, emisyon test cihazı lambda 1.06 da aynı ayara gelir. De bunları usta milleti kabul etmez bir tek onların doğrusu vardır.

    Fazla yüklenmez sakin kullanırsan bişi olmaz. ya yüklensende bişi olmaz. kısa dönemde.

    Zengin karışım lpgnin zararları uzun vadede çıkar.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba bugun tekrar gittik sorunu en sonunda cozduk. Simdi problem montajdan kaynakliymis sizinde kafanizi yorucam,vaktiniz calacagim hakkini helal edin. Lafi fazla uzatmak istemiyorum, enjektorler ters takilmis,manifold yanlis yerden delinmis. Manifold sokulecek, tekrar delinecek,eski yerler kapatilacak montajlanacak. Adam 250 tl 4 lu atiker enjektor fiyati verdi,yer Ankara Şasmaz oto sanayisi. Internette 150 tl ye buldum. Simdi merak ettiklerim şu;

    1) Bu motora symbol 1.2 16v atmosferik tek enjektor takiliyor mu ? Simdi tek enjektorler cikmis. Bir adet enjektor takiliyormus.

    2) Montaj isi manifold sokme,takma,delme... icin ortalama ne kadar ucret talep ederler ?

    Birde afr ayari yaptirmasak lovato obd 2 sistem otomatik kendisi ideal optimum ayari yapar mi ? Gerekli mi ? Uzun vadede binmek icin konusuyorum.

    2 yerle gorustum bu tüm islemleri afr ayari dahil birisi 400 tl fiyat cekti,digeri 600 tl istedi. Bende ucuz yollu nasil halledecegim diye arastiriyorum butce bu aralar sıkışık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hepsinden önce, sizin aracınızın nesi var ?


    250 tl o iş için az.

    Sen niye aracı afr cihazına sokmuyorsun ki.

    Ne biliyorsun ustanın bir tarafından arıza uydurmadığını ?

    Aracı fan açıncaya kadar ısıt, sonra afr cihazını tak. Önce rölantisine bak. Sonra yavaştan gazı gıdım gıdım arttır. Bizim kit hariç diğerleri hep afr saatı ile geliyor.

    Gittiğin gerde varsa bir bilgisayarlı versiyon orada bak, devir artarken afr de ciddi sapmalar olacak mı. Azı fazlası ayrı.

    Eğer sıkıntı varsa yani 13 15 arası gidip geliyorsa kurulumda bir sorun vardır. Yoksa yoktur.

    sen yarış arabası yürütmüyorsun, manifoldun sağından solundan üstünden altından delinmesi çok farketmez. eğer yakıt manifolda iniyorsa ve kaçak yoksa konu bitmiştir.

    lpg araclardaki sorunların %80 ayar sorunudur.

    Benzin ecusuna göre kalibre edip gönderiyorlar. Ancak bütün arabaların kurulumları 100% aynı değil, aradaki farklar sizi araçtan direkt soğutur.

    Tek enjektör mantıken iyi değil. Enjektörlerin çalışma zamanı diye bir kavram var. açık kalma zamanları gibi, ne kadar kısa olursa enjektörün sağlığı için o kadar iyidir.

    Tabi kısa olması içinde çapı büyük olacak vs. Bu yüzden 4 enjektör işi 4 e böler.

    Ustalara gidip kafandakini söyleme, ustanın derdi senin derdini çözmek değil, senin paranı almak.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    quote:

    Aracı fan açıncaya kadar ısıt, sonra afr cihazını tak. Önce rölantisine bak. Sonra yavaştan gazı gıdım gıdım arttır. Bizim kit hariç diğerleri hep afr saatı ile geliyor.Eğer sıkıntı varsa yani 13 15 arası gidip geliyorsa kurulumda bir sorun vardır. Yoksa yoktur.


    Bu bahsettiğinizi lpg de mi benzinde mi yapacağım ? Afr de görmem gereken değerler nedir ? 14.7 benzin değerleri. Adamın söylediği nozzle lar çok yukarıda,metreyle ölçtü 12 cm emme manifoldun yukarıdan delinmiş. Normalde montajlanırken ateşleme odasına en yakın yerden delinmeli,yanma odasına lpg gazı geç gidiyormuş.

    https://www.lpgkablo.com/lovato-enjektor-k-tip-obd-li-ucretsiz-kargo.aspx?pageID=18&PID=5169

    Aracın üzerindeki enjektör bu piyasa fiyatı 400-500 tl arası. Bunun temizliği oluyor mu ? Valtek-rail tipi sanırım, 2 ohm li olanlarından. Atiker takalım diyorlar atiker 150 tl 4 lüsü fakat 3 ohm lik üzerindekinden kötü mü ?

    ----

    Aracın sorunu şu, LPG de rölantide dalgalanma,stop etme,çekişte aşırı düşüklük ve performans kaybı. Durunca belli belirsiz stop etmeler,klimayı açınca sapıtması... gaz regülatörünün üzerindeki vidayla oynandı. Kısıldı açıldı lpg programından nereden nasıl ayarlanıyor bulamadım. Enjektörler biraz sesli çalışıyor ve ters takılmış. Zamanla LPG deki yağ katkısı enjektörlerin başlarında birikiyor ve performansını bozuyormuş. Bilgisayarda vesaire herhangi bir arıza vermiyor,gözükmüyor sadece otomatik kalibrasyonda nozzle ufak hatası veriyordu.

    Aracın benzinde neyse o şekilde gitmesi,randıman vermesi için düzgün bir afr ayarı mı gerekiyor ? LPG yanma odasına geç gittiğinden bu sorunlar olmaz mı ? Sizin dediğine göre enjektör temizliği yaptırıp,lpg filtresi değiştirip sıfırdan bir afr ayarı mı yapılmalı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 7 Eylül 2019; 1:29:33 >




  • Demek lpg geç gidiyormuş.

    Senin araban direkt enjeksiyonlu mu? bu araç ilk yapıldığında düzgün gitmiyormuydu ki ?

    Bence araban fakirde kalıyor, muhtemelen gaz basıncı kısılmış bile olabilir. Nozzle hatasını odan veriyordur.

    Araban 1.2, nasıl bir enjektör ki bu yetmiyor ?.

    Geç sen o ustaları. Biri seni yolmak için fetva vermiş, sen o fetva ile başkasına gidiyorsun, onlarda kucak yapıyor.

    Sen arabanı al, başka afr cihazı olan bir yere git, sadece değerlere bakmak istiyorum de. bakmadan önce aracı ısıt fan açılsın.

    Benzinde de bakabilirsin. Neticede arcın lpg beyni, benzin beynini takip ediyor. Orada olan bir sıkıntı bunu etkiler.

    Benzinde 14.2 14.7 arasına bakacaksın. Bu değerlerin çok dışında ise 13 veya 15 gibi benzinde olan sıkıntı LPG ye vuruyor demektir. Yok burası düzgünse lpg ye bak.

    Benim param lpg de fakirde kaldığı yönünde. LPG kafalarında basınç ayarı vardır anahtarla yapılır.

    Karbüratörlü araçlarda aynı filim, kafa bitmiş abi diye çekilir. Araban düzgün gitmez 20 tl lik ayar yapacağına 200 tl lik regülatör alırsın sanırım bu da onun enjeksiyonlu versiyonu.

    Kolay gele...




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Dediginizi uygulayacagim hocam merak ettigim bazi sorular var.

    1)emme manifolduna giden lpg hortum uzunlugu en fazla kac olmali 15 cm? 4 hortumun uzunluguda ayni mi olmali ?
    2)araca motor yapilmadan ilk lpg takildiginda da rolanti dalgalanmasi oluyordu asiri rolanti oynuyordu bu normal mi ? Stop etme olmuyordu fakat benzine nazaran asiri oynakti performans gene dusuktu kime sorduysam montaj hatasi denildi
    3) lpg nin obd baglantisinin yapilip yapilmadigini en garanti nasil anlayabilirim ?
    4) enjektor temizleme sokmeden katki,kimyasalla vs. yapilabilir mi ? Sordugumda bu enjektorlerin temizlenmedigini soyledi lovato k tipi enjektor
    5) gaz regulatoru.uzerindeki ayar vidasiyla çok oynandi ayari tutturmak icin bu gaz basinc degerleri ekranda hangisi ? Orjinal fabrika haline nasil getirebiliriz ? Vidayi ceviriyorum surekli 1000 mbar civarinda seyrediyordu

    150 tl ye manifold sokme takma iscilik + fibercide eski.nozzle deliklerini kapatmaya plastik kaynak 50 tl istedi. Toplam 200 tl tutuyor enjektorler sorun yok adam para yolmak.icin enjektor parasi gecirmis

    AFR Ayarı Nedir. Nesine Dikkat Edilmelidir.
    AFR Ayarı Nedir. Nesine Dikkat Edilmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 7 Eylül 2019; 19:12:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teorik olarak kısa olmalı. İdealini bilmiyorum. Uzun olunca dünyanın sonu gelmiyor. Araba stop etmiyor mesela.

    Ancak bu teorik sizin 1.2 arabayı germez. Sizin ki gibi bir arabada en fazla Gaza yapıştırdığında atıl kurtta eh belki hissedersin oda belki.

    Basıncın normali HEDE diye bir sabit değer yok.

    Senin araba 1.2 komşunki 1.6.

    Gazcı dayı seninkine 2mm takmış obürünede 2mm takmış. Dolayısı ile sen kısacaksın komşu açacak.

    Arabanın ideal değerini AFR cihazına bakarak bulacak, ayarları oraya getireceksin.

    Kalibrasyonların çalışmama sebebi bu. O programların hesabına göre bütün araçlardaki setup aynı. O halde yapıştıralım benzin ecusuna yürüsün.

    Rolanti zıpaması, eğer rölanti devrelerin düzgünse (maf sensörü, kelebek motoru vs). yani benzinde zıplamıyorsa.

    Lpg de ayar sorunundandır, fakire düşüyordur, geri topluyordur.


    AFR cihazına sokup bakmadan, ne yaparsan yap yalan. Hep bir sıkmasyon üzerine olacak, yok kabo usun, yok bobin cacık, yok enjektör hede, yok bilmem ne.

    Aracı AFR cihazına sok. Zaten o her şeyi sana söyler.
    Enjektöründe bir şey yok bence. Arızalı parçada ya çalışmaz, yada saçma sapan vuruntulu çalışır. Senin arabana gaz gelmiyor. Hepsi bu.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Anladim hocam cok sagolun once afr cihazindan bakilacak sonra ne gerekiyorsa isleme dokulecek. Afr cihazi sanirim bir nevi egzos emisyon misali egzos ucuna takilip kontrol ediliyor. Fakat bir yerde soyle bir yazi buldum. Regulator vidasi kisikta olabilir oynanmisti ince ayar gerekiyor.

    quote:

    AFR ayarı egzoz ağzına takılan aparatla yapılmaz ya da yapılan ayara ayar demek doğru olmaz. Direk kat delinip ayar yapıldıktan sonra kapatılır. Egzoz ağzına takılan aparatla yapılsaydı, oksijen sensörü de direk çıkışa takılırdı. Ayarların en sağlıklı okunabileceği bölüm katalizördür.

    İkincisi eğer aracınız da obd li kit yolda aft ayarı da çöp.
    çünkü afr ayarı yapılırkenki hava sıcaklığı rakım yakıt kalitesi vs bir çok etkenin aynı olması lazım yaptığın ayarın optimum olması için.

    obd bir kit bu değişimleri lehine düzenler ve aracın hep en iyi durumda çalışır


    Fakat danistigim kisiler bu sekilde afr ve diger ayarlarin saglikli olmayacagini duzgun bir montaj yapilmasi gerektigini soylediler. Fransiz grubu araclarda emme manifoldu kivrik salyangoz gibiymis benzin enjektorune en yakin yerine,alt tarafindan nozzle girisleri acilmali. Yoksa rolantide titreme,dalgalanma sorunlari olurmus.

    Afr cihazina rolantide araci soktuk gerekli ayarlamalari yaptik,gaz basinci vs. Olmasi gereken degerler 15.5 klima acik,kapali sekilde mapta oynamalar yapildi... bunlarin oncesinde en basinda Otomatik kalibrasyon yapildi varsayalim. Peki araca mecburen zorunlu yol ayari yapilmasi gerekecek mi ?

    Arac henuz bakima sokulmali,km si yaklasti filtreler vs degisecek.Sirf bu ayar icin 150-200 tl arasi para istiyorlar. Su videoyu izlemenizi oneririm kisa 2 dk kadar.

    https://www.youtube.com/watch?v=C0Ytl4Msink&feature=youtu.be

    Bizdeki sistemde buna benzer italyan uretimi, enjektorler.obd li tip olarak geciyor. Videoda denildigine gore gerekli olcumleri yapiyor ve afr ayarina gerek olmadigi beyamn ediliyor sistemin ideal ayari cok guzel tutturup otomatik yaptigi soyleniyor. Siz ne dusunuyorsunuz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 7 Eylül 2019; 22:23:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Boş konuşmuş o arkadaş. Katalizör farkı max %5 ortalaması %2. Tek sensörlü araçlarda hemen motor çıkışında dır sensör, çok sensörlü araçlarda öndede olur arkasında da. Kendi kafasına göre yokuş yapıp, müşterinin gözünü korkutuyor aklınca. Wideband sensörler zirkonyum içerir 5 kabloludur, içinde sıcaklığa göre ayarlı devresi vardır. Normal motorlar (yani turbo olmayanlar) rakım farklılığına tepki verir. Aynı tepkiyi benzinde de verir. Çakallık veya en iyi ihtimalle cahillik bunlar.

    Unutmadan, afr sensörünü iyice egzos içine yerleştirsinler, yoksa egzoz çıkışından hava alırsa fakir gösterebilir.

    OBD kitlerin düzgün çalışması için arabadaki sensörlerin düzgün çalışması lazım. Çoğu arabada halen 4 kablolu sensörler var, o sensörleri kabaca tarif etmek gerekirse, kuzey ve kuzey değil şeklinde çalışan pusula gibi düşün ve o sensörlerde sıcaklık voltaj dengeleme imkanıda yok. Yani ehveni şer de tutar. O kadar ayarı zaten kalibrasyon da yapıyor.

    Ha arabana afr kit takarsın, AFR kitlerinin çoğunda Lambda emülatör çıkışları var onuda benzin ecusuna bağlarsın eskisinin yerine. Kit fakirde çalıştırıyorsa 10 numara 5 yıldız olur o zaman.

    Bak karıştırma.

    Sana illa Afr ayarı yaptırt demiyorum. AFR cihazına sok bak ne gösteriyor. Arabada bir ayar var ne olduğu belli değil. Kalibrasyon vs onların ucu karanlık. Klavuz karga hesabı. Araç üstündeki 4 kablolu lambda sensörü ile olmaz o iş. Araçtaki sensörlerde bir sıkıntı varsa senin kalibrasyon güüm. Kurulum lpg tesisatını tasarlayan mühendisin öngördüğünden farklıysa senin kalibrasyon yine güüm. Kalibrasyon her şey çok güzel olacak ayarıdır.

    Afr kiti (tabi yazılım destekliyorsa bkz bizim video(kendi yazılımım oluğu için hava atmıyorum :))) motorun ciğerini gösterir, anlayan adam, sübap, buji, ateşleme hatalarını şıp diye anlar. Arkasına bir egt sensörü birde ateşleme analiz cihazı koyarsan motor röngenine yakın bir şeyin olur.

    AFR cihazından başka hiç bir şey araca yapılmış olan ayarın ne sonuç verdiğini göstermez. Karbüratörlü arabada yaptığın ayar kalır. Enjektörlüde çıkıp test etmen lazım, verdiğim değerde kalıyorsa hiç bir ayar yaptırmana gerek yok.

    Ha araç 15.5 gösteriyor ama araban saçmalıyorsa, egzoz veya manifold da sorun vardır veya afr cihazında sıkıntı vardır.

    15.5 değil 16.0 en makulü, yoksa her zaman için yüksek ısı ile çalışma riski var.

    Mesela o videodaki araba gidiyor mu ? gidiyor değil mi, cayır cayır. o ayar da hatalı. Birebir benzin takibi yapıyor. O ayarda arabayı 180 le bir 50 60 km kullan bakalım ne oluyor.

    Tüm lpg kitlerinin ayar baz alma prensibi hatalı, LPG yi benzin gibi kabul edip birebir takip ediyorlar. Bu yüzden de kapaklarda, hararette sürekli sorun var. AFR ayarı öncesi, o kadar kötüydü ki, insanlar LPG den illallah etmişti. Şimdi iyi kötü düzgün çalışıyor arabalar ama bu sağlıklı olduklarını göstermez.

    LPG nin hem kendi özelliği, hem benzine göre daha fazla hava istemesi yüzünden birebir benzin ayarı ile çalışan lpg sistemleri hele hele üst devirlerde zengine de kaçıyorsa motora her daim yüksek ısı verir. Bu değerler motorun tasarım limitlerinin üstündeyse (bkz Opel Insignia). Düşük kilometrede dahi kapak sorunu çıkartır.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.