Şimdi Ara

Bu millet arabalara napıyorda anasını ağlatıyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
214
Cevap
4
Favori
16.154
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
271 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir dünya araç geçmişim oldu. Sıfır da aldık sattık ikinci elde aldık sattık.
    Arabaları satarken çalışmayan tek bir düğmesi, işlevini yitirmiş tek bir özelliği yoktu.

    Şimdi ikinci el araç bakıyorum ama araçlar rezalet. Napıyorlar nasıl beceriyorlar bilmiyorum ama arabalar pislik, arıza, kırık-dökük içinde.

    Cam düğmeleri, klima tuşları, petek çıkışları, koltuklar, lambalar, farlar, aksesuarlar, vites körükleri falan ölmüş gitmiş bitmiş vaziyetteler.

    Abi hiç mi malınıza sahip çıkmıyosunuz, hiç mi acımıyosunuz. İnsan bi özen gösterir. Sana kimse haftada bir git iç dış yıkat demiyor ama bari kalıcı zararlar verme.

    Ben 2008 model aracı geçen sene satarken içi sıfırdan farksızdı. İsteyene gösteririm resimleri bile duruyor.

    Çocuksa bizdede var, yükse bizde taşıdık, dağa taşa bizde çıktık. Ama arabayıda bi parçamız gibi gördük gavur malı gibi davranmadık.

    Cidden millet pis abi, pasaklı yani. Başka açıklaması yok.







  • Öncelikle aracı sanayide yaptırıyorsanız illa ki her gidişinizde 1 - 2 pin veya tırnak kırarlar. En az 1 veya 2 vida yuvası yalama olur. Çöp temizleyemeyecek adamlar ustayım diye geçiniyor. Kedi köpek de o kadar aracı sök tak yapsa usta olur zaten (Gerçekten işini iyi yapan türünün son örneği kaliteli ustalarımızı tenzih ederim.)

    Aracı eşek niyetine kullananlar. Bakıma bile araç hareket etmeyecek hale gelince giden, aracı doğru dürüst yapmadılarsa bile umrunda olmayan, yeter ki araç hareket edebilsin kafasında olanlar sayesinde.
    Toplumumuzda genel bir kalitesizlik, görgü eksikliği, temizlik duyarsızlığı var. Sadece arabalarda değil, sokaklara, kaldırımlara, avmlerdeki tuvaletlere, vs nereye baksak bu genel problemi görüyoruz.

    Bir de bu arabalar milli servettir milli servet. Hepsi için kuruşuna kadar dolar euro veriyoruz. Dışarı ödediğimiz dövizin yarısı borç, kalan yarısı da kendi alınterimiz... İnsanlar babamın malı istediğim gibi kullanırım diyor ama aynı zamanda milli servete zarar verdiğinin farkında değil.
    arabayı pahalıysa statü aracı, ucuzsa eşek olarak gören bir milletiz biz. kimse arabasına değer vermiyor. nasıl olsa satıcam benden sonra alan düşünsün diyor. kasislerde yavaşlamıyor, çukurların
    hepsine giriyor, park ederken kaldırıma çıkıyor veya vuruyor, içinde sigara içiyor, yiyeceklerini içeceklerini her tarafa döküyor, servis yerine beceriksiz ustalara bakım yaptırıyor, şanzımana motora dikkat etmeden kullanıyor. zaten trafiğe kayıtlı araçların %39'unun lpg'li olduğu bir ülkeden ne beklersin ki. arabasına lpg takan adam arabasına değer vermiyor demektir.
    Aslan yattığı yerden belli olur. Mesele dünya malına değer vermek fln değil. Ben de aracımı gayet hakkını vererek kullanırım. Devirli ide kullanırım sürat de yaparım ondan yana sorun yok. Ancak ben havalandırma ızgaraları kırılmış, tuşları soyulmuş bir arabada seyahat etmek istemem. Çok da zor değil yani tuşlara tırnağının ucuyla değil de parmağının ortası ile basmak. Aynı şekilde havalandırma ızgaraları. Nasıl kırıyorsun anlamıyorum ki. Yolda giderken bir elin sürekli havalandırma ızgarasında mı?

    Bir de beni en çok sinir eden, otomatik klimanın fan hızı değiştirme tuşlarının soyulmuş olması. Be aptal adam. Araç zaten otomatik klimalı ayarla 22 ye yaz kış değiştirmene bile gerek yok. Fan hızıyla oynamak niye. Araç zaten senin yerine ayarlıyor. Hoş sen otomatik kllima nedir, ne işe yarar onu da bilmiyorsun ya. Yazın en düşüğe getirir içeriyi buz eder. Kışın en sıcağa dayar milleti terletir. Elin adamı milyon dolarlık arge yapar sürücü rahat etsin diye otomoatik klima geliştirir. Bizim sığırlar kullanmayı bilmez anca tuşlarını eskitir.
  • Babamla ortak kullandığımız 2013 opel astra var 50 bin km oldu çoğu yerinden trim sesi gelmeye başladı.Arkadaşımda aynı kasanın 160 bin küsürdeki 2011 modeli var tık ses yok arabada sıfır gibi hala.Kullanımdan kullanıma aracın kondisyonu o kadar değişiyor ki anlatamam.
  • Kesinlikle haklısınız Babamın 2008 de aldığı araç hala 0 gibi bende 2 sene önce ikinci el aldım kalorifer ızgaralarını vites topuzunu değiştirdim döşemeler beyaz heryeri leke içindeydi bir kere temizledim hala tertemiz kirlenen tek şey kaucuk paspaslar onlarda kirlensin bir zahmet görevi o cidden yamyam gibiler bir kaç kere akraba çocukları bindi nereye dokunmuşlarsa kapkara iz kalmıştı çocuktan çocuğa da fark var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba baktığım şu dönem dediklerine kesinlikle katılıyorum. Çıt ses gelse sanayide alırım nefesi.. Irzına geçiyor millet resmen..
  • erdm6 kullanıcısına yanıt
    Hadi trim sesini de anlarım, biraz dikaktsizdir kaldırımlardan sert geçer, gaz fren ayarı zayıftır sürücünün vs vs. ama iç aksamdaki aksesuarlar veya malzemelere resmen tecavüz ediyorlar bunu anlamıyorum işte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yavercanturk -- 25 Aralık 2017; 15:5:39 >
  • VipLife kullanıcısına yanıt
    aynen kardeş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdm6

    Babamla ortak kullandığımız 2013 opel astra var 50 bin km oldu çoğu yerinden trim sesi gelmeye başladı.Arkadaşımda aynı kasanın 160 bin küsürdeki 2011 modeli var tık ses yok arabada sıfır gibi hala.Kullanımdan kullanıma aracın kondisyonu o kadar değişiyor ki anlatamam.

    O kullanım alışkanlıklarından ziyade iki farklı yılda üretilen aynı model aracın aynı kalite ve rijitlikle üretilememesinden de kaynaklı. Endüstriyel verimlilik sorunu sizin ve diğerlerinin araçlarının farklı şekiller sergilemesine neden oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dunya mali bu kadar ozene gerek yok bazi arabalar olur evet onem verilir bakilir sevilir ama bazisi essek misali kullanilmalidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Evet bu konuda haklılık payınız var ancak 8 yaşında aldığımız içinde trim sesi çok az olan focusun 1.5-2 sene içinde heryerinden ses gelmesi tesadüf değil bence kullanımla alakalı.Kalite konusunda sonuna kadar katılıyorum bizdeki araç classic 3 adı altında tekrar üretilen astra h kasa,eski üretilen makyajlı 2007-2011 kasalar daha kaliteli ama bu kadar farkeder mi bilemiyorum.
  • quote:

    Ama arabayıda bi parçamız gibi gördük gavur malı gibi davranmadık


    Gavur malı araçlara neden gavur malı gibi davranmadınız anlayamadım?
  • 6 ay boyunca aynı kalitede çekirdek üretemeyen bir ülkeyiz + sanayi kasapları
  • Hayvan mı yok Ayı mı yok memlekette?

    Bir keresinde symbol aracımı satacaktım 8 aylık filodan çıkma araçtı.. aldım biraz kullandım satacağım birisi bakmaya geldi.. neymiş motor gür çalışmıyormuş.. önceki sahibindeyken bu aracı kullananalar aracın canına okutmuşlardır mış.. Halbuki öyle birşey yok..motor gayet sağlıklıydı.. Fakat adamın bilincinde aracın canına okutarak kullananların varlığının yeri var.. Yokmu böyle sıfır araç deyip canına okutarak kullananlar? var hemde dolu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    quote:

    Ama arabayıda bi parçamız gibi gördük gavur malı gibi davranmadık


    Gavur malı araçlara neden gavur malı gibi davranmadınız anlayamadım?

    Orda gavur malından demek istediği başkasının üretmesi değil. Sahip olan kişi anlamında gavur malı diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle aracı sanayide yaptırıyorsanız illa ki her gidişinizde 1 - 2 pin veya tırnak kırarlar. En az 1 veya 2 vida yuvası yalama olur. Çöp temizleyemeyecek adamlar ustayım diye geçiniyor. Kedi köpek de o kadar aracı sök tak yapsa usta olur zaten (Gerçekten işini iyi yapan türünün son örneği kaliteli ustalarımızı tenzih ederim.)

    Aracı eşek niyetine kullananlar. Bakıma bile araç hareket etmeyecek hale gelince giden, aracı doğru dürüst yapmadılarsa bile umrunda olmayan, yeter ki araç hareket edebilsin kafasında olanlar sayesinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavercanturk

    Hadi trim sesini de anlarım, biraz dikaktsizdir kaldırımlardan sert geçer, gaz fren ayarı zayıftır sürücünün vs vs. ama iç aksamdaki aksesuarlar veya malzemelere resmen tecavüz ediyorlar bunu anlamıyorum işte.

    Mesela ben çok temiz kullanıyorum, genelde kadınlar zarar veriyor arabaya yani benim aracımda öyle oldu. Topuklu ayakkabıyla taban halısını delmeler, tırnaklarıyla konsolu, kapı kollarını çizmeler... Kadın-erkek farketmez aslında, arabasını seven evi gibi temiz tutar, düzgün davranır zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 25 Aralık 2017; 17:0:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı gözlemi bende yaptım.Milleti anlamıyorum.

    Koltuklar leş gibi lekeli, arabanın direksiyonu leş gibi.

    Hele geçen bir 2011 Citroen C5 e baktım,Kapı kumaşları bile simsiyah tı kapı tutamakları hep soyulmuş sanki fare kemirmiş gibi..Bindiğim gibi inip teşekkür etmiştim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 25 Aralık 2017; 17:12:07 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnanın nelerle karşılaştım Lastik dahi patlatmadı abi araba otuz küsür binde. Bakıyorum önler idare eder 2015 tarih arkalar bitik 2013, araba 2012 model. 3 defa lastik görmüş. Geçen birine baktım yüksekde fiyat yazmış 3 parça boya istiyo ve araç dolu hasarlı hepsini geçtim araç şirket aracı. İstanbul'dan ucuz kapatıp fiyat şişirmişler. Şanzıman gibi büyük arıza verdiğinde, idareten yaptırıp satmaya çalışanlar vsvs

    Özetle vergi dilimi yükselecek bir önceki model zamlandığı için bu araçlarda zamlanacak, yapacak birşey yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 25 Aralık 2017; 17:26:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabayı pahalıysa statü aracı, ucuzsa eşek olarak gören bir milletiz biz. kimse arabasına değer vermiyor. nasıl olsa satıcam benden sonra alan düşünsün diyor. kasislerde yavaşlamıyor, çukurların
    hepsine giriyor, park ederken kaldırıma çıkıyor veya vuruyor, içinde sigara içiyor, yiyeceklerini içeceklerini her tarafa döküyor, servis yerine beceriksiz ustalara bakım yaptırıyor, şanzımana motora dikkat etmeden kullanıyor. zaten trafiğe kayıtlı araçların %39'unun lpg'li olduğu bir ülkeden ne beklersin ki. arabasına lpg takan adam arabasına değer vermiyor demektir.
  • Bir aracın normal kullanımla yıpranması bir yana, sanki içinde at beslemişler gibi hale gelmiş araçlar çok fazla. İçine oturup bakmaya tiksinir insan. Koltuklara, direksiyona dokunsanız virüsler saracak her yerinizi gibi.
  • Bu ayarsızlardan biri de babam. Tümseklerde yavaşlama yok paldır küldür geçer. Kavşak dönerken vites mites küçültmez devir düşmesin diye gaza asılır. Araba sağa sola yatar. Kullandığı araçta 2005 Kangoo. Bir gün 2 teker üstünde viraj döndüğümüzü hatırlarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.