Şimdi Ara

LPG SİSTEMLERİNDE AFR AYARI HK.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
16
Favori
43.167
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MEŞHUR AFR AYARI HATALARI

    Daha öncede belirtiğim gibi LPG sektöründe AFR Ayarı Fantazidir. Çünkü doğru yapılmayıp aracın daha kötü bir ayar ile yürümesine neden olabilir.
    1. Bu ayar ile sadece open loop bölgesini ayarlayabilirsiniz . Closed loop bölgesini zaten elinizdeki OBD cihazı ile hatasız bir şekilde ayarlamanıza imkan veren oksijen sensörü zaten aracın üzerinde . Ha tabi closed loop'a da ayarlayabilirsiniz ama ne gereği var zaten aracın kendi orjinal oksijen sensöründen bu verileri görebiliyorsunuz.

    2. Video'da görüldüğü gibi open loop'da aracı ayarlıyorum derken aracın esas yürüdüğü closed loop döngüsünü bozabilirsiniz :) Video yorumlarında Mocan Otogaz'ın da belirttiği gibi Brc programına girdiniz ve aracın closed loop dediğimiz bölgesinin ayarını yaptınız, akabinde aracı tam gaz kullanarak Open loop dediğimiz bölgenin de ayarını yaptınız ve aracın zengin olduğunu anlayarak Normal yol ayarı menüsünden lpg 'yi bir miktar fakirleştirdiniz( kaba tabir ile kıstınız ) Brc yol ayarı menüsünde şöyle bir husus söz konusu, bu güne kadar mutlaka dikkatinizi çekmiştir, siz fakirleştirme yaparken Closed loop bölgesini de alt'a çeker. ( yani tüm enjeksiyon sürelerini kısar) Haritada yatay eksen yukarı doğru çıkar. Bilgisayarla ayar yapan ustamız yol ayarı menüsünden hiç çıkmadı, video başından sonuna kadar hep yol ayarı menüsündeydi .aracı fakirleştirdiniz, yani Closed loop bölümünde videonun başında yaptığınız closed loop ayarının hepsi maalesef boşa gitti. Aracı; closed loop dediğimiz kapalı döngü bölgesinde Fakir'e düşürdünüz.
    Oysa yapılması gereken BRC Calibration Tool programında O.L'de fakirleştirme bölümüne girip buradaki haritadan ve değerlerden open loop ayarını yapmak gerekirdi.
    Yani başta da dediğim gibi opeen loop hassas bir bölgedir , bu bölgeyi lpg'de ayarladım derken motorun daha hızlı bir şekilde zarar görmesine neden oldunuz kaş yapayım derken göz çıkardınız.
    Her LPG Programının Open Loop'da ayar bölümü zaten yok , olsa da nasıl ayarlanacağını bilen kişi sayısı da az , bu nedenle AFR ayarı deyip durmayın lütfen :)

    3. En çok eleştirdiğim nokta wide band'ın eksozun sonuna takılmasıdır . Türkiye'de mapping konusunda ilklerden ve en tecrübeli insanlar ile konuştuğumda wide bandı eksozun sonuna takmak 1 puan yanlış veri almanıza neden olur . (+1 Zengin) bu durumda fakir değeri zengin görüp aracı daha da kısıp hızla motorun zarar görmesine neden olabilirsiniz. Bunu tam test etmedim ama deneyeceğim.

    4. Wide band ile AFR ayarı yapıp bu ayarı her montaj yapılan araca atmak kesinlikle yanlış sonuçlar verir . Her nekadar km'si ve modeli yakın olsa da hiç bir araç 1-1 aynı program ile çalışmaz hele de böyle yanlış bir ayarı her araca atmak çok kötü sonuçlara neden olabilir.

    Sonuç AFR ayarı LPG ayarında kesinlikle şart değil.Aksine yanlış yapıldığında daha kötü sonuçlara neden olacaktır . AFR ayarı yapacaksanız doğru yapmalısınız . Wide bandı doğru değer almak için eksozun sonuna değil araçların kendi sensörleri gibi eksoz gazının ilk çıkış noktasına takmalısınız.
    Tavsiyem zaten araçların genelde kullanıldığı döngü olan closed loop ayarı eob ile yolda çok net yapılabiliyor , open loop döngüsüne LPG'li araçlarınız ile girmemelisiniz , girsenizde sürekli devam etmemlisiniz , bu döngüyü işi bilmeyen birine ayarlatıp sonra ohhh aracın çekişi arttı yakıtı düştü diye sevinip motorunuzu daha kötü bir hale sokabilirsiniz.

    Saygılarımla

    Mehmet ÖZENÇ
    BRC İÇ ANADOLU ve KARADENİZ BÖLGE BAYi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozenclerotogaz -- 9 Şubat 2019; 8:38:4 >



  • Öncelikle konuyu detaylandıran bayilere teşekkür ederim. Birkaç farklı konuda daha benzer mesajlarını görüp okudum.

    Lütfen aşağıda yazdıklarımın benim fikirlerim olduğunu göz önünde bulundurun. LPG sektöründe değilim, montajdan anlamam. Teknik kısımdan hiç mi hiç anlamam. O yüzden teknik ibareler de kullanmayacağım. Ya da şöyle söyleyeyim, işin kavramsal kısmıyla ilgili bilgim var ama teknik boyutundan pek tartışmaya girme niyetim yok. Zira LPG işindeki mühendisin birinin ak dediğine diğer mühendis kara diyor. Bu yüzden şunu söyleyeyim; sadece araç sahibi ve LPG kullanıcısıyım o kadar. İzninizle gözlemlerimi aktarayım.

    İlk olarak ücret konusuna bir girelim.

    Senaryo 1: Aracımı LPG bayisine getirdim, ayar yaptırmak istediğimi söyledim. Servis yetkilisi bilgisayarı getirip kabloyu taktı. Bilgisayardan ayarlara baktı. Gaz kelebeğinden gaz telini 1-2 defa çekti. Haritada değişiklik yapmadı. Enjeksiyon sürelerine baktı. Kış girişi nedeniyle regülatör sıcaklığını 35'den 40 dereceye yükseltti. Geçiş süresini 5 saniyeden 10 saniyeye çıkardı. Ayar tamam dedi. (Regülatörü kendim değiştirmiştim, gaz kaçağı var mı kontrol eder misiniz dedim, burnuyla kokladı adam. Buna hiç girmeyeyim.)

    Ücret? 20 TL. Süre 3-5 dk.

    Senaryo 2: AFR ayarı için ayar yapan arkadaşla buluşuldu. Önce montaj ve kullanılan malzemelerin uygunluğu kontrol edildi. Her şey uygunsa wideband cihazı takıldı, LPG bağlantısı yapıldı, ODB bağlantısı yapıldı vs. Yola çıkıldı. Araç benzinde ve LPG'de rolantide, yükte, normal kullanımda, düşük devirde, yüksek devirde yani mümkün olan tüm senaryolarda benzin ve LPG'deki ayarları kontrol edilerek harita ayarlandı.

    Ücret? 150 TL. Süre 90-120 dk.

    İki uygulamayı ve ücreti kıyaslarsak, senaryo 1'deki ücret bence çok fazladır. 3-5 dk içindeki ayar için 20 TL değil, 5 TL gayet yeterlidir.

    Senaryo 2'deki ücretin fazla olmadığını, hatta senaryo 1'e göre gayet kabul edilebilir olduğunu da şöyle ispatlarız.

    Basit matematik;

    5 dk'da 20 TL kazanan bir bayi, 90 dk'da kaç TL kazanır?
    (90/5)x20 = 360 TL.

    Demek ki basit mantıkla bayinin aldığı paranın çok fazla olduğu belli oldu. O halde neden LPG ayarı yapan bayilerin 3-5 dk'da aldığı 20-30 TL'ye isyan edilmiyor da AFR ayarının 150 TL oluşuna isyan ediliyor? Burada bir samimiyetsizlik yok mu? Var.


    Şimdi bu iki senaryonun bir de uygulama ve sonuçları üzerinden değerlendirme yapalım. Günümüzde hala bayilerin neredeyse tamamı senaryo 1'deki uygulamayı yapıyor. 1-2 tane bayiyi tenzih ediyorum. Şahsen ben İzmir'de yol ayarı yapan birini bulamadım. Yol ayarı yaptığını söyleyen hatta youtube üzerinde kendini ''üstad, kral, en iyi LPG'ci'' vs diye tanıtan LPG'ciyle whatsapp üzerinden görüştüm, şahıs resmen benle dalga geçti. Regülatörü değiştirdiğimi ve yol ayarı yaptırmak istediğimi söyledim. Şahıs, regülatörü başkasından aldım diye yol ayarı yapamayacağını söyledi. Şaka gibi. Herhalde aracım 1992 model diye hizmet vermek istemedi. Gerçi kendisinin dolandırıcılık yaptığı bu forumda da konuşuldu ve kullanıcı tarafından ispatlı açıklandı.

    Her neyse ne diyorduk? Evet senaryo değerlendirmesinde kaldık. LPG'cilerin neredeyse tamamı senaryo 1'deki uygulamayı yapıyor yıllardır. Sonuç olarak, sayılamayacak kadar çok LPG problemi yaşayan kullanıcı mevcut. E hani bayilerin ayarı yeterliydi? Demek ki bayiler hiç de öyle sütten çıkmış ak kaşık değiller. Araç LPG ile çalışıyorsa, teklemesi vs kabul edilebilir seviyedeyse problem yok. Müşterinin parasını al, gönder gitsin. Çünkü müşteriyle ilgilenmeye devam etmek yerine yeni müşteriye LPG montajı yapmak para kazandırıyor. Bu nedenle de montajı yapılan arabayı bir an önce göndermeye çalışarak sürüm yapıyorlar. Daha düne kadar LPG'nin arıza ışığı yakması normaldi. Ne oldu da birden arıza ışığı yakmayan LPG montajları başladı? Demek ki bir yerlerde bir tutuşma var.

    Şimdi gelelim işin diğer boyutuna. Hemen yukarıda bahsettiğim, sözde LPG ayarı yapılmış müşteri, aracının çekişinden, gidişinden mutsuz. Bir umut AFR ayarı yaptırıyor. Voala! Problemlerin tamamı çözülüyor ve kullanıcı benzinle LPG ayrımı yapamayacak duruma geliyor. Bakın 1 değil 2 değil, neredeyse tüm AFR ayarı yaptıranlar böyle mutlu. Yukarıda olumsuz örnek verilmiş, peki ya mutlu müşteriler? İşin bu tarafı değerlendirilmeye alınmadığında bu ''AFR ayarı kötüdür pistir kakadır'' yazıları bana hiç mi hiç samimi gelmiyor, tam tersi böyle bir eleştiri, AFR ayarı gibi yol ayarlarına vakit ayırmaktansa bayilerin LPG montajı veya tamiratı gibi arabayı hareket ettirmeden 3-5 dk'da 20-30 TL kazanmak gibi ucuz kazanç peşinde koştuklarını gösteriyor.

    Sonuç olarak AFR ayarı yaptıranların neredeyse tamamı mutlu müşteri. AFR ayarı yapanlar da bu ayarın tekniklerini, faydalarını ispatlı ve görsel olarak da anlatıyorlar. Dahası müşteri AFR ayarından sonra arabasına ilk defa binmiş gibi zevk alıyor.

    Şimdi gelelim AFR konusunda bayilerin tutumuna. İzmir'de Yağmur Otogaz, İstanbul'da Candan Mühendislik montajlarında AFR ayarını yapmaya başlamış. Diğer bazı bayiler ise AFR'nin para tuzağı olduğunu, gerek olmadığını hatta aracın bayi ayarından daha kötü olabileceğini belirtmiş. Üstelik sadece 1 mesajla değil, birçok mesajla tekrar tekrar bunlar yazılmış. Peki neden? Bu durum ve ısrarla AFR ayarını kötülemek, bana düşündürüyor ki; bu bayilerin amacı müşteri memnuniyeti değil, ticari kazançtır. Çünkü AFR ayarı için harcanacak vakit yerine LPG montajı yapmak, dükkana gelenden ayaküstü 3-5 dk içinde 20-30 TL kazanmak daha karlıdır.


    Yukarıda yazdıklarım benim şahsi gözlemlerim ve düşüncelerimdir. Henüz AFR ayarı yaptırmadım. Yaptıracak mıyım? Kesinlikle.
    Sap saman iyice karıştı

    Beyefendi


    Bunlar sizin sözleriniz. siz 14.7 yi bulunda başınıza koyun. 15.5 engine check yakmaz. Engine check için max lean afr nedir diye bakarken

    bak ne buldum.

    http://www.autospeed.com/cms/article.html?&title=Running-Lean-for-Economy&A=110767

    Elin sitesine girip, tercüme yapıp, sonrada gelip burada fetva veriyorsunuz ya, bu milletin okumuş adamdan niye nefret ettiğini canlı timsalisiniz.

    Benzin de anlatmış arkadaş benzinde la benzinde, tutmuyor aynı değil. Şimdi buradan copy paste tercüme yapıp sonrada diploma dyno diyorsunuz hangisine inanacağız ?

    Benim test ettiğim bir sürü LPG ecusu, otomatik kalibrasyon da 14.1 14.3 arası değer verir. Zaten emisyon test cihazı ile 1 lambda ya ayarlarsan arac 14.7 de kalır.

    Son modelleri bilemem ancak km yapmış araçlar illaki sapma yaşarlar, fakir veya zengin karışımda engine check yakmak için %20 ila %35 idealden sapması lazım diye bir bilgi kalmış aklımda.

    2-) Doğrudur, yanlış tarif etmişim. Yinede anlatılmak istenen anlaşılmış. Yinede evet 15.5 gibi ideal ayarları tutturabilirseniz tölere edebilir belki. Japon araçları tolere eder.

    3-) Mutabıkız.

    4-) Yuvarlak laflar etmeyelim. Doğal gaz falan diyerek konuyu bulandırmayalım.

    Lpg regülatörleri motor soğutma suyu ile çalışır. Buda aşağı yukarı motor ısısı ile aynı demektir. Zaten LPG regülatörünün de amacı budur. LPG -20 derece olduğu için gaz haline dönmek için regülatörden geçer, ve lpgnin motor soğutma gücü regülatörde 0 lanır (he %1 kalmış olabilir geride tabi). Veya susuz kalan araçların lpg regülatörleri donar veya Sıvı LPG kitleri benzine göre kafadan %10 performans artışı verir, sırf bu yüzden.


    Biz konuya 2010 civarında uyandık, cihaz yaptık, blos da yapalım dedik, sonra ortaklar bir birine düştü. Her zaman olduğu gibi tüccarlar parayı, icatçı başı da (şahsım yani) 3 ün 1 ni aldı. Şimdi o forum senin bu forum benim geziyor.

    Toplarsak, 30 senedir mi var bu LPG işi ? Var. 30 senedir doğru ayarlamıyorsunuz, çünkü doğru ayar yapmak umrunuzda değil. Siz paranıza bakıyorsunuz.

    Ben ta en başta ne dedim.

    Hayırlı işler.
    Peki benim aracımda neresi ayarlandı da aracım dip gazda patinaj çekmeye başladı ?



    Üzülerek okudum yazdıklarınızı, ben sonuç aldım, ve ltft az çok araştırdım, nedir ne değildir. Öpen loop olmayan kit mi var ? Siz brc için mi konuşuyorsunuz ?



    Yapılan iş yanlış olsaydı ben böyle sonuç alabilir miydim ?
  • Atikler gold marka kit takılı aracıma yaptırdım, araç canavara dönüştü.



    Aracım Opel astra j 1.4 t.



    Kit aracın üzerinde idi aldığımda. Tse belgeli , distribütör de 2 kez ayar yapıldı. Benzin ile çok fark vardı. Yokuşta sollamaya çıkmaya korkar oldmuştum. Araç 4000 devirde tekleme yapıyor, yığılıyor idi. Bu arada elm327 ile baktım değerler gayet güzeldi , ltft sanırım, 4 civarı oynuyordu.



    Şu an aracımdan keyif alır hale geldim, bu işi iyi yapan birine yaptırırsanız kesinlikle öneriyorum. Yazdıklarınız brc ye mi özgü bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadri.abi

    Atikler gold marka kit takılı aracıma yaptırdım, araç canavara dönüştü.



    Aracım Opel astra j 1.4 t.



    Kit aracın üzerinde idi aldığımda. Tse belgeli , distribütör de 2 kez ayar yapıldı. Benzin ile çok fark vardı. Yokuşta sollamaya çıkmaya korkar oldmuştum. Araç 4000 devirde tekleme yapıyor, yığılıyor idi. Bu arada elm327 ile baktım değerler gayet güzeldi , ltft sanırım, 4 civarı oynuyordu.



    Şu an aracımdan keyif alır hale geldim, bu işi iyi yapan birine yaptırırsanız kesinlikle öneriyorum. Yazdıklarınız brc ye mi özgü bilemiyorum.

    Sadri Bey merhaba ;

    Malesef üzülerek söylüyorum sizi de yanıltmışlar.Bakın araç canavar oldu demişsiniz lakin Atiker Gold'da open loop ayar menüsü yok!!! Atiker Grand yazılımda ise open loop'da ayar mevcut. Yani open loop'da AFR ayarı tam olarak yapılmaz sadece haritada belirli noktalarda araç open loop'a geçtiğinde map haritasından düzeltme yapabilirsiniz. Bu da sınırlı bir ayardır.
    AFR ayarı ile amaç aracın orjinal oksijen sensörünün wide bant'da (geniş band) ölçüm yapmaması nedeniyle opeen loop döngüsünün ayarlanmasıdır. Open loop - closed loop ne demek bunu yukarı da anlattık. Open loop döngüsü araçların nadir kullandığı ve bizim de uzun süreli lpg kullanımında çok da tavsiye etmediğimiz döngüsü. Sizin aracınızın normal ayarlarını obd ile yapıp yanlış ayarı düzeltmişler. Ama open loop ayarı yapmamışlar ki zaten yazılımında yok .( ATİKER Teknik destek müd. arayıp öğrenebilirsiniz)
    Araçların orjinal sensörü Narrow band'ta ( dar bantta) ölçüm yapıyor ve biz de EOBD ile bu sensörden aldığımız LFT -SFT değerlerine göre bu döngüyü %100 hatasız ayarlayabiliyoruz. Closed loop döngüsü doğru ayarlanan bir aracın aman aman open loop döngüsünün ayarlanmasına ihtiyacı yoktur çünkü sistem yapılan ayara göre bu döngüyü bir miktar zengin bırakarak ayarlar.
    LPG ayarında önemli olan closed loop yani sizin aracınızı normal şartlarda sürekli kullandığınız döngü , işte bu döngünün yol ayarı ile muhakkak hatasız ayarlanması gerekiyor .Wide band ile de zaten bu döngü ayarlanmıyor . Bu döngüyü ayarlamak için de zaten AFR ayarına ihtiyaç yok , İhtiyaç olmadığı gibi yapılacak yanlış bir ayar ise aracın çok daha kötü bir durma gelmesine neden oluyor . Üstüne üstlük bir de yüksek ücret ödeyerek örneklerde görüldüğü gibi paranız boşa gidiyor .
    Muhtemelen bu ayar ile closed loop döngüsü bozuk olan araçlar yani normal ayarları yanlış olan araçlar eobd ile ayarlanıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozenclerotogaz -- 4 Ocak 2018; 14:39:24 >
  • Peki benim aracımda neresi ayarlandı da aracım dip gazda patinaj çekmeye başladı ?



    Üzülerek okudum yazdıklarınızı, ben sonuç aldım, ve ltft az çok araştırdım, nedir ne değildir. Öpen loop olmayan kit mi var ? Siz brc için mi konuşuyorsunuz ?



    Yapılan iş yanlış olsaydı ben böyle sonuç alabilir miydim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadri.abi

    Peki benim aracımda neresi ayarlandı da aracım dip gazda patinaj çekmeye başladı ?



    Üzülerek okudum yazdıklarınızı, ben sonuç aldım, ve ltft az çok araştırdım, nedir ne değildir. Öpen loop olmayan kit mi var ? Siz brc için mi konuşuyorsunuz ?



    Yapılan iş yanlış olsaydı ben böyle sonuç alabilir miydim ?

    Merhaba ;
    Yukarıda belirttiğim gibi sizin aracınızın genel yol ayarı başarı ile yapılmış lakin open loop ayarı için ekstra bir menüye ihtiyacı var sistemin . Örneğin Atiker Grand sistemde bu ayar mevcut.Ama gold yazılımında bu ayar yok. Pek tabi ki BRC'de de open loop'da ayar menüsü mevcut. Lakin bu ayarı yapan kişi standart map haritasını kullanıyor , şayet opeen loop ayarı yapıyorum diye bu map haritasını değiştirdiler ise aracınız ile gazladığınızda araç farklı bir karışım ile ( open loop) , ama sakin kullanımda yanlış farklı bir karışım ile devam edecektir. Yani kaş yaparken göz çıkma durumu .
    Biz durumu paylaşıyoruz , anlatıyoruz , itibar edip etmemek sizin bileceğiniz iş. İyi günler...
  • Buradaki olay sadece insanlara yapılan bu ayarın mucizevi bir ayar olmadığını anlatmak için yazıyorum. Ve bu ayarı 1.5 saatte 150 TL 'ye yapmak ne demek !!!
    1.5 saatte neyi ayarlıyorsunuz yapmayın Allah aşkına . 150 TL ücret neyin karşılığı. Kim bu arkadaşlar. Bu iş için yetkileri var mı ? Vergi ödüyorlar mı ?
    Araçların çok nadir girdiği open loop döngüsünü 1.5 saatte 150 TL'ye nasıl ayarlıyorlar? Ve bunu eksozun en sonuna taktıları wide band ile yapıyorlar.
    Hadi soruyorum 1.5 saat ... neden bu kadar sürüyor acaba 150 TL diyebilmek için mi? Yapmayın lütfen . Bir aracın closed loop ayarı inanın 15 dakika da kralı yapılır . Open loop ayarı daha kısa sürer. en kral yola çıktın geldin 30 dakikada yapılacak ayar için 150 TL istemek ne demek !!! 0 | |



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozenclerotogaz -- 25 Aralık 2017; 18:1:0 >
  • AFR Ayarı MUCİZEVİ BİR AYAR DEĞİLDİR.

    1) AFR ayarı ile standart yol ayarının dışında ekstra araçlarımızın open loop'da kullanırken girdiğimiz döngüyü ayarlıyor.

    2) Open loop gerek lpg'de gerekse benzinde motor sıhhati için çok tavsiye etmediğimiz bir döngü. Araçlarınızı bu tip ani hızlanmalar ile ve yüksek devirlerde kullanmamalısınız. Ha doğru ayarlanırsa zararı olmaz lakin piyasadaki bazı alt sınıf lpg kitleri ile AFR ayarım yapıldı gazlayım sorun olmaz derseniz işte o zaman yanılırsınız.

    3) Yol ayarı doğru yapılmış bir lpg sisteminde open loop ayarına elzem değildir. Araç bu döngüde bir miktar bırakın zengin kalsın. Videolarınızdaki gibi ooo burası çok zengin burayı kısalım vs vs deyip open loop'da fakirleştirme yaparsanız ve bu işlem yanlış olursa uzun vadede araçlar zarar görür.

    4) Piyasanın alt sınıf lpg kitleri ile araç sahiplerini bu ayar ile yüksek devirlere çıkmasını teşvik ediliyor. Bu enjektörlerin debileri zamanla bozulup çok yüksek ms'ler de doğru yakıt gönderemeyip aracın zarar görmesine neden olabilir.

    5) Araç sahiplerine open loop'da ayar yerine zaten esas yaptığınız closed loop'da düzgün bir ayar yapıp (lft-sft değerlerine göre ) araçları ile çok yüksek devirlere çıkmamalarını ve ani gaza yüklenmemelerini söylenmeli.

    6) Alınan ÜCRET ÇOK YÜKSEK . Zaten yapılan standart yol ayarı buna 5-10 dakika sürecek open loop ayarını ekleyip 150 TL alınıyor .

    7) İŞin profesyonelleri bilir ki 2 saat ayar çok alakasız. en kral yol ayarı 15 dakika sürede yapılır ( closed loop'da araç tüm enjeksiyon sürelerinde LTF -SFT değerlerine göre ayarlanır) Hadi AEB yazılım ile 20 dakika sürsün . Open loop döngüsünü ayarlamak ise sizin gibi tecrübeli birisi için işin en rahatı . hadi o da sürsün 5 dakika . 1 saat ne ayarlanıyor.

    8) Bu işi yapan ve ücret alanların hepsinin sanırım iş yeri yok , bu işi vergilendiriyorlar mı bilmiyorum.Bildiğim kadarı ile bir kısmı LPG sektöründe bile değil.

    Durum bundan ibarettir. 0 | |
  • Öncelikle konuyu detaylandıran bayilere teşekkür ederim. Birkaç farklı konuda daha benzer mesajlarını görüp okudum.

    Lütfen aşağıda yazdıklarımın benim fikirlerim olduğunu göz önünde bulundurun. LPG sektöründe değilim, montajdan anlamam. Teknik kısımdan hiç mi hiç anlamam. O yüzden teknik ibareler de kullanmayacağım. Ya da şöyle söyleyeyim, işin kavramsal kısmıyla ilgili bilgim var ama teknik boyutundan pek tartışmaya girme niyetim yok. Zira LPG işindeki mühendisin birinin ak dediğine diğer mühendis kara diyor. Bu yüzden şunu söyleyeyim; sadece araç sahibi ve LPG kullanıcısıyım o kadar. İzninizle gözlemlerimi aktarayım.

    İlk olarak ücret konusuna bir girelim.

    Senaryo 1: Aracımı LPG bayisine getirdim, ayar yaptırmak istediğimi söyledim. Servis yetkilisi bilgisayarı getirip kabloyu taktı. Bilgisayardan ayarlara baktı. Gaz kelebeğinden gaz telini 1-2 defa çekti. Haritada değişiklik yapmadı. Enjeksiyon sürelerine baktı. Kış girişi nedeniyle regülatör sıcaklığını 35'den 40 dereceye yükseltti. Geçiş süresini 5 saniyeden 10 saniyeye çıkardı. Ayar tamam dedi. (Regülatörü kendim değiştirmiştim, gaz kaçağı var mı kontrol eder misiniz dedim, burnuyla kokladı adam. Buna hiç girmeyeyim.)

    Ücret? 20 TL. Süre 3-5 dk.

    Senaryo 2: AFR ayarı için ayar yapan arkadaşla buluşuldu. Önce montaj ve kullanılan malzemelerin uygunluğu kontrol edildi. Her şey uygunsa wideband cihazı takıldı, LPG bağlantısı yapıldı, ODB bağlantısı yapıldı vs. Yola çıkıldı. Araç benzinde ve LPG'de rolantide, yükte, normal kullanımda, düşük devirde, yüksek devirde yani mümkün olan tüm senaryolarda benzin ve LPG'deki ayarları kontrol edilerek harita ayarlandı.

    Ücret? 150 TL. Süre 90-120 dk.

    İki uygulamayı ve ücreti kıyaslarsak, senaryo 1'deki ücret bence çok fazladır. 3-5 dk içindeki ayar için 20 TL değil, 5 TL gayet yeterlidir.

    Senaryo 2'deki ücretin fazla olmadığını, hatta senaryo 1'e göre gayet kabul edilebilir olduğunu da şöyle ispatlarız.

    Basit matematik;

    5 dk'da 20 TL kazanan bir bayi, 90 dk'da kaç TL kazanır?
    (90/5)x20 = 360 TL.

    Demek ki basit mantıkla bayinin aldığı paranın çok fazla olduğu belli oldu. O halde neden LPG ayarı yapan bayilerin 3-5 dk'da aldığı 20-30 TL'ye isyan edilmiyor da AFR ayarının 150 TL oluşuna isyan ediliyor? Burada bir samimiyetsizlik yok mu? Var.


    Şimdi bu iki senaryonun bir de uygulama ve sonuçları üzerinden değerlendirme yapalım. Günümüzde hala bayilerin neredeyse tamamı senaryo 1'deki uygulamayı yapıyor. 1-2 tane bayiyi tenzih ediyorum. Şahsen ben İzmir'de yol ayarı yapan birini bulamadım. Yol ayarı yaptığını söyleyen hatta youtube üzerinde kendini ''üstad, kral, en iyi LPG'ci'' vs diye tanıtan LPG'ciyle whatsapp üzerinden görüştüm, şahıs resmen benle dalga geçti. Regülatörü değiştirdiğimi ve yol ayarı yaptırmak istediğimi söyledim. Şahıs, regülatörü başkasından aldım diye yol ayarı yapamayacağını söyledi. Şaka gibi. Herhalde aracım 1992 model diye hizmet vermek istemedi. Gerçi kendisinin dolandırıcılık yaptığı bu forumda da konuşuldu ve kullanıcı tarafından ispatlı açıklandı.

    Her neyse ne diyorduk? Evet senaryo değerlendirmesinde kaldık. LPG'cilerin neredeyse tamamı senaryo 1'deki uygulamayı yapıyor yıllardır. Sonuç olarak, sayılamayacak kadar çok LPG problemi yaşayan kullanıcı mevcut. E hani bayilerin ayarı yeterliydi? Demek ki bayiler hiç de öyle sütten çıkmış ak kaşık değiller. Araç LPG ile çalışıyorsa, teklemesi vs kabul edilebilir seviyedeyse problem yok. Müşterinin parasını al, gönder gitsin. Çünkü müşteriyle ilgilenmeye devam etmek yerine yeni müşteriye LPG montajı yapmak para kazandırıyor. Bu nedenle de montajı yapılan arabayı bir an önce göndermeye çalışarak sürüm yapıyorlar. Daha düne kadar LPG'nin arıza ışığı yakması normaldi. Ne oldu da birden arıza ışığı yakmayan LPG montajları başladı? Demek ki bir yerlerde bir tutuşma var.

    Şimdi gelelim işin diğer boyutuna. Hemen yukarıda bahsettiğim, sözde LPG ayarı yapılmış müşteri, aracının çekişinden, gidişinden mutsuz. Bir umut AFR ayarı yaptırıyor. Voala! Problemlerin tamamı çözülüyor ve kullanıcı benzinle LPG ayrımı yapamayacak duruma geliyor. Bakın 1 değil 2 değil, neredeyse tüm AFR ayarı yaptıranlar böyle mutlu. Yukarıda olumsuz örnek verilmiş, peki ya mutlu müşteriler? İşin bu tarafı değerlendirilmeye alınmadığında bu ''AFR ayarı kötüdür pistir kakadır'' yazıları bana hiç mi hiç samimi gelmiyor, tam tersi böyle bir eleştiri, AFR ayarı gibi yol ayarlarına vakit ayırmaktansa bayilerin LPG montajı veya tamiratı gibi arabayı hareket ettirmeden 3-5 dk'da 20-30 TL kazanmak gibi ucuz kazanç peşinde koştuklarını gösteriyor.

    Sonuç olarak AFR ayarı yaptıranların neredeyse tamamı mutlu müşteri. AFR ayarı yapanlar da bu ayarın tekniklerini, faydalarını ispatlı ve görsel olarak da anlatıyorlar. Dahası müşteri AFR ayarından sonra arabasına ilk defa binmiş gibi zevk alıyor.

    Şimdi gelelim AFR konusunda bayilerin tutumuna. İzmir'de Yağmur Otogaz, İstanbul'da Candan Mühendislik montajlarında AFR ayarını yapmaya başlamış. Diğer bazı bayiler ise AFR'nin para tuzağı olduğunu, gerek olmadığını hatta aracın bayi ayarından daha kötü olabileceğini belirtmiş. Üstelik sadece 1 mesajla değil, birçok mesajla tekrar tekrar bunlar yazılmış. Peki neden? Bu durum ve ısrarla AFR ayarını kötülemek, bana düşündürüyor ki; bu bayilerin amacı müşteri memnuniyeti değil, ticari kazançtır. Çünkü AFR ayarı için harcanacak vakit yerine LPG montajı yapmak, dükkana gelenden ayaküstü 3-5 dk içinde 20-30 TL kazanmak daha karlıdır.


    Yukarıda yazdıklarım benim şahsi gözlemlerim ve düşüncelerimdir. Henüz AFR ayarı yaptırmadım. Yaptıracak mıyım? Kesinlikle.
  • Merhaba Sayın Canocan_07

    ''Koyunun olmadığı yerde keçiye Abdurrahman Çelebi derlermiş ''

    1) Yaklaşık 10 yıldır montajını yaptığımız tüm araçlara EOBD ile yol ayarı yapıyoruz . Hatta servisimize bakıma gelen müşterilerimiz bilir ki filitresi değişen araca bile EOBD ile yol ayarı yaparız. Bu uygulamayı bizim gibi yapan sektörde bir çok firma var. Bunu yapmayanlar kendisi bilir .

    2)Yıllardır söyerim '' Yol ayarı yapılmayan aracın LPG ayarı Kahve falına bakmaya benzer '' Rolantide aracın hangi değerini görüyorsun ki yakıt ayarı yapıyorsun , araçlar trafikte rolantide gitmiyor ki...

    3) ARaçlarınızı %95 Closed loop'da kullanıyorsunuz , bu döngüyü EOBD ile YOLDA 0 HATA İLE AYARLIYORSUNUZ Peki Open loop'da AFR AYARI YAPMAK NE İŞE YARIYOR ? Sizin genel kullanımda %5 lik ani dip gaz hızlanma ve yüksek devirlerdeki hava yakıt oranını ayarlıyor .

    4) Roalntide ayar yapıp 30 TL almak ne kadar yanlış ise 10 dakika sürecek OPEN LOOP'DA AFR AYARI için 150 TL almak o kadar yanlış.

    5) Yanıldığınız nokta AFR ayarının mucize olduğunu sanmanız. Aracınızı kullandığınız %95 lik döngüyü dar narrow bant ile yol ayarında zaten EOBD ile yapılıyor , kalan %5 lik bölüm için wide band kullanılıyor . Yol ayarı düzgün yapılmış bir programda open loop'da ayara zaten gerek kalmıyor .

    6) Kimse AFR AYARINA TUKAKA demiyor. Lakin örneklerdeki gibi Open loop ayarlıyorum diye aracın genelde kullanıldığı closed loop yanlış ayarlanırsa ARAÇLARINIZ ZARAR GÖRÜR. Buna dikkat çekiyoruz.

    7) OPEN LOOP'DA AFR AYARININ Amacı nedir ? Aracınızın bu döngüde yani ani hızlanma ve yüksek devirlerde biraz daha performans ve biraz daha tasarruf , bu sayade araç daha sıhhatli bir karışım ile gitmesi. Fakat ÜSTÜNE BASA BASA SÖYLÜYORUZ , Bu döngüde (open loop'da) araç kullanmak motor sıhhati için iyi değil.
    8) Open loop'da AFR ayarını biz yıllar önce (MOTOR MODİFİYE) drag -rolling yarışlarında kullanırdık.Amaç en üst performansta aracı kullanmak .Yani esas itibari ile performans için yapardık , çok araba kırdık ( motor yedik :) şimdi LPG sektöründe bu iş havalı geliyor. Piyasanın alt sınıf lpg kitleri ile araç sahiplerini bu ayar ile yüksek devirlere çıkmasını teşvik ediliyor. Bu enjektörlerin debileri zamanla bozulup çok yüksek ms'ler de doğru yakıt gönderemeyip aracın zarar görmesine neden olabilir.
    Araç sahiplerine open loop'da ayar yerine zaten esas yaptığınız closed loop'da düzgün bir ayar yapıp (lft-sft değerlerine göre ) araçları ile çok yüksek devirlere çıkmamalarını ve ani gaza yüklenmemelerini söylenmeli.

    9) LPG sektöründe olmayan , işi bu olmayan , adresi , vergi levhası belli olmayan birine bu işi yaptırıp ileride sıkıntı yaşanırsa kimi muhatap alacaksınız.

    10) 20 yıldır lpg sektöründeyiz , kabul edersiniz ki 1000'lerce araç üzerinde tecrübemiz var , ve bu tecrübe kolay kazanılmadı. Hep söylüyoruz LPG DÖNÜŞÜMÜ TASARRUF için yapılır. Aracınızı LPG'de ve hatta benzinde de bu tip yüksek devirlerde kullanmak araçlarınıza zarar verebilir.

    11) Sizce de biz bu ayarı müşterilerimize önerip ekstra gelir elde edemez miyiz? 1000'lerce müşteri portföyümüz var , gelin AFR ayarı yapalım 150 -200 TL alalım diyemez miyiz? Şimdikinden kat kat fazla para kazanamaz mıyız ?
    Ama inanın bunun hakkı bu değil , gerekli değil , yanlış yapılırsa faydasından çok zararı olabilecek bir işlem.

    Durum bundan ibarettir.Biz bildiğimizi , tecrübemizi aktaralım , insanlar kendisi karar verir.
  • Öncelikle ilginiz ve detaylı anlatımınız için teşekkür ederim.

    Aracımı 2 yıldır hiç dip gaz yapmadım desem yeridir. Benim isyanım aslında rölantici LPG bayilerine. Özetle istediğim de şu; yol ayarı yapan, aracıma gerçekten ilgi gösterip işini hakkıyla yapan bir muhatap. Çok basit bir şey istiyorum aslında. AFR ayarına ilgi duymam da, tamamen yolda ayar yapılmasından ileri geliyor. İstiyorum ki usta arabaya benimle beraber binsin, yol durumuna ve olası senaryolara göre haritayı ayarlasın. İçim de arabam da rahat etsin.

    Peki sizin kadar olmasa da İzmir'de ''bu işi hakkıyla yapar, yol ayarından sonra içiniz rahat olur'' diye önerebileceğiniz bir bayi var mıdır?

    Tekrar teşekkürler.
  • Başka bir başlıkta yazdıklarımı burada da paylaşıyorum.İyi forumlar...



    Merhaba



    Anlattıklarımı çok iyi anlamışsınız , teşekkür ederim . Evet siz esasında sıradan , bir ayarı çok pahalıya yaptırmışsınız . Siz buna Afr , biz buna yol ayarı diyoruz. Siz bu ayarı eksozun sonuna takılı ve eksozun tam çıkış noktasında okuduğu değerlerin tam olarak net olduğu belirsiz değerlere göre yaptırdınız , biz aracın kendi oem oksijen sensörü değerlerine göre net veriler ile yapıyoruz.







    AFR, bahsedildiği şekli ile hava-yakıt karışımıdır, ve egzoz gazları içinde kalan yanmamış Oksijen moleküllerini ölçer. O sebeple, AFR'nizi ölçen wideband cihazını yakıta göre programlayıp yüzde değil de, "Lambda" veya sembolu ile "λ" olarak ölçerseniz, yakıt ne olursa olsun λ=1 stoich oranı gösterir. Bu oran, yanmanın tam tamamlanıp, ne fazla hidrokarbon ne de fazla oksijen molekülü bırakmadan ve en az emisyon ile reaksiyona girilen orandır. Benzin için örnek verirsek, hava miktarını %10 artırırsanız, AFR: 14.7X1.1= 16.7 iken λ=1.1 olur.







    Gördüğünüz gibi farklı yakıtlarda, hatta benzin için de farklı oktanlarda (farklı bir yakıt tipine göre çok az değişim gösterse de) AFR'ler için 1λ oranı farklıdır.







    Şimdi gelelim pratik olarak en çok işinize yarayacak bilgilere:



    Tüm benzinli araçlar fabrikadan rölanti ve az yük altında 14.7:1 yani λ=1'i koruyacak şekilde çıkmasına rağmen, en az benzin yakacak olan oran bu değil, 15.2:1 AFR civarıdır. Fakat 14.7'den kontrolsüz şekilde fakire çektiğinizde, normalde yanma durumunda reaksiyona girmeyen, soluduğumuz havanın %75ini oluştıran Nitrojen (N), yaklaşık 1370 derece sıcaklıktan itibaren oksidize olarak çevre ve solunum için çok zararlı olan NOx nitrojen oksitlerini oluşturur. Bu sebeple NOx oluşumunu bertaraf etmek için araçlar 14.7:1'e veya daha zenginine ayarlanır. Bunun dışında daha zengin karışımlarda bulunan yanmamış hidrokarbon ve karbon monoksit (CO) gazlarının karbon dioksite (CO2) çevrilmesi işini de katalizörler halleder.



    İş bu kadar hassas iken , buradaki 1 birim değerler işin şeklini değiştirirken siz bu ayarı konvektör sonrası EKSOZUN EN SON ÇIKIŞ NOKTASINA TAKIP aldığınız verilerin doğru olduğundan nasıl emin oluyorsunuz??? Eksozun tam sonundan aldığınız değerlere göre lpg ayarı yapmak sizce ne kadar doğru? Tam yükte lpg enjektörlerinin 15.00 ms ve üstünde çalıştırmak ve aracınızın ayarı çok iyi bas gaza demek ne kadar mantıklı.







    Bakın benim yazdıklarımı lütfen doğru yorumlayın . Ben en baştan beri AFR AYARI YANLIŞTIR demiyorum , doğru yapılırsa sorun yok , standart otokalibradyon yapılacağına AFR ayarı yapılsın faydası olur ama DOĞRU AFR AYARI yapılırsa!!! İşi bilen tecrübeli Kişiler tarafından yapılırsa faydası olur. Lpg dönüşüm sistemleri haritayı 1 birim artır 1 birim eksilt ha tamam doğru değeri wide band’da görmekle olmuyor. Lpg’li araçların ayarında dikkat edilecek bir sürü unsur var. Siz aracınıza doğru ayar yaptıracak birini bulamamış olabilirsiniz ama bu sizin yaptırdığınız ayarın olması gereken ayar olduğunu göstermez.



    Bu araçlarda ilerleyen dönemlerde subap ya da farklı sorunlar çıktığında zararı LPG SEKTÖRÜ çekecek. Ayarı yapan yaptığıyla ve aldığı parayla kalacak ama bu sektörden ekmek yiyen binlerce insan olumsuz etkilenecek . Şimdi bu saatte bu kadar şeyi neden yazıyorum ? Burada yazdıklarımı farklı yerlerde , farklı yerlerde yazdıklarımı burada da neden paylaşıyorum. Çünkü emek veriyorum , LPG sektörünün gelişmesini istiyorum , araç sahiplerinin zarar görmesini istemiyorum . Bu sektöre yıllarını verenlere saygı duyulmasını istiyorum , 1 yıllık lpg mazisi olmayan insanların lpg sektöründe ahkam kesmesini istemiyorum . insanlara bildiklerimi aktarmak istiyorum , Farklı bir izlenim yaratmak istemiyorum sadece bildiğimi , bildiğim kadar anlatıyorum.







    İyi Akşamlar







    Mehmet Özenç



    Brc İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi
  • Merhaba

    Kusura bakmayın ama bazı konularda yanılmışsınız,bence birde farklı Öıdan bakmayı deneyin.aşağıdaki gözlemlerim bana aittir, tecrübelerime istinaden.

    1-) brc dediğiniz en kaliteli kitlerden birisi. İzmirde bu işin merkezine montajı yaptırdım. Ayar işine gelince rölanti ayarı ile gönderildi . Yoldayım ayarını sorduğumda gerek yok dendi, ltft stft ye hiç bakılmadı. Aracıma bağlanıp baktığımda çok sürüş stratejisine dokunulmadığını gördüm. Şimdi en iyisine en yetkilisine bu işi yaptırdık ama maaşaef meslektaşlarınız/ teknisyenlerimiz teknik bilgiden yoksun.



    2-) insanlar neden lpg kablosu alıp kendi ayar yapmaya çalışıyor? Çğnkü çaresizlik var, mecbur kalıyır insanlar. Bir düşğnüp sektörünğzğ sorgulayın neden insanlar bıkıo kendi ayar işine giriyor.

    3-) afr ayarını lpg ci olmayan insanlar neden yapıyor dersini? Çünkü siz büyğk lpg dönüşğmcğleri bile bu detaya girmediniz.



    Şimdi bakıyorumda afr ayarını öğrenip sizlerde uyhulamaya başlayacakmışsınız. Keşke bunu pşyasadaki işi lpg olmayan 4-5 kişinin liderliği ile değilde kendi ekibinizin çalışması sonucu yapıyor olsaydınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Merhaba

    Kusura bakmayın ama bazı konularda yanılmışsınız,bence birde farklı Öıdan bakmayı deneyin.aşağıdaki gözlemlerim bana aittir, tecrübelerime istinaden.

    1-) brc dediğiniz en kaliteli kitlerden birisi. İzmirde bu işin merkezine montajı yaptırdım. Ayar işine gelince rölanti ayarı ile gönderildi . Yoldayım ayarını sorduğumda gerek yok dendi, ltft stft ye hiç bakılmadı. Aracıma bağlanıp baktığımda çok sürüş stratejisine dokunulmadığını gördüm. Şimdi en iyisine en yetkilisine bu işi yaptırdık ama maaşaef meslektaşlarınız/ teknisyenlerimiz teknik bilgiden yoksun.



    2-) insanlar neden lpg kablosu alıp kendi ayar yapmaya çalışıyor? Çğnkü çaresizlik var, mecbur kalıyır insanlar. Bir düşğnüp sektörünğzğ sorgulayın neden insanlar bıkıo kendi ayar işine giriyor.

    3-) afr ayarını lpg ci olmayan insanlar neden yapıyor dersini? Çünkü siz büyğk lpg dönüşğmcğleri bile bu detaya girmediniz.



    Şimdi bakıyorumda afr ayarını öğrenip sizlerde uyhulamaya başlayacakmışsınız. Keşke bunu pşyasadaki işi lpg olmayan 4-5 kişinin liderliği ile değilde kendi ekibinizin çalışması sonucu yapıyor olsaydınız.

    Merhaba qntrl

    AFR ayarını yaklaşık 7 yıl önce yapan birisiyim. Başlayacakmışız lafı burada yersiz kalıyor. Wide bandı lpg montaj sonrası ayarlarda kullanmıyorduk . Çünkü BRC'de bu ayara gerek yoktur. Closed loop döngüsü yol ayarı ile eobd yardımı ile hatasız ayarlandığında BRC open loop döngüsünü bir miktar zengin bırakarak otomatik ayarlamaktadır. Piyasada 150 TL 'ye YETKİSİZ KİŞiLERE YANLIŞBİR AYAR YAPTIRMAMALARI için ve de YÜKSEK HAKSIZ BİR ÜCRET ÖDEMEMELERİ İÇİN montajını yaptığımız araçlara ÜCRETSİZ AFR AYARI yapıyoruz. (Başlamadan anlamanız gereken bu ) Şimdi teknik konulara geçecek olursak ;
    BRC'de open loop'da wide band ile AFR ayarına gerek yoktur. Gerek varsa da kendi yazılımı ile wide band olmadan open loop'da ayar imkanı mevcuttur . Peki wide band ile open loop'da ayar yapılsa kötü mü olur ? Hayır kötü olmaz. Doğru yapıldığında faydası da olur , wide band ile AFR'yi open loop'da daha net rakamsal olarak görürsünüz. Rakamlar konuştuğunda ise herkes susar !!!

    Benim bu konuda esas anlatmak istediğim sanırım tam anlaşılmamış.Ben AFR AYARINA KARŞI DEĞİLİM.Kimse karşı olamaz. Bu konular açıldığında en başta doğru yapıldığında faydası olur dedim hala da aynı şeyi söylüyorum. Benim AFR AYARI hakkındaki esaslı düşüncelerim yukarıda madde madde yazılı . Anlatmak istediğim yetkisiz , bilgisiz ve tecrübesiz kişiler tarafından yanlış yapıldığında faydasından çok ciddi zararları olabileceği yönünde. Konuya dönecek olursak.
    *)LPG AYARI ayarı başlı başına wide band ile bu şekilde yapılamaz. Çünkü rolantide ve orta yükte eksoz gazı yeterli gelmeyebiliyor. Değer az da olsa sapma gösteriyor. bu alet ilk çalıştırıldığında bile özel bir ısınma şekli ile ısıtılır, hemen ısıtılmaz önce 3-4 san kadar çok az enerji verilerek ön ısıtma yapılır rutubeti atılır sonra ana ısıtma yapılır aksi halde yine çatlayarak bozulur. Egzoz çıkışında ise malum su olur. Egzoz çıkışına konan sensörün tepkisi de geç olur. Dışarıdan hava alma tehlikesi olabilir. Ayrıca katalizör içerisinde de bir tepkime olduğu için egzoz çıkışından aldığın değer motorun tam değeri değildir.Esas yapılması gereken sondanın ön tarafa konulmasıdır ki bu çok zor ve lpg sektöründe neredeyse imkansızdır . Çünkü her aracın eksozun ön tarafına giriş açılıp tapa konması , wide bandın bağlanması , sökülüp tekrar kapatılması gerekir , bu nedenle en başta dediğim gibi fantazidir. Lakin pratikte ayar yapılacaksa bu şartlarda ekzosun çıkışına koymaktan başka şansımız yok . En önde ve eksoz çıkışında ölçümler yapıldığındaki sapma tam yükte az bir fark veriyor. Örneğin önde tam yükte AFR 12.9 ise arkada 12.7 okuyabiliyor. bu fark bilindikten sonra yine de ayar yapılabilir . Doğru yapıldığında alt ve orta sınıf ürünlerde işe yarar , faydası olur çünkü bir çok lpg markasında open loop'da ayar menüsü yok.

    *) Bir aracı tüm devir ve yüklerde doğru ayarlayabilmek için wide band tek başına bu şekilde işe yaramaz. Önce aracın esas yürüdüğü yani sizin aracınızı %90 kullandığınız döngü olan closed loop'da eobd ile LFT ve SFT değerlerine göre ayar yaparsınız. Daha sonra aracın open loop döngüsünü yani sizin esas çok az da olsa kullandığınız döngüyü open loop'u Wide band ile ayarlarsınız. Yani burada alınan 150 TL'lik ayar esasında 5 dakika bile sürmez. Yani verdiğiniz ücretin %90 'nı zaten esas eobd ile ayarlanan döngüdür kalan %10 luk döngü için bu kadar ücret fazla. ( Bana göre)

    Sizin başlıklarınıza gelecek olursak .

    1) Haklısınız. Aracınızın ayarı tam olarak yapılmamış.
    2) Haklısınız . Keşke her lpg firması işini tam yapsa.
    3) Yukarıda bu konu ile ilgili çok detaylı bilgi verdim.

    Selamlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozenclerotogaz -- 5 Ocak 2018; 10:49:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Merhaba

    Kusura bakmayın ama bazı konularda yanılmışsınız,bence birde farklı Öıdan bakmayı deneyin.aşağıdaki gözlemlerim bana aittir, tecrübelerime istinaden.

    1-) brc dediğiniz en kaliteli kitlerden birisi. İzmirde bu işin merkezine montajı yaptırdım. Ayar işine gelince rölanti ayarı ile gönderildi . Yoldayım ayarını sorduğumda gerek yok dendi, ltft stft ye hiç bakılmadı. Aracıma bağlanıp baktığımda çok sürüş stratejisine dokunulmadığını gördüm. Şimdi en iyisine en yetkilisine bu işi yaptırdık ama maaşaef meslektaşlarınız/ teknisyenlerimiz teknik bilgiden yoksun.



    2-) insanlar neden lpg kablosu alıp kendi ayar yapmaya çalışıyor? Çğnkü çaresizlik var, mecbur kalıyır insanlar. Bir düşğnüp sektörünğzğ sorgulayın neden insanlar bıkıo kendi ayar işine giriyor.

    3-) afr ayarını lpg ci olmayan insanlar neden yapıyor dersini? Çünkü siz büyğk lpg dönüşğmcğleri bile bu detaya girmediniz.



    Şimdi bakıyorumda afr ayarını öğrenip sizlerde uyhulamaya başlayacakmışsınız. Keşke bunu pşyasadaki işi lpg olmayan 4-5 kişinin liderliği ile değilde kendi ekibinizin çalışması sonucu yapıyor olsaydınız.

    Merhaba qntrl

    AFR ayarını yaklaşık 7 yıl önce yapan birisiyim. Başlayacakmışız lafı burada yersiz kalıyor. Wide bandı lpg montaj sonrası ayarlarda kullanmıyorduk . Çünkü BRC'de bu ayara gerek yoktur. Closed loop döngüsü yol ayarı ile eobd yardımı ile hatasız ayarlandığında BRC open loop döngüsünü bir miktar zengin bırakarak otomatik ayarlamaktadır. Piyasada 150 TL 'ye YETKİSİZ KİŞiLERE YANLIŞBİR AYAR YAPTIRMAMALARI için ve de YÜKSEK HAKSIZ BİR ÜCRET ÖDEMEMELERİ İÇİN montajını yaptığımız araçlara ÜCRETSİZ AFR AYARI yapıyoruz. (Başlamadan anlamanız gereken bu ) Şimdi teknik konulara geçecek olursak ;
    BRC'de open loop'da wide band ile AFR ayarına gerek yoktur. Gerek varsa da kendi yazılımı ile wide band olmadan open loop'da ayar imkanı mevcuttur . Peki wide band ile open loop'da ayar yapılsa kötü mü olur ? Hayır kötü olmaz. Doğru yapıldığında faydası da olur , wide band ile AFR'yi open loop'da daha net rakamsal olarak görürsünüz. Rakamlar konuştuğunda ise herkes susar !!!

    Benim bu konuda esas anlatmak istediğim sanırım tam anlaşılmamış.Ben AFR AYARINA KARŞI DEĞİLİM.Kimse karşı olamaz. Bu konular açıldığında en başta doğru yapıldığında faydası olur dedim hala da aynı şeyi söylüyorum. Benim AFR AYARI hakkındaki esaslı düşüncelerim yukarıda madde madde yazılı . Anlatmak istediğim yetkisiz , bilgisiz ve tecrübesiz kişiler tarafından yanlış yapıldığında faydasından çok ciddi zararları olabileceği yönünde. Konuya dönecek olursak.
    *)LPG AYARI ayarı başlı başına wide band ile bu şekilde yapılamaz. Çünkü rolantide ve orta yükte eksoz gazı yeterli gelmeyebiliyor. Değer az da olsa sapma gösteriyor. bu alet ilk çalıştırıldığında bile özel bir ısınma şekli ile ısıtılır, hemen ısıtılmaz önce 3-4 san kadar çok az enerji verilerek ön ısıtma yapılır rutubeti atılır sonra ana ısıtma yapılır aksi halde yine çatlayarak bozulur. Egzoz çıkışında ise malum su olur. Egzoz çıkışına konan sensörün tepkisi de geç olur. Dışarıdan hava alma tehlikesi olabilir. Ayrıca katalizör içerisinde de bir tepkime olduğu için egzoz çıkışından aldığın değer motorun tam değeri değildir.Esas yapılması gereken sondanın ön tarafa konulmasıdır ki bu çok zor ve lpg sektöründe neredeyse imkansızdır . Çünkü her aracın eksozun ön tarafına giriş açılıp tapa konması , wide bandın bağlanması , sökülüp tekrar kapatılması gerekir , bu nedenle en başta dediğim gibi fantazidir. Lakin pratikte ayar yapılacaksa bu şartlarda ekzosun çıkışına koymaktan başka şansımız yok . En önde ve eksoz çıkışında ölçümler yapıldığındaki sapma tam yükte az bir fark veriyor. Örneğin önde tam yükte AFR 12.9 ise arkada 12.7 okuyabiliyor. bu fark bilindikten sonra yine de ayar yapılabilir . Doğru yapıldığında alt ve orta sınıf ürünlerde işe yarar , faydası olur çünkü bir çok lpg markasında open loop'da ayar menüsü yok.

    *) Bir aracı tüm devir ve yüklerde doğru ayarlayabilmek için wide band tek başına bu şekilde işe yaramaz. Önce aracın esas yürüdüğü yani sizin aracınızı %90 kullandığınız döngü olan closed loop'da eobd ile LFT ve SFT değerlerine göre ayar yaparsınız. Daha sonra aracın open loop döngüsünü yani sizin esas çok az da olsa kullandığınız döngüyü open loop'u Wide band ile ayarlarsınız. Yani burada alınan 150 TL'lik ayar esasında 5 dakika bile sürmez. Yani verdiğiniz ücretin %90 'nı zaten esas eobd ile ayarlanan döngüdür kalan %10 luk döngü için bu kadar ücret fazla. ( Bana göre)

    Sizin başlıklarınıza gelecek olursak .

    1) Haklısınız. Aracınızın ayarı tam olarak yapılmamış.
    2) Haklısınız . Keşke her lpg firması işini tam yapsa.
    3) Yukarıda bu konu ile ilgili çok detaylı bilgi verdim.

    Selamlar...

    Tekrardan merhaba;

    -AFR ayarı konusunda hemfikiriz. Zaten AFR ile komple LPG ayarı olmayacağında da hemfikiriz. Kısaca closed loopda LTFT STFT üzerinden ayar, open loop da wideband üzerinden ayar yapacağız. Open loop olmayan durumlarda wideband hiç gerek yok.Mecburen sensörü egzoza takıyoruz bunda da hem fikiriz, ancak doğrusu katalizörden önceye doğru açıda monte edilmesi.

    -Tecrübesiz dediğiniz kişiler piyasadaki bir çok LPG montajı yapandan bilgilidir diye düşünüyorum. Siz herkesi kendiniz gibi yada faruk sevgili gibi düşünmeyin lütfen. Bir BRC kullanıcısı olarak izmirde distribütör de yukarıda yazdıklarımı yaşadım. eobd YOK, yol ayarı YOK, sabah çalışırken boğulan aracımı götürdüğümde araç ilk çalışmayı benzinde yapıyor bizlik değil diye servise gönderen birde bunu servis formuna yazabilecek teknik müdürleriniz var :) O sebeple bence bu işe ön ayak olan arkadaşları sizin gibi kişiler doğru yönlendirsinler eğer hataları varsa,yanlışları varsa.

    -BRC yi konu dışında tutalım bence, otomatik kalibrasyon + yol ayarından sonra mükemmele yakın bir harita çıkıyor, burada da hemfikiriz. Open Loop döngüsü için menü var demişsiniz, sizce kaç tane BRC bayisinde çalışan teknisyen/usta bu menüyü doğru kullanabilir ? Yada kullanabilir mi?

    Kısacası demek istediğim şu, bu işi şuan yapanlar bir açığı kapatıyorlar yani open loop bölgesindeki bilinmezliği gideriyorlar, zaten düşük devirde-orta yükte ayarı ltft den yapılıyor. Open loopa az giriyoruz ama girdiğimizde de olanlar oluyor, supapları yanan araçlar vs ? BRC hariç kitleri bir düşünün lütfen enjeksiyon sürelerinde yakıtı yetiştiremeyen selenoid valfler vs.

    Son notum: keşke 7 yıl önce başladığınız bu afr ayarını paylaşıp geliştirseydiniz, sizinde dediğiniz gibi %100 gerekli ve doğru yapılması gereken bir durum.

    Ve son bir not daha, bence LPG li sistemlerde avans haritasına yoğunlaşılması gerekir, BRC de avansı arttırma veya düşürme yapabiliyormuyuz ?(seq24 my11)
  • qntrl Q kullanıcısına yanıt
    sizle tamamen aynı görüşteyim. ben artık open loop u geçtim, geri kalan harita düzgün olsun da varsın open loop zengin kalıversin.

    aslında faruk beyin ismini görünce yazmak istedim. ben istanbuldan kalkıp montaj için faruk beye gitmiştim 2 sene önce. gerçekten çok güzel bir işçilik oldu, diyecek hiçbir şeyim yok. yalnız faruk bey bile yol ayarı yapmamıştı. uzun bir süre fakir karışım-arıza lambası ile uğraştım, tabii her seferinde izmite gidemeyeceğim için bir sürü brc servisi gezdim. aynı sizde olduğu gibi kağıthane merkez şubeye bile gittim, bırakın ayarı 10k bakımda gaz kesici valfin filtresini değiştirmeye kalktılar. uzatmayayım, aynı şeyleri yaşadığım için sizi çok iyi anlıyorum.

    vaktim olduğunda üşenmeden istanbuldaki 32 yetkili servisi tek tek arayıp yol ayarı yapıp yapmadıklarını soracağım. eğer sonunda biri evet derse forumda paylaşacağım ki bari istanbulda işini iyi yapanlar belli olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Merhaba

    Kusura bakmayın ama bazı konularda yanılmışsınız,bence birde farklı Öıdan bakmayı deneyin.aşağıdaki gözlemlerim bana aittir, tecrübelerime istinaden.

    1-) brc dediğiniz en kaliteli kitlerden birisi. İzmirde bu işin merkezine montajı yaptırdım. Ayar işine gelince rölanti ayarı ile gönderildi . Yoldayım ayarını sorduğumda gerek yok dendi, ltft stft ye hiç bakılmadı. Aracıma bağlanıp baktığımda çok sürüş stratejisine dokunulmadığını gördüm. Şimdi en iyisine en yetkilisine bu işi yaptırdık ama maaşaef meslektaşlarınız/ teknisyenlerimiz teknik bilgiden yoksun.



    2-) insanlar neden lpg kablosu alıp kendi ayar yapmaya çalışıyor? Çğnkü çaresizlik var, mecbur kalıyır insanlar. Bir düşğnüp sektörünğzğ sorgulayın neden insanlar bıkıo kendi ayar işine giriyor.

    3-) afr ayarını lpg ci olmayan insanlar neden yapıyor dersini? Çünkü siz büyğk lpg dönüşğmcğleri bile bu detaya girmediniz.



    Şimdi bakıyorumda afr ayarını öğrenip sizlerde uyhulamaya başlayacakmışsınız. Keşke bunu pşyasadaki işi lpg olmayan 4-5 kişinin liderliği ile değilde kendi ekibinizin çalışması sonucu yapıyor olsaydınız.

    Merhaba qntrl

    AFR ayarını yaklaşık 7 yıl önce yapan birisiyim. Başlayacakmışız lafı burada yersiz kalıyor. Wide bandı lpg montaj sonrası ayarlarda kullanmıyorduk . Çünkü BRC'de bu ayara gerek yoktur. Closed loop döngüsü yol ayarı ile eobd yardımı ile hatasız ayarlandığında BRC open loop döngüsünü bir miktar zengin bırakarak otomatik ayarlamaktadır. Piyasada 150 TL 'ye YETKİSİZ KİŞiLERE YANLIŞBİR AYAR YAPTIRMAMALARI için ve de YÜKSEK HAKSIZ BİR ÜCRET ÖDEMEMELERİ İÇİN montajını yaptığımız araçlara ÜCRETSİZ AFR AYARI yapıyoruz. (Başlamadan anlamanız gereken bu ) Şimdi teknik konulara geçecek olursak ;
    BRC'de open loop'da wide band ile AFR ayarına gerek yoktur. Gerek varsa da kendi yazılımı ile wide band olmadan open loop'da ayar imkanı mevcuttur . Peki wide band ile open loop'da ayar yapılsa kötü mü olur ? Hayır kötü olmaz. Doğru yapıldığında faydası da olur , wide band ile AFR'yi open loop'da daha net rakamsal olarak görürsünüz. Rakamlar konuştuğunda ise herkes susar !!!

    Benim bu konuda esas anlatmak istediğim sanırım tam anlaşılmamış.Ben AFR AYARINA KARŞI DEĞİLİM.Kimse karşı olamaz. Bu konular açıldığında en başta doğru yapıldığında faydası olur dedim hala da aynı şeyi söylüyorum. Benim AFR AYARI hakkındaki esaslı düşüncelerim yukarıda madde madde yazılı . Anlatmak istediğim yetkisiz , bilgisiz ve tecrübesiz kişiler tarafından yanlış yapıldığında faydasından çok ciddi zararları olabileceği yönünde. Konuya dönecek olursak.
    *)LPG AYARI ayarı başlı başına wide band ile bu şekilde yapılamaz. Çünkü rolantide ve orta yükte eksoz gazı yeterli gelmeyebiliyor. Değer az da olsa sapma gösteriyor. bu alet ilk çalıştırıldığında bile özel bir ısınma şekli ile ısıtılır, hemen ısıtılmaz önce 3-4 san kadar çok az enerji verilerek ön ısıtma yapılır rutubeti atılır sonra ana ısıtma yapılır aksi halde yine çatlayarak bozulur. Egzoz çıkışında ise malum su olur. Egzoz çıkışına konan sensörün tepkisi de geç olur. Dışarıdan hava alma tehlikesi olabilir. Ayrıca katalizör içerisinde de bir tepkime olduğu için egzoz çıkışından aldığın değer motorun tam değeri değildir.Esas yapılması gereken sondanın ön tarafa konulmasıdır ki bu çok zor ve lpg sektöründe neredeyse imkansızdır . Çünkü her aracın eksozun ön tarafına giriş açılıp tapa konması , wide bandın bağlanması , sökülüp tekrar kapatılması gerekir , bu nedenle en başta dediğim gibi fantazidir. Lakin pratikte ayar yapılacaksa bu şartlarda ekzosun çıkışına koymaktan başka şansımız yok . En önde ve eksoz çıkışında ölçümler yapıldığındaki sapma tam yükte az bir fark veriyor. Örneğin önde tam yükte AFR 12.9 ise arkada 12.7 okuyabiliyor. bu fark bilindikten sonra yine de ayar yapılabilir . Doğru yapıldığında alt ve orta sınıf ürünlerde işe yarar , faydası olur çünkü bir çok lpg markasında open loop'da ayar menüsü yok.

    *) Bir aracı tüm devir ve yüklerde doğru ayarlayabilmek için wide band tek başına bu şekilde işe yaramaz. Önce aracın esas yürüdüğü yani sizin aracınızı %90 kullandığınız döngü olan closed loop'da eobd ile LFT ve SFT değerlerine göre ayar yaparsınız. Daha sonra aracın open loop döngüsünü yani sizin esas çok az da olsa kullandığınız döngüyü open loop'u Wide band ile ayarlarsınız. Yani burada alınan 150 TL'lik ayar esasında 5 dakika bile sürmez. Yani verdiğiniz ücretin %90 'nı zaten esas eobd ile ayarlanan döngüdür kalan %10 luk döngü için bu kadar ücret fazla. ( Bana göre)

    Sizin başlıklarınıza gelecek olursak .

    1) Haklısınız. Aracınızın ayarı tam olarak yapılmamış.
    2) Haklısınız . Keşke her lpg firması işini tam yapsa.
    3) Yukarıda bu konu ile ilgili çok detaylı bilgi verdim.

    Selamlar...

    Tekrardan merhaba;

    -AFR ayarı konusunda hemfikiriz. Zaten AFR ile komple LPG ayarı olmayacağında da hemfikiriz. Kısaca closed loopda LTFT STFT üzerinden ayar, open loop da wideband üzerinden ayar yapacağız. Open loop olmayan durumlarda wideband hiç gerek yok.Mecburen sensörü egzoza takıyoruz bunda da hem fikiriz, ancak doğrusu katalizörden önceye doğru açıda monte edilmesi.

    -Tecrübesiz dediğiniz kişiler piyasadaki bir çok LPG montajı yapandan bilgilidir diye düşünüyorum. Siz herkesi kendiniz gibi yada faruk sevgili gibi düşünmeyin lütfen. Bir BRC kullanıcısı olarak izmirde distribütör de yukarıda yazdıklarımı yaşadım. eobd YOK, yol ayarı YOK, sabah çalışırken boğulan aracımı götürdüğümde araç ilk çalışmayı benzinde yapıyor bizlik değil diye servise gönderen birde bunu servis formuna yazabilecek teknik müdürleriniz var :) O sebeple bence bu işe ön ayak olan arkadaşları sizin gibi kişiler doğru yönlendirsinler eğer hataları varsa,yanlışları varsa.

    -BRC yi konu dışında tutalım bence, otomatik kalibrasyon + yol ayarından sonra mükemmele yakın bir harita çıkıyor, burada da hemfikiriz. Open Loop döngüsü için menü var demişsiniz, sizce kaç tane BRC bayisinde çalışan teknisyen/usta bu menüyü doğru kullanabilir ? Yada kullanabilir mi?

    Kısacası demek istediğim şu, bu işi şuan yapanlar bir açığı kapatıyorlar yani open loop bölgesindeki bilinmezliği gideriyorlar, zaten düşük devirde-orta yükte ayarı ltft den yapılıyor. Open loopa az giriyoruz ama girdiğimizde de olanlar oluyor, supapları yanan araçlar vs ? BRC hariç kitleri bir düşünün lütfen enjeksiyon sürelerinde yakıtı yetiştiremeyen selenoid valfler vs.

    Son notum: keşke 7 yıl önce başladığınız bu afr ayarını paylaşıp geliştirseydiniz, sizinde dediğiniz gibi %100 gerekli ve doğru yapılması gereken bir durum.

    Ve son bir not daha, bence LPG li sistemlerde avans haritasına yoğunlaşılması gerekir, BRC de avansı arttırma veya düşürme yapabiliyormuyuz ?(seq24 my11)



    DONANIM HABER Forumu işte bu yüzden seviyorum. Üyeleri seviyeli , bilgili ve çok değerli .İnsanlar bu forumda kavga etmeden , hakaret etmeden , medenice konuşarak bir sonuca varabiliyorlar. Evet aynen durum sizin özetlediğiniz gibi. Ben de tüm yazdıklarınıza katılıyorum .
    Gerek MY11 gerekse Sequent32 Calibration tool'da enjeksiyon avans ayarı vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Merhaba

    Kusura bakmayın ama bazı konularda yanılmışsınız,bence birde farklı Öıdan bakmayı deneyin.aşağıdaki gözlemlerim bana aittir, tecrübelerime istinaden.

    1-) brc dediğiniz en kaliteli kitlerden birisi. İzmirde bu işin merkezine montajı yaptırdım. Ayar işine gelince rölanti ayarı ile gönderildi . Yoldayım ayarını sorduğumda gerek yok dendi, ltft stft ye hiç bakılmadı. Aracıma bağlanıp baktığımda çok sürüş stratejisine dokunulmadığını gördüm. Şimdi en iyisine en yetkilisine bu işi yaptırdık ama maaşaef meslektaşlarınız/ teknisyenlerimiz teknik bilgiden yoksun.



    2-) insanlar neden lpg kablosu alıp kendi ayar yapmaya çalışıyor? Çğnkü çaresizlik var, mecbur kalıyır insanlar. Bir düşğnüp sektörünğzğ sorgulayın neden insanlar bıkıo kendi ayar işine giriyor.

    3-) afr ayarını lpg ci olmayan insanlar neden yapıyor dersini? Çünkü siz büyğk lpg dönüşğmcğleri bile bu detaya girmediniz.



    Şimdi bakıyorumda afr ayarını öğrenip sizlerde uyhulamaya başlayacakmışsınız. Keşke bunu pşyasadaki işi lpg olmayan 4-5 kişinin liderliği ile değilde kendi ekibinizin çalışması sonucu yapıyor olsaydınız.

    Merhaba qntrl

    AFR ayarını yaklaşık 7 yıl önce yapan birisiyim. Başlayacakmışız lafı burada yersiz kalıyor. Wide bandı lpg montaj sonrası ayarlarda kullanmıyorduk . Çünkü BRC'de bu ayara gerek yoktur. Closed loop döngüsü yol ayarı ile eobd yardımı ile hatasız ayarlandığında BRC open loop döngüsünü bir miktar zengin bırakarak otomatik ayarlamaktadır. Piyasada 150 TL 'ye YETKİSİZ KİŞiLERE YANLIŞBİR AYAR YAPTIRMAMALARI için ve de YÜKSEK HAKSIZ BİR ÜCRET ÖDEMEMELERİ İÇİN montajını yaptığımız araçlara ÜCRETSİZ AFR AYARI yapıyoruz. (Başlamadan anlamanız gereken bu ) Şimdi teknik konulara geçecek olursak ;
    BRC'de open loop'da wide band ile AFR ayarına gerek yoktur. Gerek varsa da kendi yazılımı ile wide band olmadan open loop'da ayar imkanı mevcuttur . Peki wide band ile open loop'da ayar yapılsa kötü mü olur ? Hayır kötü olmaz. Doğru yapıldığında faydası da olur , wide band ile AFR'yi open loop'da daha net rakamsal olarak görürsünüz. Rakamlar konuştuğunda ise herkes susar !!!

    Benim bu konuda esas anlatmak istediğim sanırım tam anlaşılmamış.Ben AFR AYARINA KARŞI DEĞİLİM.Kimse karşı olamaz. Bu konular açıldığında en başta doğru yapıldığında faydası olur dedim hala da aynı şeyi söylüyorum. Benim AFR AYARI hakkındaki esaslı düşüncelerim yukarıda madde madde yazılı . Anlatmak istediğim yetkisiz , bilgisiz ve tecrübesiz kişiler tarafından yanlış yapıldığında faydasından çok ciddi zararları olabileceği yönünde. Konuya dönecek olursak.
    *)LPG AYARI ayarı başlı başına wide band ile bu şekilde yapılamaz. Çünkü rolantide ve orta yükte eksoz gazı yeterli gelmeyebiliyor. Değer az da olsa sapma gösteriyor. bu alet ilk çalıştırıldığında bile özel bir ısınma şekli ile ısıtılır, hemen ısıtılmaz önce 3-4 san kadar çok az enerji verilerek ön ısıtma yapılır rutubeti atılır sonra ana ısıtma yapılır aksi halde yine çatlayarak bozulur. Egzoz çıkışında ise malum su olur. Egzoz çıkışına konan sensörün tepkisi de geç olur. Dışarıdan hava alma tehlikesi olabilir. Ayrıca katalizör içerisinde de bir tepkime olduğu için egzoz çıkışından aldığın değer motorun tam değeri değildir.Esas yapılması gereken sondanın ön tarafa konulmasıdır ki bu çok zor ve lpg sektöründe neredeyse imkansızdır . Çünkü her aracın eksozun ön tarafına giriş açılıp tapa konması , wide bandın bağlanması , sökülüp tekrar kapatılması gerekir , bu nedenle en başta dediğim gibi fantazidir. Lakin pratikte ayar yapılacaksa bu şartlarda ekzosun çıkışına koymaktan başka şansımız yok . En önde ve eksoz çıkışında ölçümler yapıldığındaki sapma tam yükte az bir fark veriyor. Örneğin önde tam yükte AFR 12.9 ise arkada 12.7 okuyabiliyor. bu fark bilindikten sonra yine de ayar yapılabilir . Doğru yapıldığında alt ve orta sınıf ürünlerde işe yarar , faydası olur çünkü bir çok lpg markasında open loop'da ayar menüsü yok.

    *) Bir aracı tüm devir ve yüklerde doğru ayarlayabilmek için wide band tek başına bu şekilde işe yaramaz. Önce aracın esas yürüdüğü yani sizin aracınızı %90 kullandığınız döngü olan closed loop'da eobd ile LFT ve SFT değerlerine göre ayar yaparsınız. Daha sonra aracın open loop döngüsünü yani sizin esas çok az da olsa kullandığınız döngüyü open loop'u Wide band ile ayarlarsınız. Yani burada alınan 150 TL'lik ayar esasında 5 dakika bile sürmez. Yani verdiğiniz ücretin %90 'nı zaten esas eobd ile ayarlanan döngüdür kalan %10 luk döngü için bu kadar ücret fazla. ( Bana göre)

    Sizin başlıklarınıza gelecek olursak .

    1) Haklısınız. Aracınızın ayarı tam olarak yapılmamış.
    2) Haklısınız . Keşke her lpg firması işini tam yapsa.
    3) Yukarıda bu konu ile ilgili çok detaylı bilgi verdim.

    Selamlar...

    Tekrardan merhaba;

    -AFR ayarı konusunda hemfikiriz. Zaten AFR ile komple LPG ayarı olmayacağında da hemfikiriz. Kısaca closed loopda LTFT STFT üzerinden ayar, open loop da wideband üzerinden ayar yapacağız. Open loop olmayan durumlarda wideband hiç gerek yok.Mecburen sensörü egzoza takıyoruz bunda da hem fikiriz, ancak doğrusu katalizörden önceye doğru açıda monte edilmesi.

    -Tecrübesiz dediğiniz kişiler piyasadaki bir çok LPG montajı yapandan bilgilidir diye düşünüyorum. Siz herkesi kendiniz gibi yada faruk sevgili gibi düşünmeyin lütfen. Bir BRC kullanıcısı olarak izmirde distribütör de yukarıda yazdıklarımı yaşadım. eobd YOK, yol ayarı YOK, sabah çalışırken boğulan aracımı götürdüğümde araç ilk çalışmayı benzinde yapıyor bizlik değil diye servise gönderen birde bunu servis formuna yazabilecek teknik müdürleriniz var :) O sebeple bence bu işe ön ayak olan arkadaşları sizin gibi kişiler doğru yönlendirsinler eğer hataları varsa,yanlışları varsa.

    -BRC yi konu dışında tutalım bence, otomatik kalibrasyon + yol ayarından sonra mükemmele yakın bir harita çıkıyor, burada da hemfikiriz. Open Loop döngüsü için menü var demişsiniz, sizce kaç tane BRC bayisinde çalışan teknisyen/usta bu menüyü doğru kullanabilir ? Yada kullanabilir mi?

    Kısacası demek istediğim şu, bu işi şuan yapanlar bir açığı kapatıyorlar yani open loop bölgesindeki bilinmezliği gideriyorlar, zaten düşük devirde-orta yükte ayarı ltft den yapılıyor. Open loopa az giriyoruz ama girdiğimizde de olanlar oluyor, supapları yanan araçlar vs ? BRC hariç kitleri bir düşünün lütfen enjeksiyon sürelerinde yakıtı yetiştiremeyen selenoid valfler vs.

    Son notum: keşke 7 yıl önce başladığınız bu afr ayarını paylaşıp geliştirseydiniz, sizinde dediğiniz gibi %100 gerekli ve doğru yapılması gereken bir durum.

    Ve son bir not daha, bence LPG li sistemlerde avans haritasına yoğunlaşılması gerekir, BRC de avansı arttırma veya düşürme yapabiliyormuyuz ?(seq24 my11)



    DONANIM HABER Forumu işte bu yüzden seviyorum. Üyeleri seviyeli , bilgili ve çok değerli .İnsanlar bu forumda kavga etmeden , hakaret etmeden , medenice konuşarak bir sonuca varabiliyorlar. Evet aynen durum sizin özetlediğiniz gibi. Ben de tüm yazdıklarınıza katılıyorum .
    Gerek MY11 gerekse Sequent32 Calibration tool'da enjeksiyon avans ayarı vardır.


    selamlar mehmet bey bu afr ayarı

    -her araca yapılmalımıdır yani lpg montajı sonrasında yada ihtiyaca binaen mi yapılmakta
    -eğer afr ayarı gerekliyse bunu nasıl anlarız yani araç ne gibi tepki verirde afr gerekli diyebiliriz
    -birde ben tsi aracıma atiker atikfast di taktırmıştım bu cihaza yada tsi ye afr ayarı yapılabiliyomu veya gerek yokmu
    -aslına bakarsanız ben sistemimle ilgili bi sorun filan yaşamadım ama internette lpg ile ilgili her on aramanın dokuzunda bu afr çıkıyo son zamanlarda e haliyle okuyorum kafam karıştı

    şimdi ben bu ayarı yaptırmam gereklimi değilmi yada benim aracıma uygulanabiliyomu bazı lpg sistemlerinde menüsü yok demişsiniz son olarak eğer yapılmalı diyosanız aracımda ne gibi olumsuzluk olmalıki bu ayar gereksin... cevaplarınız için şimdiden tşkr ederim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serleka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Merhaba

    Kusura bakmayın ama bazı konularda yanılmışsınız,bence birde farklı Öıdan bakmayı deneyin.aşağıdaki gözlemlerim bana aittir, tecrübelerime istinaden.

    1-) brc dediğiniz en kaliteli kitlerden birisi. İzmirde bu işin merkezine montajı yaptırdım. Ayar işine gelince rölanti ayarı ile gönderildi . Yoldayım ayarını sorduğumda gerek yok dendi, ltft stft ye hiç bakılmadı. Aracıma bağlanıp baktığımda çok sürüş stratejisine dokunulmadığını gördüm. Şimdi en iyisine en yetkilisine bu işi yaptırdık ama maaşaef meslektaşlarınız/ teknisyenlerimiz teknik bilgiden yoksun.



    2-) insanlar neden lpg kablosu alıp kendi ayar yapmaya çalışıyor? Çğnkü çaresizlik var, mecbur kalıyır insanlar. Bir düşğnüp sektörünğzğ sorgulayın neden insanlar bıkıo kendi ayar işine giriyor.

    3-) afr ayarını lpg ci olmayan insanlar neden yapıyor dersini? Çünkü siz büyğk lpg dönüşğmcğleri bile bu detaya girmediniz.



    Şimdi bakıyorumda afr ayarını öğrenip sizlerde uyhulamaya başlayacakmışsınız. Keşke bunu pşyasadaki işi lpg olmayan 4-5 kişinin liderliği ile değilde kendi ekibinizin çalışması sonucu yapıyor olsaydınız.

    Merhaba qntrl

    AFR ayarını yaklaşık 7 yıl önce yapan birisiyim. Başlayacakmışız lafı burada yersiz kalıyor. Wide bandı lpg montaj sonrası ayarlarda kullanmıyorduk . Çünkü BRC'de bu ayara gerek yoktur. Closed loop döngüsü yol ayarı ile eobd yardımı ile hatasız ayarlandığında BRC open loop döngüsünü bir miktar zengin bırakarak otomatik ayarlamaktadır. Piyasada 150 TL 'ye YETKİSİZ KİŞiLERE YANLIŞBİR AYAR YAPTIRMAMALARI için ve de YÜKSEK HAKSIZ BİR ÜCRET ÖDEMEMELERİ İÇİN montajını yaptığımız araçlara ÜCRETSİZ AFR AYARI yapıyoruz. (Başlamadan anlamanız gereken bu ) Şimdi teknik konulara geçecek olursak ;
    BRC'de open loop'da wide band ile AFR ayarına gerek yoktur. Gerek varsa da kendi yazılımı ile wide band olmadan open loop'da ayar imkanı mevcuttur . Peki wide band ile open loop'da ayar yapılsa kötü mü olur ? Hayır kötü olmaz. Doğru yapıldığında faydası da olur , wide band ile AFR'yi open loop'da daha net rakamsal olarak görürsünüz. Rakamlar konuştuğunda ise herkes susar !!!

    Benim bu konuda esas anlatmak istediğim sanırım tam anlaşılmamış.Ben AFR AYARINA KARŞI DEĞİLİM.Kimse karşı olamaz. Bu konular açıldığında en başta doğru yapıldığında faydası olur dedim hala da aynı şeyi söylüyorum. Benim AFR AYARI hakkındaki esaslı düşüncelerim yukarıda madde madde yazılı . Anlatmak istediğim yetkisiz , bilgisiz ve tecrübesiz kişiler tarafından yanlış yapıldığında faydasından çok ciddi zararları olabileceği yönünde. Konuya dönecek olursak.
    *)LPG AYARI ayarı başlı başına wide band ile bu şekilde yapılamaz. Çünkü rolantide ve orta yükte eksoz gazı yeterli gelmeyebiliyor. Değer az da olsa sapma gösteriyor. bu alet ilk çalıştırıldığında bile özel bir ısınma şekli ile ısıtılır, hemen ısıtılmaz önce 3-4 san kadar çok az enerji verilerek ön ısıtma yapılır rutubeti atılır sonra ana ısıtma yapılır aksi halde yine çatlayarak bozulur. Egzoz çıkışında ise malum su olur. Egzoz çıkışına konan sensörün tepkisi de geç olur. Dışarıdan hava alma tehlikesi olabilir. Ayrıca katalizör içerisinde de bir tepkime olduğu için egzoz çıkışından aldığın değer motorun tam değeri değildir.Esas yapılması gereken sondanın ön tarafa konulmasıdır ki bu çok zor ve lpg sektöründe neredeyse imkansızdır . Çünkü her aracın eksozun ön tarafına giriş açılıp tapa konması , wide bandın bağlanması , sökülüp tekrar kapatılması gerekir , bu nedenle en başta dediğim gibi fantazidir. Lakin pratikte ayar yapılacaksa bu şartlarda ekzosun çıkışına koymaktan başka şansımız yok . En önde ve eksoz çıkışında ölçümler yapıldığındaki sapma tam yükte az bir fark veriyor. Örneğin önde tam yükte AFR 12.9 ise arkada 12.7 okuyabiliyor. bu fark bilindikten sonra yine de ayar yapılabilir . Doğru yapıldığında alt ve orta sınıf ürünlerde işe yarar , faydası olur çünkü bir çok lpg markasında open loop'da ayar menüsü yok.

    *) Bir aracı tüm devir ve yüklerde doğru ayarlayabilmek için wide band tek başına bu şekilde işe yaramaz. Önce aracın esas yürüdüğü yani sizin aracınızı %90 kullandığınız döngü olan closed loop'da eobd ile LFT ve SFT değerlerine göre ayar yaparsınız. Daha sonra aracın open loop döngüsünü yani sizin esas çok az da olsa kullandığınız döngüyü open loop'u Wide band ile ayarlarsınız. Yani burada alınan 150 TL'lik ayar esasında 5 dakika bile sürmez. Yani verdiğiniz ücretin %90 'nı zaten esas eobd ile ayarlanan döngüdür kalan %10 luk döngü için bu kadar ücret fazla. ( Bana göre)

    Sizin başlıklarınıza gelecek olursak .

    1) Haklısınız. Aracınızın ayarı tam olarak yapılmamış.
    2) Haklısınız . Keşke her lpg firması işini tam yapsa.
    3) Yukarıda bu konu ile ilgili çok detaylı bilgi verdim.

    Selamlar...

    Tekrardan merhaba;

    -AFR ayarı konusunda hemfikiriz. Zaten AFR ile komple LPG ayarı olmayacağında da hemfikiriz. Kısaca closed loopda LTFT STFT üzerinden ayar, open loop da wideband üzerinden ayar yapacağız. Open loop olmayan durumlarda wideband hiç gerek yok.Mecburen sensörü egzoza takıyoruz bunda da hem fikiriz, ancak doğrusu katalizörden önceye doğru açıda monte edilmesi.

    -Tecrübesiz dediğiniz kişiler piyasadaki bir çok LPG montajı yapandan bilgilidir diye düşünüyorum. Siz herkesi kendiniz gibi yada faruk sevgili gibi düşünmeyin lütfen. Bir BRC kullanıcısı olarak izmirde distribütör de yukarıda yazdıklarımı yaşadım. eobd YOK, yol ayarı YOK, sabah çalışırken boğulan aracımı götürdüğümde araç ilk çalışmayı benzinde yapıyor bizlik değil diye servise gönderen birde bunu servis formuna yazabilecek teknik müdürleriniz var :) O sebeple bence bu işe ön ayak olan arkadaşları sizin gibi kişiler doğru yönlendirsinler eğer hataları varsa,yanlışları varsa.

    -BRC yi konu dışında tutalım bence, otomatik kalibrasyon + yol ayarından sonra mükemmele yakın bir harita çıkıyor, burada da hemfikiriz. Open Loop döngüsü için menü var demişsiniz, sizce kaç tane BRC bayisinde çalışan teknisyen/usta bu menüyü doğru kullanabilir ? Yada kullanabilir mi?

    Kısacası demek istediğim şu, bu işi şuan yapanlar bir açığı kapatıyorlar yani open loop bölgesindeki bilinmezliği gideriyorlar, zaten düşük devirde-orta yükte ayarı ltft den yapılıyor. Open loopa az giriyoruz ama girdiğimizde de olanlar oluyor, supapları yanan araçlar vs ? BRC hariç kitleri bir düşünün lütfen enjeksiyon sürelerinde yakıtı yetiştiremeyen selenoid valfler vs.

    Son notum: keşke 7 yıl önce başladığınız bu afr ayarını paylaşıp geliştirseydiniz, sizinde dediğiniz gibi %100 gerekli ve doğru yapılması gereken bir durum.

    Ve son bir not daha, bence LPG li sistemlerde avans haritasına yoğunlaşılması gerekir, BRC de avansı arttırma veya düşürme yapabiliyormuyuz ?(seq24 my11)



    DONANIM HABER Forumu işte bu yüzden seviyorum. Üyeleri seviyeli , bilgili ve çok değerli .İnsanlar bu forumda kavga etmeden , hakaret etmeden , medenice konuşarak bir sonuca varabiliyorlar. Evet aynen durum sizin özetlediğiniz gibi. Ben de tüm yazdıklarınıza katılıyorum .
    Gerek MY11 gerekse Sequent32 Calibration tool'da enjeksiyon avans ayarı vardır.


    selamlar mehmet bey bu afr ayarı

    -her araca yapılmalımıdır yani lpg montajı sonrasında yada ihtiyaca binaen mi yapılmakta
    -eğer afr ayarı gerekliyse bunu nasıl anlarız yani araç ne gibi tepki verirde afr gerekli diyebiliriz
    -birde ben tsi aracıma atiker atikfast di taktırmıştım bu cihaza yada tsi ye afr ayarı yapılabiliyomu veya gerek yokmu
    -aslına bakarsanız ben sistemimle ilgili bi sorun filan yaşamadım ama internette lpg ile ilgili her on aramanın dokuzunda bu afr çıkıyo son zamanlarda e haliyle okuyorum kafam karıştı

    şimdi ben bu ayarı yaptırmam gereklimi değilmi yada benim aracıma uygulanabiliyomu bazı lpg sistemlerinde menüsü yok demişsiniz son olarak eğer yapılmalı diyosanız aracımda ne gibi olumsuzluk olmalıki bu ayar gereksin... cevaplarınız için şimdiden tşkr ederim...

    Merhaba ;

    AFR ayarı esasında aracınız open loop ( açık döngü) 'a geçtiğinde yapılması gereken bir ayardır. Yani aracınıza ani ve yüksek gaz verdiğinizde ve/ veya belirli bir deviri geçtiğinizdeki yakıt haritası için yapılan bir ayardır. Şayet aracınızı bu şekilde agresif bir şekilde kullanıyorsanız yapılmasında fayda var. Lakin şart değil. Şayet closed loop ( kapalı döngü) yani aracınızı stabil kullandığınız yakıt haritası düzgün ayarlandıysa gerek olmayabilir. Fakat başta da söylediğim gibi open loop'da AFR ayarı yapılırsa en azından aracınız ile gazladığınızda hava yakıt oranınız nasıl anlayabilir ve müdahale edebilirsiniz.

    Atikfast di yazılımında MAP haritasından AFR ayarı yapılacaksa çok dikkat edilmelidir . Aracın open loop'a girdiği döngü kesin ve net olarak belirlenmeli. Bu nokta genelde haritanın sağ en alt köşesinde kalan kısımdır. Buradaki değerler ile open loop'a müdehale edebilirsiniz. Lakin dediğim gibi çok dikkat edilmeli çünkü aynı map haritası üzerinden open loop ayarı yaparken closed loop 'daki değerlere müdehale edilmemelidir.

    Kolay gelsin ...
  • ozenclerotogaz kullanıcısına yanıt
    öncelikle cevabınız için çok tşkr ederim mehmet bey, anladığım kadarıyla afr agresif kullanıma sahip sürücüler için şart ve faydalı sakin kullanımlar için çokda gerekli değil..ben genelde 3000 deviri geçmeden kullanan biriyim ki zaten tsi de bu devir tatminkar sayılır hız açısından.ama çok nadirende olsa 5000 leri zorladığım 190/200 km hızlara çıktığım oluyorki çok nadiren yol boş düz ve radarsız olursa :)
    şu ana kadar bu tür kullanımda araçta bi gariplik sezmedim yani ihtiyaç olsaydı araç belli edermiydi sizce...harita dediğiniz şu üzerinde rakamlar olan tabloysa evet orda sağ en alt köşede bi kutucuğu işaretlemişlerdi içinde 106 rakamı vardı yorum sizin artık...tşkr ediyorum cevaplarınız için iyi çalışmalar diliyorum...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.