Şimdi Ara

Citroen C5 benzinli mi dizel mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
7.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba. Babama 2005 Mazda 6'dan sonra D sınıfı otomatik bir araç bakıyoruz.

    Babam Citroen C5 leri beğendiğini söyleyince ben de biraz araştırdım.

    2012 model ve üzeri için sizce;

    1.6 Thp 156 hp Exclusive donanımlı tam otomatik benzinli mi?

    yoksa

    1.6 e-HDi 115 hp Executive donanımlı yarı otomatik dizel mi?


    edit: öncelik yakıt tüketimi ve konfor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_japan -- 14 Aralık 2017; 19:40:11 >



  • Dizel tabiki daha az yakar ama ben yakıttan ziyade airmatic olan modeli seçerdim.Gerçekten konforlu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trktlh

    Dizel tabiki daha az yakar ama ben yakıttan ziyade airmatic olan modeli seçerdim.Gerçekten konforlu.

    Aslında sorum da tam olarak bu hocam

    1.6 benzinli tam otomatik fazla yakar mı? fazla yakmıyorsa benzinli exclusive donanımda yok yok. Daha mantıklı gözüküyor tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_japan


    quote:

    Orijinalden alıntı: trktlh

    Dizel tabiki daha az yakar ama ben yakıttan ziyade airmatic olan modeli seçerdim.Gerçekten konforlu.

    Aslında sorum da tam olarak bu hocam

    1.6 benzinli tam otomatik fazla yakar mı? fazla yakmıyorsa benzinli exclusive donanımda yok yok. Daha mantıklı gözüküyor tabi.

    Tüp taktırılmıy mu ki tüple halledersiniz yav

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • the_japan kullanıcısına yanıt
    Yakıtı düşünüyorsanız üzer hocam. Ortalama 11 litre civarı tüketimi olur İstanbul içinde. LPG de tavsiye etmem. Ya dizelini alın ya da 11 litre ortalama tüketimi gözden çıkarın

    Bende düşünebilirim benzinli C5, ilgimi çekiyor. Şuanki aracım 13 litre benzin tüketiyor, gına geldi
  • @defiant82

    Hocam lpg uyumu konusunda net bilgiye ulasamadim. Ama bildigim kadariyla lpg'ye pek uyumlu degil.



    @trktlh

    Valla hocam benzin 4 tl falan olsa cok goze batmaz belki ama 5,6 tl x 10 lt izmirde yakarsa bizi de yakar yani





    Şu aşamada exclusive donanim her ne kadar harika olsa da dizel daha akla yatkin gozukuyor. Dizel'in de kafami kurcalayan kismi 0-100 12,2 sn hizlanmasina bakilirsa cok hantal galiba. Bir de yari otomatiğin yigilma yaptigi vs yorumlarini okudum. Kafa karisiyor iste biraz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • the_japan kullanıcısına yanıt
    Asıl alınacak olan 2.0 dizel de, vergiden dolayı tercih etmezsiniz sanırım.
  • Hocam vergi konusu da ayrı ama aradığımız şekilde 2.0 dizel bulamadık. Nispeten düşük km araç bakıyoruz. 156 hp benzinli için lpg konusunda pek umut yok galiba. Aslında yarı otomatik dizel fena araç değil ama tam otomatikten yarı otomatiğe geçersek eski aracı özletmesinden çekiniyorum biraz da.
  • Konfor ve yakit tüketimi oncelikliyse dizel daha mantikli. Çünkü bildiğim kadarıyla THP motorlar lpg uyumlu değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğrudur hocam. Peki dizel yarı otomatikler şanzıman açısından nasıldır, silkeleme yapıyor deniliyor da.

    Yine dizel 115 hp kasayı kaldırmakta zorlanıyor diyenler de var, araba uçuyor gayet seri diyenler de...

    Yarı otomatik şanzıman şuanki tam otomatik mazda 6 daki gibi olsa çok da düşünmezdim ama yorumlar kafa karıştırıyor. Yokuş çıkarken sorun yaşandığı söylenmiş mesela. Bu şekildeyse hiç almamak daha iyi.
  • the_japan kullanıcısına yanıt
    Şuan kullandığınız Mazda 6 147hp'lik olan ise kullandığınız arabanın torku 184nm. C5 dizel'in ise yaklaşık 240nm ve bu torku çok daha erken veriyor. Bu yüzden yokuşlarda veya yüklü iken Mazda'yı aratmaz. 0-100 değerine pek takilmamak lazim bence. Çünkü başka bir 1.6 dizel otomatik d segmenti araba alsanız onun 0-100 değeri de c5 ile neredeyse aynı olacaktır. Ki bence 0-100 değeri gayet yeterli.

    Şanzıman hakkında da şunu söyleyebilirim; Ben daha öncesinde Colt kullanıyordum ve o da yarı otomatikti. Sabahları motor soğukken tak diye 1den 2 ye geçmeler oluyordu. Dip gaz giderken 6300 devirde üst vitese geçtiğinde kafam yaklaşık 2 cm öne gidiyordu:) ve normalde 3. Viteste giderken bir yokuşa girdiğimde vitesi geç indiriyordu ve motor devri kesildiği icin tekrar vites indirip 1 e geçiyordu. Aynı yokuşa gelmeden ben 2'ye aldığımdaysa 2. Viteste çıkıyordu. Yari otomatiklerdeki kararsız kalma olayı bunun gibi birşey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 141 hp olması lazım hocam :D

    Kafam gitgide dizel yarı otomatiğe gidiyor. Tek sorun 2.0 veya 1.6 daki tam otomatik ve exclusive donanımdan mahrum kalmak
  • c5 için kesinlikle 1.6 hdi veya e hdi . thp diğer arkadaşların dediği gibi lpg uyumlu değil çok yakan çok makbul görülmeyen bir motor ama hdi ler citroen i kötüleyen sevmeyen kişilerin tek laf edemeyeceği noktadır.ekonomik perfonmanslı bakımları düzenli yapılıp hor kullanılmadığında sorun çıkarma ihtimali azdır.
    otomatik vitese gelince bizim bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan bir kitle var yarı otomatik mcp şanzuman ın karakteristlik özelliğini sorun zanneden kişilerin yorumlarını çok dikkate almayın tabiki tam otomatik konforu ve keyfi yok ama bu şanzuman ın öyle bir iddasıda yok araçın ve şanzuman ın karakterine alışıldığında hiç bir sorun yok vites geçişlerini özellikle düşük viteslerde hissettirir bazen bayır çıkarken kulakçıkla vitese müdahale etme durumu olabilir ama her koşulda manuel den iyidir.ayrıca vitesin özü manuel şanzuman a dayalı olduğu için herhangi bir sorun ve tamirat durumunda hemen hemen manuel araç fiyatına yakın rakamlar çıkar öyle uçuk rakamlar çıkmaz...




  • Piyasada bir sürü pert kayıtlı C5 dikkat etmenizi öneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN

    https://forum.donanimhaber.com/c5-ile-tamam-dedik-lpg-donusumu-yaptirdik-simdi-tecrubeleri-paylasiyoruz-16thp-lpg-li-gunler--119006074



    Bu konuyu bi araştırın derim.

    Sagolun hocam. Dun bu konuyu okumustum ama son sayfalarda bahsedilen surekli bir sorun cikarma durumu bir de diger arkadaslarin da lpg uyumu konusundaki fikirleri beni dizele yoneltiyor. Keske dizelde de hydractive suspansiyon ve masajli koltuk vs olsa

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şuan hali hazirda1.5 senedir Citroen C5 1.6 ehdi dynamic paket kullanicisiyiz yaklaşık 30 bin km yol yaptık. Bence şanzıman iyi gayet tabiki tam otomatik gibi değil ama bakımı da ucuz ona göre. Baskı balata volant 2 bin lira biz degistirmedik tabi. Onun dışında yokuşta gaz yer hız düşmez torktan dolayı. Ama uçup da kaçmaz kalkışlar yavaş ama gidiyor genede. Kokpit gemi gibi uzun ön camla aranızda baya bi mesafe var bidekaput uzun olunca çok farklı birhissiyat oluşuyor. Yol sesi yok motor sesi baya az rüzgar sesi biraz fazla. Ses sistem iyi ort 30 km hız ile 5.8 litre ortalaması var 5 bin km nin. Fiyatı ucuz sürüş zevki müthiş daha ne olsun. Ben Mondeo Insignia Sportage golf Leon falan da kullandım ama bu araç hepsinden keyifli geliyor bana. Karar senin ben dizel alın derim yakıtı düşünmeden binmek ayrı bir keyif veriyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    Şuan hali hazirda1.5 senedir Citroen C5 1.6 ehdi dynamic paket kullanicisiyiz yaklaşık 30 bin km yol yaptık. Bence şanzıman iyi gayet tabiki tam otomatik gibi değil ama bakımı da ucuz ona göre. Baskı balata volant 2 bin lira biz degistirmedik tabi. Onun dışında yokuşta gaz yer hız düşmez torktan dolayı. Ama uçup da kaçmaz kalkışlar yavaş ama gidiyor genede. Kokpit gemi gibi uzun ön camla aranızda baya bi mesafe var bidekaput uzun olunca çok farklı birhissiyat oluşuyor. Yol sesi yok motor sesi baya az rüzgar sesi biraz fazla. Ses sistem iyi ort 30 km hız ile 5.8 litre ortalaması var 5 bin km nin. Fiyatı ucuz sürüş zevki müthiş daha ne olsun. Ben Mondeo Insignia Sportage golf Leon falan da kullandım ama bu araç hepsinden keyifli geliyor bana. Karar senin ben dizel alın derim yakıtı düşünmeden binmek ayrı bir keyif veriyor.

    Hocam kullanicisindan yorum gormem cok iyi oldu sagolun.



    Sizin arac kac model? Bir de dynamic paket sahibi olarak executive donanim ihtiyaci hissettiniz mi? Aralarinda yari deri koltuk ve navigasyon haricinde cok da onemli denebilecek bir fark yoktu galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_japan

    @defiant82

    Hocam lpg uyumu konusunda net bilgiye ulasamadim. Ama bildigim kadariyla lpg'ye pek uyumlu degil.



    @trktlh

    Valla hocam benzin 4 tl falan olsa cok goze batmaz belki ama 5,6 tl x 10 lt izmirde yakarsa bizi de yakar yani





    Şu aşamada exclusive donanim her ne kadar harika olsa da dizel daha akla yatkin gozukuyor. Dizel'in de kafami kurcalayan kismi 0-100 12,2 sn hizlanmasina bakilirsa cok hantal galiba. Bir de yari otomatiğin yigilma yaptigi vs yorumlarini okudum. Kafa karisiyor iste biraz.



    aynı motor c4 mcp kullandım sanziman aynıysa yığılma var 1. viteste, araba hızlanıyor yığılıp 2 ye atıyo dipgazda da durum aynı onun dışında tüketim çok iyi az yakıyor üzmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_japan


    quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    Şuan hali hazirda1.5 senedir Citroen C5 1.6 ehdi dynamic paket kullanicisiyiz yaklaşık 30 bin km yol yaptık. Bence şanzıman iyi gayet tabiki tam otomatik gibi değil ama bakımı da ucuz ona göre. Baskı balata volant 2 bin lira biz degistirmedik tabi. Onun dışında yokuşta gaz yer hız düşmez torktan dolayı. Ama uçup da kaçmaz kalkışlar yavaş ama gidiyor genede. Kokpit gemi gibi uzun ön camla aranızda baya bi mesafe var bidekaput uzun olunca çok farklı birhissiyat oluşuyor. Yol sesi yok motor sesi baya az rüzgar sesi biraz fazla. Ses sistem iyi ort 30 km hız ile 5.8 litre ortalaması var 5 bin km nin. Fiyatı ucuz sürüş zevki müthiş daha ne olsun. Ben Mondeo Insignia Sportage golf Leon falan da kullandım ama bu araç hepsinden keyifli geliyor bana. Karar senin ben dizel alın derim yakıtı düşünmeden binmek ayrı bir keyif veriyor.

    Hocam kullanicisindan yorum gormem cok iyi oldu sagolun.



    Sizin arac kac model? Bir de dynamic paket sahibi olarak executive donanim ihtiyaci hissettiniz mi? Aralarinda yari deri koltuk ve navigasyon haricinde cok da onemli denebilecek bir fark yoktu galiba

    Benim araç 2011. Açıkçası excuvite güzel baya koltuklar navigasyon ve göstergeler olarak. Ama arada ciddi fark var fiyat olarak o yüzden ben almazdim dynamic de oldukça yeterli donanım olarak. Benim aracın dişi sedefli beyaz içi siyah gayet şık duruyor 132 binde şuan birtek ön takımda salıncak burcu değişmesi gerekiyor onun dışında problemsiz biniyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.