Şimdi Ara

Elektrikli Otomobil istiyoruz (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
5
Favori
9.449
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
183 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • enerjisi olmayan ülkelerde elektrikli araba hayal. bknz hindistan, türkiye, vs..

    biz enerji de dışa bağımlıyız, elektrik parası dünyanın parası.

    akepe hükümeti elektrikli araba yatırımını sadece 1 sebepten yapar.
    o da her sarjdan alacağı vergi ilave olarakta elektrikli arabadan alacağı ÖTV.
    başka sebebi olamaz, başka sebep gösteren, vatandaşın iyiliğini öne süren vatan hainidir, fetöcüdür bu kadar net.

    ama siz merak etmeyin kulislerde çalışmalar devam ediyor, hangi bakanın oğlu şarj istasyonu getirecek, hangi milletvekilinin oğlu araba için özel elektrik verecek bunlar hallolsun vatandaşa elektrik direkleri ile beraber teslim edilecek herşey.
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Hocam prius bindim ben.Plug in olsa satmazdim herhalde.Ama ioniq plug in yada seneye yeni corolla nin plug in gelme durumu var belki de o nasip olacak.Lakin plug in de olsa tek sarjla 60 km vermeli ki is gorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz_mel

    Hocam tamamen sarj desarjdan bahsediyorsunuz.





    Bunlar 45 kwh potansiyelli ama 40 kwh a kadar sarj edilebilen araclar.(zoe 2017)

    Bahsettiginiz eski tip bataryalar ustune ayni hacimde 2 kati sarji tutabilen yeni bataryalar geldi.

    Eski zoe ile yeni zoenun batarya hacmi ayni ama yeni zoe 2 kat şarj tutabiliyor.

    Yeniler iddiali ve batarya komple degismiyor arizalanan hucreler degisiyor. Potansiyelin %10 nu da batarya omrunu uzatmak icin kullandirmiyolar.

    1000 kere 300 km zaten 300 bin km eder.Ortalama 20 krs yakit tasarrufundab 60 bin tl yakit tasarrufu eder.1000 seferin sonunda da zaten hucre degisimi yapilor genelde komple batarya degisimi olmaz.

    Hibrit bataryalari ile 750.800 bin km giden priuslar var onlar cok daha fazla sarj desarj oluyolar mesela.



    Dma 1 milyon km denedi batarya hala sarj tutabiliyordu b unu da bilin ve rahat olun elektrik candir.



    aynen, tamamen sarj dongulerinden bahsediyordum.

    bataryanin yapisini kimyasal yapisini bozan strese maruz kalmalari, asiri sicaklik, asiri akim cekilmesi, asiri sarj (%100 e sarj etme), asiri desarj (%0 a desarj etme).

    %0-%100 arasi sarj ederek 1000 dongu kullanidiginiz hucreyi
    %30-%80 sarj ile 4000+ dongu kullanabiliyorsunuz. genel bilinenin aksine kisa sarjlar batarya icin daha iyi. hibrid sistemde batarya ara sarj bolgesinde git-gel yapiyor ve aslinda sarj dongusunden cok fazla birsey kaybetmiyor. yeterki tum paket uygun bir sekilde sogutulabilsin ve anlik olarak asiri yuklenme olmasin.

    elektrik kesinlikle candir, ancak (bence) batarya konusunun cozumlenmesi gerek. kullanim omrunun tamamladiklarinda bataryalar ile is bitmiyor, bunlarin bertaraf edilmesi basli basina bir sorun yine. oylece dogaya atmak karbondioksitin verdigi zarardan cok daha fazlasini verir. bu sartlarda; en kotu durumda 3 yil, iyi durumda 10 yilda bir batarya degistiriyor olmak malesef can sikici.
  • zengier Z kullanıcısına yanıt
    Çok süper bir yorum bence bunu artilayip one cikarmak lazim.Herkesi sizin yorumunuzu artilamaya cagiriyorum.



    %30-80 arasi 4000 döngü muthis bir bilgi.Tesekkur ederim 3 gundur ilk defa yeni bi sey ogrendim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pej P kullanıcısına yanıt
    Bu arkadaş verdiği LPG örneğiyle noktayı koymuştur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz_mel

    Çok süper bir yorum bence bunu artilayip one cikarmak lazim.Herkesi sizin yorumunuzu artilamaya cagiriyorum.



    %30-80 arasi 4000 döngü muthis bir bilgi.Tesekkur ederim 3 gundur ilk defa yeni bi sey ogrendim.

    Donem donem otorup bu konuda makaleler, arastirmalar okuyorum. su linkte batarya omrunu korumakla ilgili cok guzel bir yazi mevcut. farkli batarya tipleri, farkli sarj sartlarinda omurlerini de ayni yazida bulmak mumkun.
    http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

    Bu yazidaki verilerin bir kismi su makaleden alinmis :https://www.researchgate.net/publication/303890624_Modeling_of_Lithium-Ion_Battery_Degradation_for_Cell_Life_Assessment
    akademik okuma zor olabilir tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zengier -- 12 Aralık 2017; 16:16:5 >
  • Ya arkadaş bizim ülkedeki yatırımcılar kadar kafası az çalışan başka birileri yok heralde. Lan millet elektrikli otomobil arıyor+ genel anlamda millyetçi bir ülkeyiz, Tofaşın Torosun ülke içindeki satış rakamları belli ama hala şu elektrikli + yerli otomobil için acele edilmiyor. Yeminle anlamıyorumya. Araba ne olursa olsun ortalama bir donanım ortalama bir fiyat olduğu sürece çıktığı zaman Megane 3 ü satıp gözüm kapalı alacağım ama yok.



    Bu işi sadece siyasi reklama çevirenlere yazıklar olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kvadankpakal kullanıcısına yanıt
    Tek bir sorum var, Nükleer enerjiye bakışın nedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    benim bildiğim 60 km menzili veriyor. bende yaris hybrid var. hangi model prius bindiniz. 2011 sonrası prius nasıl konforlu mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MetalWave -- 12 Aralık 2017; 16:46:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz_mel

    Model x in birinin 12v aküsü bitti gecenlerde.Tesla Turk un editoru şans eseri ordaydi araba kendini komple kapatmis ve acilacak yeri yok bilen yok.Allahtan editör arkadaş sag on camurluktan bir manuel.acma yontemi biliomus yoksa araba bildigin tank.



    Actilar aki aktarmasi icin aku yok orta yerde, sadece 1 arti 1 de eksi uç birakmislar kabinin disina ama.aralarinda 90.cm mesafe var aktarma kablosu yapisik baya bi degisik araclar.Bir beyin arizasi 1.kazada arabayi nerde nasil yaptiracagin belli degil.Anlayan yok.



    Ben prius a lpg taktirirken araba kendini korumaya aldi tam 2 saat amerikada irlanda da avustralyada(orda prius taksiler lpg lidir) takanlar ile konustum videolae izledim kendim cozdum.Bizim sanayi ve servisteki liseden hallice ustalarin yapabilecegi araclar degiller emin ol.

    Hangi kanal ve videodan bahsettiğiniz biliyorum Aku bitmesi çokta sıkıntı bir olay değilde kaza yaptin mi süründürür adamı o kanalı takip ediyorsanız kaza yapan birinin çektiği çileleri anlatan yazı var okumanızı tavsiye ederim benim bahsettiğim normal koşullarda yağmış şuymuş olayı yok elektrikli arabaların bakım keyfi bir şey gibi hele BMW i3 ye batarya sıvı değişimine gerek yok çok sivisiz soğutma ısıtma sistemi var Teslada yıllık bakımda tek onu degistiriyorlar birde Tesla Gersan ile anlaştığını göre 2018 yazın girer Türkiye ye fakat Model 3 u 2019 4. Çeyrekten önce alabileceğiniz sanmıyorum o yüzden Hyundai salaklık yaptığı için bekleyeceğiz en ucuz elektrikli araba İoniq idi ve gelmedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 12 Aralık 2017; 19:52:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de yaygınlaşsa elektriğe %500 zam gelir. Yakıttan alınan vergilerle dönüyor çarkımız. ETV diye yeni bir vergi gelir Elektrikli Taşıt Vergisi.



    Merak ediyorum dünyada fosil yakıt kalmayınca elektrik kullanabilecek miyiz acaba? Hayatta her şey elektrikle oluyor. Ulaşım da buna dâhil olunca elektrik savaşları başlar artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Prius 2006 kullandim

    Plug in degildi.

    Lpg taktim

    Km.de 8 krs yaktim.

    Ama 2. El almistim 118 binde ve 160 kusur binde sattim.



    Beni sarmadi.0 100 u yavasti. 1.8 ne niyetlendim gecen hem de plug in buldum 94 bin tl ye 35 bin km de tertemiz.Turkiyedeki 3 aractan 1 i.Hayalimdi ama hanim ilk priustan nefret ettigi.icin almadim.



    Bir de ioniq plug in 130 140 bin bandinda gelecek olursa uzulurum diye almadim.Neticede ioniq te donanim iyi arac 0 km olacak.



    Bir yandan ampera e bekliyorum bir yandan leaf bir yandan ioniq plug in.

    Ioniq ev de menzil arttirimi olur Turkiyeye gelirse ioniq ev de olur.


    Yeni prius plug inler 60 km.

    Eskiler 25 km



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 12 Aralık 2017; 17:2:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: J.McNulty

    Tek bir sorum var, Nükleer enerjiye bakışın nedir.

    15 sene önce gelsin bahçeme nükleer yapsınlar derdim ama bugün itibariyle gayet ama gayet gereksiz ve boş bir iş.
    bugün inşaatı biten nükleer santrali devreye alman için en az 5 seneye ihtiyacın var, bitti hadi enerji üretelim gibi birşey söz konusu değil.

    SIEMENS nükleerden çıktı, japonya ve almanya'da artık nükleer santral yapımına izin verilmiyor.
    nükleer santral 30-40 senelik geçmişte en iyi çözümdü, şu anda değil.
    bugünün teknolojisi ile güvenliksiz ve verimsizdir.

    biz nükleer yapmaya çalısarak hata ediyoruz, trendi takip etmiyoruz.
    yazık ediyoruz.

    benim düşünceme göre enerjinin en önemli kolu olan elektrik enerjisine bütün para yenilenebilir enerji ve solar'a yatırılmalı.
    bknz ingiltere bütün ülkenin etrafını pervanelerle kaplıyor, almanya'da solar'dan artık son kullanıcı aboneler bile evlerinde elektrik üretir hale geldi.
    norveç'de devlet elektrikli araç alana teşvik veriyor ki norveç petrol zengini.
    fosil yakıtlardan elektrik üretmek bugün itibariyle zararlıdır, yanlıstır, feasible değildir.
    bunlar benim düşüncelerim.
    türkiye 4 mevsim nedeniyle bölgesel olarak hem solar hem de yenilenebilir enerji üretim cenneti bir ülkedir.
  • zengier Z kullanıcısına yanıt
    Ingilizcem var mutlaka inceleyecegim.Tesekkur ederim.Basligi actigima bir kez daha sevindim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pej

    Elbette yabancı sana mal satar, isterse diktatörlük olsun. Elon Musk Türkiye'de bir Tesla fabrikası kurar mı ona bak. Tabi şu anda ciddi zarar içinde olan bir adama 30-40 milyar destek olursan fabrikasını da kurar ama vatandaşın da bunun bedelini vergilerle senelerce öder.

    Önemli olan yabancının karlı gördüğü bir alanda gelip Türkiye de yatırım yapacak ortamı, yönetim kalitesini, demokrasi ortamını v.b kriterleri uygun olduğunu görmesi. Bunu sadece kendisi için değil, böyle bir yatırımda kredi kullanacağı banka, yatırımını sigorta ettireceği şirket ve diğer böyle bir yatırımın içinde bir şekilde bulunacak taraflarında olumlu değerlendirmesi gerekiyor.Bak Almanya kendi yatırımcılarına ne dedi? Türkiye'ye gidip yatırım yaparsanız başınıza bir şey geldiğinde arkanızda duramam dedi. Neden? Çünkü geçmiş dönemde Hükümet fetöye para aktarıyor diye 200 yabancı ortaklı şirket hakkında soruşturma başlatmıştı. Tabii tepki sonrasında hepsi hükümetin bilgisi dışında yapılmış diye kıvırtıp durduruldu.

    Bazı yatırım kuruluşları prensip olarak OHAL olan ülkeye giremiyorlar çünkü devlet arkasında durmayacağını söylediği için tüm riskleri kendileri üstlenmek zorunda kalıyorlar. Bu riski borsaya koteli çok ortaklı şirketlerin alması kanunen yasak. Ama şahıs hissesinin çoğunlukta olduğu şirketler büyük hissedarın risk sorumluluğunu alması koşulu ile yapabilirler tabi. Bu ne demek? Ancak çok karlı işlere ya da büyük devlet desteği/garantisi aldıkları işlere gelecekler. Devlet garantilerini kim finanse edecek? Elbette vatandaş. Haa, uzun vadede bunun vatandaşa faydası olur mu? Olması gerek ama bu işlerden birileri de hepimizin bildiği gibi avanta aldığı için bedeli yüksek oluyor ve bunun sonucunda da vergilerimiz devamlı artıyor.

    Sonrasında da hükümeti devr ettiklerinde yeni hükümet enkaz devraldık diye filmi tekrar başa sarıp yeniden başlıyor.

    Çok güzel özetlediniz. Ama ne yazık ki halk çok cahil olduğu için baştakiler ne derse sorgusuz kabul ediyor. Ülke felakete sürükleniyor farkında değiller. Ülkede ciddi anlamda bir kriz var, ama medya ellerinde olduğu için kimse bunu dillendiremiyor. Yerli araba da fiyasko olacak göreceksiniz.

    Bu kurlarla Tesla model 3 almak da her geçen gün zorlaşıyor. Ama ahaber izlersen herşey çok iyi ülkede. Kitlesine hitap ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: J.McNulty

    Ya arkadaş bizim ülkedeki yatırımcılar kadar kafası az çalışan başka birileri yok heralde. Lan millet elektrikli otomobil arıyor+ genel anlamda millyetçi bir ülkeyiz, Tofaşın Torosun ülke içindeki satış rakamları belli ama hala şu elektrikli + yerli otomobil için acele edilmiyor. Yeminle anlamıyorumya. Araba ne olursa olsun ortalama bir donanım ortalama bir fiyat olduğu sürece çıktığı zaman Megane 3 ü satıp gözüm kapalı alacağım ama yok.



    Bu işi sadece siyasi reklama çevirenlere yazıklar olsun.

    Atatürk 1937'de uçak fabrikası kurun dedi. Ülke bir hiçti, savaştan çıkmış batık bir haldeydi. 1940'larda 50 adet uçak yapıldı ve hepsi uçuyordu. Mevcut hükümet 2011'de seçim afişi olarak yerli uçağımız havada dedi. Sene 2018. Yerli uçak nerede?

    Sorun belli. Yapacak adamlar bizi yönetmiyor.
  • Sizlerden ricam bu yorumu yukarı taşıyın ki herkes okusun, gerçekleri bilsin.

    Hatırlarsınız, Bayburtlu Akademisyen Dr. Sinan KÜFEOĞLU'nun Türkiye'nin enerji politikalarına isyan ettiği bir videosu paylaşılmıştı.
    Elektrikli arabalarla ilgili önemli bir kısmı sizlerle paylaşmak istiyorum.

    "Şu anda Türkiye'de elektrikli araçlara teşvik yok. Norveçte var mesela, devlet vergi almıyor ayrıca arabanızı istediğiniz yere park edebilirsiniz Norveçte. Türkiye'de olmamasının temel sebebi şu, şu anda 60 bin elektrikli arabamız olsa bizim Türkiye'de, aynı anda şarja taksak biz bunları, bütün bir ülkenin şebekesi çöker. Bu kadar zayıf bir altyapımız var. Avrupa'da bu kadar para var..."

    Ek bilgi: Türkiye İstatistik Kurumu'nun açıklamalarına göre 2017 yılı Ekim ayında motorlu kara taşıtlarının sayısı 22 milyonun üstüne çıkmış durumda.

    9:57'den itibaren izleyebilirsiniz.



    İşin diğer olumsuz kısımlarını gündeme getirmiyorum bile.
    Oluşacak olan vergi kaybıylan birlikte LPG'de olduğu gibi elektrik birim fiyatlarında çılgın ÖTV'ler, vergileri görmeyecek miyiz?
    Böylesine önemli projelerde çalışacak olan mühendisler, son döviz artışları karşısında eriyen maaşlarınını gözönüne aldığında, neden Türkiye'de komik rakamlara çalışsınlar ki?

    İşin siyasi, bireysel özgürlük ... gibi kısımlarına girmiyorum bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SUAVI -- 12 Aralık 2017; 17:28:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zengier


    quote:

    Orijinalden alıntı: ecz_mel

    Hocam tamamen sarj desarjdan bahsediyorsunuz.





    Bunlar 45 kwh potansiyelli ama 40 kwh a kadar sarj edilebilen araclar.(zoe 2017)

    Bahsettiginiz eski tip bataryalar ustune ayni hacimde 2 kati sarji tutabilen yeni bataryalar geldi.

    Eski zoe ile yeni zoenun batarya hacmi ayni ama yeni zoe 2 kat şarj tutabiliyor.

    Yeniler iddiali ve batarya komple degismiyor arizalanan hucreler degisiyor. Potansiyelin %10 nu da batarya omrunu uzatmak icin kullandirmiyolar.

    1000 kere 300 km zaten 300 bin km eder.Ortalama 20 krs yakit tasarrufundab 60 bin tl yakit tasarrufu eder.1000 seferin sonunda da zaten hucre degisimi yapilor genelde komple batarya degisimi olmaz.

    Hibrit bataryalari ile 750.800 bin km giden priuslar var onlar cok daha fazla sarj desarj oluyolar mesela.



    Dma 1 milyon km denedi batarya hala sarj tutabiliyordu b unu da bilin ve rahat olun elektrik candir.



    aynen, tamamen sarj dongulerinden bahsediyordum.

    bataryanin yapisini kimyasal yapisini bozan strese maruz kalmalari, asiri sicaklik, asiri akim cekilmesi, asiri sarj (%100 e sarj etme), asiri desarj (%0 a desarj etme).

    %0-%100 arasi sarj ederek 1000 dongu kullanidiginiz hucreyi
    %30-%80 sarj ile 4000+ dongu kullanabiliyorsunuz. genel bilinenin aksine kisa sarjlar batarya icin daha iyi. hibrid sistemde batarya ara sarj bolgesinde git-gel yapiyor ve aslinda sarj dongusunden cok fazla birsey kaybetmiyor. yeterki tum paket uygun bir sekilde sogutulabilsin ve anlik olarak asiri yuklenme olmasin.

    elektrik kesinlikle candir, ancak (bence) batarya konusunun cozumlenmesi gerek. kullanim omrunun tamamladiklarinda bataryalar ile is bitmiyor, bunlarin bertaraf edilmesi basli basina bir sorun yine. oylece dogaya atmak karbondioksitin verdigi zarardan cok daha fazlasini verir. bu sartlarda; en kotu durumda 3 yil, iyi durumda 10 yilda bir batarya degistiriyor olmak malesef can sikici.



    Batarya konusunda arabalardan bahsedeceksek, Tesla batarya ömrü yaklaşık 20 yıl. Ve onlar da geri dönüşümde bir şekilde kullanılıyor. 400.000 km'de %10 kayıp oluyor. Kaç tane bu km'de araba var?

    Ama bataryalar daha hızlı doluyor olmalı tabi ki. Daha o teknolojiyi geliştiremediler.
  • Fransızlar gel-git (dalga) enerjisi üretmektedir mesela. Aynı sistemi karadenizin hırçın dalgalarına yapabilirsiniz.
    Bizde potansiyel çok yatırım yok.
    50 yıl geriden takip ediyoruz, tüm dünya kullansın sonra bizde görürüz.
    3. dünya ülkesi olduğumuzu unuttunuz mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SUAVI

    Sizlerden ricam bu yorumu yukarı taşıyın ki herkes okusun, gerçekleri bilsin.

    Hatırlarsınız, Bayburtlu Akademisyen Dr. Sinan KÜFEOĞLU'nun Türkiye'nin enerji politikalarına isyan ettiği bir videosu paylaşılmıştı.
    Elektrikli arabalarla ilgili önemli bir kısmı sizlerle paylaşmak istiyorum.

    "Şu anda Türkiye'de elektrikli araçlara teşvik yok. Norveçte var mesela, devlet vergi almıyor ayrıca arabanızı istediğiniz yere park edebilirsiniz Norveçte. Türkiye'de olmamasının temel sebebi şu, şu anda 60 bin elektrikli arabamız olsa bizim Türkiye'de, aynı anda şarja taksak biz bunları, bütün bir ülkenin şebekesi çöker. Bu kadar zayıf bir altyapımız var. Avrupa'da bu kadar para var..."

    Ek bilgi: Türkiye İstatistik Kurumu'nun açıklamalarına göre 2017 yılı Ekim ayında motorlu kara taşıtlarının sayısı 22 milyonun üstüne çıkmış durumda.

    9:57'den itibaren izleyebilirsiniz.



    İşin diğer olumsuz kısımlarını gündeme getirmiyorum bile.
    Oluşacak olan vergi kaybıylan birlikte LPG'de olduğu gibi elektrik birim fiyatlarında çılgın ÖTV'ler, vergileri görmeyecek miyiz?
    Böylesine önemli projelerde çalışacak olan mühendisler, son döviz artışları karşısında eriyen maaşlarınını gözönüne aldığında, neden Türkiye'de komik rakamlara çalışsınlar ki?

    İşin siyasi, bireysel özgürlük ... gibi kısımlarına girmiyorum bile.


    Anlayamadığım birşey var, niye devlet arabadan vergi kaybetsin bu vergiyi almak zorunda olsun?

    Dünyada hangi ülke elektrikli araba arttı diye onlara ceza olarak yeni vergi bindirmiş. Tek bir örnek gösterir misiniz? Arkadaşlar çözüm belli. Bu vergilerden şikayet ediyorsak bu kadar vergi almayacak herhangi bir partiyi başa getiririz bu kadar kolay. Neden daha çok vergi verelim sürekli devlete? Dünyanın en ağır vergi yükü olan ülkesinde yaşıyoruz, ve artık iyice abartarak herşeye ötv koyuyorlar ve %50 oy alıyorlar. Cidden bu halk hiç mi düşünemiyor?
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.