Şimdi Ara

yüksek devirle gitmek araca zarar verir mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
2
Favori
3.654
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar, geçen gün menemen çevre yolu bomboştu ben de biraz gazlamak istedim 4500 - 5000 devirlerde 160 la gittim sizce bu hız ve devir her zaman yapıldığında motora zarar verir mi. teşekkürler.

    not: araç 2013 fiesta 1.4 96 hp lpgli



  • Surekli uzun sureler gitmedikten sonra problem olmaz. Hatta iyi bile olabilir.

    Ben Antalya'dan Korkuteli'ye cikan rampalari kesintisiz 5000+ devirle cikiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağ sıcaklığı git gide artar,sıcaklaşan yağ gittikçe incelir ve yağlama optimum şekilde yapılmaz.Soğuk motorda basmanın tam tersi gibi.Ama bunu bir kere on kere yapmakla problem olmaz
  • Her şeyin fazlası zarar..biraz yapmakla bir şey olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayır birşey olmadığı gibi ara sıra yapmak motorun sağır kalmasını engeller,
  • Lord Nafaryus L kullanıcısına yanıt
    Soğutma suyunuz sizin ruhunuz duymazken 105 derecelere kadar çıkıyor. Siz 90 derece sanıyorsunuz ama aslında yükseliyor. Aynı şekilde yağ sıcaklığınız da yükseliyor. Motorun suyu ve yağı soğutma kapasitesi vardır. Siz motoru zorlarsanız yağ da ısınır su da. Sonra soğutulsa bile blok içerisindeki sıcaklığı dışarı taşımak için ısınacaklar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Surekli uzun sureler gitmedikten sonra problem olmaz. Hatta iyi bile olabilir.

    Ben Antalya'dan Korkuteli'ye cikan rampalari kesintisiz 5000+ devirle cikiyorum.

    İyiymiş

    Ben aynı rampada yatak sarmamak adına 1500 kiloluk aracı 3000 devir ve 70 km hızla çıkarıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Surekli uzun sureler gitmedikten sonra problem olmaz. Hatta iyi bile olabilir.

    Ben Antalya'dan Korkuteli'ye cikan rampalari kesintisiz 5000+ devirle cikiyorum.

    İyiymiş

    Ben aynı rampada yatak sarmamak adına 1500 kiloluk aracı 3000 devir ve 70 km hızla çıkarıyorum.

    Zavalli araba :)

    Surekli gordugum tirmanmaya calisan gri connect, siz misiniz yoksa :)

    99 model mazda 323 ile 8 yil, mazda 3 ile 1 yildir ayni sekilde cikiyorum.

    Zaten onumde rampa ve viraj varsa, ben diger boyuta gecerim hemen.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakıt dışında bir eksiltisi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiçbir şey olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Zannetmiyorum soğutma suyunun 105 dereceye çıktığını. Sonuçta arabada hararet göstergesi denen bir şey var. 90 derecenin üstüne çıksa gözükürdü burda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumu


    quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Surekli uzun sureler gitmedikten sonra problem olmaz. Hatta iyi bile olabilir.

    Ben Antalya'dan Korkuteli'ye cikan rampalari kesintisiz 5000+ devirle cikiyorum.

    İyiymiş

    Ben aynı rampada yatak sarmamak adına 1500 kiloluk aracı 3000 devir ve 70 km hızla çıkarıyorum.

    Zavalli araba :)

    Surekli gordugum tirmanmaya calisan gri connect, siz misiniz yoksa :)

    99 model mazda 323 ile 8 yil, mazda 3 ile 1 yildir ayni sekilde cikiyorum.

    Zaten onumde rampa ve viraj varsa, ben diger boyuta gecerim hemen.

    Çeltikbeli Rampasında 4000 devir 100 km hızla yatağı sardırdığımdan beri teşebbüs etmem.



    Arkadaşın bahsettiği yüksek devir ve yağ incelmesi sonucu yağlama yapmayan motor nasıl öldürülür bizzat yaşadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lord Nafaryus L kullanıcısına yanıt
    OBD portundan cihazla bağlanınca sensörlerden ölçülen değerleri görebiliyorsunuz. Çoğu araçta termostat 90 derecede açılmaya başlar. 100-103 derece gibi bir sıcaklığa yükselince de fan açar. Arabayı düşük hızda sıkıştırarak kullanırsanız 105'e de çok rahat çıkar.
  • 3 bin devirin üstünde uzun süreli kullanılmamalı, hele hele soğukken 2 bini geçmemeli.
  • Sıcaklık konusunda arkadaşın dediği doğru Torque uygulamasında çektiğim videoda 106 dereceye kadar çıktığını gördüm.

    Bizde 1.5 ton araç var yokuşuna göre devir vermeyince gitmiyor mesela 12 derecelik yokuşta 1.vitesi 6binde 2ye atmak zorunda kalıyorum.
  • Böyle başlıklar görünce şaşırıyorum. Hayır az bir süre gidilmiş yani. Ben en az 5 dk. 6000 devir uzerinde 150 km hız üzerinde gittiğimi bilirim. Yani genelde hep devirli kullanıyorum. 2,5 yıl oldu hala bişey olmadı. Uzun yolda aracın rpm yani deviri 3000 ile 7000 arasında durmadan gidip gelir. Yani şaka gibi geçen biri yazmış 3000 üzerine çıktım bişey olur mu Aracı yarış arabası gibi ani hızlanma yaparak kullanıyorum, aman mal değil mi niye aldık kullanmayacaksak
    Bu akşamda aracı bayağı zorladım, su sıcaklığı 88 in üzerine hiç çıkmadı belki havanın soğuk olmasından dolayıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skandalek -- 9 Aralık 2017; 23:12:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli tapa gaz, motorun ömründen yer. (Ken Block bir röportajında, bir sezon da 5 6 turbo falan bitirdiğini söylemişti. Tam emin olmamakla birlikte.)

    Ama ara sıra gazlamak, sıkıntı çıkarmaz. Sadece gazlarken yağ, motor sıcaklığı vb. falan normal seviyede olmalı.

    Soğuk motor ile tapa gaz gitmek sıkıntı çıkarır. Baya da masraflı olur. :)

    Tabi şunu da unutmamak lazım. Gazlama sonucu aracı stop ederken biraz beklemek lazım. Turbo için :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüksek devire ihtiyaç duymadım hiç zaten 6 da 4000 de falan 210 220 oluyor bence yüksek devirle arada bir gitmek iyi motorun sağır kalmaması açısından.
  • O hız için o devir yüksek geldi hepsinde böyle mi? Normal benzinli ve dizelde bir sorun olmaz motor sıcaklığı normal sevideye oldukça ama lpg'de ne olur bilmiyorum valla. Benim araçta (2006 1.5 dizel) böyle yardır yardır giderken 170 180 bir baktım aynadan arabanın arkası kıvılcım atıyor egzoz kurum mu ne atıyormuş çok şaşırıp endişelenmiştim. tamda s60 tokatlarken adamı geçtim sonra sağa geçince dörtlüleri yakıp durunca adamada rezil olduk gerçi güzedi hızlı ve öfkelideki gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Şekilsiniz ya -- 10 Aralık 2017; 1:13:38 >
  • istanbul-ankara otobanında sürekli 5.000 devir 180km hızla kullanıyorum daha bir şey olmadı.Tabi bu sadece düzlüklerde
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.