Şimdi Ara

Dizel araçlar gerçekten geç mi ısınıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
114
Cevap
1
Favori
11.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumda çok sık denk geliyorum ama günlük hayatta özellikle bu konudan hiç şikayetçi olan duymadım.
    Hiç dizel aracım olmadı. Benzinli araçlarda kışın arabayı çalıştırıp 5-6 kez ara gazı verdikten 2 dakika sonra bunaltacak derecede sıcak hava gelmeye başlıyor klimadan.

    Dizel araçlar bu işi ne kadar sürede yapıyor? Yani forumda yazılanlar gibi yolculuğun yarısında ancak ısınıyoruz olayı gerçek mi?



  • Günümüz Dizel araçlarında aslında bu bir sorun değil. Kendi aracım Renaul Clio Grandtour 1.5 dci de sıcaklık 7 derecenin altında ise, kaloriferi açınca, motordan bağımsız olarak resistans vasıtasıyla araç hemen içeri sıcak hava vermeye başlıyor. Bir de büyük motor dizel araçlar çabuk ısınıyor. İşyeri aracım Ford Ranger (2200 motor) da çalıştıktan 2 dakika sonra ılık hava, biraz hareket ettikten sonra da sıcağa yakın ılık hava vererek insanı üşütmüyor.
    Kaloriferin çabuk ısınması için bir ipucu vereyim kışın soğuk havalarda arabayı çalıştırıp direk kaloriferi açarsanız hem radyator suyu-motorun ısınması uzun sürer hem de kaloriferin sıcak üflemeye başlaması uzun sürer.Bunun için belli miktar kaloriferi açmadan idare edip 2-3 dakika sonra kaloriferi açtığınızda 20-30 saniyeye kalorifer düzgün bi şekilde sıcak üfler
    Mümkün arkadaşım. Aracım Renault Clio Grand Tour 1.5 DCİ. Hava sıcaklığı 7 derece ve altında ise, kaloriferi açtığınız zaman araç, "Resistans" vasıtası ile içeri motordan bağımsız olarak sıcak hava veriyor. Aynı şekilde işyeri aracım FORD RANGER 2016 Model 2200 motor TDCİ araç çalıştıktan sonra klimayı ısınma pozisyonda en üst seviye getirdiğiniz zaman önce ılık, hareket ettikten kısa bir sonra da, sıcağa yakın ılık hava veriyor. Bir şey biliyoruz da söylüyoruz herhalde.
  • Dizel araçlar evet geç ısınır da benzinliler de kışın dediğiniz gibi 2dkda ısınmaz :) en azından Konya ve İzmir’de ısınmıyor
  • Eski model dizellerde geçerli. Yenilerde ısınma problemi yok.
  • Hem benzinli hem düzel aracım oldu, şuanda dizel kullanıyorum, ısınma olarak aralarında biraz süre var ama çok uzun bir süre değil maksimum 3-5 dakikadır.
  • 2001 model dizel aracım 10 derece sıcaklıkta 15 dk civarı sürede ısınıyor
  • Genelde dizel araçlarımız var. Evden işe giderken yaklaşık 10 km, ısınmıyor araçlar. Üşüye üşüye geliyorum. Genelde hep yokuş aşağı denilebilecek kadar gidiyoruz. Erken ısınması için aracı biraz sıkıştırmak gerekiyor. Audi a6 ve hyundai accent blue'de 6 diş varsa. 2. dişe yolun sonunda geçmiş oluyor. Ki çoğu zamanda tek diş'te sonlanıyor yolculuk.
    Arkadaşın tüplü palio 1.2 daha hızlı ısınıyor eminim.
  • Ben Adana'da olmama rağmen sabah 10 km mesafede işe gidiyorum. Aracım yaklaşık 6-7 km sonra ısınıyor.
  • 1.3 mj var evet ısınmıyor
  • Günümüz Dizel araçlarında aslında bu bir sorun değil. Kendi aracım Renaul Clio Grandtour 1.5 dci de sıcaklık 7 derecenin altında ise, kaloriferi açınca, motordan bağımsız olarak resistans vasıtasıyla araç hemen içeri sıcak hava vermeye başlıyor. Bir de büyük motor dizel araçlar çabuk ısınıyor. İşyeri aracım Ford Ranger (2200 motor) da çalıştıktan 2 dakika sonra ılık hava, biraz hareket ettikten sonra da sıcağa yakın ılık hava vererek insanı üşütmüyor.
  • 2011 Symbol2 1.5 dci aracım yaklaşık 2 km lik yoldan sonra ılıktan biraz daha sıcak hava üflemeye başlıyor. Yani yola çıkınca maksimum 5 dk sonra sıcak üflemeye kısmen başlıyor ama ısınmam yine 10-15 dk arası oluyor.
  • Dizel araç belki 5 dk geç ısınır ama esas problem çabuk soğumasıdır. Ankaralılar bilir gölbaşından yokuş aşşağa inerken motor soğur
  • Toygun_ank kullanıcısına yanıt
    Evet o İstanbul trafiğinde daha büyük bir problem oluyor. Saatlerce trafikte kalınca kaloriferi kapatıp bir süre yükselmesini beklemek bile gerekiyor.
  • Vebasto taktırmak en mantıklısı o halde.
  • ankaradayım. iki adet dizel araç var biri 1.3 biri 1.6 motor. 1 adet benzinli var.

    1.6 motor 1.3 e göre daha çabuk ısınıyor. Daha erken mesefade sıcak hava gelmeye başlıyor. Benzinli araç ise bu ikisinden de kısa mesefade ısınıyor ancak 1.6 dizel aracın ısınması benzinliye yakın.

    aynı zamanda dizel araç çabuk soğuyor. Benzinli araç durduğu yerde ısınır ama dizel durduğu yerde ısınmıyor illaki yol yapması şart. Düşük devir de yol yapacak ısındıktan sonra yardır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 5 Aralık 2017; 13:28:13 >
  • Benim araç 4-5 dakikada ılık-sıcak hava vermeye başlıyor ama soğuk motor ışığı sıcak hava geldikten birkaç dakika sonra sönüyor.
  • 2.0 dci aracın durduğu yerde ısınması beni şaşırtıyor. Sadece üşümemek için ısıtmalı koltuk olmayanları elemiştim alırken aslında gerek yokmuş.
  • İlk işe başladığımda Berlingo vardı, Ankara Oran'dan Siteler'e gidiyordum her sabah, Ankamall'ün oraya kadar hararet ibresi oynamıyordu, 15-20 dk dona dona gidiyordum

    Kışın dolmuşlar, otobüsler öne karton falan koyarlar araç ısınsın dışarıdan soğuk hava almasın diye, geç ısındığı doğrudur ama iç hava sirkülasyonunu açınca (klima ile açınca camlar çok da buğu yapmıyor hava nemli değilse) daha çabuk ısınıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 5 Aralık 2017; 14:9:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkay_53

    Eski model dizellerde geçerli. Yenilerde ısınma problemi yok.

    sizinkisi biraz işkembesel olmuş. Dizelin mantığında geç ısınma var eski motor yada yeni motor olmasına gerek yok .
  • Evet geçtir.. 1.5 dci aracım varken 15 km gitmeme rağmen motor tam olarak randumana ve gür çalışma sesine ulaşamazdı.
  • 10 km sonra orta noktaya(optimum dereceye) geliyir fakat 3 dk sonra ibre oynamadan sicak hava vermeye basliyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.