Şimdi Ara

renault 21 manager elektrik tesisatı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.457
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • hayırlı aksamlar arkadaşlar uzun süredir foruma girmiyordum uzun bir aradan sonra döndüm. nihayetinde kendime ufak bir miktar parayla bir araba aldım. Renault 21 manager 1992 model. keyfi olarak düzeltilecek yerleri olduğundan ilk olarak elektrik tesisatını yenileek istiyorum. bununla ilgili türkce bir klavız varmıdır yok sa bir kablo sök yerine yenisini tak şeklinde tek tek ben mi değiştireyim. nihayetinde 15 yıldan uzun bir düredir bilgisayar ve elektronik üzerine deneyimliyim keşfetmeyi sebiyorum. en azından bu işlemleri yaza kadar bitirebilirsem çok güxl bir izin yapmak daha keyifli olacaktır. elinde türkçe veya ingilizcee elektrik tesisatı ile ilgili dökümanı olan varsa özel mesajdan bana ulaşabilir


    şimdiden yardım etmek isteyenlere teşekkürlerimi sunuyorum.



  • Fişler presli değilse, vaktiniz de varsa tek tek değiştirebilirsiniz. Yenisi pahalı olur. Çıkması da pahalı olur. Yeni almakta kararlı olursanız parçacıdan almak yerine sıfırdan orijinaline göre kablolama yapan yer bulunuz. Fabrikadaki sistemle kablolar çekilmeye hazır halde teslim ederler. Presliyse yeni fiş takılamayabilir. Eski fişi lehimle ek yaparak takarsanız iş görür ama ek sayısını artırmadan tesisat çekerseniz tesisatınız sağlam olur.

    Tavsiyelere gelirsek arabada işe yaramayan, sonradan ekleme tüm elektrikli aksesuarlar ve kabloları sökülmeli. Orijinalde olmayan rölelerden de kurtulmalı. Sigortaları da el kitabında yazan değerlerde olsun. Belli bir yaşa gelen arabalarda kablolardan ziyade fişlerde arıza olur.

    Eski arabarda soketin atası olan fişler vardı. Bunların terminallerinde kablo pabuçları saplıydı. Oksitlenme, temassızlık, vs. olan kablo pabuçları sökülür ve yenisi takılırdı. Yeni arabalarda presli kablolar olduğu için fişlere müdahale edilemez. Eski tip fişler varsa kablo değişimi yapması da kolaydır.

    Bence kabloları komple değiştirmeden sistemi kolayca yenileyebilirsiniz. Çünkü kabin içindeki kablolar ilk günkü gibi oluyor. Döşemeleri komple söktüğünüzde kablo renkleri bile canlı görünür. Yüzeyinde soyulma vs. yoksa değişmeye ihtiyaç duymaz. Bunun bir istisnası vardır. Sigorta tablasına baktığınızda hangi sigortanın orijinal amperinde takıldığına bakınız. Orijinalden daha yüksek amperde sigorta görürseniz o sigortanın hangi aksamı çalıştırdığını öğreniniz. Daha önce sigorta attığı için yüksek amper takılan devreye giden kablolarda erime olabilir. Göz muayenesiyle değişimine karar verebilirsiniz.

    Net fikir vermez ama şüphelenmeniz için röle takılan devrelerin kablolarına da bakabilirsiniz. Mesela sonradan eklenen bir far veya korna rölesi için far kolu, far kabloları ve korna kablolarında değişim ihtiyacı olabilir. Bunlar göstergenin arkasında olduğu için sökmeden bilemezsiniz.

    Motor boşluğundaki kablolar ısıya maruz kaldıkları için zamanla sertleşirler. Komple değişim düşünüyorsanız motor içi tesisatın değişmesi yeter. Motor içinde yıpranmasına kesin gözle bakacağınız tek kablo far kablosudur. Otomobillerde genellikle 55/65W ile daha altında güç çeken ampuller kullanılır. Daha önce 100W gibi yüksek güçte bir ampul takılmışsa o kablonun işi bitmiştir. O kabloyu far rölesi çıkışından başlayarak ampule kadar değiştirmek zorundasınız.

    Renault 12' de arabayı iskeletine kadar soydum ve tesisatı elden geçirdim. Arıza verecek yerleri iyi kötü tahmin edebiliyorum. Oto elektriğinde bazı gariplikler vardır. Tecrübe ettikçe belki size de denk gelir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.