Şimdi Ara

Araç Fiziği Çalışmam

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
3
Favori
2.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba, bir süredir araç fiziği yazıyorum(unity kullanıyorum, wheelcollider yok).
    hedefim daha çok arcade tarzda, sürüşü kolay bir sistem elde etmek.
    ilk etapta gerçekçi olması için baya uğraştım ancak bu hem çok zor hemde gerçekçi olunca pek zevkli olmuyor oynamak.
    yarış oyunu sever arkadaşlardan yorum bekliyorum, sürüş hissi olarak ne dersiniz.

    Pc Touring Demo (48mb)
    Pc Sandbox Demo (12mb)
    Pc Rally Demo(52mb)

    Pc Unreal Track Demo(106mb)


    kontroller : Yön tuşları, Space el freni, R reset ya da xbox kolu standart kontroller.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Freakk -- 15 Eylül 2019; 16:44:53 >



  • Hocam 60-70 km/h ile giderken direksiyonu çevirdiğimizde kayıyor, yola tutunamıyor sanki araç, ben öyle bir eksik gördüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Naughty Life

    Canavar gibi bilgisayar dona dona oynatıyor
    http://prntscr.com/hatrvx

    ' Hocam yol bitti

    dostum yanlış yola sapmışsın
    webgl olduğu için kasabilir, tarayıcıdan oynayınca böyle oluyor.

    @CrashBone
    evet hocam hani biraz karda rally yapar gibi dimi, asfalttada kayarsın ama bu biraz daha az tutunuyor. farklı yol tiplerine has tutunma dinamikleri olacak şimdilik böyle
  • El freni biraz daha kuvvetli olmalı. Yeterince kaydırmıyor ve yokuşta arabayı tutmuyor.
  • Krone K kullanıcısına yanıt
    yokuşta kaydığını fark etmemiştim, teşekkürler.
    mevzu statik, dinamik sürtünme olayı. ben hep dinamik modelliyorum sürtünmeyi. araç rampada yan dururkende kayıyor aynı şekilde...
  • demo güncel, lastik modeli geliştirildi, farklı sürüş assistanları eklendi vb.
    arkadan itişli araçların kontrolü çok zor o konuda henüz yeterli değil proje o yüzden sadece tek araç aktif.
    çalışmalar devam edecek...
  • up.
  • Tutorial var mı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ne güzel la adam tek başına oyun yapıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne için tutorial, oyunu denemek için sormuyorsun heralde?

    araç fiziği konusunu soruyorsan tutorial ile olacak işler değil bunlar, unity'nin kendi araç sistemini kullan geç.
    yeteri kadar matematik, newton fiziği, araç mekanikleri ve programlama bilgin varsa kaynak önerebilirim.
    özetle bu işin araç mekaniği kısmı %20'sidir geri kalan %80 lastik fiziğidir, lastik fiziği en meşakkatli kısmı ve en çok bilinen yöntem olan pacejka eğrilerini gerçekleştirsende elde edeceğin sonuç tatmin edici olmayabiliyor, örnek benimki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Freakk -- 28 Kasım 2017; 22:50:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Freakk

    yokuşta kaydığını fark etmemiştim, teşekkürler.
    mevzu statik, dinamik sürtünme olayı. ben hep dinamik modelliyorum sürtünmeyi. araç rampada yan dururkende kayıyor aynı şekilde...

    yüksek devirde tork artmıyor hoparlör açık olmasa motor düşük mü yüksek mi devirde anlamak imkansız ivme de yine motor devrinden bağımsız sürekli sabit bu ikisinin motor devrine göre artması gerekir
  • pirefokkes kullanıcısına yanıt
    tork her zaman yüksek devirde artmıyor, tork eğrisi var ona göre maximum torku 4500 civarı görüyor sonra düşüyor biraz.

    ivme sabit olamaz, yukarda 0-100/0-200 ölçümleri var oraya bakarsan 0-100 yaklaşık 7 saniye sürerken, 0-200 çok daha uzun sürüyor, sabit ivme olsa oda 14 saniyede olması gerekirdi. muhtemelen ses efekti dandik olduğu için o hissi vermiyor olabilir. haa burada gerçek mini cooper-s ile aynı karakteristik varmı dersen yok tabiki birebir simulasyon değil bu.

    ek olarak soldaki menüden ASR'yi kapatırsan kalkışta patinaj falan yapacak ve 0-100 değeri biraz daha düşecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Freakk -- 28 Kasım 2017; 23:36:47 >
  • Hocam bunları nasıl yapıyorsunuz çok merak ediyorum ?
  • Limongillerdengelen kullanıcısına yanıt
    ilk okuduğum ve sonra ara ara tekrar okuduğum bir kaynak mesela. bu tabi en basit anlatımlardan, iş lastik fiziğine gelince çirkinleşiyor, oyunlarla alakasız bir çok akademik makale var. bu konuda araştırma yaparken lastik fiziği üzerine amerikada bir üniversitede ders veren bir bir türk bile gördüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Freakk -- 28 Kasım 2017; 23:52:7 >
  • BeamNG Drive gibi olmuş biraz. Ondan feyz alabilirsin hocam belki, pek anladığım konular değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Freakk

    tork her zaman yüksek devirde artmıyor, tork eğrisi var ona göre maximum torku 4500 civarı görüyor sonra düşüyor biraz.

    ivme sabit olamaz, yukarda 0-100/0-200 ölçümleri var oraya bakarsan 0-100 yaklaşık 7 saniye sürerken, 0-200 çok daha uzun sürüyor, sabit ivme olsa oda 14 saniyede olması gerekirdi. muhtemelen ses efekti dandik olduğu için o hissi vermiyor olabilir. haa burada gerçek mini cooper-s ile aynı karakteristik varmı dersen yok tabiki birebir simulasyon değil bu.

    ek olarak soldaki menüden ASR'yi kapatırsan kalkışta patinaj falan yapacak ve 0-100 değeri biraz daha düşecektir.

    4000den yükseğini zaten hesaba katmıyorum motor ilk bağırmaya başlayana kadarki kısmı bile ele alsam kalkıştan hemen sonraki torkuyla arasındaki fark hiç hissedilmiyor zaten o eğrilere veya oyunun sana veri olarak sağladığı bilgilere göre değil de bizim sürüş deneyimlerimize hislerimize göre optimize etmen gerekiyor ve ne güzel ki öyle de yapıyorsun burada bizden geri bildirim alıyorsun unitynin geri bildirim verilerine bel bağlansaydı herkesin fizik motoru mükemmel olurdu kullanıcı testlerine gerek kalmazdı

    lafı uzattım demem o ki devir arttıkça tork farkı hiç hissedilmiyor

    ivme ölçümlerine bakmadım ama yine benim hissettiğim artış değişiminin çok az olduğu bu arada bence bu fizik motorunu optimize ederek amaçlanması gereken şey gerçek mini cooper karakteristiğini yakalamak olmalı 1988 ilk test drivedan beri ne simulasyonlar oyunlar test ettim hala en büyük eksiklik kimsenin hala gerçek dinamiğe yaklaşamaması buna project cars da dahil bana kalırsa buna bir yoğunlaş derim

    bu arada tüm assistleri kapatıyorum zaten doğal refleks olarak ve o ilk kalkış kaydırması pozitif taraflardan gayet güzel
  • pirefokkes kullanıcısına yanıt
    eyw tam bana lazım olan geri dönüşler bunlar

    anlatmak istediğini anladım aslında, benzinli arabalarda özellikle belli bir devirden sonra motorda bir canlanma olur, gaza basıp çekip tekrar basınca arabanın bi burnu kalkar fln baya farkı hissedersin, sanırım kasteddiğin o tarz bir canlanma olmaması. bunun muhtemel nedeni benim vede benim gibi oyun yapanların çoğunun aracın motorunu gerçek anlamda simule etmemesi olabilir. yani teknik olarak elimizde bir devir/tork eğrisi oluyor ama motorun devri hangi aralıklarda nasıl bir karakter gösteriyor bunu ancak ciddi mühendislik araçlarıyla ölçebilirsin. onun yerine ben gaza basınca devri belli bir ivmede arttırıyorum o kadar. bunun dışında sonuçta oyun yapıyoruz ve sen tuşa basınca ben gazı köklemişsin gibi düşünüyorum ama gerçek hayatta kimse kalkışta gazı köklemez, köklerse tork steer yada arkadan kayma vs olur ve de kontrol çok zor olur. bu nedenle o kısmıda gerçekten ayırmak ve tam gaz versende uygun bir tepki üretmem gerekiyor. G27 gibi güzel bir setim oursa ilerde belki daha simulasyona yakın tepkiler olması için çalışma yapabilirim. şu an için daha çok aracın viraj kabiliyetini önemsiyorum, o konuda da sıkıntılar mevcut bakalım çalışmalar devam edecek.

    son olarak birçok yarış oyunu oynamış olsamda genelde arcade oyunlardı, bu konuda referans olarak verebileceğin oyun var mıdır? project cars demişsin mesela, assetto corsa vb gibi adını çok duyduğum ama denemediğim oyunlarda var. benim en çok sürüşünü gerçekçi bulduğum richard burns rally vardı onuda bulup bir ara kuracağım bakalım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Freakk -- 29 Kasım 2017; 0:15:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Freakk

    eyw tam bana lazım olan geri dönüşler bunlar

    anlatmak istediğini anladım aslında, benzinli arabalarda özellikle belli bir devirden sonra motorda bir canlanma olur, gaza basıp çekip tekrar basınca arabanın bi burnu kalkar fln baya farkı hissedersin, sanırım kasteddiğin o tarz bir canlanma olmaması. bunun muhtemel nedeni benim vede benim gibi oyun yapanların çoğunun aracın motorunu gerçek anlamda simule etmemesi olabilir. yani teknik olarak elimizde bir devir/tork eğrisi oluyor ama motorun devri hangi aralıklarda nasıl bir karakter gösteriyor bunu ancak ciddi mühendislik araçlarıyla ölçebilirsin. onun yerine ben gaza basınca devri belli bir ivmede arttırıyorum o kadar. bunun dışında sonuçta oyun yapıyoruz ve sen tuşa basınca ben gazı köklemişsin gibi düşünüyorum ama gerçek hayatta kimse kalkışta gazı köklemez, köklerse tork steer yada arkadan kayma vs olur ve de kontrol çok zor olur. bu nedenle o kısmıda gerçekten ayırmak ve tam gaz versende uygun bir tepki üretmem gerekiyor. G27 gibi güzel bir setim oursa ilerde belki daha simulasyona yakın tepkiler olması için çalışma yapabilirim. şu an için daha çok aracın viraj kabiliyetini önemsiyorum, o konuda da sıkıntılar mevcut bakalım çalışmalar devam edecek.

    son olarak birçok yarış oyunu oynamış olsamda genelde arcade oyunlardı, bu konuda referans olarak verebileceğin oyun var mıdır? project cars demişsin mesela, assetto corsa vb gibi adını çok duyduğum ama denemediğim oyunlarda var. benim en çok sürüşünü gerçekçi bulduğum richard burns rally vardı onuda bulup bir ara kuracağım bakalım...

    assetto ve richard burns iyi örnekler ama daha iyilerini de gördüm project torque isimli bir simulatör vardı ücretsizdi ve online temelliydi fakat fazla yaşayamadı kapattılar onun dışında gördüğüm en gerçekçi fizik iracing deydi
  • Bana mı öyle geldi bilmiyorum ama araba biraz hızlandıktan sonra direksiyonu tam bile döndürsek virajları alamıyor düz gitmeye devam ediyor.

    El freni hiç tutmuyor. normal şartlarda el freni çekiliyken arabanın gitmemesi lazım.

    El freni çektiğimizde araba normal frene basılmış gibi durmaya çalışıyor. direksiyonla oynasan bile düz şekilde yavaşlıyor.
  • Mobil drift oyunu yapıyorsan sorun yok. Fazla kayıyor ve yol hakimiyeti düşük. Kayma işi boşluk tuşu ile yapılsa daha oynanabilir olur. Ya da bunun seçenekle kişi tercihine bırakılması da mümkün görünüyor. Aracın tüm ağırlığı önde gibi duruyor. Nedeniyse rampadan atlayınca burun üstüne çakılması. 2-3 dk test sonuçlarım bunlar. Eline sağlık beğendim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.