Şimdi Ara

OPEL CORSA D İLE YAŞADIĞIMIZ ARIZA VE BAŞIMIZA GELENLER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
2
Favori
6.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç arkadaşıma ait 2010 model opel corsa d dizel.Sürekli yetkili servis bakımlı.Arkadaşım aracın bakımı sürüşü konusunda çok hassas.Çok titiz.Geçenlerde arabanın direksiyon sola döndürüldüğünde sol ön tekerinin içeride çamurluğa sürttüğünü söyledi.Sağ tekerde sürtme yok.Direksiyon sağa döndürüldüğünde de sürtme yok.Ancak sola döndürülürse sol ön teker içerde sürtüyor.Koca yetkili servis olayı çözememiş.Servis "Direksiyon miliniz eğilmiş.Bunu biz yapamayız.Sanayide şu usta var.Ona mili çektirin , bir de rot ayarı yaptırın düzelir.Biz yaparsak komple değiştirir 2 bin tl alırız" demiş.Arkadaşın moral çökmüş durumda beni aradı.Ben de kendi ustamı aradım.Usta tatile gitmiş 1 hafta sonra gelirim dedi.Biz de beklemeyelim deyip iyi olarak bilinen bir rot balansçıya gittik.Genç bir uşak aracı kanal çekti, bunun yön verme mili bozulmuş bunu ayarlarız fakat bu sefer de direksiyonu yamuk durur.Onu da söküp düzeltiriz dedi.Tabi pek içimize sinmedi.Benim ustayı beklemeye karar verdik.
    Bugün usta geldi aracı lifte aldık.Kısaca aracın yön sıkıntısı filan sorun olmadığı, rot içersinde plastik küçük yüzk şeklinde parçanın aşınmış olabileceğini söyledi.Sonrasında söktü ve parçayı bize gösterdi.Aslında foto çekecektim ama unuttuk o koşturmayla.Bu parçayı şu adamdan alın dedi.Yedek parçacıya gittik.Adam bize bu parçadan bu arıza olmaz dedi bizi ustaya geri gönderdi.UStaya parçayı bulamadık dedik.Yanımıza çırağını verdi tornacı da yaptırın gelin dedi.Tornacıdan parçayı yaptırıp aldık.Usta parçayı taktı, lastik sürtmeyi bıraktı.15 tl tornacıya, 35 tl de içilik toplam 50 tl ye iş halloldu.
    Yani kısaca sanayi bi b.ktan anlamayan usta müsveddesi kafasızlarla dolmuş.Allah herkesi böylelerinden korusun.Arabanın her yerini söküp dağıtacaklardı.Daha önce bu tarz sanayi esnafının devlet tarafından kontrol edilip eğitilmesi gerekliliği, ihtisaslaşması gerektiğini konu açıp belirtmiştim.(konuyu bulmadım)







  • Kısacası doğru.Çoğu anlamıyor.Biz bir klima rezistansı için dolaşmadığımız usta kalmadı.Biri ona git diyor diğeri bu sorun benle ilgili değil ona git diğeri ona git vs.

    Cidden anlayan sayısı az.Geçmiş olsun sizede.
  • Ustanizin kıymetini bilin.

    Son olarak Allah kimseyi sıfatı usta olan acemilerin eline düşürmesin.
  • bende de var corsa d ama başıma öyle bir sorun gelmedi şuana kadar. Parçayı değiştirip sorunun çözülmesi iyi olmuş ama merak ettiğim konu lastiklerin ebatları. Acaba orjinal ebatları mı kullanıyor ? Tüm corsalarda genelinde 16 çelik jant var çok kollu tasarım ucuz olsun diye 205 55 16 mı taktı acaba 195 yerine ? gerçi sürterse diğer tarafında sürtmesi lazımdı. Yetkili servisleri tırt zaten hepsi çöp ve parçalar pahalı.
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    111. yıl serisi sanırım 195 55 16 olması lazım.
  • 195 orjinal ebadı ama sizin ebatla alakası yok değişen parça doğru parça yani sonunda düzgün ustaya gidip hallettirmişsiniz. Yetkili servisleri opel in beş para etmez. Biraz da araç sahiplerinde bitiyor tabi iş. Yoksa geçirmeye çok müsaitler yetkili servisler.
  • 90hp 6 ileri vites kullandım.4. Ve 5. Viteste uğultu oluyordu.Gösterdim şanzımanın dişlileri değişecek dediler.Orjinali yok çıkma şanzımandan alıncak,tamam dedik bizden bir şanzıman parası 3 bin lira istediler.Araçtan iyice soğudum sonra il dışından başka bir usta aradım.Kesinlikle dişliden değil şanzımanın bilyeleri dağılmıştır getir değiştirelim her zaman yaptıgımız iş dediler.Götürdüm 8 saatte teslim ettiler,sıkıntı cözüldü 1300 liraya.
  • Neden parçayı bulamadık dediniz? Parçayı sorduğunuz adamda olmadığı içn mi bu parçadan arıza yapmaz dedi?



    İşte bu yüzden sanayiye gitmeden önce karnıma ağrılar giriyor. Arka kampanalara baktırmak istiyorum çakalın birine denk gelecez çarpacak bizi. Daha bir kaç tane kafama takılan durum var gitmeye korkuyorum valla.
  • Çok benzerini ben yaşadım. Benimki daha maliyetli oldu ama gereken masraflar da yapılmış oldu.

    Sorun şu: Araba direksiyonu nereye çevirirsem, oraya çekme yapıyordu. Yani sola çekiyor diyelim, sağlı bir manevra yaptım (Sokak arasına dönüş, park yerinden çıkış v.b), araba direksiyon düzken sağa gitmeye başlıyordu. Sollu manevradan sonra da direksiyon düzken sola çekiyordu. Hiç bir şekilde düz gidemiyordu. Ve şöyle bir şey var, direksiyonu çevirirken "tık tık tık" şeklinde gerilmiş bir malzemenin kayma sesine benzer bir ses geliyordu.

    Ben bunu ustalara sorduğumda aldığım cevaplar ve verdiğim tepkiler:

    Direksiyon kutusu boşluğu: Eğer kutuda boşluk olsaydı araba kararlı bir çekme yapmaz, gezinirdi. Ayrıca direksiyona uyguladığım her harekete cevap veriyor.

    Ön takım denildi, ön takım kontrol edildi, boşluk yok denildi. Zaten ön takımdan boşluk şüphem yoktu. Ön takımın zamanı gelmişti ama sorun bu değildi.

    Akslar denildi, akslara müdahale edildi, düzelme olur gibi oldu ama özellikle tam sol tam sağ direksiyon manevralarından sonra gene aynı sorun oluyordu.

    Direksiyon mafsalı denildi, oradan yapmaz dediler.

    Poyralardan yapar dediler, oradan olacağına ihtimal vermedim.

    En son amortisör ile amortisör takozu arasındaki 22 liralık rulmanın dağılmış olmasından dolayı oluyormuş. Amortisörleri değiştirirken gördüm. Ondan sonra araba ip gibi oldu.

    Yani 22 liralık parça için neler neler değişebilirdi.




  • bozak07 kullanıcısına yanıt
    Bizim usta o parçacıya gidin dedi yani tanıdık.Ordaki kişiler böyle bir parçanın olmadığını söylediler ancak araçtan böyle bir şey çıktı deyince bakıp bakıp " yok ya bu parça arıza çıkarmaz" dediler.Ben de ustaya böyle derim deyince " yok öyle deme bulamadık de " dedi.Sanırım kırılmasın diye.Ben de işi uzatmak istemedim bulamadım dedim gereksiz polemiğe gerek yok diye...
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Okurken tabiri caizse içim şişti!



    Eskiden servisteki ustalara mekanik doktorları gözüyle bakardım, aksine zaman içerisinde kullandığım pek çok markadan Toyota hariç çoğununkinin yel almamak için giyindikleri izlenimi oluşmaya başladı!



    2014 de sıfır km aldığım makyajlı Insignia nın en sevdiğim yanı çok sessiz yürüyen aksamı, 3000km de düştüğüm çok derin bir çukur sonrası ön tekerden çok hafif bir lokurtu gelmeye başladı, araç şuan 56.000km de ve o ses hala var, ne arttı ne azaldı ama servis sebebini bulamadı.
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Bir de onlar alabildiğim cevaplar. Çoğu usta "Olmaz öyle şey, ben öyle şey görmedim, sen uyduruyorsun" minvalindeydi. Araba burada gel test sürüşü yapalım, gör diyorum. İşim var çıkamam dükkandan oluyor adı.

    Sizin lokurtu sorunu için, araç durur vaziyetteyken köşeden bastırınca ses geliyor mu?
    Lokurtu sesini ya Z rot yapar, ya amortisör geliyor aklıma ama şimdi sesi duymadan, arabayı görmeden fikir yürütmek de pek doğru değil. Umarım o sesten kurtulursunuz, öylesi bir arabada o ses gelse ben de çok sinir olurdum.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Opel Edremit servisi; araca 4 kişi binmesine rağmen (biri de sesin arka tekerden geldiğini iddia ederek kendini bagaja kapattı) ve tüm iyi niyetlerine rağmen (takoz ve amortisörler değişti) sesi kesemediler, üstten bastırınca da herhangi ses gelmiyor.


    Ses çok düşük hızlarda ufak çukurlardan geçerken duyulabilen çok hafif bir lokurtu, bilmeyen çoğu kimse duymaz bile ama ben 50-55bin km dir duyuyorum bildiğim için :)

    Şimdi konuya hakim bir usta sesin basit bir parçadan kaynaklandığını söyleyip sorunu çözerse sevinir miyim yoksa binlerce km boşuna sesle yaşadığıma üzülür müyüm bilemiyorum, bu yüzden mesajına empati yapınca içim daraldı!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 28 Ekim 2017; 23:21:0 >
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Ben de uzun süre çektim, bitince inanın "Oh be" diyorsunuz. Çektiğiniz çileyi unutuyorsunuz. Direksiyonu çevirirken "tık tık tık" kasma sesini duymamak ne güzel şey.
    Umuyorum ki sizin de ön takımdaki o ses basit bir parçadan çıkacak. Aslında işini bilen bir rot balans ustasına gidip ön takım kontrolü yaptırın. Ne bozuksa söylerler size.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Aracımı ortalama 3-5000km de bir rot ayarı / kontrole sokarım.



    Almanya dan gelmiş bir ustam var, rot-balans işinde iyi biri ve dahası işine çok düşkün.



    Insignia lar kolay kolay ayar kaçırmıyorlar ve bu ustaya göre de aracımın yürüyeni mükemmel durumda, daha dün Akçay - Trabzon gezisi sonrası 4 mevsimlik lastik/jant setine geçiş ve ayar için yanındaydım, gene bir şey demedi.



    Aslında bir şey dese mutlu da olacağım sesin sebebini buldum sonunda diye :)



    Muhtemelen büyük şehirlerdeki iyi bir servisin ustası kolayca teşhisi koyar ama ben de çok üstelemiyorum açıkcası.
  • Bu işlerle hiç alakam olmadıgı halde konuyu okumaya başlayınca sorunu çözmüştüm



    Ek olarak: gecen hafta izledigim şu videonunda faydası oldu tabi :)



    https://youtu.be/Uiccgh2GXzs
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Aracımı ortalama 3-5000km de bir rot ayarı / kontrole sokarım.



    Almanya dan gelmiş bir ustam var, rot-balans işinde iyi biri ve dahası işine çok düşkün.



    Insignia lar kolay kolay ayar kaçırmıyorlar ve bu ustaya göre de aracımın yürüyeni mükemmel durumda, daha dün Akçay - Trabzon gezisi sonrası 4 mevsimlik lastik/jant setine geçiş ve ayar için yanındaydım, gene bir şey demedi.



    Aslında bir şey dese mutlu da olacağım sesin sebebini buldum sonunda diye :)



    Muhtemelen büyük şehirlerdeki iyi bir servisin ustası kolayca teşhisi koyar ama ben de çok üstelemiyorum açıkcası.


    Siz sordunuz mu hocam bundan böyle böyle ses geliyor diye? Yoksa ustanın kendisinin "Olsa görür söylerdi" diyeceğini mi bekliyorsunuz?

    Hani şu anda bu sorunun çözülmesini istiyorum resmen. Aynı şeyleri yaşayınca..




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Sordum sordum, onca bakmalar etmeler levye ile zorlamalar hatta servisin garantiye sokup değiştirdiği parçalar vb..



    Ama sonuçta bükülen bir alt dudak :))



    Sadece geçenlerde yağını değişirken bir usta sesin geldiği sağ teker salıncağında boşluk olduğunu iddia etti, yetkili servise yolum düşerse daha önceden bakıp sorun yok dedikleri salıncağa daha iyi bakmalarını söyleyeceğim.
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Salıncak burcunda sorun olsa, araç yolda ip gibi düz gidemez. Başka türlü salıncakta boşluk da olmaz.
    Ben de sizin gibiydim, en sonunda ön tekere değen ne varsa değiştireceğim diye cinnet getirdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Sordum sordum, onca bakmalar etmeler levye ile zorlamalar hatta servisin garantiye sokup değiştirdiği parçalar vb..



    Ama sonuçta bükülen bir alt dudak :))



    Sadece geçenlerde yağını değişirken bir usta sesin geldiği sağ teker salıncağında boşluk olduğunu iddia etti, yetkili servise yolum düşerse daha önceden bakıp sorun yok dedikleri salıncağa daha iyi bakmalarını söyleyeceğim.


    Aynı sorun bizim mondeoda da var. Son 25 30 bin kmdir devam ediyor. Özellikle parke yolda, ufak çukurlarda sağ önden lok lok ses geliyor. Serviste ve sanayide ne olduğunu bulamadılar. Çok fazlada üstelemedim açıkcası.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.