Şimdi Ara

Daimler elektrikli kamyonunu Tesla'dan önce sahneye çıkardı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Daimler elektrikli kamyonunu Tesla'dan önce sahneye çıkardı

    Tesla'nın elektrikli kamyonuyla ilgili oldukça fazla şey konuşuldu. Şirket bu ay ilk elektrikli yarı-kamyonunu çıkarmaya hazırlanıyordu ancak lansman tarihini 16 Kasım'a erteleme kararı aldı. Mercedes'in sahibi Alman otomotiv şirketi Daimler ise bugün E-Fuso Vision One olarak adlandırdığı elektrikli kamyonunu ortaya çıkardı.

     

    Ayrıca Bkz.Yerli jet motoru için anlaşma tamam, çalışmalar başlıyor!
    Şirkete göre 11 ton yük taşıma kapasitesine sahip E-Fuso Vision One tek bir şarjla 354 km yol yapabiliyor. Tabii bu değerlerin şu an için sadece prototipe ait olduğunu belirtelim. Dolayısıyla üretim versiyonu asfalta çıktığında rakamlarda biraz değişiklik olması muhtemel görünüyor.

     

    Daimler elektrikli kamyonunu Tesla'dan önce sahneye çıkardı

    Ancak kamyonu yollarda görmemiz biraz zaman alacak. Daimler yaklaşık 23 ton brüt ağırlığa sahip elektrikli aracın üretim versiyonunun dört yıl içinde ABD, Avrupa ve Japonya gibi pazarlarda satışa sunulacağını söyledi.

     

    Daimler elektrikli kamyonunu Tesla'dan önce sahneye çıkardı

    E-Fuso Vision One'ın şehirler arası kısa yolculuklar için üretildiği ortada. Sağladığı menzil seviyesi, uçtan uca yük taşımacılığı için gerçek anlamda yararlı olmayacak gibi görünüyor. Ancak nihayetinde elektrikli kamyonların bu seviyeye ulaşmasını sağlayan bir platform olacağı kesin. Son olarak elektrikli kamyonun Mitsubishi FUSO tarafından tasarlandığını belirtelim.



  • Kamyon gibi ağır vasıtalarda elektrik yerine Hidrojen yakıt hücresinin tercih edilmesi daha iyi olur.
  • Menzil şaka gibi. Ulan sen kamyonsun 350km menzilmi olur

  • Sonunda kamyona benzer kamyon yapmışlar. Elektrikli olunca illaki Fütüristik olacak sanki.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sniper23

    Kamyon gibi ağır vasıtalarda elektrik yerine Hidrojen yakıt hücresinin tercih edilmesi daha iyi olur.

    Neden hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka


    quote:

    Orijinalden alıntı: sniper23

    Kamyon gibi ağır vasıtalarda elektrik yerine Hidrojen yakıt hücresinin tercih edilmesi daha iyi olur.

    Hidrojen yakan motorun ustası var mı?

    Kamyoncuyu da düşünün biraz.

    o diilde bu tip araçlar yaygınlaşınca bizim oto sanayi deki muhabetleri ir düşünün fuzyoncu mahmut usta falan grsek fenamı olur :D
  • KalemKolik kullanıcısına yanıt
    Aynen arabalarda bile 600 km'lere dayandı kamyona 350 nedir ?.

  • Cidden o menzil nedir öyle yahu, el insaf. İki şehir değiştirse zaten 350 kilometre yapıyor. Sürekli dur, şarj et, dur şarj et saçmalık. En az 500+ üzeri menzil yapması lazım otobüs ve kamyon gibi uzun yol araçları, ki gerçekten yaygınlaşsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Menzile laf atanlar olmusta arkadaşlar ilk içten yanmalı arabalar o kadar büyük depoya rağmen günümüzün araçlarından en az 6 kat daha fazla yakıt elektrikli araba kadar menzil yapıyordu bir anda elektrikli ağır taşıtların 1000 km yapmasını bekleyemeyiz anca 15 20 yıl sonra olur o menziller.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asami Zdrenka


    quote:

    Orijinalden alıntı: sniper23

    Kamyon gibi ağır vasıtalarda elektrik yerine Hidrojen yakıt hücresinin tercih edilmesi daha iyi olur.

    Neden hocam?

    Hidrojen yakıt hücrelerinin avantajları var (elektrik ile karşılaştırınca)

    Ama en büyük avantajı menzilin uzun olması (bunun gibi:https://nikolamotor.com/two)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirirdem

    Aynen arabalarda bile 600 km'lere dayandı kamyona 350 nedir ?.

    23 ton diyor. Araba dediğin maksimum 2 ton.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla çıkartınca satamayacağını biliyor bu yüzden erkenden çıkartıp satma peşinde :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Krone


    quote:

    Orijinalden alıntı: kadirirdem

    Aynen arabalarda bile 600 km'lere dayandı kamyona 350 nedir ?.

    23 ton diyor. Araba dediğin maksimum 2 ton.

    Kamyonda da pil koyabilcek alan arabadan kat kat fazla lakin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: Krone


    quote:

    Orijinalden alıntı: kadirirdem

    Aynen arabalarda bile 600 km'lere dayandı kamyona 350 nedir ?.

    23 ton diyor. Araba dediğin maksimum 2 ton.

    Kamyonda da pil koyabilcek alan arabadan kat kat fazla lakin

    Öyle ama 10 kat fazla yer olduğunu sanmıyorum. Bu yüzden kamyonlarda verim daha düşük olacaktır. Geliştirilmesi gereken bir teknoloji.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hadi arabalarda yakıt hücreleri çok ağır oluyor diye belirli bir sınırın üzerine çıkamıyorlar. Buna rağmen arabalar 600 km lere erişiyor. Yaw bu koskoca kamyon. 350 km şakası da ne ki? Yükleyin tonlarca bataryayı. 11 ton yük taşıyıp 350 km de bir duracağına 8 ton yük taşısın ama misli ölçüde yol gitsin. Veya 23 ton taşıyabilen mi yapacaklar. Onu 18 ton taşıyan yapsınlar ama şarj için beklemeden binlerce km yol gitsin.

  • Krone K kullanıcısına yanıt
    Kamyon daha büyük bir alanı var,buda daha çok pil ve menzil demek kardeş.
  • Ama tesla 100 yıl ileride
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka


    quote:

    Orijinalden alıntı: emir kustirika

    quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka


    quote:

    Orijinalden alıntı: sniper23

    Kamyon gibi ağır vasıtalarda elektrik yerine Hidrojen yakıt hücresinin tercih edilmesi daha iyi olur.

    Hidrojen yakan motorun ustası var mı?

    Kamyoncuyu da düşünün biraz.

    o diilde bu tip araçlar yaygınlaşınca bizim oto sanayi deki muhabetleri ir düşünün fuzyoncu mahmut usta falan grsek fenamı olur :D

    Hidrojenin yaygınlaşacağını zannetmiyorum.

    Elektrik için de öyle deniyordu. Toyota 2025 yılında hidrojenli araçların hibridlerin fiyatına ineceğini söyledi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.