Şimdi Ara

Apple'a Dava Açtım - Kazandım! (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
401
Cevap
20
Favori
101.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
413 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAUL WALKER


    quote:

    Orijinalden alıntı: zero fear

    madem 19 aydır telefonun bataryasında problem var niye daha önce garantiye vermedin ? arkadaş 2 sene kullanmış sonra da paramı alıp 7 & 8 alayım demiş bu kadar basit :) gözü açıkların ülkesi.

    19 ay kullan kullan sonra para iadesi

    Umarım Apple temyize götürür. Sonuç değişmez ama ücret iadesi en azından gecikir. Herkes şark kurnazı olmuş nasıl bir dünyaysa..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende Toshiba'dan paramı almıştım. Gerçekten ülkede iyi iş yapıyor. Kullanıcıyı önemsiyor. Sanırım artık internet üzerinden başvuru dönemi de başlamış. Ülkemde güzel şeyler de oluyor.
  • Kardeşim tebrik ederim bu ülkenin vatandaşları her zaman hakkını arasa zaten çoğu konu çözüme kavuşacak ama işte aman sendecilik aman bananecilik vs. gibi konulardan dolayı haksız haklıyı yeniyor biraz uzun sürse de geç kalsa da hukuk işlemiş inşallah insanımız hakkının ne olduğunu ve nelere sahip çıkması gerektiğini öğrenir. Tekrar geçmiş ve hayırlı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Apple'a Dava Açtım - Kazandım!


    Aynısı babamın telefonuna olmuştu.

    Ama onlar pilini değiştirmişlerdi.

    Şu ayıplı mal mevzusu aklıma gelse bende bu yola başvururdum




  • Tebrikler hocam, aynısı başıma geldi ama benim sorunum LG G4 telefonumda olmuştu. 1,5 seneye yakın kullandım sonra garantisi devam ederken kapandı, THH'ye başvuru yaptım, icra yoluyla 70 TL de fazla paramı aldım. Diğer arkadaşlara tavsiyem bu tür olayların peşini bırakmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dadas2558

    Kardeşim tebrik ederim bu ülkenin vatandaşları her zaman hakkını arasa zaten çoğu konu çözüme kavuşacak ama işte aman sendecilik aman bananecilik vs. gibi konulardan dolayı haksız haklıyı yeniyor biraz uzun sürse de geç kalsa da hukuk işlemiş inşallah insanımız hakkının ne olduğunu ve nelere sahip çıkması gerektiğini öğrenir. Tekrar geçmiş ve hayırlı olsun

    Buna hak aramak değil hakkı suistimal etmek denir.

    Ayıplı malın iade hakkı tabi ki var ama madem böyle bir durum vardı neden 19 ay sonra telefon leşe çıkınca getirdin derler adama :)
  • "Bu konuşmadan sonra arkadaştan bir belge talep ettim, ürünün yerleşik pilinde üretim hatası olduğunu bana bir belgeye yazıp kaşe basmasını istedim. Aynen de yaptı, verdi belgeyi elime."

    Böyle iş yapan kaldı mı ya?
    Yaşanmış hadise;
    - Abi bak bunun ekranda çizgiler var gördün mü?
    + Evet
    - Bak cızırtı sesi de geliyor mu?
    + Evet
    - Tamam al servise
    + Tamam
    ...... (bir hafta sonra)
    + Senin üründe sorun yok
    - Nasıl yok kendin dedin ya var bu sorunlar diye?
    + Yok sorun. Servis raporu da burada bak yok.

    Sonuçta hakem heyetiyle değil de mahkemeyle aldım paramı, bir seneyi geçti süreç. O gün bugündür Packard Bell deyince irkiliyorum. Acer da aynı servisi kullanıyormuş, ondan da kaçıyorum.



    Ekleme; yok şu kadar kullandı sonra iade istedi. Bunu kazanılmış bir hak olarak görmek gerek. Apple kendi hatasını kabul etmiş, piyasadan toplama kararı almış. Kaç ay içerisinde olacağını söylememiş. Ki söyleyemez de, telefonlara bildirim yaparsa kısıt koyabilir.
    Yaşanan problem ölümcül olsaydı zaten çok daha önceden direk toplatırdı. BKZ samsung. Ama bir şekilde kullanılabilirmiş telefon. %80 ihtimalle açığa çıkmayan bir hata dahi olabilir bu.
    Misal bu arkadaş yeni çıkanı araştırırken haberlerde görüp şu an öğrenmiş olabilir o hatayı. Ondan sonra da iadeye gitmiş olabilir. Bir gün önce ya da sonra pil hatası almayacağı ne malum?
    Arkadaşın kullanımına göre 10 sene de yaşayabilir belki, sonuçta hesaplamalar yapılırken biçilen ömür küsuratlarla hesaplanır. Hatalı iken bile normal kullanımda 5 sene gidebilir mesela, ama vaad ettiği kaliteyi kullanıcıya ulaştırmıyorsa o zaman etik olmaz ve toplatma kararı da bundan dolayı verilmiştir.
    Bu hakkı isterse sonra da kullanabilir, haberi olur olmaz değiştirmesi ya da iade etmesi tabi ki daha doğrudur bence de, ama tersi ayıplanacak bir davranış değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scorn -- 17 Ekim 2017; 16:20:2 >




  • Farketmez olduğunu biliyoruz. Bile kullandim zaten. Telefon modeli, servisi farketmeksizin bu islemi herkes yapabilir. Konunun neden bu kadar dikkat çektiğini vurgulamaya çalıştım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hakkınızı arayın. hakkınızı aramaktan asla gocunmayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sende az uyanık değilsin



    19 ay kullan o halde sonra mahkemeye ver parayi al



    Neyse surec kac ay sürdü.. ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __GeneraL__ -- 17 Ekim 2017; 16:18:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gentleman_ kullanıcısına yanıt
    Apple bu süreçte marka değerini zedelemiş midir ? Bence soru işareti. İlk etapta onarim yapılabilecegini ve para iadesi yapılamayacağını belirttikten sonra eklemiş “ tüketici hakem heyetine giderseniz sorununuz çözülür “ . Para iadesi için belki bir prosedür belki de belli bir evrak gereksinimi olabilir. Bilemiyorum. Ama diğer firmalar gibi konuyu hemen kapatıp “ tüketici mahkeme heyetini “ ağzina dahi almadan yollamamış.


    Yaşadığımız ülke Türkiye, halkımız da Türk halkı. Ne yazık ki millet olarak, belli şeyleri sömürmeyi ve kötüye kullanımı çok iyi biliriz. Bunu elbette konu sahibine kasıtla söylemiyorum ama bu bir gerçek ki millet olarak böyleyiz.



    Neyse; konu sahibine geçmiş olsun diyip tebrik ediyorum sürecin işini bırakmadığı için :) .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 17Scorpion -- 17 Ekim 2017; 16:19:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • asim03 kullanıcısına yanıt
    konunun dikkat çekmesinin sebebi apple'ın kanunlara göre bana para iadesi vermesi gerekirken, beni il hakem heyetiyle uğraştırıp 5 ay beklememe sebep olması.

    Apple kanunları uyguluyor olsaydı, pil değişim programı kapsamındaki tüm iPhone 6S sahiplerine "İsterseniz ürünün pilini değiştirelim, isterseniz ürünü yenisiyle değiştirelim, isterseniz paranızı iade edelim" demesi gerekirdi. Ama demiyor, kanunlarımıza uymuyor.

    Ha diğer markalarda da bu durum böyle ama apple sözde çok iyi, müşterileriyle çok ilgilenen bir şirket ya hani, o yüzden de konu patladı biraz.

    Ayıplı ürün olduğunu kabul eden ama kanunlardaki para iadesi seçeneğini uygulamayan çok iyi şirket. Yersen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cankal


    quote:

    Orijinalden alıntı: yogun54

    peki ücret iadesi prosedürü nasıl işleyecek acaba

    birde bu süreç ne kadar sürdü yani sizin hakem heyetine başvurup kararın çıkması ne kadar sürdü

    Apple parayı hesabına yatırmazsa tüketici mahkemesine dava açıcaksın harçları herşeyi sen ödiceksin . Mahkemede 1 ve ya 2 duruşmada karar lehine çıkıcak çünkü elinde tüketici hakları kararı var hakim ona bakıyor usulen apple avukatına soruyor . Hakim kesinlikle tüketici heyetinin kararını onaylıyor ittiraz ediyor apple . temzde 5 6 ay içinde onuyor . Faiziyle ve tüm mahkeme masraflarını appleden tahsil ediyorlar cebinden en ufak para çıkmıyor hatta tlfnun parasını mahkeme temiz sürecinde faizli alıyorsun . Şu fetö olayları nedeniyle iş ykü çok hakim ve savcı çok az işin halloluyor ama 5 6 ay uzar ama paranı kesin alırsın .

    Mahkemeye gerek yok

    İcra dairesine gidince icra yoluyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 17Scorpion kullanıcısına yanıt
    Yanlışın var hocam.

    Diğer markalar direkt "tüketici mahkemesine gidebilirsiniz" diye kesip atıyorlar. Ha bu iyi bişey değil ama hiç olmazsa netler

    Apple ise, gel ben tamir edeyim diye seni güzelce bi kandırıyor, sana iyilik yaptığını hissettiriyor, para iadesi seçeneğinden bahsetmiyor bile.
  • Yani bir üst apple modeli almak istediğini neden belirtmedin ki? adamlara söylesen belki piyasada daha ucuza sattırmayacaklardı sana ve telefonunu ufak bir fiyat farkıyla değiştireceklerdi. Örnekleri mevcut.
  • Adalet kadar güzel bir şey var mı ya.

    Aklıma şu hikaye geldi;

  • iPhone 7 cihazım bilgisayara bağlı iken bağlantısı kopmaya başladı, servis cihazı değiştirdi,para iadesi hakkım var mıydı, ısınamadım şu iPhone'a?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr.amon -- 17 Ekim 2017; 16:40:12 >
  • Kuralsiz111 kullanıcısına yanıt
    Düşüncenize saygı duyarım ama katılmıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayni sorun benimde basima gelmisti ben arastirmami iyi yapmistim onceden

    Eger tamir edilemeyecek bir problem olmus ise ve degisim gerekiyorsa ( mesela kamerasi bozuldu garanti kapsaminda yenisini degistirdiler veya bu durumda pil veya tamamen baska birsey ) ilk 24 ayda bozuldu ise bu ayipli mal olarak nitelendiriliyor para iadesi / esdeger mal vb seyler alabiliyorsunuz

    Benim eski telefonum LG G4 kronik bootloop problemi oldu garantisinin bitmesine 2 ay falan vardi verdi ailem garantiye ( turkiyede degilim ) hemen ertesi gun telefonu alabilirsiniz dediler gitmisler anakartini degistirmisler sormadan ekmegime yag surduler kisaca direk kutusuna koyup herseyi ile beraber biryere kaldirdilar ve tuketici hakem heyetine gidin dedim ardindan ilcedeki hakem heyetine basvuru yaptilar birkac ay sonra 2150TL para iadesini uygun gorduler

    Kisaca 22 Ay beles telefon kullandim ozamanin kuru ilede 600€ ya yakin bir paraya cevirdim keardayim su anda

    Ilginc olan nokta bu telefon vodafone bayinden alinmaydi oradaki adamda aynisini dedi abi biz iade kesemiyoruz kanunen boyle bir hakkiniz olsa bile tuketici hakem heyetine basvurun savunma bana gelirse eger ben iadeyi direk kabul ederim demisti




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.